Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

tubek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    90
  • Rejestracja

O tubek

  • Urodziny 07.01.1958

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gliwice
  • Kod pocztowy
    44-100
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

tubek's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Bez przeginania. Mostek termiczny będzie praktycznie zawsze. Jak nie na otworze to przy posadzce chyba, że ktoś zna "betonowy styropian". Wszystko zależy od bramy i możliwości ocieplenia ościeży. Brama segmentowa montowana od wewnątrz pozwala na obklejenie ościeży praktycznie dowolną grubością ale trzeba pamiętać, że to zmniejsza otwór. Co więcej trzeba pamiętać, że montaż prowadnicy musi być do ściany a nie styropianu. Czyli mostek i tak zawsze będzie bo krawędź wewnętrzna nie jest ocieplona a jedynie zasłonięta uszczelką. Pozostałe bramy pozwalają na zakrycie ramy bramy czyli grubość jest ograniczona. Domyślam się po U, że jest to brama segmentowa. W zupełności wystarczy zakryć całe ościeża 2cm styropianu. Tu chodzi tylko o sam fakt by zakryć czymkolwiek. Garaż i tak przecież będzie z reguły chłodnym miejscem. Jeśli jest w bryle garażu to zamiast zastanawiać się nad mostkiem w otworze garażu lepiej ocieplić ściany wewnętrzne/sufit i odciąć garaż od pomieszczeń. Dodatkowo polecam dokleić uszczelkę piankową na wewnętrznej stronie ościeży (pomiędzy ścianę a uszczelkę prowadnicy).
  2. tubek

    wełna z Castoramy knauf 15cm

    Droższa wełna nie oznacza, że lepiej będzie się trzymała z wiekiem.
  3. tubek

    wełna z Castoramy knauf 15cm

    Bardzo łatwo policzyć sens kupowania wełny z lepszym współczynnikiem. Dla zobrazowania policzyłem dla dachu 200m2, różnicy temperatur 20 stopni przez 5 miesięcy sezonu grzewczego i dla różnych cen kWh. http://c.wrzuta.pl/wi496/7aafcbd60022dcc9504738dd/oblicz.jpg Jeśli założymy, że właściwości zostają tak samo zachowane to przy tańszej energii nie ma to w ogóle sensu (40 lat zwrotu kosztów). Przy droższej ma to już większy sens.
  4. @inż.Trix Przecież on będzie ocieplał ścianę wewnętrzną z jednej strony a nie zewnętrzna z dwóch stron: zewnątrz | styropian | ściana | garaż | styropian | ściana | pomieszczenie .... Styropian na gołą ścianę i 2x klej wystarczy. Ładnie zeszlifować, zaciągnąć gruntem i pomalować. Kołkować kompletnie nie ma sensu. W garażu nie stworzy się nigdy takie podciśnienie by wyrwało styropian. Nawet z sufitu. Sufit warto ocieplić grubszą warstwą niż ścianę.
  5. Przy trzech szybach zewnętrzna bardzo często ma temperaturę niższą od temp. punktu rosy. Przeważnie w wilgotne dni będzie notorycznie się skraplała wilgoć.
  6. Witam Czy kostkę betonową można zagruntować zwykłym gruntem bezbarwnym a np. później zaimpregnować? Czy gruntowanie cokolwiek by dało? I czy impregnację można wykonać bez usuwania piasku z fug a tylko po oczyszczeniu powierzchni myjką ciśnieniową?
  7. Jak od zewnętrznej to jak najbardziej poprawnie. To oznacza, że szyba dobrze izoluje czyli zewnętrzna szyba jest zimna (bliska temperatury otoczenia) i na niej powstaje punkt rosy.
  8. Teoretycznie kołkować nie trzeba. Teoretycznie. Dla świętego spokoju lepiej zakołkować. Te wartości są przecież ustalane dla typowych warunków a nie ekstremalnych. A kto wie czy jakieś ekstremalne zjawisko nie przyjdzie i bez kołków ci zwieje. Koszt kołkowania jest w końcu niewielki.
  9. Fundament strona zewnętrzna od piwnicy 15cm jest ok. Możesz spokojnie dać zwykły elewacyjny (może grafit?), zabezpieczając go odpowiednio przed wilgocią, uważając przy zasypywaniu i robiąc drenaż. Fundament strona zewnętrzna bez piwnicy można dać mniej. 10cm spokojnie wystarczy. Wszystko zależy od tego jak ma wyglądać elewacja przy ziemi. Jeśli potrzebujesz grubiej by nie było dużego odcięcia to można dać pasek o większej grubości a pod ziemią cieńszy. Również wystarczy zwykły elewacyjny. Fundament strona wewnętrzna to zbędny wydatek. Trochę zminimalizuje straty ale na pewno to się nigdy nie zwróci. Pod domem ziemia jest stosunkowo ciepła (raczej nie przemarza) więc i izolacja gruba być nie musi. Możesz dla własnego spokoju dać z 5cm ? Ale 15cm to po prostu bezsens. Zastanów się nad tymi wszystkimi oszczędnościami, które lepiej wykorzystać na ocieplenie elewacji, podłogi czy dachu. Tutaj trzeba dawać grubo. Elewacje daj z 20cm grafitowego. W podłodze również może być trochę więcej ale też nie bez przesady. Tam w końcu mrozu nie ma. 10cm teoretycznie jest ok ale jak masz możliwość to może 2x6cm? 2x8cm? Dach 30cm też dobrze ale jeśli masz możliwość to możesz dać 35 czy 40cm.
  10. tubek

