Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

traviz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

O traviz

  • Urodziny 28.09.1984

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    konstruktor-technolog
  • Mój klub zainteresowań
    Ogrzewanie
  • Jestem na etapie
    wykończenia

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Płońsk
  • Kod pocztowy
    09-100
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

traviz's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Rozumiem, że sam wykonałeś ten rejestrator i nie mam co liczyć na to, że kupię to gdziekolwiek?
  2. Trochę odgrzeję temat Miesiąc temu był u mnie człowiek, który nareszcie ogarnął temat Znalazło się kilka drobnych błędów w instalacji, które przy okazji zostały poprawione (np. dołożenie odpowietrzników, przełożenie zaworów zwrotnych przed obiegówki itp.). Generalnie pompa ruszyła i w domu się grzeje. Głównym powodem jak się okazuje było niewłaściwe ciśnienie sprężarki - człowiek regulował coś na sprężarce. Zauważyłem już 2. czy 3. raz, że sprężarka potrafi po uruchomieniu popracować kilka minut i zrobić sobie 1, a nawet 3 przerwy w pracy, w odstępach od kilkudziesięciu sekund do 2 minut. W tym czasie obiegówki pracują cały czas, nie ma awarii. Niestety nie ma mnie na miejscu i trudno mi zaobserwować to zjawisko i powiedzieć czy jest tak zawsze czy nie. Dziś akurat wchodziłem do kotłowni kiedy to miało miejsce i szybko rzuciłem okiem na parametry, które wyglądały całkiem normalnie tj. Tskr = 28*C (po kilku- może kilkunastu minutach pracy), deltaT=3.5*C. Jakim urządzeniem można byłoby zarejestrować pracę pompy? Myślałem na początku o jakimś loggerze temperatury, ale nie wychwycę raczej takich krótkich przerw w pracy. Myślę, że urządzenie przydałoby mi się w przyszłości, żeby wiedzieć jak długo pracuje pompa i jak często się włącza. Jak Wy to mierzycie?
  3. Postaram się sprawdzić dokładniej tą temperaturę sprężarki oraz jej model - chociażby tak z ciekawości. Instalator mówił mi o jakimś alkoholu (nawet zapach ma jak bimberek). Upuściłem trochę i włożyłem do zamrażalki. Sprawdzałem w temp. od -17.0*C do -22*C i ciecz jest oleista, pojawiają się drobne, pojedyncze kryształki. Jeżeli u Ciebie przy -18*C zaczął poważnie gęstnieć to myślę, że u mnie też jest OK.
  4. Może ktoś z Was dysponuje termometrem, PCi Ekontech i będzie mógł pomóc w porównaniu tej temperatury sprężarki? Pytanie mam jeszcze do płynu w DZ. Chodzi dokładnie o to czym macie zalane DZ? pytanie zwłaszcza do użytkowników PCi Ekontech. Czy oprócz temp. zamarzania taki płyn musi spełniać jakieś inne parametry? Lepkość, gęstość? Producent wskazuje na prawdopodobnie niewłaściwy płyn, który zamarza w parowniku. Dodam, że gdy zacząłem ostatnie próby, płyn na wejściu miał ok. 6.6-6.8*C, w trakcie 27 minut temp. na wejściu spadła o ok. 1.0*C. Delta stała tzn. wahała się w granicach 0.3*C. Uważam, że taki objaw jest OK, mam rację?
  5. Termometr położyłem na górze obudowy.
  6. Dziś kolejny raz uruchomiłem PCi. Zmniejszyłem wydajność obiegówki GZ o 1/4. Popracowała dokładnie 27 minut. Z moich termometrów w chwili wyłączenia: Tgz zasilanie = 31*C Tgz powrót = 25*C Tdz zasilanie = 5.8*C Tdz powrót = 2.7*C Temp. obudowy sprężarki = 42*C Mam dwie sprzeczne opinie co do temperatury sprężarki. Jedna, że powinna być gorąca, druga wręcz przeciwnie. Jak powinno być? Jak jest i Was? Z parametrów sterownika: Tskr = 32*C Tdz = 7.6*C Delta = 6.5*C Tzadpodl = 21*C Tpodl = 18.4*C Podczas ostatnich kilku dni upuściłem troszkę powietrza z GZ. Od wczoraj jednak sprawdzam i już się nic nie pojawia. Mogą być jakieś negatywne konsekwencje podniesienia Tskr jeśli jeszcze coś się trafi? Swoją drogą dlaczego Tskr ma wynosić np. 54-59*C jeśli wszyscy mówią, że na ogrzewaniu podłogowym temperatura nie powinna przekraczać 37-40*C?
