Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

delta9

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    81
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

delta9's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Niestety terenu nie mogę podnieść. A co powiecie na klej do plytek, folię w płynie czy coś na bazie żywicy lub gęste ala masy hydroizolacyjne?
  2. Hej zamontowałem systemową podmurówkę i całkiem nieźle zdaje egzamin jako zabezpiecznie przez napływającą wodą od sąsiada. Kiedy jednak jest ulewa, a u sąsiąda nazbiera się wody pod płotem, ta przecieka przez szczelinę pomiędzy betonową płytą wkopaną w ziemię a betonowym łącznikiem (szczegóły na zdjęciu). Czym najlepiej trwale uszczelnić styk płyty z łącznikiem, tak aby woda nie przepływała? Ważne, aby środek ten był w miarę elastyczny, bo płot zapewne jeszcze trochę "pracuje" w ziemi. Pozdrawiam
  3. Gdyby ktoś szukał w przyszłości - znalazłem idealnie pasujące okna oraz rolety w Aluplast (Pancerz ALU 39, bazaltowy szary 37). Niestet dopłata za ten kolor to prawie 5.000 PLN... Chyba rozważę antracyt wobec tego.
  4. @marmax - problem nadal występuje. Sprawdziłem już kilka różnych firm w Poznaniu i nigdzie nie mają okien oraz rolet w kolorze jasny szary (np. RAL 7040, 7037). Jak już mają coś jasnego szarego, to zupełnie różne odcienie. Potrafią tylko dobrać antracytowe okna i rolety, ale jasnego szarego już nie. Może ktoś z Was gdzie w Wielkopolsce kupię jasne szare okna oraz IDEALNIE pasujące rolety?
  5. Dzięki. Muszę rozejrzeć się za tematem lakierowania. Wszystkie firmy robiące okna używają palety RAL?
  6. Witajcie zdecydowałem się na szare okna w domu, ale okazuje się, że jest problem z dobraniem koloru rolet. Byłem w kilku firmach i wszędzie był z tym problem. Paleta kolorów okien oraz żaluzji jest niekompatybilna, a nie chcę mieć różnych odcieni szarego na budynku. Czy ktoś z Was miał podobny problem i sensownie go rozwiązał? Pozdrawiam.
  7. Rozumiem co masz na mysli, ale wolalbym zobaczyc liczby. Tez bym chetnie usunal okna polaciowe, ale obawiam sie, ze pokoje beda niedostatecznie doswietlone.
  8. Rozne wartosci znalazlem dla gazu, ale nawet zakladajac ze jest to 2x tyle niz podalem, to mamy: a) 190 PLN b) 137 PLN c) 79 PLN Nadal srednio oplacalne.
  9. Cześć, rys historyczny - mam w domu wg. projektu 8 okien połaciowych i zacząłem przyglądać się cenom. Wszedłem na pierwszą lepszą stronę znanego producenta i wygląda to mniej więcej tak, dla okna 78x140: a) okno o U dla całego okna = 1,4 W/m2K, cena: 1050 PLN b) okno o U dla całego okna = 0,97 W/m2K, cena: 2274 PLN c) okno o U dla całego okna = 0,58 W/m2K, cena: 6400 PLN >>> Poszukałem w necie wzoru (http://bit.ly/14LAvDX) na obliczenie strat ciepła: Q = 92,5 x U x A x Wk w którym: Q - ciepło przenikające przez okno w przeciętnym sezonie grzewczym [kWh], U - współczynnik przenikania ciepła [W/m2K], A - powierzchnia okna [m2], 92,5 - nie wiem skąd ta liczba Wk - współczynnik ostrości klimatu (dla Wielkopolski: 0,985, inne województwa w dokumencie http://bit.ly/WXIUSn) >>> Policzyłem ile faktycznie stracę PLNów w trakcie sezonu grzewczego zależności od klasy okna (uwzględniłem 7 okien, bo jedno usunę) i tak: a) U = 1,4 92,5 x 1,4 x 0,72 x 0,985 = 91 kWh x 7 okien = 634 kWh * 0,14 PLN (cena gazu z 1 kWh) = 89 PLN b) U = 0,97 92,5 x 0,97 x 0,72 x 0,985 = 65 kWh x 7 okien = 459 kWh * 0,14 PLN = 62 PLN c) U = 0,58 92,5 x 0,58 x 0,72 x 0,985 = 38 kWh x 7 okien = 266 kWh * 0,14 PLN = 37 PLN Na moje oko średnio się to opłaca - dopłacam raz tyle za jedno okno (zmiana z wariantu "a" do "b"), a w trakcie sezonu grzewczego wszystkie okna oszczędzają dla mnie 27 PLN. Napiszcie proszę, że to wynik błędu w obliczeniach lub błędnych założeń.
