Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

PSWO

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Janikowo
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

PSWO's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Romole: Jak najbardziej rozumiem zastosowanie takiego tynku. Kominek za tydzień ma być pomalowany na równy kolor z przylegającymi do niego ścianami. Kolor mam, farbę mam, tylko mam też obawy, jak będzie wyglądało łączenie tynku zduńskiego z gładko szpachlowaną ścianą. Zolthar: Tapeta na tę chwilę nie wchodzi w rachubę. Jeżeli ma ktoś z Was otynkowaną "ciepłą obudowę", prosze o jakąś sugestię na wykończenie.
  2. Witam, posiadam obecnie kominek z ciepłą obudową. Obudowa z cegieł szamotowych, na to siatka, klej i na wierzch tynk, zduński do ciepłej zabudowy. Aktualnie wszystko schnie. Ostatnia warstwa jest dość gruboziarnista. Nie ukrywam, że chciałbym uzyskać efekt gładkiego tynku. Czy możecie mi polecić konkretny typ tynku/szpachli, którą można stosować na ciepłą obudowę, bez obaw, że popęka pod wpływem ciepła? Pozdrawiam.
  3. Witam, mam istniejący komin, murowany, obłożony płytką. Komin ma 8 lat i chyba standardową przypadłość przy kiepskim wykonaniu - przy mocnym wietrze zachodnim i silnym deszczu woda kapie do kanału dymowego i leci na kominek. Do tego dochodzą wykwity przy łączeniu komina z sufitem. Co ważne komin ma założonego strażaka z blachą która w pełni zasłania wlot do komina - i jestem pewien, że tutaj wszystko jest ok Jednym słowem gdzieś przesiąka. Naprawiany był już raz i nie widzę sensu wzywać dekarza po raz kolejny, dlatego znalazłem w internecie coś takiego: http://kominy-obudowy.pl/. Czy ktoś może stosował ten system u siebie? Poszukuję opinii ale nigdzie nic na forach nie ma. Może macie jakieś zbliżone rozwiązania innych firm? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  4. Witam, - Posiadam komin na ścianie zewnętrznej, - komin jest za duży (4 cegły) i za niski (jest na niższym dachu i brakuje ok 1,5 m do wyższej kalenicy), - wymieniam wkład na nowy i obudowę kominka na "ciepłą", - w komin planuję wsunąć wkład w postaci rury, która ma wystawać 2 metry ponad istniejący komin (pomijamy walory estetyczne w tej chwili). proszę o poradę: - czym ocieplić/wycieplić taki komin? Chodzi mi po głowie zasypanie go perlitem. W internecie pojawiają się też głosy ludzi, którzy zasypywali przestrzeń pomiędzy rurą dymową a cegłami keramzytem. Ja widzę takie wady: - perlit może chłonąć wodę (tym bardziej, że rura ma wystawać 2 m ponad komin, więc może być problem z zaciekaniem po niej i osłonięcie wlotu do komina nic nie da), - keramzyt może zaklinować się pomiędzy rurą a cegłą i przy rozszerzaniu cieplnym rury może powodować jej "wysuwanie". Teraz mam problem wychładzania komina i odwróconego ciągu (dymienie przy rozpalaniu (otwieram okno), zapach sadzy z komina itp). Może samo ocieplenie komina wystarczy, żeby zapobiec powyższemu i nie ma sensu wydłużać przewodu dymowego o 2 m w górę? Proszę o sugestie osób znających się na temacie. Pozdrawiam.
  5. dzięki za potwierdzenie. Dzisiaj sprawidziłem i na 200 % siłownik mam zamontowany na obiegu grzejników.... Takie pytanie mi się nasuwa - jaką rolę pełni on w obwodzie? Na mój rozum, to przymyka o otwiera dopływ wody za sprzęgłem, czyli jego umiejscowienie w złym miejscu nie powinno wpływać jakoś negatywnie na układ. Jeżeli ma ktoś jakaś sugestie prosze o informacje, bo sam nie wiem czy wołać instalatora.
  6. dzięki za odpowiedź. ad ad.2 - nie porównuję, pewnie masz rację. Tak jak napisałem, układ mam identyczny jak podany przez producenta, regulator podłączę po skrętce, męczy mnie teraz tylko ten zawór mieszający na obiegu z grzejnikami. Pozdrawiam
  7. dokładnie tak wygląda mój układ jak w załączonym przez Ciebie linku. problem polega niestety na tym, że mam regulator 470f, czyli bezprzewodowy. Wygląda na to, że muszę zerknąć czy VR 81 mogę podłączyć bezpośrednio poprzez eBUS z VR 61 z pominięciem regulatora głównego. mpoplaw Tak jak proponujesz miałem zrobione na starym kotle atmosferycznym (który się rozleciał nomen omen ze starości) i działało to bardzo źle. alę dzięki za odpowiedź. EDIT: Strona 8/9 załączonego układu - czy siłownik zaworu mieszającego (na układzie ozn. HK2) montuje się na obiegu podłogówki czy grzejników? Bo wydaje mi się, że u siebie mam go wpiętego w obieg grzejników... Jakie mogą być ew. tego konsekwencje? Pozdrawiam
  8. Witam! Ogrzewam się w domu następującym zestawem: - kocioł Vaillant ecoCompact 196/150, - sprzęgło hydrauliczne, - mieszacz, - 1 pompa dla obwodu z grzejnikami (góra domu), - 1 pompa dla obwodu "podłogówki - 5 pętli) dla parteru, - moduł mieszacza VR 61/2, - regulator pogodowy CalorMATIC 470f (wersja bezprzewodowa) + czujnik temp. zewn. Regulator wisi na parterze i pracuje w funkcji regulatora pogodowego, sterując dwoma obiegami (jak wyżej). Parter pracuje super - przepływy wyregulowane, podłoga przyjemna (między 21 a 23 stopnie przy obecnej temp.), w pokojach idealne 20,5 stopnia C. Problem mam na górze gdzie w 3 pokojach i korytarzy mam zainstalowane grzejniki - tam steruję jedynie głowicami. Generalnie temperaturę trzymają tylko głowice, czyli gdy jest powiedzmy zadane 21 stopni wszystkie sie zamykają i woda bez sensu krąży po ścianach i grzeje czasoprzestrzeń. Chciałbym, żeby po osiągnięciu zadanej temperatury obieg grzejników (dajmy na to nr 2 w moim sterowniku) wyłączał się. Pytanie brzmi - jak to zrobić? Czy do 470f w połączeniu z modyłem sterowania VR 61/2 da się wpiąć jeszcze jeden regulator do sterowania w moim przypadku tylko górą domu? Ja widzę następujące rozwiązania: 1. Przenieść regulator 470f na górę i uruchomić opcję termostat - tylko nie wiem czy po osiągnięciu zadanej temperatury wyłączy on tylko obieg grzejników czy całość układu łącznie z obiegiem podłogówki? Wolałbym jednak tego nie robić bo wygodniej mi jak regulator jest na dole. 2. Dołożyć coś a'la auraton i wyprowadzić sygnał stykowy na odcięcie pompy grzejników (albo zamykać mieszacz). 3. Dokupić coś z rodziny Vaillant i rozbudować układ - tylko nie widzę tu żadnego rozwiązania producenta. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
  9. Witam, zwracam się z prośbą do branżystów - czy ma ktoś z Was instrukcję (DTR) dla wkładu Dovre 2000 GL ISOL. W załączniku przesyłam zdjęcie. Muszę przerobić obudowę wraz z podłączeniem do komina, Pozdrawiam
  10. Ostatnio założyłem podobny wątek, tylko w innym dziale: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?210659-Wymiana-p%C5%82ytek-gresowych-na-ogrzewaniu-pod%C5%82ogowym&p=5713112#post5713112 Ja nie zbijam płytek, kładę jedne na drugie. Pozdrawiam
  11. Witam, dzięki za informacje! Co do przewodności cieplnej, to mówimy tu raczej o masie akumulującej ciepło, czyli de facto przy odpowiednim dociepleniu płyty grzewczej od spodu styrowianem (a to u siebie mam zrobione dobrze), po dodaniu płytek i kleju podłoga co najwyżej będzie się wolniej dogrzewała? Nie zastanawiałem się nad tym wcześniej, ale takie dołożenie płytek wraz z klejem nie powinno zamieszać w ogrzewaniu podłogowym? Pozdrawiam!
  12. PSWO

