
YATES
Użytkownicy-
Liczba zawartości
23 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
-
imię i nazwisko
Bubek
Dane osobowe
-
Miejscowość
Żywiec
-
Kod pocztowy
34-300
-
Województwo
śląskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
YATES's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
14
Reputacja
-
-
W moim domu rodzinnym o wymiarach 8,5m /9m została jakieś 20 lat temu dobudowana więźba dachowa . Ściany z pustaka, płotwie 15cm/15cm , krokwie 15cm/8cm . Więźba jest pokryta deskami , a na tym jest papa. Od zachodniej strony konstrukcja dachu wystaje około 3 metrów od muru . Wykonawca więźby , mój tata zabezpieczył tę wystającą część dachu trzema filarami w postaci płotwi drewnianych o przekroju 15cm/15cm długość około 8/9 metrów. . Filary te u dołu zamocowane są do muru otaczającego taras , a u góry do wystających części konstrukcji dachu czyli płotwi Po latach w tych drewnianych filarach powstało wiele szczelin i martwię się o stan tych filarów z racji tego , że podczas bocznego deszczu woda może dostawać się w szczeliny. Malowałem już kilka lat temu te filary ale z racji silnego nasłonecznienia farba po kilku latach schodzi. . Chciał by was zapytać o dwie rzeczy . Czy jest jakiś sposób domową metodą bez rusztowania pomalować te filary ( jakiś kij teleskopowy )? Czy w ogóle te filary są potrzebne , czy bez tych filarów wystająca część dachu by nie wytrzymała ?
-
Schody marmurowe rozbiórka i ponowne ułożenie
YATES odpowiedział YATES → na topic → Podłogi, schody, taras
To było robione wiele lat temu metodą tanią tzn. tata kupił dużo odpadów marmurowych i wycinał prostokątne bloczki. W razie czego mam jeszcze w ogrodzie dużą stertę tych kawałków więc jak by coś pojedynczego pękło to pewnie bym coś wybrał o tej samej grubości 3cm. Chciałem tylko zapytać jak według was próbować to odbijać aby jak najmniej bloczków marmurowych uszkodzić ? Czy najpierw wydrapać fugę czy może podważać od spodu ? -
Mam pytanie dotyczące schodów zewnętrznych z prostokątnych kawałków marmurowych. Były kiedyś kilkanaście lat temu ułożone na jakiejś zaprawie klejowej przez mojego tatę ale jest z nimi problem gdyż nie mają spadu i woda nie spływa. Czy takie kawałki marmurowe można bezpiecznie odbić i przykleić na nowo ? Jaką techniką je odbijać aby nie popękały ? Zdaża się , że niektóre z tych kawałków same się odkleiły pod wpływem chodzenia . Grubość tych kawałków marmurowych to 3cm
-
Mam pytanie . Czy jest możliwość zeszlifowania marmurowych schodów tak aby z jednej strony zeszlifować go około 2mm ? Mam schody zewnętrzne z wyciętych prostokątnych płytek marmurowych o grubości 2cm ale jest to żle zrobione , nie ma spadu i woda na schodach stoi. Czy da się w miarę szybko zeszlifować takie schody tak aby zeszlifować z jednej strony około 2mm , a jeśli tak to czym najlepiej to zrobić ?
-
A ja mam takie pytanie , bo też w najbliższym czasie będę stawiał blaszany garaż. Co sądzicie o tym żeby garaż ustawić na sześciu dużych płytach chodnikowych lub bloczkach fundamentowych ale pod te płyty wykopać mały dół około 30cm i najpierw zalać ten dół betonem i na mokry beton położyć płyty ( oczywiście wcześniej przed betonowaniem ustawić płyty w poziomie) . Po postawieniu garaż zakotwiczyć w tych płytach chodnikowych. Chyba było by to odporniejsze na silny wiatr, bo płyta chodnikowa będzie jak by sklejona z betonem od spodu.