  10. Sam tez bede zabudowywal schody, ale zrobie to raczej jak na ostatnim zdjeciu - normalne drzwi i pelna zabudowa, zeby w pelni wykorzystac miejsce.
  11. Pytanie, czy powiększone odpowiednio okno da tyle światłą, co mniejsze + połaciowe. Dla mnie połaciowe to również konieczność a nie bajer.
  12. Sypialnia i łazienka byłyby pierwsze do odstrzału - po jednym z każdego pomieszczenia bym usunął. Argument z pokojami dziecka sensowny. Może świetlik nad schodami zamiast normalnego okna? Musze sprawdzić koszty.
  13. Cześć, mam w projekcie 8 okien połaciowych. Okno połaciowe w łazience wychodzi na południe. Rozważanie dotyczy dwóch pokoi dziecięcych po prawej + sypialni oraz łazienki po lewej. Jak sądzicie - czy mógłbym zostawić okna w ścianach szczytowych, ew. powiększyć lub zamienić na balkonowe i zrezygnować z połaciowych? Decydują względy ekonomiczne (8 razy X PLN). Oczywiście nie chciałbym mieć ciemnej nory zamiast poddasza http://img21.imageshack.us/img21/2858/liv6g1pietrowymiary.jpg
  14. W ostateczności - gdyby cena byłą zbyt wysoka - będzie markiza. Wiem, że okap dachu by pomógł... ale zaburzyłby wizualnie moją niedoszłą stodołę Natomiast mam pierwszą wycenę 3 okien (2 fixy U=0.7, 1 dwuskrzydłowe przesuwane U=1.1) i z montażem wyszło 19 tys. - co by nie mówić - dużo. Ale jest to opcja full wypas, więc jest z czego zbijać. Zastanawiam się też - patrząc sumarycznie na oszklenie - czy potrzebuję aż 8 okien dachowych, ale o tym napiszę w innym wątku.
  15. @Elfir - chciałem odpowiedzieć cytatem, ale cytuje Ciebie, a moje cytaty, do których się odnosiłaś, wycina. Napiszę więc po kolei. Dzięki za fotki. Domy z wizją są konkret. Szukałem tam kiedyś domu, ale wtedy mieli same duże > 160m2 Koza umieszczona pomiędzy oknami? To mogło by być niezłe, minus faktycznie taki, że musiałbym dołożyć komin. W temacie dużych okien - tak jak pisałem, 2 z 3 okien to będą fixy, liczę że to obniży trochę koszty. Zadzwonię jutro do 2-3 firm i dowiem się, ile realnie takie przeszklenia będą mnie kosztować. Odnośnie 4-5 litrowości projektu, to tak jak pisałem wcześniej - wszystko mam przeliczone, z uwzględnieniem tych dużych przeszkleń. Prosta bryła (brak wykuszy, lukarn, klasycznie zamontowanych balkonów), odpowiednie parametry przegród zewnętrznych oraz okien+ drzwi, zlikwidowane (na etapie projektu) mostki cieplne, rekuperacja, piec kondensacyjny. Przejrzałem wymogi na NF40 i w zdecydowanej większości spełniam założenia, pomijając tematy, których jeszcze nie zgłębiłem (np. klasa wiatraków w reku, izolacje instalacji). Kominek - chcę używać sporadycznie, raczej dla klimatu, główne grzanie będzie piecem kondensacyjnym na gaz. Symetria telewizora - lubię jak wszystko jest równo. Denerwowało by mnie, gdyby telewizor zasłaniał część okna i część ściany. Kuchnia - nie pierwszy raz spotykam się z pomysłem chowania płyty grzewczej przed oczami domowników, faktycznie ma to sens. Pół szafy i pół siedzenia w wiatrołapie - do przemyślenia. Nie będę miał innego miejsca na kurtki, buty, czapki, szale, itd - więc to musiałoby starczyć. Popatrzę na dokładne wymiary na projekcie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...