Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

blind_i

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

blind_i's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. blind_i

    Budowa altany

    Jeżeli kostka zarasta tzn że jest źle położona tzn są zbyt duże szpary, lub jest kiepsko zamulona, ja mam na ogrodzie właśnie pod altaną kostkę picolo (oczywiście ona jest bez fazy więc i szpary są może na 2 mm) jest to o tyle wygodne i praktyczne że można postawić stół krzesła, nie trzeba uważać na łączenia, jeżeli masz metalowe krzesła, leżaki to możesz zniszczyć gumę po jednym sezonie, drewno hmmm chyba jeszcze bardziej miękkie, co do kolorów to zależy od układu całego ogrodu, jeżeli altana ma być osobną częścią ogrodu to masz cała gamę kolorów do wyboru, ja mam wszędzie położony granit, a pod altaną kostkę płukaną z obwódką grafitową, a środek w lekkim pomarańczu...
  2. blind_i

    Budowa altany

    hmmm jeżeli dobrze rozumiem "podłoge" to nie lepiej kostkę np picolo ??? z ekobordem???
  3. teraz już raczej nie dopchasz tych paneli, ale spróbować można, powinny jeszcze być kliny pozakładane przy układaniu, odstęp 5 mm, wydaję mi się troszkę mały, gdyż panel i ściana pracują, (ale to musi być) przecież i tak zakryje to listwa, dodatkowo możesz to zalepić silikonem (taka sztuczka, gdy podłoga pracuje to nie wydmuchuje kurzu spod siebie, no i nie ma pajączków) wgniecenia w płytach zagipsować, troszkę gładzi i po sprawie, Jeżeli pękają na łączeniach specjalny gips np knauf uniflot (ok 30 zł) za chyba 5 kg , wtopić siatkę, i na to gładz jednak widzę na obrazu że raczej jest brzuch, ja bym to troszkę zeszlifował (uwaga na siatkę) i dałbym na to gładź ale rozciągnąłbym ją na minimum 30 cm w każdą stronę płyty (wzdłuż łączenia, to powinno zniwelowac pagórki)
  4. tez miałem z tym problem i niestety wielcy fachowcy nie powiedzą jak to zrobi bo nie zarobią jednak ja dałem rade. jeżeli robisz dwa poziomy (czyli zamiast gładzić sufit dajesz płytę) to: 1. łapiesz poziom na ścianach i przykręcasz profile UD 30 pamiętaj aby profile które przykręcasz do ścian, posadzek, sufitów podkleić taśma wygłuszającą ( w kazdym markecie kupisz) 2. mocujemy profile poprzeczne 1. Rysujesz na suficie co chcesz (w tym przypadku prostokąt) 2. Jeżeli masz już oblamówka do pierwszego poziomu to możesz już obliczyć ile wysokości ma mieć drugi poziom 3. Przykręcasz do sufitu profile UD30, ok 10-12 cm od krawędzi twojego kształtu 4. Tniesz profile CD 60 na krótsze (jeżeli połka mie mieć 10 cm to tniesz na 10 cm + wysokość pierwszego poziomu) wkładasz je (zamkniętą stroną na zewnątrz) 5. następnie bierzesz dwa profile UD30 i łączysz je razem w kształt UC (ja łączyłem na nity;) w ten sposób będziesz mógł połączyć elementy. 6. w drugim poziomie docinasz profile CD 60 i wstawiasz między połączone UD 30, 7. okładasz płytami, 8. Ran robisz w ten sposób że tniesz płytę np n a10 cm i przyklejasz ją na klej gipsowy, na to dajesz narożnik metalowy i finito później jak będę miał chwile to podeśle fotki
  5. roleta w jasnym kolorze przepuści dużo światła, ale tez musisz się liczyć z tym, że w nocy przy zapalonym świetle będzie troszkę widać polecam również zasłony, można je super upiąć jeżeli są niezasłonięte.....
