Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

schulmeister

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

schulmeister's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Serdecznie proszę o pomoc w zaprojektowaniu instalacji CO i CWU dla nowo budowanego domu jednorodzinnego. Postaram się najkrócej jak potrafię przedstawić sytuację i uwarunkowania. Dom z pełnym podpiwniczeniem 250m2. Wielkość kotłowni 30m2. Powierzchnia wszystkich ogrzewanych pomieszczeń ok 175m2 (wszystkie pomieszczenia parteru 130m2 i dwa pomieszczenia piwnicy 45m2 ) Izolacja termiczna - dach wełna 30cm, elewacja wełna 15cm, izolacja piwnicy piana pur 8cm, podłoga na gruncie 13cm styro, sufit piwnicy 8cm styropian. Grzejniki sa w 4 sypialniach parteru (16m2, 11,5m2, 10m2, 9,5m2) i dwu pomieszczeniach piwnicy 28,75m2 i 16m2. Podłogówka ok 50m2 jest w przedpokoju, kuchni, łazience i salonie. Ponieważ mam własny las dlatego głównym paliwem będzie drewno. Mam bufor 1900L i planuję zakup kotła DS lub zgazowującego drewno z ogromną komorą zasypową tak aby jednym załadunkiem zagrzać instalację CO, CWU i naładować bufor. Dostałem również dofinansowanie na 3 panele solarne + zasobnik CWU 300l z gminy które chciałbym jakoś wkomponować w tą instalacje. Prośba do doświadczonych forumowiczów o jakiś schemat i ewentualnie przydatne wskazówki dla mojej instalacji. Serdecznie dziekuje i pozdrawiam
  2. Kotła jeszcze nie kupiłem. Mam już bufor 2000L bez żadnych wężownic. Rozumiem że piec 10KW jest w stanie ogrzać 170 m2, ale mi chodzi o to by palić drewnem ale mimo wszystko jak najrzadziej i dlatego bufor i przewymiarowany kocioł. Pytanie tylko jaka moc tego pieca bedzie wystarczajaca aby zagrzac calą instalacje CO i bufor na maxa. Mam możliwosc sezonowania drewna. Wybrałem jednak dolniak dedykowany do drewna ze wzgledu na cene samego kotła jak i wlasnie wymagania odnosnie wilgotnosci drewna. Dobry kociol DS ma mniejsza sprawność ale da sie rekompensowac wieksza komora zaladowcza, natomiast uzycie bufora spowoduje że bedzie mogł pracować z pełną sprawnością. Na oku mam kilka kotłów tj. litewskie Kalvis K2 20-25kw, Vienybe 20+ i kocioł polskiej produkcji MPM DS. Pytanie tylko jaką moc kupić. Drugie pytanie to jaki schemat dla mojej kotłowni byłby optymalny, układ otwarty czy zamknięty a może mieszany. Jak sensownie połaczyć układ z zestawem solarnym. Bardzo proszę o propozycje rozwiązań. Pozdrawiam
  3. Serdecznie proszę o pomoc w zaprojektowaniu optymalnej instalacji CO i CWU dla nowo budowanego domu jednorodzinnego. Po rozmowach z kilkoma instalatorami mam jeszcze większy mętlik w głowie. Jedni proponują układ otwarty, inni mieszany. Jedni bufor z wężownicą inni bez. Postaram się najkrócej jak potrafię przedstawić sytuację i uwarunkowania. Dom z pełnym podpiwniczeniem 250m2. Wielkość kotłowni 30m2. Powierzchnia wszystkich ogrzewanych pomieszczeń ok 175m2 (wszystkie pomieszczenia parteru 135m2 i dwa pomieszczenia piwnicy 45m2 ) Izolacja termiczna - dach wełna 30cm, elewacja wełna 15cm, izolacja piwnicy piana pur 8cm, podłoga na gruncie 12cm styro, podłoga nad piwnicą 10cm styro. Wszystkie sypialnie, cześć salonu, dwa pomieszczenia piwnicy - ogrzewanie tradycyjne grzejnikowe. Hol, przedpokój, kuchnia, łazienka i część salonu - ogrzewanie podłogowe (ok 50m2) Ponieważ mam własny las dlatego głównym paliwem