Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Iskierniczek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    91
  • Rejestracja

O Iskierniczek

  • Urodziny 25.07.1984

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    Automatyk
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    montaż okien i drzwi

Dane osobowe

  • Miejscowość
    B-B
  • Kod pocztowy
    43-300
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Iskierniczek's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

20

Reputacja

  1. Hej, W momencie rozpoczynania budowy domu, wodomierz miał być w domu w kotłowni/maszynowni, jednak budowlańcy przez fundament wprowadzili złą rurę DN40 PE80 która nie spełnia wymagań wodociągów i nie kwalifikuje się do montażu wodomierza w domu. Zaproponowane rozwiązanie to montaż studzienki wodomierzowej DN600 z wyciąganym wodomierzem do której doprowadzona zostanie poprawna rura DN40 PE100-RC a dalej jako, że to już będzie już za wodomierzem czyli po mojej stronie może być ta zła rura DN40 PE80. I teraz od ewentualnej studni wodomierzowej do domu będzie ok. 15m według opisu studni, "Śrubunek kompensacyjny pod wodomierz DN 20" i teraz jaki jest sens takiego rozwiązania? gdzie woda jest doprowadzana DN40 aby przejść na DN20 a następnie znów DN40? Czy należy obawiać się ewentualnych spadków ciśnienia, mniejszej wydajności? w domu będzie zamontowany "pod licznik" na wodę ogrodową również z wyprowadzeniem DN40 PE80.
  2. To fakt oczywisty piana zamknięto-komórkowa ma najlepszą lambdę spośród wszystkich materiałów izolacyjnych z tego co czytałem ok. 0.022. Jednak taka piana tylko i wyłącznie na fundamenty, czy np: metalowy garaż a nie na dach. Jeśli piszesz tu o natrysku piany zamknięto-komórkowej na więźbę dachową to piszesz ogromne bzdury i tyle w tym temacie.
  3. Tak, tak masz rację! Ja pisałem odnośnie dachówki betonowej, że za 3,4zł/szt nie ma co się zastanawiać i brać betonową która wytrzyma na pewno 30lat, którą później można umyć i pomalować. Dachówka ceramiczna wytrzyma zdecydowanie dłużej, jednak z tego co słyszałem dachówki ceramicznej już nie pomalujesz ze względu na chociażby szkliwienie o którym wspominasz.
  4. Defakto nic, jednak dla mnie miało to znaczenie. W tej cenie 3,4zł/szt brutto to chyba nie ma tutaj nad czym się zastanawiać. Wytrzymają na pewno 30lat a po latach podobno można ją umyć i pomalować całkowicie na inny kolor, czego nie da się zrobić z ceramiczną.
  5. Hej, Temat już zapewne wałkowany i to nie jeden raz. Ja jednak stoję obecnie przed wyborem rodzaju ocieplenia swojego dachu i tu mam kilka pytań: Mój dach dwuspadowy 168m2 o nachyleniu 40st, krokwiowo-jętkowy (murłaty 14x14, podłużnice 14x14, krokwie 18x8, jętki 20x8), pełne deskowanie deską calową, w planach mam ocieplenie dachu do samego szczytu aby strych był ocieplony, gdzie mógłbym np: zamontować jednostkę rekuperatora. Możliwe, że gdybym wiedział o takim rozwiązaniu wcześniej zdecydowałbym się na krokwiowe ocieplenie dachu płytami PIR zamiast jego deskowania, jednak kiedy dach jest już skończony muszę wybrać inne opcje, jest tu tyle niedopowiedzeń i niejasności, że chciałbym je tu wyjaśnić ewentualnie sprostować. Według najnowszych warunków technicznych WT2021 - współczynnik przenikania ciepła U dla dachów wynosi maksymalnie 0,15W/m2K (czym mniej tym lepiej). Wełna jest niepalna i ma niższą lambdę ok. 0,035 jednak według opinii jej układanie to najgorsza rzecz jaką można robić na budowie, podobno bardzo często opada na stromych dachach, chociaż mówi się, że wełna sama w sobie jest hydrofobowa mówi się, że po zawilgoceniu wełny jej lambda spada bardzo drastycznie. Rozumiem, że jeśli dach będzie nieszczelny to przy 30cm wełny (15+15cm) zanim uwidoczni się wyciek na poddaszu przez lata można żyć w nieświadomości, podobno zachowuje się jak gąbka trzyma wilgoć cały czas. Jak opadnie to chyba jedynie kamera termowizyjna w środku zimy uwidoczni miejsce gdzie to nastąpiło a jej wymiana i tak finalnie będzie wiązała się z rozwaleniem całego wykończenia z płyt G-K. Stosując wełnę trzeba zrobić szczelinę powietrzną przed deskowaniem ok.3cm, następnie dajemy 2x15cm i uzyskałem po moich obliczeniach U = 0,116W/m2K Natomiast jeśli chodzi o