Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jagho

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

Jagho's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Mam Wiekora L-15 czerwona angoba. Polecam. Zalety: równa, podwójny zamek, dobra cena. Jedyne problemy jakie miałem, to opóźnienia w dostawie niektórych dodatków (np. zamknięcie kalenicy) spowodowane podobno początkową fazą uruchamiania fabryki w Polsce.
  2. Zbyszek_S, czy możesz podać więcej danych na temat tej normy, może jakiś link ?
  3. Miałem na budowie materiał z Lęborka i Złocieńca. Lębork - bardzo dobry Złocieniec - dużo gorszy
  4. Witam wszystkich. Ciepło będzie zarówno w domu ze ścianami o wsp. U=0,35 (P38 P+W ZC) jak i w domu ze ścianami U=0,28. Pytanie jest takie: o ile to ciepło będzie droższe w 1 przypadku (różnica dU=0,07) ? Z przybliżonych wyliczeń (przedstawianych również na tym Forum) wynika że ok. 100 zł/rok (a niech nawet będzie 150 zł). Po ilu latach zwróci się inwestycja ocieplania ? Gdzieś jest granica rozsądku w obniżaniu wsp. U ściany, poniżej której cała ta zabawa po prostu przestaje mieć sens. Nie zapominajmy bowiem o cieple uciekającym przez okna, wentylację dach i inne. Drogi Wowka: też widziałem budowę na której ocieplano P38 P+W. Ale: 1. Wymurowane na zwykłaj zaprawie 2. Nieocieplone wieńce i nadproża 3. Grubość zaprawy 2 - 2,5 cm 4. Ubytki uzupełniane zwykłą cegłą (???!!!) Podsumowując: wymurowanie dobrej ściany jednowarstwowej wymaga od wykonawcy sporej dyscypliny. Latem, 3 lata temu byłem w Kitzbuhel i widziałem budowe domu w P38 (nie wiem na jakiej zaprawie). Budował znajomy gospodarzy u ktorych mieszkalem. Jak zapytałem o ocieplenie to gościu nie wiedział o czym mówię (chyba, że mój niemiecki jest słaby )) Zbudowałem stan surowy z P38 P+W i na ciepłej zaprawie i ani mi w głowie żadne docieplanie. Pozdrowienia dla wszystkich. TCIC nie łam się !
  5. Przepisane z projektu: Powierzchnia użytkowa: 197,1 m2 Powierzchnia zabudowy: 255,7 m2 Powierzchnia całkowita: 371,2 m2 Kubatura: 928,0 m3 Wys. kalenicy: 7,6 m
  6. Ściany fundamentowe (gr.38 cm) - bloczki betonowe Ściany: Porotherm 38 P+W na zaprawie ciepłej. Strop systemowy ceramiczny. Dachówka ceramiczna Wiekor - czerwona angoba. Ławy, stropy - beton B20 Koszt całości (wszystko: materiały, robocizna, transport itd) 115000 zł. Stan surowy otwarty. Nie mam jeszcze rozbite dokładnie na poszczególne etapy. Nie wiem więc dokładnie ile stan 0, ale w przybliżeniu będzie to chyba ok. 17000 zł.
  7. Cześć, Buduję coś podobnego. "Ksenia II" z Archipelagu. http://www.archipelag.pl Na razie stan surowy otwarty. Zdajesz sobie na pewno sprawę, że dużo trudniej jest coś takiego ogrzać. Jeżeli to Cię nie przeraża, to warto, bo wygląda za....ście !!! (nawet w stanie surowym).
  8. Pytanie do pierwszego Anonimowego: Jak uszczelniłeś górny styk komina z blachą ? Zdecydowałem się też na to tradycyjne rozwiązanie i dekarz radzi wpuszczać blachę w komin (taki kołnierzyk). Nie jestem pewien czy robienie szczeliny w ścianie komina jest zdrowe.
  9. Tak, jest tam rzeczywiście. Znalazłem go "ręcznie" bo wyszukiwarka nie pomogła. Dzięki za info.
  10. Niedawno w dziale "Rady - zbiór mądrości budowlanych" czytałem wątek dotyczący nieskuteczności taśm do obróbek komina. Jeden z czytelników FORUM pisał, że po pewnym czasie musiał remontować takie wykończenie i zdecydować się na "tradycyjną" obróbkę blacharską. Niestety w/w wątek, który mnie bardzo interesuje, zniknął - chyba, że jestem ślepy. Może ktoś wie gdzie się podział ów wątek. "SZUKAJ" też go nie znajduje. Nie chciałbym wysnuwać wniosków o jakichś teoriach spiskowych oraz lobby producentów.
  11. Rzeczywiście chyba to jakaś zmora projektów Archipelagu - potężna więźba. Mój kierownik budowy jak zobaczył krokwie koszowe 20 x 24 to się przeżegnał.
  12. W końcu złodziej też człowiek i ma podobne dylematy.
  13. Przeszukałem księgarnie, stoisko z książkami w Castoramie i niestety akurat tego zeszytu nigdzie nie ma a sprawa jest dla mnie b. pilna. Czy możesz podesłać moi skan rysunku na palomar@itt.pl ?
  14. Witam wszystkich. Jest sobie dach. Do krokwi przymocowana kontrłatami folia wysokoparoprzepuszczalna a na kontrłatach łaty. Gdzie do tego wszystkiego ma być mocowany pas nadrynnowy. Czy na łaty a folia pod nim i razem "schodzą" do rynny ? Czytałem gdzieś, że folia ma iść NA pas ale jak wtedy go mocować, pod kontrłatę ????. Proszę o pomoc bo od kilku dni przeglądam MURATORY, listy dyskusyjne i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Jeszcze trochę i chyba się targnę Pozdrawiam
  15. Witam, Buduję Ksenię II. Właśnie kładę dachówkę. Drobne błędy w projekcie z kilkoma wymiarami, ale oczywiste i łatwe do zweryfikowania. W zestawieniu więźby dachowej kilka błędów (zbyt krótkie długości krokwi w stosunku do wymaganych) - tak więc przed zakupem drewna sprawdź to zestawienie. Projekty rzeczywiście niezbyt tanie i łatwe w realizacji, ale chcemy mieć dom, który będzie nam się podobał i spełniał nasze potrzeby. Powodzenia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...