    15 czy 20 cm styropianu?

    Ciekawe kiedy wymyślą styropianowe wkładki do drzwi, przecież obecnie jest to potężny mostek termiczny. I to z dziurą na wylot!! Zastanawiające jest jednak to, że problemem jest lekkie wgniecenie styropianu (które i tak jest nieuniknione by kołek się zaparł bo samoistnie przy wkładaniu szpilki się dobije) ale już zniszczone krawędzie płyt przy transporcie już nie? Gdybym miał reklamować obdrapane płyty to chyba połowa paczek by poszła do zwrotu.
  11. Bez konkretnych danych czyli powierzchni okien oraz pożądanej temperatury w pomieszczeniach się nie policzy. Tak na szybko przyjmując 25m2, różnicę 15 stopni oraz 150 dni grzania wychodzi różnica 300kWh rocznie. Teraz przyjmij koszt 1kWh. I policz. Dla 1kWh = 0,3zł wyjdzie zysk 90zł. Różnica 6400zł zwróci się po 71 latach. Z tego wynika, że praktycznie w każdych założeniach ten koszt się nie zwróci. Nawet jakbyś grzał prądem w I taryfie.Oczywiście przyjmując jaką sensowna żywotność okien a nie np. 100 lat.
  12. Porównanie hali z domem jest bardzo wiarygodne Może dla ciebie WG kojarzy się z bieganiem po domu. Ja tego nie robię. Okna otwiera się przy okazji. Jeśli nie lubisz otwierać okien to twoja sprawa. To jest tylko kwestia tego kto co lubi, co komu przeszkadza i nie da się jednoznacznie określić co lepsze. Ale jeśli ktoś ma problemy z otwieraniem okien bo mu mucha wpadnie do pokoju albo spaliny to ja czegoś nie rozumiem. Najlepiej nie robić okien i problem z głowy. Można jeszcze regulować nawiew. Jakby nie patrzeć jest to sterowanie tylko niekontrolowane bo nie wiesz jaki masz przepływ i nie da się go wywołać na ustalonym poziomie. Nie wolno bo co? Bo w rozporządzeniu jest tak napisane? Śmiechu warte. A twoja sytuacja jest trochę nieprawdziwa. Rozumiem, że gotujesz 24h i wentylator chodzi cały czas? Przez właśnie wasze wymysły i głupotę innych powstają mity, że WG jest do .... Koszt inwestycji.
  13. tubek

    Czy można nie ocieplać dachu?

    Strop pod poddaszem nieużytkowym należy izolować taką grubością na ile fundusze pozwolą. To jest główna izolacja. Docieplenie samego dachu raczej w rachunkach nie odczujemy ale znacząco poprawi się komfort termiczny strychu. Latem panuje tam istna sauna a zimą panuje mróz. Jeśli ktoś tego nie lubi to warto ocieplić pomiędzy krokwiami ale nie 15cm bo to kompletna strata kasy. 5cm w zupełności wystarczy. Proporcjonalnie mniejsze straty ciepła.
  14. Współczynnik g określa przepuszczaną energię a tobie chodzi o przepuszczalność światła Lt. Pakiety dwuszybowe mają Lt=80%, trójszybowe 70%. Rożnica 15% będzie widoczna ale zapewne jakbyś miał dwie szyby obok siebie. W codziennym użytkowanie raczej tego nie odczujesz bo po prostu się do tego przyzwyczaisz. Trzeba pamiętać, ze na odczucie jasności wpływ ma również kolor ścian pomieszczenia i jego wyposażenie. Z kolei trójszybowe o Lt=60% będą ciemniejsze o kolejne 15%.
  15. Jest to bardzo dobrze ale jest jedno ale: http://www.izolacje.com.pl/images/photos/24/986/__b_oknoplus_certyfikat_LTB.jpg Pakiet szybowy ma Ug=0.4 ale jest to krypton. Ciekaw jestem jaka jest ich cena bo domyślam się, że będzie to ze dwa razy drożej niż zwykły pakiet trzyszybowy z argonem Ug=0,5.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...