Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sintesi

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    106
  • Rejestracja

1 obserwujący

O sintesi

  • Urodziny 22.01.1982

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Poznań
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

sintesi's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Serwis kosiarki to nie jest coś bardzo skomplikowanego. Używany i markowy sprzęt w dobrym stanie sprzedają czasem osoby które kupiły go ale okazał się za duży lub za mały, albo się przeprowadzają. Czemu od razu zakładać że ktoś nas oszukuje. Markowy sprzęt nie psuje się po kilku latach normalnej eksploatacji. Łatwo sprawdzić stan. Do markowego też bez problemu dostanie się części. Lepiej kupić porządną używkę niż chińską nówkę.
  2. Z mojego doświadczenia lepiej kupić markową używkę w dobrym stanie niż przepłacać w salonach za nówkę. Szczególnie, gdy ogród powstaje równolegle z domem i trawnik nie jest jeszcze idealny. Za 500zl mozna kupić dwuletni markowy sprzęt. Wystarczy poszukać.
  3. Obecny właściciel musi spłacić kredyt, dostarczyć promesę z banku że wykreśli hipotekę po spłacie i zaświadczenie z banku, że spłacił. Czasem jeśli właściciel nie ma kasy na spłatę i ma ona być z pieniędzy ze sprzedaży to notariusz przyjmuję część lub całość kwoty w depozyt (dodatkowo płatne) i w akcie notarialnym zobowiązuje się na przelanie tych pieniędzy na konto spłaty kredytu. Czasem jest tak, że obecny właściciel musi jeszcze dołożyć swoją kasę do tej spłaty kredytu. Wtedy właśnie daje się całość w depozyt i notariusz przelewa. W umowie trzeba określić kto płaci za ten depozyt, koszt wykreślenia hipoteki i ew. koszty zamknięcia wcześniejszego kredytu.
  4. Co do zapewnień pani inspektor ze starostwa to poproś ją o decyzję na piśmie...odmówi. Zgłoś jakąś obudowę to Ci się nie dowalą. Aby mieć bliżej niż 5m od sąsiada to musisz mieć pisemną zgodę-oświadczenie wszystkich współwłaścicieli tej nieruchomości. Kryterium 5m jest po to, aby sąsiad nie mógł Cię obwiniać o wyciąganie wody z jego studni, czyli warstwy wodonośnej zasilającej jego ujęcie.
  5. Zgodnie z interpretacją ministerstwa środowiska z dnia 20 marca 2012 (zaakceptowane przez głównego geologa kraju) zwykłe korzystanie z wód i wiercenie studni do celów gospodarczych nie podlega pod prawo górnicze i geologiczne. Zastosowanie mają więc przepisy prawa wodnego: USTAWA z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne Opracowano na podstawie tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 145, 951. Art. 36. 1. Właścicielowi gruntu przysługuje prawo do zwykłego korzystania z wód stanowiących jego własność oraz z wody podziemnej znajdującej się w jego gruncie; prawo to nie stanowi prawa do wykonywania urządzeń wodnych bez wymaganego pozwolenia wodnoprawnego. 2. Zwykłe korzystanie z wód służy zaspokojeniu potrzeb własnego gospodarstwa domowego oraz gospodarstwa rolnego, z zastrzeżeniem ust. 3. 3. Nie stanowi zwykłego korzystania z wód: 1) nawadnianie gruntów lub upraw wodą podziemną za pomocą deszczowni; 2) pobór wody powierzchniowej lub podziemnej w ilości większej niż 5 m3 na dobę; 3) korzystanie z wód na potrzeby działalności gospodarczej; 4) rolnicze wykorzystanie ścieków lub wprowadzanie do wód lub do ziemi oczyszczonych ścieków, jeżeli ich łączna ilość jest większa niż 5 m3 na dobę. Art. 124 pkt 5 i 8 Pozwolenie wodnoprawne nie jest wymagane na: pkt.5) wykonywanie urządzeń wodnych do poboru wód podziemnych na potrzeby zwykłego korzystania z wód z ujęć o głębokości do 30 m; pkt. pobór wód powierzchniowych lub podziemnych w ilości nieprzekraczającej 5 m3 na dobę; Art. 141. Przepisy art. 122–140 dotyczące wykonywania studni do poboru wód