
crush00
Użytkownicy-
Liczba zawartości
6 -
Rejestracja
O crush00
- Urodziny 12.10.1982
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Radom
-
Kod pocztowy
26-600
-
Województwo
mazowieckie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
crush00's Achievements
WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)
10
Reputacja
-
Stary weź Ty sam siebie przeczytaj i zrozum. Co drugie słowo błąd. Chaos totalny i brak poprawnej składni. Chciałem przeczytać co masz do powiedzenia, ale tego się nie da przeczytać. O stosowanej terminologii nie wspomnę.
-
Elektrozaczep furtki a klamka i zamek
crush00 odpowiedział Alberciczek → na topic → Ogrodzenia, podjazdy - otoczenie domu
Nie wiem czy to aktualne, ale podam kilka stosowanych rozwiązań. Jeśli posiadasz instalację alarmową, możesz wysterować wyjście bistabilne za pomocą wyjść centrali alarmowej. W takiej sytuacji możesz wysterować zamek z poziomu aplikacji do zarządzania alarmem lub wysyłając odpowiedni SMS (ewentualnie dzwoniąc na nr alarmu). Oczywiście powyższe będzie funkcjonowało jeśli posiadasz odpowiednie elementy okablowania pomiędzy furtką, a centralką. Inna opcja to zakup modułu GSM z wyjściami programowalnymi lub odpowiedniego domofonu z bramką GSM.- 18 odpowiedzi
-
- elektrozaczep
- furtki
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Brama garażowa: Hormann, Wiśniowski, krispol...
crush00 odpowiedział Baru → na topic → Okna, okna dachowe, drzwi, bramy garażowe
WItam Ja również jestem na etapie wyboru bramy. Otwór to 4500x215. Początkowo dostałem wycenę na Normstahl G-60 z napędem i montażem za 6900 PLN brutto. W piątek mi wszystko pomierzyli (kupuję też u nich okna i możliwe, że drzwi) i zrobili ostateczną wycenę. O dziwo w wycenie tej nie ujęli już Normstahla tylko bramę: Beditom z automatem i montażem za 6500 PLN brutto Ponoć jest promocja i w cenie Beditoma zawarte są rygle, klamka i dodatkowe wzmocnienia poziome (zapobiegające wyginaniu się paneli gdy wiszą pod sufitem), które w G-60 są ponoć standardem. Ponadto od innych instalatorów dostałem oferty na: BRAMA GARAŻOWA WIŚNIOWSKI (NAPĘD, MONTAŻ, 2X PILOT) 5890 ZŁ BRUTTO BRAMA GARAŻOWA BIG-TOR (NAPĘD, MONTAŻ, 2X PILOT) 5480 ZŁ BRUTTO Brama Hormann Panel M (NAPĘD, MONTAŻ, 2X PILOT) 6170 ZŁ BRUTTO W związku z powyższym mam zagwozdkę. Pierwsza opcja (G-60) jest najbardziej chwalona na forach, o Beditomach jest mało ale zawsze pozytywnie. Reszta wychodzi sporo taniej (co mnie trochę dziwi). Ogólnie sprzedawca wydaje się obcykany w temacie (podrzuca bardzo dobre pomysły, dzięki czemu na oknach sporo zaoszczędzimy, a o których w życiu bym nie pomyślał). Beditom też ma 5/10 lat gwarancji przy serwisach, a serwisy zaledwie (w porównaniu do znalezionych w necie cen) 120 PLN raz na rok. Do tego firma polska (a ja wolę polskie, a najlepiej lokalne). Czy wobec tego polecacie zaufać sprzedawcy, potargować się jeszcze o cenę i brać Beditoma, czy dołożyć parę złotych i brać Normstahla. Najbardziej jednak zależy mi o informacjach od użytkowników Bditoma... czy warto. Za konstruktywne wypowiedzi z góry dzięki, a odpowiedzi typu nie, bo... nie zatrzymajcie dla siebie.. ....................................................................................................... A teraz doszedł jeszcze Novoferm z napędem NovoPort za 5600 PLN brutto z montażem .- 1 504 odpowiedzi
-
- brama
- brama segmentowa
-
(i 27 więcej)
