Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

misiek80

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    124
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

misiek80's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Mam pytanie. Po roku użytkowania studni głebinowej (do tej pory pijemy wodę wożoną z biedronki) w końcu zrobiłem badanie wody. Studnia o głebokości 25 m. Oto wyniki: ph 6,8 (norma 6-5 - 9,5) jon amonowy 0,07 (norma 0,5) azotany 12 (norma 50) glin poniżej 30 (norma 200) żelazo poniżej 70 (norma 200) mangan poniżej 40 (norma 50) chlorki 9,2 (norma 250) twardość 103 (norma 60-500) enterokiki (paciorkowce kałowe) 0/100ml (norma 0) bakterie grupy coli 3/100 ml (norma 0) Woda była pobrana przed filtrem, czyli z kranika na zewnątrz służącego do podlewania ogródka. Kranik przetarłem wacikiem nasączonym wódką (nie miałem akurat w domu spirytusu) i przypalilem zapałką. Zlałem około 10 litrów wody i pobrałem. Jest się czym martwić? Powtórzyć badanie?
  2. Wiesz, ja myślę z każdym warto rozmawiać.
  3. Wielkie dzięki za tak szybki odzew. 1,. Rzeczywiście przy wyborze kotła miałem zgryz, nie co do firmy bo akurat kocioł z Ogniwa ma kumpel i u niego śmiga on już 7 rok, ale czy brać właśnie 10 czy 16 kW. Gdyby Ogniwo miało w ofercie 12 kW, to pewnie wziałbym taki. Chociaż moi ssiedzi przy podobnych metrażach domów jak mój mają 21, 25 i 26 kW, tak na zapas, jakby przyszły duże mrozy i nie wierzą mi, że mój kocioł spala tyle ile spala, bo ich "smoki" biorą po 30 kg/dobę kiedy na zewnątrz temp. są na plusie. 2. Piszesz, że wszystkie czujniki mają możliwość kalibracji? Ale jak się je kalibruje? W opcjach sterownika (szukałem, ale nie znalazłem nic takiego), czy jakoś ręcznie trzeba "podłubać" przy czujniku? 3. Jeśli chodzi o czujnik powrotu to jest on wetknięty z tyłu do obudowy kotła (w prawym górnym rogu - patrząc na kocioł od przodu)? 4. Piszesz, że dla ręcznego za duże wieje, czyli rozumiem, że przydałoby się zmniejszyć moc dmuchawy? Mam tak: min moc dmuchawy – 35%, moc dmuchawy w grzaniu 60%, moc dmuchawy w podtrzymaniu – 60 %, co i na ile % zmniejszyć? 5 Więc, żeby "pokojówka" działała, pompa c.o. powinna być wyłączona czy ustawiona jako cykliczna?
  4. Witam. Jestem posiadaczem domu o pow użytkowej 120m2 – dom z porothermu o gr 25 cm, ocieplony 12 cm styro grafitowym Austrotherm o lambda 0,31, wełna mineralna ursa o gr 20 cm (15+5) o lambda 0,35. Kocioł Ogniwo EkoPlus o mocy 16 kW z podajnikiem. 50m2 podłogówki + 5 grzejników Brugman. Przy kotle pompy Grundfos: pompa co – ustawiona na max przepływ, pompa cwu ustawiona na przepływ miedzy min i max, pompa mieszająca przy rozdzielaczu od podłogówki ustawiona na min przepływ i jeszcze pompa cyrkulacyjna przy 300 l zbiorniku z wodą. Brak zaworów 3d i 4d. Od listopada do połowy grudnia temp. co na kotle miałem ustawioną na 50-55C, temp cwu na 45C. W grudniu zamontowałem czujnik zewnętrzny i wewnętrzny. Czujnik zewnętrzny ustawiłem na północnej elewacji budynku na wysokości 2,5m. Czujnik zewnętrzny moim zdaniem trochę kłamie tzn. zaniża o około 3C temp, która panuje na zewnątrz. Kiedy np. na zewnątrz jest -5C on pokazuje -2C. Nie wiem dlaczego? Czujnik „wisi” na kablu 2*0,5 i oddalony jest od kotła o około 15m (może ta odległość jest za duża?) Tamp co dla -10C mam ustawioną na 60C, a dla +10C na 45C. Temp cwu cały czas na 45C. Czujnik wewnętrzny zamontowałem między holem i salonem. Temp. dzienną mam ustawioną na 22C, a nocną na 18C. Ogólnie wszystko pracuje jak trzeba, w domu jest ciepło, podłogówka grzeje aż miło, kaloryfery pokryzowane, są ciepłe od góry do samego dołu. Jedyne co mi nie pasuje, to dziwnie niski POWROT tj. w granicach 5-12??? Kiedy dotykam rurki z powrotu to jest ona ciepła, ale nie gorąca, z tym, że na pewno nie ma 5-12C. Woda z mojej studni głębinowej latem ma 6C i jest lodowata. O co może chodzić z tym powrotem? Poniżej podaję parametry, przy których pracuje mój kocioł (w większości są to ustawienia fabryczne). Dodam jeszcze, że palę groszkiem o wart. opał 27. Spalanie mam na poziomie: listopad – niecałe 400kg (12 kg/dobę), grudzień nieco ponad 400 kg (14 kg/dzień), 1-25 styczeń 500 kg (20kg/dobę), więc myślę, że nie jest źle, zwłaszcza, że w domu mam naprawdę ciepło. - reg temp spalin – nie - max temp spalin – 300C - min moc dmuchawy – 35% - histereza co – 1C - czas pracy w grzaniu – 9 sek - czas postoju w grzaniu – 35 sek - moc