Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Maroko1991

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    167
  • Rejestracja

O Maroko1991

  • Urodziny 14.06.1991

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Wykończenia psychicznego i finansowego

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warmińsko-Mazurskie
  • Kod pocztowy
    19-300
  • Województwo
    warmińsko-mazurskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Maroko1991's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Cześć, Jestem na ukończeniu podłogi tarasu z deski kompozytowej. Wymiary 2,9 x 6m. W tej chwili zastanawiam się nad zadaszeniem. Myślę nad blachodachówką. Uprzedzam - wiem, że zaciemnię salon, z którego jest wyjście na taras. Co do samego zadaszenia - są płyty poliwęglan i inne tego typu (przepuszczające promienie słoneczne). Po przeczytaniu wielu postów zrezygnowałem z nich ze względu na trudności z utrzymaniem czystości + to, że w upalne dni taras częściowo zamieni się w szklarnię. Markizy - odpada. Brak ochrony przed deszczem i konieczność ciągłego zwijania. Pozostają jeszcze inne typy zadaszenia, ale nie mogę znaleźć jednoznacznych opini na ich temat. Jak na razie Stanęło na stałym pełnym zadaszeniu. Z przyczyn ekonomicznych myślę nad blachodachówką. Od spodu krokwi płyta OSB ewentualnie MFP dla ukrycia brzydkiego widoku blachy. A więc do rzeczy. Planuję zadaszenie "oprzeć" o budynek, a więc standardowo murłata do ściany (w moim przypadku stropu). Z drugiej strony 4 słupy drewniane (myślę o przekroju 10x10) zakotwione na uchwytach PS w fundamencie wykonanym świdrem. Na tych słupach murłata i połączenie wszystkiego krokwiami. Niestety powstaje problem. Nie wiem jakie przekroje oraz rozstawy zastosować, aby wyszło "tanio i dobrze". Kąt dachu będzie wynosił 15 stopni. Jego wymiary to 3,6 x 7m (będzie wystawał poza obręb tarasu, dzięki czemu uniknę "zacinania" deszczu). Będę wdzięczny za pomoc w dostosowaniu przekrojów murłat i krokwi oraz rozstawów tych krokwi.. Pozdrawiam
  2. Dziękuję za odpowiedź. Jaki masz grunt? Czy między deskami a oczyszczalnią nie zbiera się woda opadowa? Czy wypompowywałeś osad ze zbiornika? Jeśli tak, to rozumiem, że nic się z nim nie stało?
  3. Zbiornik IDMAR 3000l. http://www.ceneo.pl/16773217
  4. Witam. Planuję zbudować taras około 40 cm nad gruntem. Aktualnie w tym miejscu znajduje się nasyp o wysokości 1m + delikatne spady z każdej strony, w którym znajdują się bloczki i inne odpady budowlane.. Wcześniej plan zakładał taras z kostki brukowej więc wyrzucanie bloczków w to miejsce wydawało się logiczne. Nasyp leży już tak ponad 2 lata więc ubił się wystarczająco mocno. Do rzeczy. Plany się zmieniły. Taras ma składać się z betonowych słupów okrągłych fi200, na których będą legary z materiału pozostałego po krokwiach dachowych 7x18. Na nich będą kontrlegary 10x10 (a może wystarczy 5x10?). Na wierzch deska kompozytowa o długości 3m. Ogólna powierzchnia tarasu to 3x6m. W związku z tym, że w nasypie znajdują się bloczki i inne odpady ciężko będzie wykonać otwory pod słupki. Aby zminimalizować ich ilość zastanawiam się nad rozstawem 1x1,5m. Czy taki rozstaw będzie odpowiedni przy takich wymiarach legarów?
  5. Przeliczając na czas i koszt lepiej wychodzi położyć wieko. Nie muszę "odcinać" ścieków na czas przebudowy całej instalacji (minimum cały dzień przy sprzyjających warunkach). Budowa "kanału" takiego bym mógł tam wejść i skontrolować też nie ma w moim przypadku większego sensu. Wody gruntowe + znaczne opady bez problemu zaleją ten kanał co doprowadzi do zapchania oczyszczalni i drenażu. Skoro tak to pozostaje pytanie czy murować boczne ściany, czy też położyć wieko na ziemię, która znajduje się wokół oczyszczalni (np 20 cm nad górnym poziomem oczyszczalni), a następnie zasypać. Miejsce "wejścia" do oczyszczalni przedłużyć i zainstalować sznury bądź łańcuchy do wyciągania wkładu. Myślę, że mógłbym użyć do tego płyt drogowych. 3m x 1,5m x 15cm. Czy moje przemyślenia mają sens "zadziałać" w rzeczywistości?
