Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

pawelz33

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

1 obserwujący

O pawelz33

  • Urodziny 02.01.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    instalacje wewnętrzne

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Grodzisk Mazowiecki
  • Kod pocztowy
    05-825
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

pawelz33's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Tak z ciekawości -Mam pytanie odnośnie Autoadaptacji , którą można na CAR2 włączyć lub wyłączyć. Czy ktoś wie jak kocioł a dokładniej CAR2 miałby to ustawiać ? przy włączeniu Autoadaptacji miałem krzywą 3 i Offset -8 a autoadaptacja od razu zmieniła OFFSET na -14. To jest jakiś algorytm ? Co miałoby dać korzystanie z autoadaptacji ? Nie miałem odwagi czekać powyżej jednego dnia i obserwować czy dalej będzie zmieniał się ten offset - po jednym dniu na ustawieniach automatycznych offset "-14" dom wyziębił mi się o 2 st i musiałem interweniować ręcznie. Swoją drogą to była jedyna oszczędna doba bo zużyło około 3m3 - ale chyba nie takie jest zadanie tej automatyki aby oszczędzać przez wyziębianie (?) Nie wiem czy ma to jakiś wpływ na postawione wyżej pytania ale opiszę Mam u siebie 100% podłogówki, wyłączyłem wpływ Temp wewnętrznej /bo jak tylko rozpaliłem w kominku na dole to odcinało piec i góra była niedogrzana/ i teraz chodzi na samej pogodówce wg krzywej. Opierając się na pliku do wyznaczania krzywej dobrałem - krzywą 3 i -8 i piec chodzi sobie całą dobę - ostatnio Tw 29-30 st , Tpowr - 27 st /przy około 0 st na zewnątrz/ Od miesiąca nic nie robię tylko ustawiam i obserwuje kręcący szaleńczo gazomierz ! ( przez równy miesiąc w sumie ciepły jak na porę roku średnio wciąg mi 10m3 / dobę... - niestety nic nie przegrzewa więc zdaję sobie sprawę,że widocznie "tyle dom potrzebuje mieć dostarczone bo tyle ucieka albo się wygrzewa, suszy itd , w domu na 160m2 jest równo około 20 stC /w łazienkach odczuwalnie cieplej/ )
  2. Spokojnie jak przyjęli wniosek to piłka po ich stronie... Ty spełniłeś wymagania zawarte w umowie przewidziane do zmiany taryfy / punktu w regulaminie ani w umowie nt konieczności dołączenia potwierdzenia zakończenia budowy z PiNB nie ma więc może im się nie będzie chciało dalej uskuteczniać pieśni paragrafów jakie dostałeś w pierwszej odpowiedzi / Swoją drogą jak wysłałeś już zawiadomienie o zakończeniu budowy do PiNB to po 21 dniach możesz się zgłaszać po oficjalne potwierdzenie braku zastrzeżeń i odbiorze budynku. Ja też tak miałem więc jeszcze miesiąc taryfy C11 bym przeżył ale dla zasady chciałem zmienić wcześniej bez odbioru i się da. Oczywiście pochwał się co Ci odpowiedzą lub czy bez odpowiedzi zmienią taryfę na G11.
  3. Niepokojące jest ,że napisałeś " inne firmy zmieniają taryfy .." cały ten bój jest o to ,że ludziom /osobom fizycznym/ bez żadnej działalności i firmy pod przykrywką pseudo prądu budowlanego wciskają droższą taryfę właśnie dla firm... a potem robią problemy ,żeby zmienić tą taryfę na dedykowaną gospodarstwom domowym. Gdyby w miejscu budowy faktycznie miałaby być mieć siedzibę jakaś firma to nie wiem czy zmiana na G11 jest możliwa. PS. Nie wiem jaką Ty masz umowę na dotychczasową współpracę z PGE ale w mojej na pewno nie ma słowa o wymaganiach odbioru budynku - składasz wniosek o zmianę taryfy w BOK a jak nie będą chcieli przyjąć to niech Pani w Twojej umowie pokaże palcem paragraf na, który się powołuje.
