Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

syjmick

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    SSZ

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Toruń
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

syjmick's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Nie wiem czy Autor wątku jest nadal zainteresowany, ale może wróci i przejrzy. W zeszłym roku rozpoczęliśmy budowę swojego domku, parter, bez piwnicy, nieużytkowe poddasze. Technologia na ściany: Porotherm Wienerbergara 25 P+W a na to 15cm grafitowego styro. Moje wnioski - nie są to uwagi krytyczne, materiał jak materiał, ale skoro o wrażeniach, to: - porotherm był w projekcie, nie zastanawiałem się na początku czy go zmieniać, zwłaszcza, że rok temu nie był drogi - Kołki do ściany kosztują nie mało, a musza być specjalne. Zorientowałem się, gdy do układania styropianu zakupiłem listwy cokołowe startowe, no i te trzeba było przykręcić na kołki. A, że obwodu u mnie prawie 100m ...., jesli chcesz kołkować styro i zastosować dobre kołki, to też kosztują więcej niż zwykłe do gazo - gdy widzisz jak ryją w ścianach na kable i rury to się zastanawiasz czy warto było brać "fajną ceramikę". Oczywiście ryć trzeba we wszystkim, ale to się kruszy i masz wrażenie, że coś jest nie tak. Pewnie to tylko wrażenie. - starałem się na to zwrócić uwagę przy zamówieniu, ale pustaki były nierówne. W konsekwencji, spoiny poziome były różne, wyglądało to mało ciekawie. Oczywiście wszystko przysłoni styro. - myślałem o Dryfix przez chwilę, ale było drożej, a one ponoć równiutkie. 1000-2000 zł w moim przypadku wyszłoby drożej. Może niepotrzebnie dusiłem grosz? Buduję dziś garaż obok domu, z gazobetonu solbet 600 z Solca Kujawskiego. Równy, na cienką spoinę. Robota idzie o wiele szybciej. Ale ważna rzecz - porotherm ma lepsze parametry na ściskanie niż taki gazobeton i może to mieć dla Ciebie kluczowe znaczenie. Rozmawiaj z kierbudem albo architektem. Błędem było to, że nie poświęciłem ekstra paru stówek, po to, żeby konstruktor przeliczył mi zmianę materiału, tak by kierownik podpisał się pod taką modernizacją. Ścianki działowe też zrobiłem z Poro. Tutaj uwaga - ostatnia warstwa pod stropem nie wychodzi na pełny pustak, znowu to cięcie. Oczywiście ma się flexa, wszystko da się zrobić, to nie czarna magia. O, trzeba skosy zrobić na ściankach szczytowych. Hmmm, proszę zamówić gazobetonu kilkanaście sztuk, bo cięcie trójkątów to już sztuka dla "murarzy". Jest mieszane, nie ma większego kłopotu. Zdecydowałem się na Poro ze względu na cenę. Było taniej niż inne materiały, a w dodatku Budogram pozwolił mi jeszcze oszczędzić ok 2 tyś. Teraz do styropianu. W projekcie miałem 14 dalmatyńczyka, dałem grafit 15cm. Jak słusznie ktoś już zauważył w tym wątku, i nie tylko, jeśli zmieniasz ocieplenie zastanów się nad konsekwencjami. U mnie np, w rogu ściany były okno, które było tak blisko, że gdybym chciał dać nie 15 a 20 cm styro to wyszło by coś nieładnego - styro byłby za blisko szyby . Ktoś tu napisał, żeby w słońcu nie robić grafitem. Tak, to prawda, nie należy tak robić, ale z tym odkształcaniem to było ostrzeżenie moim zdaniem dla ekstremalnej sytuacji. Kładliśmy to w słońcu (Swisspor Labda fasada) na Atlas Hotter U. Nic się nie odkształca, ale to prawda, ciepły był. A na pewno ściana pod płytą była dużo chłodniejsza - naprężenia murowane. Jeśli możesz rób to w okresach chłodniejszych niż max upały. Jedna warstwa styropianu moim zdaniem, z frezem. Jak ekipa zdolna, to odpadów nie będzie dużo. Wątek deskowania czy membrany proponuję kontynuować w części "dachowców". Ja zastosowałem Corotopa Strong plus. Mam zastrzeżenia co do tego paska klejącego. Poza tym robi wrażenie jej wytrzymałość.
  2. Dzięki za info, wkrótce też muszę zakupić na jakieś 260m2 razy dwa (dwie warstwy 18cm), czyli jest nad czym się zastanowić. Wełna ma oznaczenia KF DF z cyferkami - czy ktoś mógłby rzucić światło na te oznaczenia?
  3. Podbijam, jak po roku to wygląda? Za tydzień chciałbym kupić tynki, rozważam Ceresit. Myślę o jasnych odcieniach złamanej bieli. Blisko las - 12m. Przy okazji, Ceresit ZU występuje w kolorze białym? Myślę, żeby nim kleić płyty styro grafitowego i topić siatkę. Jeśli będzie biały to chyba łatwiej uzyskać oczekiwany odcień jasnego tynku?
  4. Pochodzę z okolic, i z lat 80-90-tych pamiętam, że był tam podmokły teren. Dziś mieszkają w tych okolicach znajomi i po zrobieniu drenaży, spadu działki, oczka nie mają chyba problemu z wodą na działce.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...