Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rzook

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

O rzook

  • Urodziny 02.07.1984

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

rzook's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Odgrzebię swój temat. Zastanawiam się czy w moim układzie potrzebne jest sprzęgło hydrauliczne. Obliczyłem łączną moc OP na około 3,5kW i grzejników na około 7,5kW (obie moce z zapasem). Z tego wynika, że na OP potrzebny jest maks przepływ 430l/h a na grzejniki 645l/h. Łącznie <1100l/h czyli tyle ile wyciągną pompy w kotłach kondensacyjnych, które mnie interesują (do 15kW). Nie wiem tylko co będzie gdy temperatura zasilania z kotła będzie bliska zadanej temperaturze na zaworze trójdrożnym podłogówki i będzie on praktycznie całkowicie otwarty dla zasilania. Czy w takiej sytuacji przepływ na pętli OP nie będzie się zwiększał zbytnio kosztem zmniejszonego przepływu na grzejnikach? Jak to zrównoważyć? Zastosować modulowaną pompę na układzie OP i przy niskim zapotrzebowaniu na moc zmniejszać przepływ?
  2. podsumowując: czy będzie ok jak oddzielny obieg podłogówki z jedną pompą i mieszaczem opędzi rozdzielacz dolny na 5 pętli i górny na 2 pętle?
  3. Dwa oddzielne obwody na podłogowe dolne i górne? Czy oddzielne obwody na grzejniki i całe podłogowe? Czy tak? -sprzęgło hydr. --trójnik ---{ 1 odejście} pompa dla obiegu grzejników ----- rozdzielacz grzejników ---{ 2 odejście} grupa pompowo-mieszająca ----trójnik -----{1 odejście} rozdzielacz dolny -----{2 odejście} rozdzielacz górny odpowietrzenie będzie ok dla rozdzielaczy podłogowych? przepływy dla górnej i dolne podłogówki do wyregulowania? Czy może lepiej stosować dwie grupy pompowo-mieszające dzieląc zasilanie ze sprzęgła na 3 czyli 1.grzejniki, 2.podłogowe dolne, 3.podłogowe górne?
  4. Chcę zrobić ogrzewanie podłogowe na dużej części parteru (ok 55m2) i jednej łazienki na górze (17m2 podłogi) (+ może mała garderoba). Część ogrzewania będzie zrealizowana na grzejnikach płytowych, które wymiaruję na temperaturę zasilania 55 stopni z rozdzielacza aby móc zrealizować sterowanie nimi na podstawie pomiarów i ustawień termostatami w każdym pokoju. W łazience na górze oprócz podłogówki chcę mieć dodatkowo grzejnik. I teraz moje pytanie: Jak zrealizować ogrzewanie podłogowe na dwóch kondygnacjach? Propozycje instalatorów to: 1. zawór RTL na górze w łazience przy grzejniku (chyba odpada opcja sterowania grzejnikiem z listwy rozdzielacza grzejników?) 2. rozdzielacze na dole i na górze zasilane ze wspólnego obiegu (za piecem sprzęgło hydrauliczne więc dodatkowa pompa). Nie będzie problemów z różnicą przepływów w dolnych i górnej pętli podłogówki? Rozumiem, że odpowietrzenie całego obwodu podłogówki będzie w górnym rozdzielaczu? 3. wyczytałem w poradach fachowca z wavinu, że można zrobić to na jednym rozdzielaczu na parterze a samo odpowietrzenie listwy rozdzielacza wyciągnąć poza poziom górnej pętli podłogówki - sprawdzone przez kogoś? Która opcja ma sens i czy są jeszcze jakieś o której nie wspomniałem? Pewnie można dać jeszcze jedną pompę na górny obieg ale czy warto pchać kolejnego grata w taki układ? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  5. Zależy jak rozumieć matę strukturalną. Sama mata nie jest izolacją bo to tylko plecionka, dopiero w wersji z folią paroprzepuszczalną stanowi barierę dla wody. Zdaje się, że najlepszą opcją będzie zastosowanie papy tekturowej, która nie jest bardzo gruba więc będzie można zgubić nierówności powstałe z jej zakładów pod jednowarstwową matą strukturalną czyli czymś takim: Proszę o potwierdzenie tej koncepcji i zamykam wątek
  6. Tłoczona przez firmę bratex?
  7. No właśnie nie wiem czy deskowanie jest izolowane od góry. Rheinzink zaleca w swoich materiałach kładzenie blachy bezpośrednio na nieizolowane deskowanie. Deskowanie na kontrłacie, folia i ocieplenie. Piszą, że deska jako materiał akumulujący wilgoć wystarczy i nie jest potrzebna ani papa ani folia. Ma to sens? W przypadku blachy ocynkowanej na pewno dobre jest położenie makaronu aby blacha nie leżała na lekko wilgotnych deskach (przy dużej ilości skroplin) aby przedłużyć jej żywotność. Pytanie podstawowe: czy tu jest niezbędna izolacja na deskach a jak tak to jak zrobić ją szczelną skoro przewiercamy się przez nią wkrętami mocującymi blachę (czy to haftry czy wkręty paneli)?
  8. Znalazłem ciekawy (jak dla mnie) sposób wykończenia okapu proponowany przez producenta blachy Silesia. blacha mata strukturalna deskowanie przestrzeń wentylacyjna folia paroprzepuszczalna ale tylko nad izolacją termiczną a w okapie brak. Wlot wentylującego powietrza realizowany jest w podbitce Źródło: http://www.dachmaster.pl/download/SILESIA_podrecznik_architekci_2009_03_podglad_04.pdf Co Wy na to?
