Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

airwolf

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

O airwolf

  • Urodziny 21.12.1983

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Rzeszów
  • Kod pocztowy
    35-205
  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

airwolf's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Temat uważam za zamknięty.
  2. Jakiś czas temu Panowi "montażyści" dokonali usadownia moich okien. Obecnie zjawił się człowiek od wylewek i zanegował wstawienie okna tarasowego oraz balkonowych i pewnie ma rację. A chodzi dokładnie o kwestię pod oknem tarasowym pokazane na poniższych zdjęciach: Okno tarasowe zostało osadzone na betowych bloczkach fundamentowych, które od zewnętrznej strony oddziela 2 cm styropianu między tarasem, a wspomnianymi bloczkami. Dodatkowo różnica wysokości między dolną krawędzią okna (strona zewnętrzna) a górnym poziomem tarasu wynosi 4 cm, która jest wypełniona styropianen i pianą montażową. W jaki sposób zatem dokonać szczelnej izolacji wilgociowej tego styku okna z tarasem? Rozumiem, iż wspomniane 2cm styropianu nie pozowoli uniknąć przenikania zimna pod oknem i trzeba będzie usunąć znajdujące się pod nim betonowe bloczki? Jak najlepiej odizolować tę przestrzeń po usunieciu bloczków - wstawiając np. poszerzenie o wysokości 5 cm (wejdzie wtedy 1cm pod wylewkę tarasu od strony zewnętrzej) i podpory montażowe do okien, obłożyć styrodurem i opianować - po usunieciu bloczków pojawi się wolna przeszczeń o łącznej wysokości 21 cm? Co jaką odległość powinny być umieszone takie podpory - szerokość okna 1,8m, dwa skrzydła, ruchomy słupek. W przypadku dwóch okien balkonowych mam pod nimi przestrzeń 10 cm. Co proponujecie zrobić - wciskać 2 x 5cm poszerzenia (uda się to włożyć na zamontowanym okien ?- nie będzie juz miejsca na pianę) , czy np. zastosować poszerzenie 2,5 cm i zamocować je na podporach okiennych i pod poszerzenie wstawić styrodur i opianować. Dodatkowa kwestia dotyczy dwóch okien o szerokości 1,8m pod którymi została wolna przeszczeń 6-7cm i została uzupełniona pianą i styropianem do ociepleń scian . Czy z biegiem czasu te styropian "nie osiądzie, a znim całe okno"? Jak najlepiej dokonać ewentulanej poprawy bez koneicznosci wyciągania okna - włożyć tam styrodur, jakieś podpory (jakie) czy jest jakieś inne rozwiązanie?
  3. Hm.... może nieprecyzyjnie skonstruowałem moje pytanie. Okna są już zamontowane. Chodzi mi o kwestię umieszczenia styropianu po wewnętrzej stronie wnęki (do pianki okna).
  4. Czy posiadajac scianę 2W i okna osadzone w licu ściany (na które nachodzi 1,5cm styropiany o grubości 15cm) jest konieczność umieszczania w szpaletach wewnętrzych styropiany, czy jest to zabieg zbędny? Mam tutaj na myśli ewentulane powstałe mostki termiczne.
  5. Dziekuję za szybką odpowiedź. Listwa wydaje sie dość solida i jest ona typową parapetową stosowaną przez producenta okien, które zakupiłem. Nie umiejętni montażyści stwierdzili, iż jest ona zbędna. Przykre, ale takie życie. @Witek86 - jak taśma powinna być użyta miedzy listwą a oknem?
  6. Witam serdecznie, Wiem, iż listwy parapetowe to bardzo dobre rozwiązanie. Mam jednak pytanie, czy prawidłowe zamontowanie okien (bez ich zastosowania), prawidłowe i staranne zamocowanie parapetów (wewnętrzne i zewnętrze) spełni swoje zadanie. Mam również dodatkowe pytanie. Cy istnieje sposób zamontowanie listw parapetowych bez wymontowania okna. Np. przez ich wciśnieścnięcie, czy listwy parapetowe sa tylko i wyłacznie wsuwane przed montażem okna w otworze. Pozdrawiam
  7. Witam serdecznie, Jestem na etapie wykonywania instalacji elektrycznej i chciałbym zadbać o umiejscowienie przewodów do domofonu. Domofon będę miał analogowy (pewnie z firmy commax, chyba, że polecacie coś lepszego) z jednym unifonem, bramofon/kaseta na zewnątrz (jeden przycisk) oraz elektrozaczep do otwierania furtki za pomocą przycisku na unifonie. Pojawia sie pytanie. Ile, gdzie i jakie powinienem poprowadzić przewody, Wg schematów zauważam: 1. unifon -> bramofon (czy 10 x 0,5 będzie ok, czy wystarczy 8 x 0,5? - czy takie przewody występują żelowe, jeśli nie, to puścić je w specjalnej rurce do instalacji ziemnych?) 2. zasilanie unifonuu (doprowadzone z głównej tablicy prądowej) - 2 x 1,5 będzie ok? Czy istnieje możliwość ukrycia połączeń pod unifonem, tak, aby nie wystawały kable połączeniowe 3. Zasilanie elektrozaczepu - jaki kabel zasilający? Czy kabel zasilający ma być poprowadzony z unifonu czy z instalacji z wnętrza budynku (np. z głównej rodzielni elektrycznej)?
  8. Hmm... czegoś nie rozumiem. Kilka postów wyżej napisałeś, że oba profile są bardzo porównywalne. Teraz napisałeś, że Schuco to wyższa półka, a Brugman to poziom Veki. Określ prosze jednoznacznie Swoje stanowisko w tej kwestii i napisz proszę w jakim sensie (chodzi mi o rzeczowe porównanie) Schuco przewyższa Brugmana.
  9. Z tego co się orientuję Abakus ma w ofercie lepszą opcję - Salamandra - będzie bliżej własciwego do porównania poziomu. Finlandia, czyli te okna Abakusa na profilu BRUGMANN będą gorsze do oferty Jezierskiego?
  10. Witam serdecznie, Aktulanie stoję przed wyborem zakupu okien do nowgo domku. Początkowo (jak praktycznie każdy nieświadomy konsument) rozglądałem się za profilem VEKA i firmą OKNOPLAST. Wraz z biegiem czasu (poszerzając więdzę na forum) skupiłem się na polecanych profilach SCHUCO i ostatnio na profilu BRUGMANN. Obecnie mam dwie wyceny: 1. Jezierski - profil PCV 5 komorowy SCHUCO, szerokość 70 mm (obustronny kolor ), okucia Winkhaus activ Pilot , dwie szyby oraz 2. Abakus - profil Brugmann AD, szerokość 73 mm (obustronny kolor), okucia ROTO NT, dwie szyby Z racji tego, iż obie wyceny są bardzo zbiżone wartościowo oraz są w akceptowalnych granicach, to mam pytanie do doświadczonych forumowiczów. Jaki wybór dokonać? Które okucie oraz profil będzie lepszy? Czy macie jakieś doświadczenia z firmą Abakus? Pozdrawiam i liczę na rzeczową odpowiedź.
  11. Witam serdecznie, Czy któryś z forumowiczów ma okna z w/w firmy? Jakie są Wasze opinie na temat linii Prestige Perfectline oraz linii Energo. Czy jeśli nie posiadam domu pasywnego to jest sens dopłacania za wersję Energo? Pozdrawiam, Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...