  4. Wyszukaj sobie grafikę dla krzywej grzewczej Immergas i dla Vailanta. / każdy producent inaczej to numeruje / - tak pobieżnie to 0,2 Vailanta odpowiada krzywej nr 1 Immergass . W sprawie jest kluczowe co działo się z omawianą instalacją przez 2-3 lata wcześniejszego użytkowania (od 2012 r !!!) - nie wierzę ,że dopiero po takim czasie kolega johanson zauważa jakieś nieprawidłowości w zużyciu gazu.
  5. Niech oni nie pouczają Cię kiedy Ty możesz zgodnie z prawem użytkować budynek bo to są kompetencje PiNB. Ja próbowałem z PGE korespondencji mailowej ( istna męka Pańska - brak odpowiedzi po kilkanaście dni na najprostsze pytania ale jak zasypywałem ich kilkudziesięcioma takimi samymi mailami to w końcu dostałem odpowiedź : "Szanowny Panie W przypadku podjęcia decyzji dotyczącej zmiany z taryfy budowlanej C na taryfę przeznaczoną dla gospodarstw domowych G informujemy, że zawarcie nowej umowy sprzedaży energii elektrycznej następuje na podstawie wypełnionego przez Klienta „Wniosku o zawarcie umowy kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji” (formularz w załączeniu). Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty: ü decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obiektu dla celów mieszkalnych lub zaświadczenie o przyjęciu zgłoszenia obiektu do użytkowania, ü oświadczenie o przeznaczeniu lokalu, budynku do celów określonych w Taryfie Operatora, ü formularz ,,Potwierdzenie możliwości świadczenia usługi dystrybucji i określenie parametrów technicznych dostaw”, uzyskanego od Operatora Systemu Dystrybucyjnego. ü „Wniosek o zawarcie umowy kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usługi dystrybucji” wypełniony do części „B” włącznie podpisem i pieczątką wykonawcy instalacji Komplet dokumentów proszę złożyć osobiście w siedzibie właściwego dla punktu odbioru Biura Obsługi Klienta PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Warszawie lub przesłać na adres: PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Warszawie ul. Marsa 95, 04-470 Warszawa. Pragnę poinformować iż: 1. Jeżeli Klient zgłosił budynek do użytkowania prosimy o dołączenie kopii zgłoszenia na którym, jeżeli nie ma potwierdzenie PINB iż nie wnosi żadnych uwag, klient powinien złożyć oświadczenie, że PINB nie wniósł zastrzeżeń. 2. Jeżeli Klient, nie posiada dokumentu o zgłoszeniu budynku do użytkowania informujemy, iż OSD dokona kontroli i w przypadku kiedy wniesie zastrzeżenie (okaże się, że budynek jest w stanie surowym, w trakcie budowy) zawarta z klientem umowa nie wejdzie w życie. " Tą ostatnią wytyczną wdrożyłem - pojechałem z wypełnionym wnioskiem do BOK PGE Pruszków , Pani poprosiła o potwierdzenie odbioru - odpowiedziałem ,że nie mam ale mogę napisać oświadczenie o zakończeniu budowy... Pani nawet nie chciała nic na piśmie tylko zaproponowała termin kontroli OSD / cokolwiek ten skrót oznacza/ " - Wizyta miała być w godz 10-12 ale pies z kulawą nogą się nawet nie pokazał !!! Dobrze,że specjalnie nie brałem wolnego bo dodatkowo bym się zirytował ! Powodzenia
  6. A jakie miałeś zużycie w poprzednich sezonach ? - pisałeś chyba, że użytkujesz instalację od 2012 r U mnie jak nie dogrzewało piętra zmniejszyłem przepływy na dole dławiąc poszczególne pętle. Na logikę mniej wtedy odda ciepła na dole a zatem podgrzeje górę. Ja grzeję dopiero od grudnia 2014 - czyli pierwszy miesiąc więc zużycie na poziomie 10-11m3/dobę na dom 160 m2 jeszcze mnie nie przeraża choć nie cieszy. Zastanawiam się tylko kiedy zacznie to spadać !? ( piec Victrix na krzywej 4 chodzi całą dobę - T wej - 32stC , T wyj - 28 st C , chwilami też różnica pada d0 2-3 st C ).
