Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

privjuzer

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

O privjuzer

  • Urodziny 18.11.1973

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Południe
  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

privjuzer's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. privjuzer

    Nadbitka

    Dla przypomnienia - dach dwuspadowy, detal ściany szczytowej: murarze wymurowali szczyty do wysokości górnej powierzchni krokwi - 5cm. Od strony zewnętrznej na krokwie będzie przybijana nadbitka. Zakładając że ściana będzie mieć docieplenie 15 cm styropianu pierwsza zewnętrzna krokiew jest odsunięta od lica ściany tak że powstała szczelina ok 18 cm. Do jakiej głębokości dociąć nadbitkę: równo z pierwszą skrajną krokwią?; równo z zewnętrzną powierzchnią ściany szczytowej?; "wjechać" z podbitką wgłąb ściany na 2-5cm? Jakim materiałem wykończyć szczyty ścian - słyszałem o styrodurze - ale wydaje mi się że jeżeli w powstałą 5 cm szczelinę (pomiędzy ścianą szczytową a folią) wepchnę od wewnątrz domu wełnę mineralną to połączenie powinno być szczelne a folia dachowa nie będzie uszkadzana przez tarcie o szczyt ściany.
  2. privjuzer

    Nadbitka

    Dzięki Andrzeju i Janie za Wasze głosy! Gdzie wyjechać z papą tak aby woda z membrany po wpłynięciu na pas papy mogła bezpiecznie opuścić połać? krokwie zakończone będą deską okapową (wys 20cm) obitą blachą (listwa podrynnowa). @Andrzej Wilhelmi: jako kontrłatę chciałem zastosować pozostałe na budowie drewno szalunkowe (30mm), nadbitka jaką mam w planie ma 15 mm grubości (okoliczni drzewiarze chyba się uwzięli bo mam próbki nadbitki z 4 stolarni z okolic Jasienicy Rosielnej i Rymanowa i wszystkie mają 14-16mm grubości). Należałoby więc kontrłatę na nadbitce odchudzić do 15 mm (nie wiem czy jest to wykonalne - deski szalunkowe ciąć "na pół z grubości"?). Cieśle zaproponowali że pas około 20 cm nad nadbitką będzie "mijanką" i w tym miejscu membrana łagodnie najedzie na nadbitke. W tym celu użyć mają klina po którym mambranę wyprowadzą na nadbitkę - lekko awykonalne moim zdaniem. Cały czas zostaje jeszcze do rozwiązania temat nadbitki przy ścianie szczytowej - tam też podarować sobie membranę? Poza tym stosując analogiczny zakład membrany na papę znów powstaje uskok (tym razem skierowany "w stronę wnętrza domu" Z innej beki: cieśle prezentują "starą szkołę ciesielską" i chcą wykonać więźbę zacinając "kamy" na krokwiach i mocować za pomocą 1 gwoździa 9x275 każde połączenie krokwi do murłaty lub płatwi. Słowem żadnych spaxów (wkrętów) żadnych blach czy kątowników. (murłaty 14x14, krokwie 8x16) Kleszcze nad płatwiami (po jednej sztuce na parę krokwi) chcą zbijać gwoźdźmi "150" lub "175"(w tym przypadku gwóźdź miałby być zagięty po wyjściu z przeciwnej strony(nieco mało estetycznie moim zdaniem) Acha i gwoździe preferują czarne (nie ocynk) gdyż twierdzą że jak zardzewieją żaden "diabeł iwan" ich nie wydrze... Im więcej czytam Waszych postów tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu że dach to bodaj najważniejszy z wstępnych etapów budowy a jak patrzę na załączone zdjęcia to ręce się czasem załamują i nóż w kieszeni sam otwiera jakie pokłady indolencji i brakoróbstwa prezentują niektórzy "fachowcy" Wolę sprawy przedyskutować zanim zamieszczę swoją "galeryjkę"...
  3. privjuzer

    Nadbitka

    Jan (który sądząc z lektury postów ma spore doświadczenie) zaproponował również pokrycie nadbitki papą. Logicznie - tak samo wykonuje się pokrycie przy pełnym deskowaniu. Ale czy wtedy na warstwę papy bezpośrednio membrana czy odpuścić membranę nad nadbitką (gdzie wtedy "wyjechać" z membraną tak aby skropliny mogły swobodnie spływać?)
  4. privjuzer

    Nadbitka

    OK - można zestrugać końcówki krokiew ale: primo- jakim narzędziem zrobić to na budowie? (do dyspozycji: cyrkularka, piła tarczowa 185mm, hebel elektryczny 82mm) (krokiew 8x18) secundo- to samo należałoby zrobić z krokwiami od strony ściany szcytowej (tam są 2 szt po stronie zewnętrznej każdego z 2 szczytów) - operacja skomplikowana i dodatkowo osłabienie konstrukcji więżby Czy mój pomysł jest całkiem do bani?
  5. privjuzer

    Nadbitka

    Czołem jestem na etapie więźby dachowej. Dach dwuspadowy bez udziwnień (słowem jak na stodole ) bez pełnego deskowania, na krokwiach membrana, kontrłata, łata i dachówka. Zamierzam na krokwie okapowe przybić nadbitkę. Z nadbitką jest ten problem, że membranę ukłąda się "na niej" i jest zonk bo w miejscu gdzie krokiew zaczyna być pokryta nadbitką jest uskok na który membrana musi nachodzić - rozumiem że w tym miejscu może tworzyć się bajorko i woda może dostawać się pod membranę (nikt tego nie lubi...) Rozwiązanie jakie gdzieś widziałem to wystruganie krokwi od góry na grubość nadbitki (cieśle się krzywią - bo taką imprezę najlepiej wykonać w tartaku lub u stolarza a nie na budowie na której ciężko o odpowiedni sprzęt) Mój pomysł jest taki: Na krokwię w górnym przebiegu nabić kontrłatę o grubości nadbitki, w części okapowej nadbitka standardowo; na to membrana (brak uskoków - gładko jak na stole) na membranę kontrłata, łaty i heja z dachówką) Ktoś tak ma??? Czy oprócz sztucznego zwiększenia wysokości krokwi (docieplenie?) mogę mieć jakieś problemy? Czy okap w okolicy ścian szczytowych będzie OK?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...