pianę, wykonuje ją firma więc sami mamy czyste ręce, ma gorszą lambdę ok. 0,038, jeśli położę ją w tej samej grubości co wełna czyli 30cm uzyskuje U = 0,124W/m2K, chociaż od jednego z handlowców dowiedziałem się, że to całkowicie inna technologia, że 20cm to jest to samo co 30cm wełny bo to inna technologia i tutaj nie ma mostków cieplnych jednak z obliczeń wychodzi U = 0,185W/m2K przez co skreślam tego wykonawcę za gadanie takich bredni. Od innego z wykonawców piany dowiedziałem się, że dzięki jego pianie (kategoria E) nie spaliło się poddasze, gdyż na powierzchni piany utworzyła się warstwa zwęglonej piany która zahamowała rozprzestrzenianie się ognia w głąb piany i więźby. Cena wełny skalnej z sklepu internetowego za m2 to 38,5zł brutto x 168m2 = 7783zł, zakładam dodatkowo 30m2 na straty/docinki itp. = 8957zł x 2 gdyż robimy 2 warstwy = 17915zł brutto + cena sznurka, membrany, zszywek, takera oraz praca własna. Cena piany od wykonawcy z okolicy otrzymałem wycenę 3zł/netto za 1cm grubości piany co przy 30cm = 90zł/netto + 8%VAT = 97,2zł/m2 netto (30cm piany) * 168m2 = 16329zł. Wykonawcy z którymi rozmawiałem mówili, że pianę aplikuje się bezpośrednio na deskowanie i tu nie trzeba robić żadnej szczeliny wentylacyjnej. Jednak ze względu na to iż deskowanie było wykonywane wilgotnymi deskami, po 2miesiącach mam już ok 1cm szczeliny między deskami, gdzie bezpośrednio na deski położona jest membrana wysoko paroprzepuszczalna. Skoro piana PUR rośnie w oczach w kierunku operatora to idąc tym tropem piana natryśnięta w szczeliny między deskami również urośnie w kierunku membrany wybrzuszając ją i utrudni spływ wody która dostanie sią pod dachówkę. Więc i tutaj moim zdaniem trzeba wykonać szczelinę wentylacyjną z sznurków i membrany a dodatkowa szczelina wentylacyjna również spowoduje to, że same deski będą owiewane powietrzem z dwóch stron a krokiew w ok 3cm będzie odkryta co również ułatwi jej ewentualnie schnięcie? Długi ten mój wstęp, proszę was o wasze spostrzeżenia odnoście ocieplenia dachu które macie zastosowane u siebie, czy zaobserwowaliście jakieś dodatkowe wady/zalety, proszę was o waszą subiektywną opinie, co was przekonało do wykonania takiego a nie innego ocieplenia swojego poddasza.
  6. hmmm dobrze wiedzieć, ale to w przypadku kiedy chciałbym dać wełnę jak w projekcie 30cm (15cm + 3cm szczelina wentylacyjna + 15cm w poprzek krokwi aby zlikwidować mostki termiczne. Jednak słuchając osoby wykonujące pianę PUR każdy mówi, że natryskuje pianę bezpośrednio na deskowanie i tu już takiej szczeliny nie potrzeba??
  7. Dlaczego? Ja chcę ocieplić dach do samego szczytu, na takim strychu bez ocieplenia będzie przecież piekarnik w ciągu lata.
  8. Ja osobiście wybrałem Braas Turmalin antracytową, była po 6,5zł/szt a celtycką była po 4,97zł/szt brutto. Dokładnie to mi powiedziano co pisze "henrykow" wiec zdecydowałem się na dachówkę ceramiczną a że ściany również mam z ceramiki to wybór był już oczywisty.
  9. Ja się zastanawiałem nad braas celtycka jednak finalnie wybrałem dachówkę ceramiczną która była 1,5zł droższa na szt. niż betonowa celtycka. Wybierz tą która jest tańsza skoro są prawie takie same, zwróć uwagę na cenę akcesoriów gąsiory, dachówki szczytowe itp tutaj może być znaczny rozstrzał i gwarancję. Słyszałem, od dekarzy, że w przypadku creatona na niektóre dachówki jest 50lat gwarancji pod warunkiem zastosowania całego systemu od creatona a osoba która to wykonuje taki dach musi mieć jakieś "specjalne" certyfikaty itp aby taka gwarancja była respektowana, ale nigdy tego nie weryfikowałem czy tak jest w rzeczywistości. Poczytaj, dopytaj się w składach budowlanych lub bezpośrednio od przedstawiciela handlowego lub dekarzy.
  10. Na deskowaniu płyty PIR? Zobacz sobie kanał na YT "sobie robie" gdzie do remontu starego domu wykorzystali płyty PIR na krokwiowo jednak już bez deskowania.
  11. Hmm kierownik budowy hmmm....., jest kierownik i jest kierownik, jeden i drugi to przepaść w podejściu do swojej pracy i swoich zadań na budowie. Założyłem, może błędnie, że tutaj jest ktoś kto może miał podobną rozterkę i będzie w stanie coś konkretnego doradzić jak u siebie rozwiązał taki problem. Wiele głów zawsze lepiej niż jedna.
  12. Iskierniczek