  7. Najlepiej zrobić jedną na końcu - jak już będziesz chciał zgłosić zakończenie budowy. ( bez sensu rozbijać to na kilka wizyt geodety bo wyjdzie drożej )
  8. Akurat zjawisko to zaobserwowałem w okresie wczesno jesiennym - wyłączenie sterownikiem było technologiczne np na minutę ( na czas podłączeń ) więc nie ma co panikować i dawać od razu trzech wykrzykników. Panie Tomaszu, to jak to jest z tą centralą - jak sterownik jest wyłączony a sama centrala podłączona do zasilania to co w niej może pracować i jakie jest tego przesłanie ? /delikatny szum słychać/ Pytam z czystej ciekawości - NIE zamierzam w takim stadium utrzymywać rekuperatora ale dobrze by było wiedzieć czy wszystko działa poprawnie.
  9. Jak sterownik jest całkowicie wyłączony tak jakby centrala miała nie pracować a jest podłączona do zasilania to u mnie jest to samo ( może nie buczenie ale tak jakby cichutki odgłos pracy) także chętnie posłucham od kogoś obeznanego w temacie co jest powodem . ( może centrala inteligentnie minimalnie pracuje aby nie doszło do odwróconego/ grawitacyjnego ciągu kanałów ? ) Kolejna zagadka to samoczynne zwiększanie wydatku ( ja ustawiam na 10% a po jakimś czasie znowu jest 25 !!! ) - sprawdzałem czy nie mam zaprogramowanych kolejnych "programów w jakichś godzinach ale to chyba nie to. Czy da się jakoś zrobić reset do ustawień fabrycznych aby być pewnym ,że nic nie jest zaprogramowane ??? Instrukcja sterownika jest skandalicznie uboga - nie sposób nawet doczytać co oznacza jakiś symbol gwiazdki śniegu / kiedy się wyświetla itd Klient ma się domyślać / zgadywać ?
  10. Jak mają to być schody samonośne to możesz zobaczyć i wycenić w schodo-system ( ostatnie na stronie pod nr 79 są ode mnie więc mój wpis to nie tylko pusta reklama ).
  11. Ja zlecałem całą papierologię i wykonanie firmie ANJAX z Kozerek 605-653-520. Polecam - dajesz tylko warunki przyłącza, "parę papierków' , upoważnienie i oni robią resztę czyli nic inwestora nie interesuje oprócz zbierania kasy na finansowanie
  12. Jak to sprawdziłeś od góry ze strychu ? - masz otwartą zabudowę kominka na strych ??? Jakoś wierzyć mi się nie chce ,że ktoś mógłby wpaść na taki pomysł . Nie masz stropu , który by nad obudową kominka zamykał całość i izolował od stropu i wspomnianego strychu ?. Może dasz radę zrobić i wrzucić jakieś zdjęcia ? / poglądowe zabudowy i budowy od środka /
  13. Trudno po opisie zweryfikować poprawność wykonania zabudowy ale jeżeli dziwny zapach unosi się przy pierwszych paleniach to najpewniej wypala się farba, którą został fabrycznie pomalowany wkład i rury przyłączające ( taki dziwny do opisania :trochę toksyczny zapach ) . Jeśli z obudową i montażem wszystko zostało zrobione dobrze to po kilku ostrych paleniach wydzielanie zapachu zaniknie. Może najpierw wezwij kolesi ,którzy Ci to robili i dopytaj ? ( mało , który fachowiec chce poprawiać po poprzednikach )
  14. Wpisz w google studnie Paluchowski - solidni ,wielokrotnie polecani od lat w branży
  15. Gładkość tynków godna polecenia ale trzeba pilnować ilości gniazdek pozostałych po tynkowaniu. Tynkują tylko ludzie i zdarza się coś zgubić... Mam nadzieje ,że reklamacyjnie ekipa sprawnie odszuka i rozwiąże problem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...