Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

bułkazmiodem

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

O bułkazmiodem

  • Urodziny 05.05.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Wrocław
  • Kod pocztowy
    50-500
  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

bułkazmiodem's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. zamieszczam zdjęcie tanich schodów z recyklingu, może ktoś skorzysta
  2. szacun dla teścia , robotny, sie chwali, teraz niech teściowa machnie istalację gazową. na ostatnim zdjęciu z dzienniku da dużo przewodów w jednym miejscu ,porobić 1 cm przerwy żeby tynk ,,ścianę zobaczył'' inaczej może tam ,,nie chycić''. instalkę obcykać cyfrówką na potrzeby napraw wierceń remontów itp. proponuję dodatkowy przycisk w toalecie koło kibelka otwierający furtkę , bo jak ktoś sam w domu i akurat na tronie a tu zadzwoni domofon....
  3. cześć Antoś. przy 24 cm ścianach nośnych nie ma praktycznie większego znaczenia wytrzymałość spoin ,zaprawa i klej tak samo dobre, występuje głównie ściskanie a ściany spina wieniec stropu, z powodów ekonomicznych w zaprawach klasycznych stosuje się niższe tańsze marki, inaczej jest przy 12 cm działówkach które nie związane ze stropem ,osłabione otworami na drzwi , obwieszone szafkami itd muszą być solidnie murowane, tu polecam lepszy klej na białym cemencie. Najtrudniej ustawić pierwszą warstwę na zaprawę i tu radzę kogoś nająć do pomocy , potem poleci, zwyczajnie po każdej warstwie trzeba przeszlifować zdzierakiem i zabangla. Kłopotem może być odpowiednie nawilżenie suporeksu jak będzie gorąco, bez tego klej wiąże natychmiast uniemożliwiając korekcje. murowanie można wykonać następująco : wyrównaną zdzierakiem warstwę zwilżasz szczotką z wodą , zaciągasz klejem na długość 1 bloczka + spoinę pionową, żwilżony bloczek dostawiasz, 2,3 puknięcia młotkiem gumowym i gotowe, jak zaczniesz poprawiać ,,głaskać'' polepszać to zerwiesz wiązanie i na drugi dzień bloczek wyjmiesz z muru ręką . w miarę nabierania wprawy zaczniesz kłaść parę bloczków na raz.i to o taką wprawę właśnie chodzi. życzę powodzenia. Będzie pan zadowolony
  4. Cześć Antoś pewnie ze względu na $ jakie kosztuje klej i raczej wymagane doświadczenie i umiejętności przy murowaniu na cienkie spoiny, spróbujesz z bloczkami M6 na zaprawę - zrozumiesz jak wygodnie lajkonikowi mieć grubszą spoinę. Generalnie zaprawa zawsze lepsza i tańsza niż klej o ile robimy zaprawę bez plastyfikatora, napowietrzaczy, opóżniaczy itp.
  5. Do takiej konstrukcji dodałbym : - podnoszone kółko z przodu na dyszlu. Niesłychanie praktyczne , np., odpinasz przyczepkę załadowaną pustakami i jedziesz autem po cement , przyczepka stoi ,jak płasko da się kawałek przepchać, gotowe kółko z pokrętłem i uchwytem można kupić. - z tyłu pod klapą załadowczą z profila dorobiłbym ramkę z dnem z blachy , w taką wnękę wygodnie montujesz tablicę i światła które chronisz tak przed zbiciem ( pobrudzeniem) przy rozładunku czy cofaniu - Swiatła kup z bocznym podświetlaniem ( przeżroczysta szybka boku) dla tablicy rejestracyjnej, jak zakombinujesz z dwużarnikową żarówką 15/5 wat to będziesz miał przeciwmgielne(obowiązkowe) i cofania( pożyteczne). Z przodu potrzebne światła białe obrysowe, białe odblaski, z tyłu czerwone trójkąty, na bokach pomarańczowe odlaski. - boki burt wytrzymałe na nacisk z góry ale mniej z boku więc dodałbym pionowo ze dwa na wysokości profile dla wzmocnienia na przypadek wiezienia np. gotowego betonu , sam woziłem , 0,3 kubika to ok. 700 kg, prze na burty, beton musi być bardzo gęsty wręcz sypki inaczej się zawibruje i będziesz kilofem rozładowywał, na miejscu kastra czy wiadro woda wiertarka z mieszadłem i mieszasz tak jak potrzebujesz. - bardzo praktyczna jest rama z profila z przodu montowana na cztery śruby z boku burt, do niej mocujesz wszystkie wysokie czy wielkie ( np. okna) elementy. Warto jej wysokość zgrać z wysokością bagażnika auta, i można wozić 4 czy 5 metrowe zbrojenie, woziłem 6 metrowe zagięte 90st na drugim metrze , można choć trochę kaskaderka. - jeżeli masz trzecie koło dobrze mieć zapas montowany z przodu na burcie. - w przedniej burcie górny profil może być za mały ,dałbym taki jak na dole, oraz dodałbym ze trzy poprzeczki pionowo by wystawały u dołu poniżej dyszla i każdą spawając spoinami pionowymi( pachwinowo