  7. W międzyczasie u mnie w kotłowni zaszły niewielkie zmiany. Dokupiłem jednak kocioł elektryczny jako awaryjne źródło ciepła i udało mi się nim podgrzać wodę w całej podłogówce do ok. 23-24*C. Dziś uruchomiłem PCi i ku mojemu zaskoczeniu zaczęła działać. Niestety radość trwała dosyć krótko, ponieważ po ok. 30 minutach pompa się wyłączyła. Zanim weszła w tryb awarii tradycyjnie próbowała się włączyć jeszcze 2 razy pracując po ok. 2 minuty. Parametry pracy PCi, przy których nastąpiło wyłączenie: Z moich termometrów przylgowych: Tgz zasilanie = 28,3*C Tgz powrót = 25,5*C Tdz zasilanie = 6,8*C Tdz powrót = 1,6*C Wg czujników sterownika: Tskr = 29*C Tdz = 6,9*C delta = 6,1*C Tzadpodl = 21*C Tpodl = 17*C Twew = 13,6*C Zadane parametry w opcjach serwisowych (zdjęcie sprzed uruchomienia, stąd Tskr tak niska): Zastanawiam się jeszcze nad jednym. Pompka obiegowa GZ chodzi obecnie na najwyższych obrotach. Czy tak powinno być? @funky_koval, nie kupiłem jej w Chinach - prawdę mówiąc w ogóle jej nie kupiłem, tylko po prostu dostałem używaną, aczkolwiek do końca sprawną. Poprzedni właściciel dużo podrużuje - chciał coś nowszego, dodatkowo żeby mógł sterować zdalnie przez smartfona jak jest np. w Brazylii. Wiem, że oszczędny traci 2 razy, ale brałem to ryzyko pod uwagę przy podejmowaniu decyzji. Stąd jestem trochę pozostawiony samemu sobie. W każdym bądź razie, przed uruchomieniem jej u mnie, pompa pojechała do producenta na "przegląd", gdzie został wymieniony freon, presostaty, zawór rozprężny, zaktualizowane oprogramowanie, dołożone 2 dodatkowe czujniki temperatury i wymieniony przedni panel. @Kamieniarz, w obecnej chwili mam wyłączony wymiennik ciepła c.w.u. z obiegu (zamknięte zawory, temp. c.w.u. w pompie sztucznie zaniżona na 5*C, żeby nie próbowało jej grzać). A jeśli chodzi o wymiennik to miałem Kospel SW-200 z 1.1m2 wężownicy, ale był za mały i wymieniłem na BIAWAR W-E 400.81 PC z 5m2 wężownicy - układ jeszcze nie do końca skończony bo czekam na zawór trójdrogowy.
  8. @Zigobar, Też mam wrażenie jakby było "gorzej" jak było. Instalator zarzeka się, że układy są już odpowietrzone na 100%... @kamieniarz, Problem w tym, że pompa nawet nie zdąży wyprodukować jakiegokolwiek ciepła, a już się wyłącza. Pompka po stronie GZ chodzi o na 3 biegu, na DZ mam pokrętło z wydajnością i na wyświetlaczu ustawiam jej "moc podnoszenia" (?) w metrach - jest na max. tj. 10m.
  9. Pompa DZ wymieniona na Wilo Stratos 30/1-10. Zdaniem instalatora w DZ było powietrze. Przegonił pompą 100l/min i uzupełnił brak glikolu. W podłogówce jeden z zaworów był wymieniany, przy okazji układ odpowietrzony. Niestety problem z pompą jest nadal. Pompa teraz uruchamia się i wyłącza. Tak to wygląda jak na filmie Nie mam pomysłu co jest grane. PS. W 12. sekundzie dźwięk na chwilę przed uruchomieniem sprężarki to sms, który dostałem w trakcie nagrywania... http://youtu.be/RZPPUM_KYmA
  10. Termometry już mam, tylko nie uruchamiałem w tym tygodniu pompy. Czekam na zmianę obiegówki na DZ. Jak będę przy odpowietrzeniu to przyjrzę się dokładniej co i jak.
  11. W piątek/sobotę mam mieć wymienianą obiegówkę DZ (swoją drogą co sądzicie o Wilo top-s 30/10?) to instalator będzie również odpowietrzał układ. Po tym zabiegu zobaczymy co się zmieni. Zdaniem producenta nie napełnia się DZ alkoholem tylko glikolem - instalator z kolei robi tylko tak, od lat, a poza tym Szwedzi tylko tak robią Ja zrobiłem test i upuściłem trochę "płynu" do butelki i leży u mnie tak od soboty w zamrażalce. Termometr mi pokazuje od -17 do -22*C, płyn zrobił się jakby trochę oleisty, widać pojedyncze kryształki. -[ edit ]- Co do złączek to trudno - wiecie sami, że w trakcie takiej inwestycji jaką jest budowa, nie da się uniknąć wpadek, na szczęście wiem gdzie w razie czego szukać tych złączek