    siatka przeciw kunie

    Dekarze którzy u nas robili dach, powiedzieli, że jedyne pewne zabezpieczenie dachu przed kunami to pełne deskowanie. Powiedzieli, że kuna zawsze wróci o ile się jej nie zabije, lub wywiezie minimum 15km od domu. A celulozy kuna "nie lubi" ze akurat na te rozwiązanie się zdecydowałeś? ja słyszałem, że jedynie piana PUR jest tym czego kuna się nie chwyci. Bardzo fajne opisane są niektóre sprawy związane z budową dachu na kanale YT "anatomia dachu" może, akurat coś o zabezpieczeniu dachu przed kuną się też tam znajdzie. Autor kanału ogłasza się, że za odpowiednią opłatą udziela również porad i rozwiązań - może to coś pomoże?
  13. U mnie dekarze doradzali membranę wysoko paroprzepuszczalną na deski, jako warstwę wierzchniego krycia. W przypadku papy konieczna będzie szczelina wentylacyjna pomiędzy deskami a wełną mineralną, którą ja i tak zastosuję mimo, że mam membranę. U mnie jednak jest dach dwuspadowy 40st i dachówka ceramiczna.
  14. Hej, Pytanie na obecnym etapie budowy jest już bardzo mocno spóźnione, jednak jeśli mogę uniknąć w przyszłości dalszych problemów warto się was zapytać. Mianowicie budujemy dom z biura archon, gdzie w projekcie zawarty jest dach dwuspadowy o powierzchni całkowitej 168m2 i nachyleniu 40st, krokwiowo-jętkowy, o ciężarze pokrycia dachowego (blacha ocynkowana, dachówka ceramiczna o ciężarze nie przekraczającym 50kg/m2). Drewno zastosowane na dachu to drewno surowe świerkowe, dostarczone z tartaku. Murłaty 14x14cm, podłużnice które zamontowane są bezpośrednio nad jętkami i na końcach opierają się o wieniec, również mają 14x14, krokwie 18x8, jętki 20x8, dodatkowo po konsultacji z dekarzami zdecydowaliśmy się na pełne deskowane dachu (ze względu na jedyne pewne zabezpieczenie dachu przed kunami). Nasza dachówka ceramiczna wg. dokumentacji waży 37-40kg/m2, na stronie castoramy paczka 2,63m2 deski świerkowej elewacyjnej to waga 23kg, wiec przyjmę 15kg/m2 jako waga deskowania gdyż jest to deska calowa a nie 19mm jak deski elewacyjnej. No i teraz mam problem a co dalej? gdy już teraz mam przekroczone owe 50kg/m2? na dach jeszcze przyjdzie 30cm wełny mineralnej + stelaż z płytami G-K które też swoje ważą, a ja jeszcze chciałbym wykorzystać deski z szalunków i rozłożyć je na jętkach aby wykorzystać miejsce na strychu co znowu będzie swoje ważyło, nie mówiąc już o rzeczach które w przyszłości się tam znajdą, jak również o śniegu w okresie zimowym. Z racji programu "mój prąd 6.0" chcielibyśmy również zamontować panele fotowoltaiczne wg. firmy instalatorskiej warto na początek nie wchodzić w dodatkowe koszty i założyć ok. 6kWp z falownikiem do 10kWp w razie późniejszej rozbudowy, oczywiście magazyn energii musi być od samego początku. Jedna połać dachu idealnie na południe, druga na północ wiec i tu znów wyniknie nierówne obciążenie bo strona północna będzie całkowicie pusta. Czytając/oglądając/słysząc o różnych rozwiązaniach związanych z ogrzewaniem domu, myślę również o kolektorach słonecznych również zamontowanych na dachu do ogrzewania wody (kwiecień-październik) i wstępnym podgrzaniu jej w okresie zimowym aby wspomóc pompę ciepła. Proszę o podpowiedź/pomoc, czy jest to tylko mój wymysł i jest wszystko w porządku, czy jest konieczność aby jednak póki mamy stan surowy otwarty dodatkowo wzmocnić dach aby sprostał przyszłemu obciążeniu. Kierownik budowy machnął ręką i powiedział, ze sam ma krokwie 14x7 i dachówkę ceramiczną i jest wszystko OK, ale jakoś nie ufam takiemu podejściu do sprawy, że skoro u niego jest OK, to i u nas będzie wszystko OK.
  15. Jesteśmy na etapie wyboru okien, jedną z firm które bierzemy pod uwagę to właśnie wiśniowski, jednak czytając opinie na oknotest (29opini głownie bramy ale jest też o oknach) okna wiśniowski primo82 wypadają fatalnie, tutaj też kucyk89 pisał, że po pierwszej zimie jest tragedia, ale niestety do jednego postu się ograniczył więc ciężko brać to na poważnie. Ktoś ma jakieś doświadczenia z oknami z firmy wiśniowski? Dostaliśmy również wyceny z innych firm produkujących okna - KNS (śląska fabryka okien - profil veka) - Abakus (profil REHAU, hst profil kommerling) - AdamS (profil veka) - Teamplast (profil veka okna i HST profil gealan/veka)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...