dmuchawy w grzaniu 60% - czas postoju w podtrzymaniu – 40 min - czas pracy w podtrzymaniu – 10 sek - krótka przerwa w podtrzymaniu – 20 sek - moc dmuchawy w podtrzymaniu – 60 % - temp co obniżona – 2C - priorytet cwu – nie - temp cwu obniżona – 2C - typ podajnika – retorta ręczny (są jeszcze do wyboru: zasypowy, retorta-ecoal, retorta-grupowe) - min temp co – 45C - max temp co – 80C - tryb pracy pompy co – załączona (są jeszcze do wyboru: wyłączona, cykliczna) - czas pracy pompy co - 5 min - czas postoju pompy co – 30 min - funkcja pompy cwu – cwu (jest jeszcze do wyboru: cwu+mieszająca) - histereza cwu – 1C - podbicie temp co przy priorytecie – 2C - funkcja pompy mieszającej – mieszająca (są jeszcze do wyboru: podłogowa i curkulacyjna) - niezależna praca pompy mieszającej – nie - temp zasilania pompy mieszającej – 40C. Gdyby ktoś miał pomysł dotyczący mojego POWROTU oraz nieco zakłamanej temp., którą wskazuje czujnik zewnętrzny oraz co ewentualnie zmienić w ustawieniach kotła, bardzo proszę o info – dopiero raczkuję w temacie ogrzewania domu.
  5. Witam. Od tego sezonu grzewczego użytkuję kocioł Ogniwo EkoPlus 16 kW i mam jedno pytanie. Ostatnio podłączyłem sobie czujnik zewnętrzny i wewnętrzny. Temp. dla -10C ustawiłem na 70C a dla +10C na 40C - czyli tak jak kocioł miał ustawione fabrycznie. Temp. dzienną na 21C, a nocną na 19C. Teraz moje pytanie - żeby sterownik zrozumiał kiedy jest dzień, a kiedy noc, to czy muszę w programatorze na tablicy dobowej dla każdego dnia ustawić godziny? Jeśli tak, to rozumiem, że dzień to prostokącik na tablicy ma być u góry, a noc to należy spuścić go w dół? Kurcze, nie wiem czy jasno się wyraziłem
  6. Nie zostało komuś z Was odrobina tyknu silikonowego z Kabe albo farny - kolor 10030. Pilnie potrzebuję, a nei chcę kupować całych wiader. [email protected] 511338961.
  7. Pilnie potrzebuję tynk silikonowy z Kabe albo farbę silikonową w kolorze 10030. Może zostało komuś po zrobieniu elewacji choćby 0,5 litra albo i mniej? Zostały mi do załatania dziury po zamocowaniu rusztowania. Marek. 511338961. [email protected] Sprzedam albo zamienię za ww. tynk z kabe 2 paczki grafitowego styropianu Austrotherm Fasada Premium grubość 12 cm.
  8. A ja potrzebowałbym dosłownie 0,5 l tego właśnie tynku, bo zostały mi dziury po zamocowanym rusztowaniu, ale pewnie nie ma szans odlać takiej ilości i odkupić?
  9. Przepraszam, że się wcinam, ale czy nie zostało komuś z Was odrobina silikonowego tynku albo farby z Kabe - kolor nr 10030. Potrzebowałbym dosłownie 0,5 l.
  10. Witam. Odgrzebię nieco temat. Jeśli macie fotki swoich domków po otynkowaiu tynkami Kabe (ja będę robił silikonowym) coś z białym i szarym, to poproszę.
  11. Grzesiula - a przewidziałaś miejsce na 20 cm styropianu? Nie wiem dokładnie, ale podobno 5 cm wylewki przy podłogówce to trochę za mało? Ja daję 10-12 cm styro w dwóch warstwach po 5 cm albo po 6 cm i na to z 7-8 cm wylewki. Też będzie podłogówka.
  12. Jeśli zamierzam dać 10-12 cm styropianu w dwóch warstwach p 5-6 cm to jaki styropian (jakiej firmy polecacie)? Myślałem o Termoorganice, Swissporze, albo Austruthermie.
  13. A może lepiej będzie tak: 1. Piasek 2. Chudziak 3. Folia budowlana czarna - 2 warstwy 4. Styropian - 10 albo 12 cm (lepiej jedna warstwa czy dwie np. po 5-6 cm?) 5. Folia aluminiowa pod podłogówkę 6. Rurki z podłogówki 7. Wylewka 6-8 cm 8. Zbrojenie siatką fi 3 9. Panele, płytki itp.
  14. CitiMatic - dzięki za info. A czym się kierowałeś dawając tyle warstw folii? W sumie masz 3 x folia i 1 x papa. Nie wystarczyłoby dać raz zwykłą folię budowlaną na chudziak i raz folię aluminiową na styro?
  15. Witam. Trochę na ten temat poczytałem, ale chciałem zapytać czy wszystko dobrze zrozumiałem. Chodzi mi o ułożenie kolejnych warstw podłogi - patrząc od dołu: 1. zagęszczony piasek 2. chudziak o grubości 10 cm (w garażu 15 cm) z betonu B15 bez zbrojenia z siatki (w sumie B15 to nie chudy beton, ale taki był w projekcie) 3. folia budowlana albo papa termozgzrewalna (no właśnie co lepsze?) 4. styropian (z tego co czytałem większośc daje EPS100 (FS20) o grobośi 10-12 cm 5. folia aluminiowa pod ogrzewanie podłogowe 6. siatka zbrojeniowa fi 3 (w sumie nie bardzo wiem czy zbrojenie daje się pod rurki z ogrzewania podłogowego czy kładzie się je na rurkach) 7. rurki od ogrzewanie podłogowego + wylewka o grubości 6-8 cm. 8. płytki, panele itp. Dajcie znać
×
×
  • Dodaj nową pozycję...