Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

budowa123

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

budowa123's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Jak rozwiązać poniższy problem z różną temperaturą w każdym z pomieszczeń i ekonomicznie użytkować dom? Dom (obecnie w budowie) to 6 pokoi + garaż z kotłownią plus dwie łazienki (góra – dół) Ogrzewanie podłógówka ½ salonu plus kuchnia (30m2 na dole) i łazienki – zakładam, że będzie wykorzystywane non – stop nie dopuszczając do całkowitego wyziębienia domu. Problem 1 – upodobania (obecnie) Inaczej niż większość użytkowników domów w nocy mamy cieplej niż w dzień (sypialnie). Generalnie wychodząc rano z domu (o różnych porach) każdy użytkownik przykręca kaloryfer w swojej sypialni, wieczorem reguluje sobie według własnych upodobań – raczej bardzo ciepło. W salonie wysoką temperaturę utrzymujemy 18-23, w nocy obniżamy do minimum - odwrotnie niż sypialnie (zakładam nawet zakręcenie kaloryfera - może ½ podłogówki da radę) wstajemy salon rozkręcamy na full wychodząc z domu znów zakręcamy Problem 2 – nadmetraż Tylko 2/3 domu będzie aktywnie wykorzystywane – czyli garaż, pokój gościnny, gabinet – chcielibyśmy ogrzewać w minimalnym zakresie lub wcale. Czy głowice z ustawianiem temperatury w grzejnikach załatwią sprawę? Jak to się ma do temperatury ustawionej na piecu? Proponowany przez instalatora czujnik i ustawienie temperatury np w salonie nie załatwi sprawy a nie wiem czy istnieją piece, które umożliwiają elektroniczną regulację w wielu miejscach. W takiej sytuacji jaki piec – zwykły czy kondensacyjny czy wszystko jedno? Proszę o pomysły, jeżeli jednak elektroniczne sterowanie to zostały mi dwa tygodnie, w czerwcu wchodzą tynkarze Pogodówkę raczej też odrzuciłem...
  2. Witam Stoję przed dylematem - czy dopłacić prawie 20% wartości zamówienia za pakiet 3 szybowy? 2 szyby: 16700 3 szyby: 20000 ciepła ramka + 800 Czy hałas rzeczywiście może być mniej odczuwalny? z ekonomicznego punktu widzenia okres zwrotu pewnie równy życiu okien. Cena dotyczy ok. 35m2 okien: ogromny wykusz, przesuwka 3,6m 4 podwójne balkonowe plus kuchnia 2x1,5m Rozsądna oferta - pcv, kolor dwustronny?
  3. A co sądzicie o podanym w poprzednim poście zużyciu niektórych wyłapanych materiałów jak cement, deski, papa - bo być może z uwzględnieniem kosztów tego typu cena za robotę nie była wcale rewelacyjna
  4. Buduję Dom w zefirantach G2 z Archonu ale z zmianami tj. dach bez "fal", okna inne i proste. Dom konstukcyjnie trudny - garaż jest niżej 52 cm co za tym idzie strop jest też "dwupoziomowy". W oryginale ma całkowitej ok.262 ale ściany w pokoju nad garażem miały zaczynać się chyba z 1 - 1,5m od ściany kolankowej. Ponieważ podniosłem kolanko więc nie było sensu tak robić w związku z powyższym otrzymaliśmy dół w obrysie 140m+ góra 140m - więc chyba 280 całkowitej z wyłączeniem tarasów i schodów (dość okazałych). Co do kosztu - pamiętaj, że nie mam pokrycia docelowego, więc takie nie całkiem SSO podaję więc można przyjąć ok. 125 000zł z więźbą + 10 000 deskowanie i papowania + X taras, którego nie zrobiłem a mam wliczoną tylko stal. Koszty nie uwzględniają żadnych pośrednich - koszt liczony od momentu wjechania koparki (bez uzbrojenia terenu, pozwoleń itd). Co do materiałów to niestety chyba nie dopilnowałem do końca i wydaje mi się że trochę dostawały nóg na budowie lub były marnotrawione np. - cementu poszło 9 palet (strop, schody wewnętrzne, ława z gruchy) - desek 11m3 tylko na szalunki co daje jakieś 400m2 materiału (strop mial 140m2) na dach kupowałem extra zaimpregnowane + trochę starych zużyłem - papy na dach niecałe 300m2 poszło ok. 440m2 - cegła klinkierowa - to wiem że sobie poszła (kilkadziesiąt sztuk ale zawsze robi 150zł) - zostało źle dobranych rur kanalizacyjnych za kilka stówek - plus parę metrów kw zawalonej powierzchni róznymi innymi pozostałościami typu folia bąbelkowa, "tona" gwoździ, izolacji, podkladek, śrub Tak, że o gospodarności w procesie planowania i realizacji zakupów nie było mowy, dałem wolną rękę a sam zarabiałem pieniądze gdzie indziej. Myślę, że należy przyjąć straty na poziomie kilku tysięcy od podanego kosztu.
  5. Witam Z cyklu koszt budowy domu o które często pytacie, chciałbym przedstawić swoje koszty SSO (niepełne bo pokrycie dachowe tymczasowe tj. pełne deskowanie i papowanie). Dom ok. 280m2 całkowitych, użytkowych z uwzg. podwyższenia ściany kolankowej i małej zmiany konstrukcyjnej ok 200m2poddasze użytkowe, budowany z maxa, skomplikowany dach ok. 300m2, podwójny garaż, strop żelbetowy, 6 pokoi, wszystkie ściany działowe zrobione, deskowanie + papowanie, schody zewnętrzne ale jeszcze bez tarasu, budowany przez "ekipę" a nie firmę ale sam nic nie robiłem Zestawienie kosztów materiały typowo budowlane: cegła, stal, cement,izolacje itd. 47829,83 piasek, żwir 4000,00 drewno - więźba, deski, stemple 20820,00 (część z tej kwoty ok. 1500 -2000 odzyskam przy sprzedaży stempli) betony fundament, chudziak, strop, bloczki fundament (betoniarnia) 22564,00 materiały inne, pomocnicze 1777,00 roboty ziemne - wykop fundament, zdjęcie humusu 1300,00 robocizna 38425,00 TOTAL: 136715,83 Jak przedstawia się ten koszt w przeliczeniu na metry w stosunku do poniesionych bądź zaplanowanych przez Was, czy buduję w miarę gospodarnie czy powinienem zacząć ciąć koszty tj. bardziej oglądać każdą złotówkę, mam budżet pod klucz 500 000zł (plus rezerwa 50 000zł), budowa woj. mazowieckie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...