  12. Kurcze, właśnie martwi mnie to, że uruchomiłem tą pompę i chodziła przez 2 miesiące bez przerw, teraz zaczęły się jakieś jaja Ogrzewałem całą sobotę dmuchawą na propan-butan i temperatura podniosła się zaledwie o 2*C, natomiast woda w podłogówce pozostała bez zmian, a podobno to jej temperatura ma spory wpływ na uruchomienie PC bez grzałki (za niska temp. po stronie GZ - wyrzuca prestostat, co by chyba potwierdzał przeprowadzony 4-ro godzinny test). No nic, popytam u mnie w okolicy o ten kocioł - nie zaszkodzi mieć plan B. Za 3 tygodnie przeprowadzka... Co do DZ. Mój błąd - nie mam zdjęć - byłem wówczas w delegacji, ale miałem zaufanego człowieka, który operował koparką przy tych pracach - mój tata Podpytam i zanotuję na przyszłość, jeżeli ma się przydać. Zapytam też na wszelki wypadek instalatora - może robił fotki Mam jeszcze takie pytanie. W mojej PC mam presostaty zamknięte w puszcze. Wychodzi z niej kabel 3-żyłowy. Jak sprawdzić czy któryś nie wyrzuca? Próbowałem znaleźć przyczynę miernikiem (przejście), ale cały czas znajduję tylko jeden obwód zamknięty (między dwoma kablami). Puszka wygląda podobnie to tej, z tą różnicą, że nie widziałem na niej tych wskaźników, dochodzą do niej miedziane rurki ok. fi8 z obu wymienników (DZ+GZ):
  13. Warto jednak było to wykluczyć Napełnianie/odpowietrzanie DZ trwało dobre 2 doby, nie patrzyłem cały czas instalatorowi na ręce, więc sam byłem ciekawy czy gdzieś tam przypadkiem nie zrobił się roztwór z wodą, bo "pustą" beczkę zabrał instalator... W sumie trochę mi teraz trudno ocenić jaka praca jest normalna. Pompa pracowała w ciągu ostatnich kilku dni od 5min do ponad 4h... Za każdym razem jednak zakończyło się to awarią, ale oczywiście spróbuję i zobaczę co się będzie działo Tak sobie myślę. Idą mrozy, cieplej nie będzie. Nawet jeśli uda mi się teraz jakoś ruszyć PC to nie wykluczone, że zgodnie z prawem Murphy'ego w środku zimy odechce się jej pracować. Teraz jeszcze nie mieszkam, ale do nowego roku planuję się wprowadzić. Ponieważ nie mam innego źródła ogrzewania, szczerze rozważam instalację elektrycznego kotła c.o. firmy Kospel. Koszt urządzenia wydaje się być całkiem rozsądny jak na awaryjne źródło ciepła, pomijam opłacalność ogrzewania w porównaniu do PC, bo zapewne będzie dusiło portfel, ale chyba zawsze lepsze to niż nic. PC nie ma gwarancji, instalator to nie producent, w dodatku uważa, że DZ jest super, a reszta to wina mojej pompy. Od mojego zgłoszenia problemu pofatygował się z wizytą na budowie po 5 dniach... Dobry pomysł z tym kotłem czy już zaczynam panikować?
  14. Skręcanymi. Ciśnienie na DZ zostawiłem na 1.5 bara. Upuściłem tylko z naczynia przeponowego do 1.0 bara. W dniu wczorajszym, czyli jeszcze przed moim 4-ro godzinnym eksperymentem, była taka teoria, że prawdopodobnie w parowniku zamarza czynnik. Upuściłem go więc trochę z DZ do butelki i wsadziłem do zamrażalki. Po ponad 24h jest nadal płynny choć pojawiły się drobne kryształki. Jutro będę dzwonił - dziś nie chciałem przeszkadzać przy niedzieli. Muszę jeszcze jakoś zmierzyć temp. w zamrażalniku
  15. W dniu dzisiejszym ok. godz. 14:15 wystartowałem PC na zamkniętych wszystkich obiegach podłogówki oprócz 2 krótkich pentli. Obserwując Tskraplania, utrzymywałem ją w granicach 36-37*C odkręcając stopniowo kolejne obwody. Na dole mam 10 pentli, na górze 12. Obserwując wskazania czujnika w pompie udało się ogrzać tym sposobem 11 pentli (10 na dole, pion + 1 pentla na górze; w sumie ok. 90m2) w ciągu 4 godzin. Tpodl 20.5*C (czujnik w wylewce) Tzadpodl 24*C Tdz ~6.7-6.9*C delta ~6.7-6.8*C W domu wyraźnie się ociepliło. Niestety nasza radość trwała tylko nieco ponad te 4 godziny kiedy to pompa znowu wpadła w tryb awaryjny Wchodząc w opcje serwisowe "test wyjść" uruchomiłem obiegówki, żeby wymieszać ciecz GZ. Pomogło może na 10 minut i to samo Wróciłem do domu za 2 godzinki pewnie znowu podjadę na budowę i zobaczę raz jeszcze - może pompa musi sobie odpocząć Odpowiadając na poprzednie pytania: - nie mam w ustawieniach maksymalnej delty, mam minimalną Tdz ustawioną na -10*C - dowiedziałem się też więcej nt. pentli DZ. Jedna ma 300mb, druga 350mb, wykonane z PE40, łączone złączkami, jak w instalacji hydraulicznej, - ustaliłem też, że pod koniec tygodnia będziemy mieli wymienioną obiegówkę DZ na coś mocniejszego, bez zaawansowanej elektroniki. Coś polecicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...