    wkłady kominkowe HAJDUK

    Absolutnie specem od budowy kominków nie jestem - jestem jedynie użytkownikiem i jako takowy proszę Cię, żebyś już w tym kominku nie palił. Na uzasadnienie poczekaj aż zajrzy tu ktoś z branżystów, ale ja na podstawie samych zdjęć widzę, ze masz bombę w salonie i komory gazowe w pokojach.
  13. To i ja dodam coś ze swojego doświadczenia. palę bardzo podobnym schematem co adam_ko - bardzo ciekawy i przejrzysty opis! U mnie modyfikacja polega na tym, że na spód, pod największe kawałki podkładam 4 brykiety z barlinka (kostki), jak jest zimno na zewnątrz, to nawet więcej. - koszt paczki 10kG to ca. 6,50 w castoramie (czasem drożej, czasem taniej). Efekt jest taki, że po wypaleniu ułożonego przez nas stosu zyskujemy dodatkowo 2 godziny palenia samego brykietu, który dodatkowo bardzo długo żarzy się oddając bardzo dużo ciepła - polecam spróbować dla własnego doświadczenia. Propos pierwszych prób ze sposobem rozpalania "z góry" proponuję rozpocząć z dużą uwagą od mniejszych porcji. U mnie przy którejś próbie górny stosik spadł na dół i całość "konstrukcji" zajęła się w przeciągu kilku minut . Nie było mnie akurat przy kominku i że coś jest nie tak poczułem dopiero jak temperatura w domu podniosła się do 26 stC . Co do czystej szyby, to u mnie nadal się brudzi, ale zdecydowanie mniej niż przy paleniu klasycznym, przy czym problem brudzenia szyby wynika z wady wkładu DOVRE z serii 2000 (chyba gls/gsl/lgs.. jakoś tak) - problem ten sygnalizowało już wielu użytkowników zarówno na stronach polskich i jak i zagranicznych. Pozdrawiam
  14. Odkopię lekko temat. Mam przeszklenie w salonie - 3,8 mb okna tarasowego. Przy oknie nie ma niestety zagęszczonych rurek od podłogówki i jak łatwo się domyśleć przy -15 stC czuć przyjemny chłodek przy oknie. Dlatego chciałbym zamontować grzejnik kanałowy na długości okna. - co WAŻNE - wiem dokładnie gdzie są rurki od podłogówki i gdzie kuć koryto pod grzejnik. Planuję wymianę płytek, więc z bałaganem nie ma problemu. PYTANIE - czy rozbudować rozdzielacz podłogówki i zrobić osobny obwód pod grzejnik, czy wpinać się w instalację grzejnikową (na piętrze mam normalne grzejniki, a dodatkowo, w pobliżu miejsca montażu grzejnika kanałowego mam doprowadzone rurki miedziane na potrzeby ogrzewania ogrodu zimowego (jeszcze nie używane). Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...