będzie drewno. Jednak nie chciałbym co kilka godzin chodzić dokładać do pieca dlatego myślę o przewymiarowanym kotle na drewno z ogromną komorą zasypową (Kalvis K-2 lub Vienybe) i o buforze 2000L. Celem jest uzyskanie takiej mocy by jednym zasypem komory udało się nagrzać instalacje CO i naladować bufor do 80-85 stopni. Dostałem również dofinansowanie na 3 panele solarne + zasobnik CWU z gminy więc chciałbym je wykorzystać do grzania CWU i o ile to możliwe do dogrzania jednego pomieszczenia w piwnicy (studio 35m2)w miesiącach letnich. Serdecznie proszę o poradę ewentualnie lub jakiś gotowy schemat który pasowałby do moich wymagań. Mam również pytanie jak duży kocioł dobrać by spełnił moje wymagania. 20, 25 KW a może większy. Pozdrawiam
  4. Problem w tym że jak zrobie wyżej to juz wyjdzie mi na poziomie parteru bo w wieńcu nie będe wiercił. Czyli będę musiałbym najpierw przejść od środka przez strop na parter i tam w ścianie elewacyjnej robić czerpnie. Czy są jakieś przepisy które to normują wysokość czerpni nad gruntem? I jak rozpatrywać ewentualny otwór czerpni obok okna piwnicznego poniżej terenu gdzie jednak od dna doświetlacza będzie około 60cm.
  5. Witam. Buduję dom w którym jest kotłownia na paliwo stałe w piwnicy. Moc kotła 25kW. Problem jest z tym że okna piwniczne są poniżej poziomu gruntu i będą osłonięte doświetlaczami. W jaki najlepszy sposób doprowadzić kanał nawiewny za pomoca Zetki. Jeżeli zrobię otwór wlotowy zetki tuż pod stropem piwnicy to z zewnatrz będzie on kilka cm nad ziemią co chyba nie jest będzie najlepszym rozwiązaniem. Jedynym rozwiązaniem które przychodzi mi do głowy to kupić szerszy doświetlacz przy oknie piwnicznym, na tyle, by obok okna wykonać otwór dla zetki 15x15. Czy ktoś miał podobny przypadek albo wie jak to rozwiązać najlepiej. Czy ewentualnie mój pomysł jest sensowny? Proszę o poradę bo niewiele mam czasu na podjęcie decyzji. Serdecznie pozdrawiam schulmeister
  6. Witam wszystkich, Stoję przed dylematem wykonania hydroizolacji w nowo budowanym domu z częściowym podpiwniczeniem. Badanie gruntu wykonane na początku kwietnia ( 2 odwierty po 6 metrów w przeciwległych narożnikach budynku) wykazały brak obecności wód gruntowych. Teren nośny, piaszczysty, z niewielkim przewarstwieniem glinianym ( sąsiad działka obok ma bardzo głęboko wykonaną piwnicę i nie najmniejszych problemów z wodą) Zastanawiam się nad wykonaniem hydroizolacji. W projekcie mam 2x papa na lepiku jako izolację właściwą poziomą i pionowa a na to syrodur. Do tego drenaż (ale czy w mojej sytyacji konieczny?) Majster mój doradza aby w tych warunkach zostawić 2 razy papę jako izolacje poziomą a ściany piwnic 3 razy pociągnać dysperbitem i potem dać styrodur i folie kubełkową. Majster widząc moje zakłopotanie zaproponował aby ewentualnie wykonać hydroizolacje pianką zamknięto-komórkową. Nie mam zamiaru oszczędzać na tym etapie prac budowlanych ale tez nie chcę wyrzucać niepotrzebnie pieniędzy dlatego proszę o poradę. Mało jest do tej pory opinii na temat używania pianki zamknięto-komórkowej jako izolacji fundamentów i piwnic dlatego chciałbym prosić o opinię osób które wybrały właśnie ten rodzaj izolacji. Czy rzeczywiście pianka ma takie cudowne właściwości hydro i termo izolacyjne? Jak takie rozwiązanie wytrzymuje próbę czasu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...