podziemnych nie naruszają przepisów ustawy – Prawo geologiczne i górnicze. Zgłosić należy jedynie obudowę studni z zakresu prawa budowlanego. Obudowa nie wymaga pozwolenia na budowę i stosuje się zwykłe zgłoszenie. Podsumowując: Prawo górnicze i geologiczne nie ma zastosowania przy zwykłym korzystaniu z wód. Prawo wodne zwalnia od uzyskiwania pozwolenia wodnoprawnego dla zwykłego korzystania z wód o parametrach do 5m3/dobę i ujęciach do 30metrów. Studnia zgodnie z prawem budowlanym powinna wystawać powyżej poziomu gruntu. (20cm dla wierconych ze stałym przykryciem i 90cm dla kopanych otwartych). Każda obudowa studni musi mieć utwardzenie 1m dookoła i spadek na zewnątrz 2%. Wystawanie ponad poziom gruntu powoduje stosowanie prawa budowlanego, które na obudowę studni wymaga wyłącznie zgłoszenia. Starostwa i lobby geologiczne oczywiście protestują, ale po odwołaniu muszą wydać zgodę. Pozdrawiam
  6. MFP jest trochę droższa od OSB, ale ma większą wytrzymałość na zginanie i mniejszą nasiąkliwość. OSB może być jeśli nie jest narażona na bezpośrednie działanie wilgoci. Co do grubości to między 15mm a 22mm. Zależy od wielkości tej budy. I tak trzeba ją ocieplić. Ja planuję zbudować domek dla kota, bo ma to być kot przydomowy i łapiący myszy. Na zimę będę chciał dołożyć ogrzewanie elektryczne - jakąś matę grzewczą.
  7. 100 razy lepsza jest MFP. Jest to płyta klejona z drobniejszych elementów i nie powstają z czasem takie duże drzazgi. MFP prawie nie puchnie od wilgoci, a OSB3 (OSB4 prawie nie do dostania) już po roku-dwóch staje się rozwarstwiającą gąbką. Co do naturalnego drewna to farby ochronne i ew. impregnaty są dużo bardziej szkodliwe niż kleje w płycie MFP.
  8. Co do jakości płytek z LM to też często zdarzały mi się tam dobre zakupy. W byłym mieszkaniu w kuchni kładłem jedne fajne bardzo równe, gładkie i ładne. W łazience na podłodze miałem jakieś hiszpańskie z LM i przez 10 lat wszystko było z nimi ok. Teraz do łazienki w domu na podłodze też dałem z LM za 40zł/m2. Fajne o strukturze drewna. (Naturale Honey 17,5x60cm). W okolicy Poznania są 3 sklepy LM i w każdym bywają diametralnie różne ceny bo np. te płytki były w pozostałych 2 LM po 65zł/m2. Wadą jest jedynie to, że ciężko po jakimś czasie dokupić ten sam model i trzeba zrobić ew. zapas na przyszłość. Do holiku kupiłem w Castoramie na wyprzedaży płytki z Opoczna po 20zł/m2. Też mi się one podobają i dobrze się je kładło. Meble do kuchni kupiłem w BRW (wyprzedaż modelu). Wszystkie szafki z frontami z litego drewna za 2700zł. Do tego kupiłem osobno blaty w Castoramie, wymieniłem uchwyty na takie z wstawkami porcelanowymi oraz dodałem gazowe tłumiki do cichego zamykania. Jak się wzbogacę i zmieni mi się gust to sobie wymienię. Na razie dobrze spełniają swoją funkcję. Z AGD nowe są tylko płyta indukcyjna i piekarnik. Zmywarkę i lodówkę już miałem. Mikrofalówkę mam zwykłą AKAI za niecałe 200zł i sprawuje się świetnie. W temacie budowy tańszych domów to można postawić D20 Kazimierz lub podobne. Zawsze to własny autonomiczny domek. Na moim osiedlu też buduje się trochę większy od D20 domek parterowy, ale z wbudowanym garażem, na parterze 3 pokoje, łazienka i kotłownia. Raczej zmieszczą się w 300tys. jeśli nie zaczną szaleć z wyposażeniem bo teraz jest SSZ. Wygląda całkiem zgrabnie. Wielu pytających o możliwość postawienia domu za 300tys. nie mają jako alternatywy kupna mieszkania, gdyż tam gdzie mieszkają ostatni blok powstał w PRL na potrzeby PGRu Ich potrzeba i marzenie o budowaniu to nie fanaberia i chęć zaimponowania znajomym tylko podstawowa potrzeba posiadania dachu nad głową dla zakładanej rodziny. Dysponują działką, zapleczem technicznym pobliskiego gospodarstwa rodziców i siłą roboczą swoją oraz rodziny.