  6. Witam i dziękuję za odpowiedź. Podczas montażu zbiornik posadowiłem na piachu wymieszanym z cementem. Następnie podczas napełniania wodą obsypałem boki także piachem z cementem. Problemem jest góra. Boję się, że oczyszczalnia zostanie ściśnięta od góry. 1,5m ziemi x 1,2m szerokość zbiornika x 4m długość to ponad 7m3 ziemi leżącej bezpośrednio na zbiorniku....
  7. Witam wszystkich, Mam bardzo poważny problem. Wykonawca wyprowadził kanalizację zgodnie z projektem tj. nad ławą (1,5m pod poziomem gruntu). Zamontowałem oczyszczalnie, ale już przy montażu zauważyłem pewien problem. Otóż głębokość... Nie zakopywałem jej, jest obsypana tylko po bokach. Bałem się, że napór ziemi zrobi z niej to samo co robię ja po wypiciu piwa w puszczce.. Po większym deszczu najzwyczajniej w świecie, w miejscu gdzie jest oczyszczalnia, robi się staw. Oczyszczalnie montowałem sam, więc wszelkie "gwarancje" spadają na mnie.. Wywnioskowałem, że mam 2 wyjścia. 1) Na wierzch położyć płytę betonową z dziurą na wejście do oczyszczalni + kilka przedłużek tego wejścia. Płyta opierała by się na ziemi po bokach oczyszczalni. Zasypać, i zapomnieć. 2) Odkopać całą rurę kanalizacyjną i oczyszczalnię. Metr od budynku zainstalować przepompownię ścieków i dalej rurę i oczyszczalnię zainstalować wyżej. Zrobiłem prosty rysunek w paincie, który mam nadzieję przybliży Wam mój problem. Co sądzicie o moich pomysłach? <- RYSUNEK Rozwiązanie nr 1 wydaje mi się tańsze i zdecydowanie mniej pracochłonne.
  8. Szafka już jest, nawet z osprzętem w środku ETI i Legrand. Teraz zostały tylko gniazda i włączniki, które za 2-3 lata wymienię na http://wlaczniki-dotykowe.pl/pl/c/Wlaczniki-Dotykowe-KOTI/59 . Pozdrawiam, Marek.
  9. Cześć wszystkim. Też mam pewne pytanko. Jako, że stoję przed wyborem osprzętu elektrycznego tj., gniazdka i włączniki chciałbym wiedzieć jakie macie u siebie? Nie ukrywam zależy mi na $$ więc kolorystycznie wybieram raczej między białym i ecru. Żona mówi, że ecru wygląda jak pożółkły od starości biały A więc proszę o serię i kolor jaki u siebie zamontowaliście PS. Podsumowując mam u siebie 26 pkt uruchamiania światła, 41 gniazdek, 5 podwójnych RJ45 i 5 podwójnych TV. Nie liczę garażu. Pozdrawiam, Marek.
  10. WItam, Wełna Rockwool kupiona w BricoMarche Wełna Neowool kupiona u lokalnego dostawcy (Transbud) Tak, to cena za całe poddasze, wyszło w okolicach 98-99 metrów kw. Co do okien dachowych - mam tylko jedno, nad schodami, i już żałuję. W pokoju nad salonem prawdopodobnie w następnym roku dołożę jedno od strony południa. Dlatego przewidziałem grzejnik pod miejscem ewentualnego okna. U mnie kotłownia (po wywaleniu miejsca na prysznic) jest prostokątna i ma wymiar około 3,5 m x 2 m. Kocioł już wstawiony. Heitz Eko 3 16 kW. http://www.skwiercz-instal.pl/kotly-z-podajnikiem.php . Będzie obsługiwał ogrzewanie podłogowe parteru + ogrzewanie podłogowe łazienki, holu i garderoby na poddaszu + 3 grzejniki w pokojach poddasza + 2 grzejniki w łazienkach. Fotki w najbliższych dniach. PS. Do kosztów poddasza nie dodałem ceny schodów strychowych - więc dodaję 188 zł (promocja Castorama). Pozdrawiam, Marek.
  11. Cześć wszystkim. U nas skończona zabudowa poddasza Cena tej zabawy: Wełna Rockwool 15 cm - 762 zł Welna Neowool 10 cm - 720 zł Płyty g-k - 600 zł Stelaże, wkręty, taśmy, folia itd - 1000 zł Robocizna - 3500 zł (35zł/m2. około 100 metrów), bez szpachlowania
×
×
  • Dodaj nową pozycję...