a nie na dyszel czołowo) bokiem do dyszli( środkowy wyjdzie nie symetrycznie trudno) . Przy hamowaniu powstaje największe opóżnienie i moment pędu , jeżeli uznamy żę coś ciężkiego może zerwać się z mocowania i rypnąć w burtę to powstanie bardzo duża siła. - między sklejkę podłogi a profile dałbym z plastyku podkładki 5 mm grube co kawałek inaczej na styku stal-drewno będzie zawsze woda lub wilgoć , w rogach podłogi trzeba otwory którymi spłynie woda z deszczu. - nie zapomnij zaczepy uchwyty dla ładunku czy plandek - do rejestracji SAM trzeba poglądowy rysunek z wymiarami, cztery zdjęcia, tablice tymczasowe, przegląd + nabicie tabliczki i numerów na ramie razem ok 500 zł ,bezterminowy przegląd, ubezpieczenie oc 50 zł/rok. przyczepka wygląda solidnie jak dodasz poprzeczki burt bocznych i przedniej będzie służyć wiele lat. pozdro
  6. co zrobić jak pies ,z założenia strażnik majątku, lubi spać i nie chce szczekać? Coaching psa. Na bramie wieszamy tablicę z napisem: Uwaga grożny pies , atakuje obcych z nienacka bez ostrzeżenia szczekaniem
  7. oczywiście że ocieplać od spodu strop piwnicy styropianem.
  8. Lakiernie proszkowe często też nie mają za duże kabiny pieców do wygrzewania, zakłady ocynku ogniowego kładą grubszą warstwę ocynku i są zdecydowanie tańsze niż galwanizerie. no to już wiem czemu masz giętarkę z chromoniklu pospawaną MAGiem , z TIGiem napewno też musisz sobie radzić, swój chłop
  9. Szkoda , śliczna psina, też kiedyś podobnego psiaka planuję mieć ........
  10. chętnie obejrzę rysunki i zdjęcia , spawów także będziesz cynkował ogniowo? Dobrze mieć u dołu pod burtami uchwyty do plandeki i pasów mocujących ładunek.Kiprowany dyszel nie jest wcale skomplikowany czy trudny w wykonaniu a bardzo praktyczny. ps. warto zwrócić uwagę na fakt że wieziony ciężar nie zawsze da się równo rozłożyć na powierzchni podłogi więc często przyczepka ,,chce się zwichrować'' ,zapobiegają temu sztywne masywne burty. jeżeli to nie tajemnica to co konstruujesz na codzień
  11. A czy wiesz że jeżeli szerokość obrysu (np nadkoli ) przekroczy 160 cm to potrzebne są światła obrysowe ? szwagier zrobił jedną ,słyszałem co nie co. Sprawdż jaki masz w dowodzie rejestracyjnym dopuszczalny DMC ( bez ham.najazdowego) w TWOIM AUCIE , właśnie takie DMC deklarujesz w swojej SAM inaczej masz mandat nawet jak przyczepa pusta . Pamiętaj o oponach (obciążenie dopuszczalne). Zrób sobie kiprowany dyszel, można wywalić piach bez odpinania od auta co na pochyłości dużo ułatwia, masywna rama z przodu pozwala (mocować) przewieść wysokie przedmioty (betoniarkę) bez ryzyka że hamując rozwalą auto z tyłu. szerokość paki 1250 inaczej zapomnij o paletach i widlaku. Jak nie masz jak prostować ,po spawaniu,to zamiast kątowników użyj rur o przekroju np.prostokątnym Jak przyczepkę zrobisz lichą to na przeglądzie na Twó koszt zlecą obliczenia ekspertowi-rzeczoznawcy.
  12. Zgadza się , czy nie uważasz że dobrze byłoby poobserwować jak pęka murłata (czy nie za mocno , przecież kupili drewno prosto z lasu ) pęknięcia zaimpregnować ( jak sam zrobiłeś słusznie u siebie) poobserwować szczelność dachu w miejscu , poniżej murłaty, gdzie montowana z lekkim zwisem (tak powinno być) FWK łączy się już z płaską nadbitką , czy aby tam nie ma zastoin wody , czy na pewno jak wieje i pada nic tam nie kapie ? Póki nie ma tynków podłóg itp. ciężko się zorientować że gdzieś kapie czy przecieka, styro zakrywające murłatę tym bardziej tego nie ułatwia. Nakrętki kontrujemy jeżeli chcemy chcemy przyszłości ,tak jak pokazuja to na TV Discovery , przenieść dom do innego miasta.
  13. Przy Twoim dachu zgadza się , nie ma większego znaczenia, przy dachu krokwiowym czy krokwiowo-jętkowym już tak nie jest, oś murłaty musi pokrywać się z osią ściany kolankowej CHYBA że projekt (obliczenia) ,,mówią inaczej" . Generalizowanie wprowadza w błąd. Ja generalnie doradzam budować zgodnie z projektem. akurat nie dla Ciebie , ale możesz tak myśleć ....... zatem gratuluję ciągłości izolacji w której można włożyć w dziurę rękę ps. niezależnie co napiszę to wszystko straszenie? Wysoki Sądzie proszę o łaskę i wyrozumiałość....
  14. ale fajnie Ci to poszło , mam pytanko:jak za np.3 miesiące ,po wyschnięciu drewna dokręcisz nakrętki śrub mocujących murłaty? ps. Zawsze lepszy słodki miod niż tłuste masło
×
×
  • Dodaj nową pozycję...