  9. Od odpływu liniowego wolę brodzik posadzkowy, który ma wysokość 3-5cm. Łatwiejszy w utrzymaniu. Porządne odpływy liniowe nie kosztują 200zł. Koszt naprawiania tych tanich i kłopot z tym związany zwiększa późniejsze koszty. Jak kto lubi, ale płytki podłogowe w miejscu prysznica już po paru latach są całe od kamienia i nie jest to łatwe do usunięcia. Silne środki odkamieniające uszkadzają fugi, a czasem też płytki. 2 umywalki to bardziej kwestia przyzwyczajeń rodzinnych i porannej organizacji. Nie wszyscy lubią myć się razem i nie zawsze czas tak goni, aby musieć to robić równocześnie. Fakt, że zwiększa to koszt, ale większe znaczenie może mieć ograniczenie ilości miejsca. Nie każdy ma w łazience duży pokój kąpielowy. Też widziałem sporo łazienek i nie wszystkie kosztowały więcej niż 10tys. zł. Są płytki powyżej 100zł/m2, ale też takie po 60zł/m2 i też porządne. Temat dotyczy taniego wybudowania domu, aby spełniał zapotrzebowanie na funkcję mieszkalną. Ja wiem, że za meble kuchenne można dać 50tys., ale także 5tys. i podobnie spełnią swoją rolę i nie trzeba czuć się gorszym "sortem" Zawsze kiedyś można zmienić, a kiedyś i tak trzeba będzie. Jak się ma 300tys. na dom to się nie planuje AGD do zabudowy, tylko wykorzystuje np. lodówkę, kuchenkę pralkę, które się miało w mieszkaniu. Apetyt rośnie w miarę jedzenia i czytania kolorowych gazet lub forów. Lepiej czuć lekki niedosyt w związku ze skromniejszą realizacją marzeń niż utknąć na 30lat z wyczerpaną zdolnością kredytową w kuchni bez mebli z wystającymi z podłogi podejściami pod mega modną wyspę i salonem z pięknym dębowym parkietem kończącym się na betonowych, niewykończonych schodach.
  10. Jeśli ocieplisz teraz to lepiej odizolujesz ciepłą ścianę od chłodnego garażu i zachowasz ciągłość izolacji z tą poziomą, układaną w garażu. Nie dawać taśmy dylatacyjnej przy ocieplanej ścianie bo styropian dobrze tę funkcję spełni. Wadą takiego rozwiązania jest to, że ew woda z mycia samochodu może zaciekać pod ostateczną wylewkę ściekając po ścianie w szczelinę - choć tak samo będzie na nie ocieplanych ścianach. Jeśli planujesz płytki to folia w płynie i taśma narożnikowa jak w łazience. Jeśli to posadzka ostateczna, gdzie będzie spływ i spadki od ścian to ten dolny pas można zrobić z 2-3cm styro xps i po zrobieniu posadzki dociąć dolny styropian do jej poziomu, uszczelnić folią i taśmą narożnikową i wyżej układać np. 5cm styropianu.