  6. Witam, zabieram się za kładzenie stiuka na ścianach i tu pojawia się pierwszy problem, mianowicie ściany mam wykonane z tynku gipsowego knaufa MP75, na to gotowa gładź żywiczna knaufa, następnie na ściany dałem..... farbę gruntującą lateksową (dlatego że oddychająca itd....) i tu mam problem czy na to kłaść mogę kłaść stiuka, czy na tą farbę gruntującą znowu dawać jakiś grunt, czy tez muszę to zeszlifować - czego raczej wolałbym uniknąć, gdyż ściany są idealnie wygładzone... Proszę o pomoc kogoś kto się zna;)
  7. Dziękuje bardzo wszystkim za powzyższe posty. Niwelatorem sprawdze całe mieszkanie, Jednak mam do skucia jeszcze jedno pomieszcienie i dopiero po tym jak to skuje to będę sprawdzał poziomy bo wiadomo mierzenie na raty nic nie daje. Jeżeli tak jak pisałeś w jakimś miejscu wyjdzie mi np 3 cm (załóżmy jedno pomieszczenie), to czy moge zrobić tak, że dam styropian wszędzie, a w tym pomieszczeniu nie? - Mam możliwość ocieplić sobie strop od piwnicy, więc dodatkowo myśle dać i tak całość styropianem od spodu. i dlatego myśle dać tak (po waszych wskazówkach) 1. folia 2.styropian 1 cm 3. folia 4. wylewka (gotowa z lafarge) + zbrojenie Czy jak będe kładł styropian to ma on dotykać ścian? Wydaje mi się że nie - ale wole zapytać. Jeżeli nie to rozumiem że odstę ma być na szerokość taśmy dylatacyjnej lub tez styripianu 1 cm. A jak się mam sprawa łazienki? Na podłodze będę miał deskę bambusową - jednak będzie ona połączona falą z płytkami, więc najpierw półoże płytki a pożniejszą różnicę poziomu wyrównam podkładem pod deskę. Pozdrawiam
  8. Witam wszystkich majsterkowiczów, Piszę dlatego, iż w internecie bardzo mało jest wskazówek jak wylać posadzkę w mieszkaniu (bloku) po skuciu starej, przeważnie jest jedynie info jak wykonać na gruncie lub wyrównać. Więc mam duży problem;), podczas remontu po uporaniu się z sufitami, ściankami działowymi przyszedł czas na posadzkę, niestety nierówności były rzędu 5 cm, dlatego postanowiłem skuć starą posadzkę i wylać nową (równanie było mało opłacalne, a stara wylewka w opłakanym stanie) JEDNAK NIGDZIE NIE MOGĘ ZNALEŹĆ ODPOWIEDZI I PROSZĘ POMOC. Po skuciu posadzki ukazały się płyty pilśniowe (ok 2 cm) oraz papa (może 2 mm) nie przyklejona Mieszkanie jest na parterze ok 50 m2 Rury od hydrauliki już są położone, I teraz jak prawidłowo wykonać wylewkę w mieszkaniu (chyba na płycie) mam do dyspozycji ok 6-7 cm (płyta również jest nierówna - pofalowana) czy w pokojach dawać jakoś izolację? (budynek posiada piwnice) czy styropian, czy folie (jaką) czy coś innego, czy jedno i drugie? czy też lać odrazu beton na beton? dylatacje - tu wiem co i jak, wszędzie przy ścianach oraz porobię nacięcia w progach (+dylatacje tak by powierzchnia nie miała więcej niż 36 m2) Jak wykonać wylewkę w łazience? czym zabezpieczyć? jaka izolacja? na co zwrócić uwagę? Myśle również nad lekkim betonem, ze styropianem lub innym granulatem, ale nie wiem czy taka wylewka będzie odpowiednią bazą pod płytki oraz deski (ma tylko 10 MPa) Z góry dziękuje za każdą wskazówkę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...