  9. Po rozmowie z Panem Janem (odezwę się do Pana w tym tygodniu jak będę wiedział kiedy będę w okolicy ) już jestem prawie przekonany do wykonania pełnego deskowania pokrytego papą a na to makaron i blacha. Martwią mnie jeszcze dwie kwestie: 1. nawet jeśli papiaki będą bite pod zakładem to papa będzie dziurawiona wkrętami mocującymi blachę pod rąbkiem/klikiem. Uszczelnianie każdego wkręta raczej nie wchodzi w grę prawda? 2. dach kopertowy więc wentylacja pod krawężnicą. Czy deskowanie na nabitych kontrłatach, które można zrobić "nieciągłe" w miejscach planowanej migracji wentylującego powietrza rozwiąże problem bez potrzeby ingerencji mechanicznej w konstrukcję więźby?
  10. Dziękuję Mistrzu, już się doinformowałem w tej kwestii. Przed ostatecznym podjęciem decyzji potrzebuję jeszcze Waszej opinii na temat samego podłoża pod blachę. Zasiał we mnie wątpliwość pewien dekarz (również sprzedawca Ruukki), który jak twierdzi szkoli dekarzy dla Ruukki, gdyż jego zdaniem przy odstępach między krokwiami 96cm (takie są u mnie) deska calówka to za mało i deski się powykręcają przy ażurowym deskowaniu i mimo maty przestrzennej nierówności będzie widać na powierzchni dachu. Twierdzi, że deski muszą być w takim przypadku minimum 30mm albo płyta osb. Przejmować się czy deski które mam ciąć na wąskie sztuki?
  11. Dziękuję bardzo za opinie. Zaczynam zakupy do realizacji tej koncepcji. Zastanawiam się tylko jak zakończyć krycie folią przy desce okapowej. Nie chcę, żeby ją UV "rozpracował". Przydałby się jakiś blaszany język, żeby wypuścić ewentualne skropliny pod rynną, prawda? Pas nadrynnowy będzie bity na deskowanie i wyprowadzał będzie wodę do rynny a folia rozpięta na krokwiach więc znacznie niżej.
  12. No właśnie chcę aby blacha leżała całą powierzchnią na podłożu aby była cisza. Sugerowałem się tradycyjnym sposobem krycia dachów blachą płaską np. miedzianą, cynkową itd. Tutaj artykuł na ten temat: http://dachy.info.pl/technika/o-kryciu-dachow-blacha-plaska-raz-jeszcze/ Według tej metody deskowanie układa się z odstępami 5cm i na to bezpośrednio blacha płaska. Wiem, że blacha ocynkowana to nie miedź i w końcu ocynk przestanie ją chronić jak będzie regularnie wilgotna na złączeniu z deskami. Czy jest jeszcze coś co przemawia za kryciem na deskach poza skroplinami pod blachą? Z góry dzięki za opinie!
  13. Zamierzam położyć panele z blachy płaskiej (na click). Zależy mi na sztywności poszycia, wyciszeniu poszycia oraz możliwości chodzenia po nim. Zaplanowałem taki układ warstw: 1. na krokwiach folia paroprzepuszczalna będąca jednocześnie wiatroizolacją 2. kontrłaty 25mm (bądź grubsze) 3. deskowanie z odstępami między deskami 2-4cm 4. mata przestrzenna 1cm enkamat 7010 (tzw makaron, 1-no warstwowa czyli sama siatka) 5. blacha Moje pytanie dotyczy punktu 3-go - 4-go. Czy nie byłoby lepiej gdyby na deskowaniu była izolacja wykonana np z folii paroprzepuszczalnej lub papy podkładowej? Czy skropliny nie będą zbyt mocno "moczyć" deskowania? Wolałbym nie robić 2 warstw folli a chciałbym mieć wiatroizolację. Koszt papy jeszcze zniosę ale wtedy odcina się wentylację przez deski ale skropliny spływałyby po papie a nie wsiąkałyby w deski.
  14. Witam Powrócę do tematu maty strukturalnej między pełnym deskowaniem a panelami classic. Zakładając, że mata odsuwa panel od podłoża o około 8-9mm to jak rozwiązać mocowanie blachy na wkręty? Czy wystarczy zastosować drewniane listewki dystansujące o grubości maty (8-9 mm) w miejscach przykręcania panela po wcześniejszym wycięciu maty w miejsce listewki? Czy może można mocować na wkręty przez matę? Inny pomysł do oceny przez Pana to deskowanie na łatach z zachowaniem kilkucentymetrowych odstępów między deskami w celu wentylacji przestrzeni między dachem a blachą. Wtedy na deski wystarczyłaby paroprzepuszczalna geowłóknina 300g/m2 o grubości około 1,5mm, która pełniłaby rolę wytłumienia blachy, odprowadzania wilgoci do przerw wentylacyjnych w deskowaniu oraz ochrony blachy przed przecieraniem się podczas ruchów przy zmianach temperatury. Oczywiście między deskami a ociepleniem pozostałaby przestrzeń wentylacyjna. W takim rozwiązaniu niezbędna jest membrana wstępnego krycia nad ociepleniem. To są pomysły mające na celu maksymalne wytłumienie akustyczne blachy oraz dające możliwość chodzenia po tak zamontowanym poszyciu co jest moim założeniem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...