-
Mam takie pytanie . Kilka lat temu była w pewnym pomieszczeniu położona na ścianach gładz szpachlowa i ściana została pomalowana. Gładz przed malowaniem została źle wyszlifowana , są pewne nierówności i teraz pytanie. Czy przed kolejnym malowaniem mogę jeszcze raz wyszlifować te ściany oczywiście bez nakładania nowej gładzi ?
-
Opadnięte skrzydło drzwi balkonowe DRUTEX
YATES odpowiedział YATES → na topic → Okna, okna dachowe, drzwi, bramy garażowe
Dziś miałem w domu ekipę serwisową i naprawa trwała kilka sekund . Poradzili sobie bez wybijania trzpienia, bez zdejmowania skrzydła. . Dzięki wszystkim za cenne porady. -
Mam kolejny problem z drzwiami balkonowymi firmy Drutex, a konkretnie z prawym skrzydłem ( otwieranym też uchylni) To skrzydło jest mocno opadnięte , żeby je zamknąć to muszę je unieść dość dużo do góry. Myślę, że problem tkwi w tym elemencie, który jest na zdjęciu poniżej. Ten narożnik powinien blisko przylegać do zawiasu, a u mnie nie przylega. Do dnia dzisiejszego drzwi były tylko lekko opadnięte i chciałem je jakoś podregulować , przekręciłem śrubkę widoczną na zdjęciu w lewo i drzwi całkowicie opadły , a teraz ta śrubka nie chce się kręcić ani w prawo ani w lewo. Może ktoś z was ma wiedzę na temat okuć firmy Maco w tych drzwiach Drutex i coś poradzi. Poniżej zamieściłem zdjęcie tego elementu okucia i filmik przedstawiający jak to chodzi. https://www.youtube.com/watch?v=UsIC5GwU97Y&feature=youtu.be
-
Mam takie pytanie. Mam stary bojler 300 litrowy i nie ma on żadnej izolacji. Woda w nim jest ogrzewana tylko elektrycznie grzałką 4,5 KW w taryfie nocnej. Na dobę daje to koszt około 1,10zł. Bojler nie jest podłączony do instalacji pieca centralnego. Bojler jest podwieszony poziomo pod sufitem w technicznej łazience ( drugiej w domu). Wygląd izolacji nie ma znaczenia bo panele sufitowe będą zamontowane poniżej bojlera i go nie będzie widać. Mam trzy pytania: 1. Jak w środku jest zbudowany taki bojler biorąc pod uwagę, że gdy jest w nim ciepła woda to bojler od połowy do góry jest ciepły , a od połowy do dołu jest całkiem zimny. Czy jest w nim jakaś przegroda , że grzałka grzeje górną połowę wody ? 2. Oczywiście ze względu na straty ciepła bojler chciałbym czymś zaizolować ale od strony sufitu mam zbyt mało miejsca więc na pewno 15cm wełny mineralnej się tam nie zmieści. Czy dobrym pomysłem jest izolacja matą termoizolacyjną Alufox 5mm o współczynniku przewodzenia ciepła 0,034 W/mK? Ta mata ma tylko 5mm więc mogę nawet dać jej 2-3 warstwy . 3. Ze względu na to, że bojler wisi na trzech drucianych wieszakach umocowanych w suficie trochę skomplikowane było by zaizolować bojler jednym kawałkiem izolacji. Skoro ciepłą woda jest tylko od połowy bojlera w górę to czy izolację założyć tylko na górną część bojlera ?
