Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MikeTNK

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

O MikeTNK

  • Urodziny 24.11.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Po wylewkach
  • imię i nazwisko
    Michał Macoch

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warszawa
  • Kod pocztowy
    01-401
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

MikeTNK's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. No ale właśnie czym tnie ? Szlifierką kątową, maszyną z tak długim blatem że mu cała płytka wchodzi ,tak dużą gilotyną? Czy jeszcze innym sposobem?
  2. A ja z zupełnie innej beczki. Czym Wy, albo wasi specjaliści cieli drewnopodobny gres wzdłuż ? Szczególnie zastanawia mnie jak sobie radzić z płytkami długimi na 1 metr.
  3. Przed chwilą natknąłem się na pewien ciekawy zapis w dokumentacji Purmo odnośnie wygrzewania przy podłogówce: - przez pierwsze 3 dni należy utrzymywać temperaturę zasilania 25°C - przez kolejne 5 dni należy utrzymywać maksymalną temperaturę zasilania - po łącznie 8 dniach wygrzewania należy ochłodzić go do temperatury pokojowej i sprawdzić wilgotność Czy to nie jest zbyt "optymistyczny" program wygrzewania ? Nie powiem - bardzo byłby mi na rękę, ale jednak mam wątpliwości. Podłogówka ułożona z rurek PEXPENTA właśnie produkcji Purmo.
  4. Ad 1. Mam dokument z gminy stwierdzający, że działka leżąca przy tejże drodze prywatnej nie ma dostępu do drogi publicznej. WSA w orzeczeniu z 2012 stwierdził "Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r., Nr 19, poz. 115 ze zm.), drogą publiczną jest droga zaliczona na podstawie tej ustawy do drogi krajowej, drogi wojewódzkiej, drogi powiatowej i drogi gminnej, z której może korzystać każdy zgodnie z jej przeznaczeniem. Natomiast ulice leżące w ciągu dróg publicznych należą do tej samej kategorii co te drogi. Zatem ulice, które nie leżą w ciągu dróg publicznych są drogami wewnętrznymi. Zdaniem WSA uznać zatem należy, że droga wewnętrzna, która nie jest ulicą ogólnodostępną lub placem ogólnodostępnym nie ma charakteru miejsca publicznego, w rozumieniu przepisu art. 30 ust. 1 pkt 3 Prawa budowlanego, co oznacza, że budowa ogrodzeń (poniżej 2,2 m) na granicy z taką drogą wewnętrzną lub placem nie wymaga zgłoszenia właściwemu organowi.." http://www.budownictwo.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/budowa-ogrodzenia-na-terenie-prywatnym-nie-wymaga-zgloszenia Ad 2 Chodziło mi o to, że odszkodowanie za kawałek działki pod drogę (gdyby już doszło do jej "przejęcia") pokryłoby tylko kawałek kosztów przesunięcia ogrodzenia, ale liczę się z tym. Zdaje sobie sprawę, że za ogrodzenie nikt by nie chciał płacić. Ad 3 Jak zryją rabatkę to będą musieli naprawiać - to jest chyba oczywiste (i są na to przepisy). Zresztą co tu mówić o rabatce , słup dwunożny jest to przecież nie będę pod nim robił ogródka. A tak ogólnie to co niby powinienem zrobić ? Ogrodzić za słupem czyli oddać "za frajer" kawał ziemi po który jeszcze ktoś potem rękę wyciągnie "przez zasiedzenie" ? Czy może w ogóle się nie grodzić najlepiej bo przecież ktoś może za 5 lat wpaść na pomysł, żeby nam zabrać nie 3 a 6 metrów na drogę. Wracając do sedna - WZ obowiązują w stosunku do prac które można wykonywać bez pozwolenia i zgłoszenia ?
  5. Ad 1 - a kto to określa i w jaki sposób ? czy też raczej gdzie można się przekonać czy ktoś prywatnej działki nie uznaje za miejsce publiczne ? Ad 2 - z tym się od początku liczę (chociaż odszkodowanie będzie się należało za zabrany kawałek ziemi to pewnie i tak by go nie starczyło na ogrodzenie) dlatego nie chcę całego ogrodzenia stawiać "w granicy" Ad 3 - a to jest bardzo ciekawy temat, spróbuję go zgłębić bo nie jednokrotnie już widziałem słupy różnego rodzaju stojące za czyimś ogrodzeniem Co więcej - przy uzyskiwaniu PnB musieliśmy uzgadniać położenie domu z PGE, ale o ogrodzeniu się nawet słowem nie zająknęli (a było naniesione na projekcie zagospodarowania)