Oznaczone tagami:
- brama
- brama segmentowa
- bramy garażowe
- drzwi
- drzwi antywłamaniowe
- drzwi wewnętrzne
- drzwi zewnętrzne
- fakro
- hormann
- krispol
- napęd do rolet
- obrotowo-uchylne
- okna
- okna dachowe
- okna drewniane
- okno
- okno dachowe
- okno włazowe
- oknoplast
- ościeżnica
- pcv
- producent bram garażowych
- producent drzwi
- producent okien
- roleta
- rolety
- szukam dobrych okien
- velux
- wiśniowski
-
Jeśli chodzi o posadzkę to nie ma dyskusji i folia będzie. Tu chodziło o folię pod podbeton. Ostatecznie położyliśmy folię również pod niego. Była to zwykła folia budowlana, a majstrowi chodziło o zapobiegnięcie ssania wody z wylanego betonu do piachu. W moim przypadku pod piaskiem jest glina i wg niego to co zostałoby wyciągnięte z betonu (polewanego później dość obficie) zostałoby zamknięte w puszce z gliny (od dołu), zabezpieczonych bloczków i podbetonu (od góry), a przy silnych wahaniach mogłoby powodować zmiany struktury piachu i mocniejsze siadanie podłogi. Jest w tym jakaś logika, a ponieważ koszt to niecałe 100PLN to słucham majstra. Nawet jak nie pomoże to nie zaszkodzi, a koszty wizyty u psychoterapeuty wyższe niż cena tej folii .
-
Ad. 1. Dziś zrobiłem dylatacje obwodową z 1cm styropianu ciętego wzdłuż (wyszło taniej niż pianka). Majster potwierdził, że wystarczy, KB także. Niektórzy piszą, że nie ma sensu robić jej w ogóle, ale nakład pracy i kosztów na tyle znikomy, że można wykonać, zapomnieć i mieć święty spokój. Ad. 2. Właśnie dlatego pytam. Jedynym znanym mi powodem może być zabezpieczenie przed wyciąganiem wody z B15 do piasku. Ale czy jest w tym logika nie mam pojęcia. Majster mówi, że dajemy, z KB jeszcze nie gadałem. W sumie to budowlańcy nie mają w tym interesu, bo jakby co to rozłożę sam, a ich renoma wśród osób które pytałem jest na tyle wysoka, że nie mam powodu nie wierzyć, że do czegoś się to przyda:). Ad. 3 Piach był zagęszczany warstwami po 25cm przed ułożeniem kanalizacji. Pytanie dotyczyło tej warstwy, którą hydraulik rozkopał celem położenia rur. Cała reszta została nieruszona, więc o nią się nie martwię. Natomiast piasek nad rurkami ewidentnie się zapada i odstaje ponad poziom pozostałej, zagęszczonej części.
-
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie hydroizolacji podłogi na gruncie. Otóż mam już zasypane fundamenty, zagęszczony piach i zrobioną hydraulikę w piasku. Następnym krokiem jest zalanie podkładu betonem B15 (tak doradza KB i majster). Przy okazji rozmów na temat zamawiania kolejnych dostaw materiału (w tym betonu na wylewkę) majster przypomniał o zakupie folii budowlanej i styropianu lub gąbki na dylatacje (wskazał styropian cięty wzdłuż i układany po ścianach fundamentowych jako wystarczający). Pytania moje są następujące: 1. Czy wystarczy 10mm warstwa styropianu na dylatacje? Spotkałem się z opisem użycia materiału o 2-3 cm grubości. 2. Czy folia, którą mam zamówić powinna być kładziona pod beton (bezpośrednio na piach) czy dopiero pod ocieplenie (na beton B15)? A może tu i tu, albo nie ma różnicy? Koszty niby nie duże, ale po co przepłacać. 3. Czy w miejscach ułożenia rur powinno się, po zasypaniu dodatkowo zagęścić piach, a jeśli tak to czy nie ma ryzyka uszkodzenia instalacji poprzez "żabę" 200kg? Pytania może błahe, ale odpowiedzi mogą mieć istotny oddźwięk w rozmowach z wykonawcami (obecnymi i przeszłymi - typu hydraulicy), także proszę o wyrozumiałość.