  11. A w zimne dni to elementy okna są ciepłe czy zimne? Futryna oraz rama? Nie masz czasem dodatkowych dziur w profilach zrobionych przy montażu? Wygląda albo na jakieś zaciekanie albo nieszczelności przy uszczelkach. Przyłóż poziomicę i sprawdź czy ościeżnice nie są wypaczone - np. za mocno przykręcone na środku i zrobiły się beczki. Wtedy nawet dobre uszczelki niewiele poradzą. Możesz użyć wody z mydłem lub dostępnych preparatów w sprayu do sprawdzania nieszczelności i psiknąć przy styku ramy z oknem. Nie obstawiam zbyt dużej wilgotności budynku bo wtedy wilgoć by była na spodzie szyby od środka i ogólnie często by Ci parowały szyby od wewnątrz. Jeżeli dodatkowo jest włączona rekuperacja to ona wyciąga większość wilgoci. Mi to wygląda na błędy montażowe, szczególnie, że opisujesz różne cuda w postaci wydmuchiwania wiórów, podmiany uszkodzonych uszczelek itp. A co to są za profile? Jakieś z wyższej lub średniej półki czy noname od lokalnego dystrybutora?
  12. A ta woda przy uszczelkach to jest od zewnątrz? Może jeżeli montażyści wyjmowali pakiety szybowe dla przedmuchania ew wiórów plastikowych to źle to złożyli i przy deszczu woda wlewa się w profile między szybą a uszczelką? Polej wodą na okno od zewnątrz i zobacz czy się nie wlewa. Ogólnie dość poroniony pomysł, aby rozbierać fabryczny montaż.
  13. Rozszczelnij okno i zobacz czy powietrze wpływa,czy wypływa z/do budynku. Zobaczysz czy masz nadciśnienie od reku. Skoro kondensuje Ci się tyle pary to musi być spory przepływ powietrza. Może masz nadciśnienie w domu i jakieś nieszczelności na uszczelkach (może faktycznie jakaś wada-np. z uszczelką ale nikła szansa). Wtedy nie czuł byś, że wieje bo wywiewa. Te odpływy z ramy służą głównie jako awaryjne w razie gdybyś zostawił rozszczelnione okna i by przyszła ulewa. Po "specjalistach" bym się wiele nie spodziewał. Ci od okien raczej do niczego się nie przyznają.
  14. Widzę, że gdy niektórym brak argumentów merytorycznych to wypominają lokalizację... ręce opadają. Od jakiegoś czasu nastała mania podświetlania wszystkiego i wszędzie. Czasem za to biorą się ludzie z odrobiną wiedzy i poczucia odpowiedzialności za życie klientów, a czasem monterzy z przypadku. Montowanie nad kabiną halogenów na 230V to działanie podpadające pod usiłowanie zabójstwa. Boję się pytać jak i którędy majstry prowadzą kable. Całe szczęście, że upowszechnia się stosowanie taśm i lamp LED z odpowiednią ochroną przeciwwilgociową i na 12V.
  15. Wykaz dokumentów masz na stronie PINB. Ogólnie trzeba mieć zrobione odbiory mediów, podpisane umowy z ich dostawcami (jak chodzi o prąd to może ciągle być jako budowlany), oświadczenie kierownika budowy (nie każdy wypisze kwit jeśli nie ma np. barierek na balkonach lub działającego węzła sanitarnego i pomiarów elektrycznych), geodezyjną dokumentację powykonawczą z oświadczeniem geodety o właściwym zagospodarowaniu terenu względem planu zagospodarowania działki. Do tego ksera pozwolenia na budowę, dziennik budowy i wypełnioną kartę informacyjną budynku. W szczególnych przypadkach trzeba mieć sporządzone wykazy zmian nieistotnych z dokumentacją i ew. zgodami architekta. Dom musi być ocieplony - chodzi zarówno o spełnienie parametrów cieplnych z ustawy jak i ostateczne wymiary obrysu budynku i odległości względem granic działki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...