  6. Witajcie Zastanawiam się nad jedną sprawą, a samodzielnie nie udaje mi się znaleźć odpowiedzi. Jesteśmy obecnie w trakcie budowy domu, przed uzyskaniem pozwolenia otrzymaliśmy oczywiście Warunki Zabudowy z gminy. Załóżmy, że kończymy budowę, mija miesiąc od złożenia papierów, nie ma żadnego sprzeciwu więc mamy sprawę zamkniętą. W następnym kroku bierzemy się za robienie ogrodzenia od strony drogi prywatnej czyli takiego którego nie trzeba nawet zgłaszać nigdzie. Czy stawiając takie ogrodzenie nadal powinniśmy się trzymać "zaleceń" z WZ ? Chodzi głównie o zapis w WZ "nakazujący" pozostawienie 3 metrów od granicy działki na przyszłe (za jakieś 50 lat może) poszerzenie drogi. Od razu uprzedzę, że nie chodzi nam o zrobienie komukolwiek "na złość" - w końcu sami z tej drogi także korzystamy. Chodzi mi raczej o to, żeby na odcinku kilku metrów ogrodzenie zrobić 2,5 metra od granicy, ze względu na dwunożny słup od linii średniego napięcia (3 metry od granicy przebiega praktycznie przy jednej z jego nóg więc najpewniej nie da się tam posadowić fundamentu). Na mój rozum WZ nas w takim momencie już nie obowiązują, ale może się mylę. Tak przy okazji - jeśli na projekcie zagospodarowania mam nakreślone schematycznie ogrodzenie frontowe to czy muszę coś zmieniać jeśli nie chcę tego ogrodzenia robić czy też lepiej postawić cokolwiek co takie ogrodzenie będzie "symulować", a potem sobie je wymienić ?
  7. gentoox - dziękuję za rzeczową odpowiedź Przy takich różnicach mocy rzeczywiście nie ma znaczenia producent. Przy wyższych temperaturach zasilania i powrotu różnice są nieco większe (około 25 W na żeberku przy delta t 60) i dlatego chciałem upewnić się czy przy niższych parametrach zysk mocy na włoskich grzejnikach nie będzie przypadkiem nadal wart zachodu
  8. Chcę wyliczyć ile potrzebuję żeberek grzejnika krakowskiego, a ile włoskiego i na tej podstawie zadecydować czy na pewno stosować aluminiowe-żeberkowe, a jeśli tak to jakiej produkcji. To naprawdę takie dziwne? PS. Oczywiście odnośnie KFA już wiem , pozostała kwestia grzejników włoskich.
  9. I po co te uwagi osobiste? 3 dni próbowałem z pomocą Google'a znaleźć odpowiedź i ani razu nie pojawił mi się link który w jakikolwiek sposób naprowadzał by na katalog KFA. Na ulotkę owszem, ale w niej nie było potrzebnych informacji. Podobnie nie zwraca mi też linków do katalogów bądź innego źródła informacji o grzejnikach włoskich. Czyżbym w tym przypadku też nie wiedział co robię?
  10. Z różnych względów których nie chcę tu tłumaczyć podłogówka jest na dole , na górze grzejniki. I żadnych zmian już tutaj nie planujemy - instalacje położone, tynki zrobione, wylewki właśnie schną
  11. Witajcie W projekcie mam uwzględnione grzejniki stalowe Purmo. Dla każdego pokoju zostało policzone Q [W] i zaproponowany konkretny grzejnik przy parametrach 70/55 stopni (wszystko dotyczy poddasza użytkowego w budowanym domu jednorodzinnym): Hol Q=294 Temperatura=20 Grzejnik CV11 o wymiarach 450mm wysokość x 500 mm szerokość Pokój 02 Q=558 T=20 Grzejnik CV22 450x600 Pokój 03 Q=572 T=20 Grzejnik jak wyżej Pokój 04 Q=577 T=20 Grzejnik jak wyżej Zaplanowałem piec gazowy kondensacyjny i chciałbym, aby chodził na parametrach "typowych" dla takiego kotła czyli 55/45, a w dodatku chcę zastosować grzejniki aluminiowe/żeberkowe, od dłuższego czasu próbuję przeliczyć wraz z przewymiarowaniem ile żeberek powinienem zastosować w poszczególnych pomieszczeniach. Byłoby to o wiele prostsze gdybym znalazł gdzieś współczynniki korekcyjne dla grzejników aluminiowych KFA albo Wulkan. Szukam i szukam, ale bez rezultatu. Dysponuję więc jedynie wiedzą o mocy jednego żeberka przy delta t= 50 lub delta t= 60 ,a potrzebuję policzyć moc dla delta t= 30. Czy jest na to jakaś metoda ? A może ktoś po prostu wie ile mocy ma 10 żeberek grzejnika z KFA (wysokość 500 mm) przy parametrach 55/45/20 ?
  12. Czytałem, ale głównym tematem jest garaż w bryle domu i jak była mowa o odwodnieniach to głównie w wariancie kratki pod bramą garażową. Na 99% będę robił wzdłuż garażu bo i dzięki temu spadek można zrobić łagodniejszy (po jakieś 1,5 cm z obu boków garażu, zamiast 5-6 cm różnicy między tyłem a przodem)
  13. Ok, załóżmy że robię wzdłuż garażu po środku. Czy wziąć odpływ wysokości 10 cm i i postawić go na chudziaku czy wysokości 5 cm i postawić go na 5 cm styropianu parkingowego (taki będzie w garażu położony pod wylewkę) ?
  14. Witajcie Bez długich wstępów - mam w garażu zrobiony wpust do kanalizacji biegnącej pod chudziakiem. Umiejscowienie tego wpustu wypada gdzieś tak na 1/4-1/3 długości garażu od wjazdu. Zastanawiam się czy robić odwodnienie liniowe a) w poprzek garażu czy może b) wzdłuż Wariant b początkowo mi się podobał, ale chodzi mi po głowie, że to tak naprawdę nic nie "polepszy" , a spadki będą musiały być zrobione od boków do środka garażu - i co wtedy ze szczelnością bramy garażowej. Wariant a jednakże jest trochę ryzykowny bo nie wiadomo czy odpływ nie wypadnie akurat pod kołami samochodu. Jakie jest wasze zdanie ? Co wy byście wybrali ? Tylko uprzedzam od razu - odpływ chcę robić na 100% i z niego nie zrezygnuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...