- 2 odpowiedzi
-
Ja kupowałem opał bezpośrednio z kopalni więc raczej nie był wymieszany. Jeśli chodzi o zmniejszenie mocy to w moim kotle wchodząc w ustawienia serwisowe nie ma chyba opcji zmniejszenia mocy kotła
-
DEFRO Eko Duo Uni 25KW - wysuwa się podstawa paleniska optymalne ustawienia
YATES odpowiedział YATES → na topic → Kotły na paliwa stałe
Mam strasznie niedopalony węgiel w popielniku, nikt nie ma tego pieca żeby podać swoje ustawienia ? Sam nie wiem czy teraz sterownik jest na funkcji PID czy ręcznej , jak to sprawdzić ? http://obrazki.elektroda.pl/3472760200_1483785990_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/8419763200_1483785992_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2341589700_1483785993_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/5508160900_1483785995_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/6312453000_1483785996_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/4829959800_1483785997_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3741747400_1483785998_thumb.jpg -
Mam strasznie niedopalony węgiel w popielniku, nikt nie ma tego pieca żeby podać swoje ustawienia ? http://obrazki.elektroda.pl/3472760200_1483785990_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/8419763200_1483785992_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/2341589700_1483785993_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/5508160900_1483785995_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/6312453000_1483785996_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/4829959800_1483785997_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3741747400_1483785998_thumb.jpg
-
Mam takie dwa problemy z kociołem DEFRO Eko Duo Uni 25KW. Dodam,. że kocioł jest nowy zamontowany przez wyspecjalizowaną firmę we wrześniu 2015 roku. Po pierwsze na zdjęciu poniżej zaznaczyłem to żółtą strzałką, jest to taka gruba żelazna podstawa paleniska , po niej spalony popiół przesuwa się do szufladki. Od czasu do czasu ona się przesuwa w lewo i spada na dół. Czy ona ma jakąś blokadę żeby się nie przesuwała ? Czy trzeba wygasić palenisko, wybrać popiół żeby ją zamontować prawidłowo ? Drugi problem to optymalne ustawienia tego pieca. Mam wrażenie , że piec bardzo dużo spala opału jak na ogrzanie 7 letniego domu dobrze ocieplonego z nowymi oknami. Na dobę przy stosunkowo lekkiej zimie spalane jest około 35-40 kg ekogroszku co daje na sezon grzewczy przynajmniej 6-7 ton. W poprzednim piecu Ogniwo 28KW na sezon starczało 4 tony flotu i 2-3 metry drzewa na rozpałkę. Może ktoś z was ma doświadczenie i metodą prób i błędów doszedł do bardziej ekonomicznych ustawień tego pieca. Ja obecnie mam ustawienia fabryczne nic nie przestawiałem od dnia montażu pieca. http://obrazki.elektroda.pl/4417225400_1483440310_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3688342900_1483440312_thumb.jpg
-
Mam takie dwa problemy z kociołem DEFRO Eko Duo Uni 25KW. Dodam,. że kocioł jest nowy zamontowany przez wyspecjalizowaną firmę we wrześniu 2015 roku. Po pierwsze na zdjęciu poniżej zaznaczyłem to żółtą strzałką, jest to taka gruba żelazna podstawa paleniska , po niej spalony popiół przesuwa się do szufladki. Od czasu do czasu ona się przesuwa w lewo i spada na dół. Czy ona ma jakąś blokadę żeby się nie przesuwała ? Czy trzeba wygasić palenisko, wybrać popiół żeby ją zamontować prawidłowo ? Drugi problem to optymalne ustawienia tego pieca. Mam wrażenie , że piec bardzo dużo spala opału jak na ogrzanie 7 letniego domu dobrze ocieplonego z nowymi oknami. Na dobę przy stosunkowo lekkiej zimie spalane jest około 35-40 kg ekogroszku co daje na sezon grzewczy przynajmniej 6-7 ton. W poprzednim piecu Ogniwo 28KW na sezon starczało 4 tony flotu i 2-3 metry drzewa na rozpałkę. Może ktoś z was ma doświadczenie i metodą prób i błędów doszedł do bardziej ekonomicznych ustawień tego pieca. Ja obecnie mam ustawienia fabryczne nic nie przestawiałem od dnia montażu pieca. http://obrazki.elektroda.pl/4417225400_1483440310_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/3688342900_1483440312_thumb.jpg