Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

aleksander_a

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

O aleksander_a

  • Urodziny 18.04.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Murowaniec
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

aleksander_a's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Nie do końca na temat, niemniej jednak... Mieszkam w Muro akurat i niestety nie wiem, ale zastanawia mnie czemu chcesz się zdawać na łaskę jakiegoś kolejnego podmiotu państwowego (gminnego)... Nie ma problemu aby w Muro zrobić sobie POŚ - ekologicznie, raz na rok wzywasz szambonurka, nie jesteś uwiązana z gminą, nikt Cię nie ściga że masz płacić co miesiąc albo nie grozi, że będą podwyżki... Pozdrawiam, Olek
  2. A świstak siedzi i zawija w te sreberka.... Podobno reklama dźwignią handlu, ale bez przesady...
  3. Witam, Jestem w trakcie kładzenia paneli podłogowych i w kilku miejscach jest potrzeba zastosowania listew dylatacyjnych - przy łączeniach materiałów - płytki/panele oraz wykładzina/panele. Zdecydowana większość listew dostępnych na rynku jest mocowana za pomocą kołków do podłoża (później listwy są np. wciskane na te kołki) - z tymże w moim przypadku, gdzie podłogówka to 100% powierzchni takie mocowanie nie wchodzi raczej w rachubę - obawiam się że nawiercając otwory w wylewce mógłbym przewiercić rurkę od ogrzewania. Widziałem listwy samoprzylepne, ale ich zastosowanie to raczej łączenie materiałów o takiej samej grubości. W przypadku łączenia panele/płytki różnica poziomów wyniesie ok.2-3 mm i obawiam się, że taka listwa nie spełniłaby dobrze swojego zadania, tj. odkleiłaby się. W jaki sposób macie takie mocowanie listew do podłoża rozwiązane? Z góry dziękuję.
  4. To i ja się dołączę ze zdjęciem - kotłownia o wymiarach niecałe 2m x 2m (razem 3,8 m2) - zdjęcie robione po skończeniu montażu. Jak widać wszystko się zmieściło - po lewej pompa, po prawej kawałek zbiornika widać. Dzisiaj jeszcze tuż obok pompy stoi zmiękczacz. Pozdrawiam, Olek
  5. Witam, Wątek o wysokości schodów, więc i ja się dołączę z problemem. Schody wylane, wykończeniówka na niemalże finishu i przyszło do robienia schodów (obłożenie betonowych schodów stopnicami drewnianymi). No i tutaj zonk... Okazało się, że wysokość pierwszego stopnia (mój błąd, że nie sprawdziłem tego szybciej) od gotowej posadzki (z płytkami) wynosi 17,5 cm. Stopnica drewniana ma 3,5 cm, czyli po obłożeniu wyjdzie całkowita wysokość co najmniej 21,5 cm. Pozostałe stopnie po obłożeniu będą miały po 17 cm wysokości. Szerokość stopni to 27 cm a długość to 98 cm. Teraz problem do rozważenia - mógłbym próbować skuć ten pierwszy stopień (w zasadzie wyciąć jakąś piłą do betonu) o ok. 4,5 cm, aby otrzymać po obłożeniu ok. 17 cm, ale to wiązałoby się z tym, że musiałbym również każdy następny (a jest ich w sumie 12 do spocznika) też podkuwać (ścinać) poczynając od kolejnego o ok. 4,1 cm, potem 3,7 cm i tak dalej - czyli zabawy mnóstwo. Nie mogę dołożyć jakiegoś małego podestu przed tym pierwszym - brak miejsca. Myślałem też, aby ten pierwszy stopień obłożyć stopnicą o grubości ok. 1,5 cm, ale wizualnie będzie beznadziejnie to wyglądać. Jedyną opcją jaka mi przychodzi do głowy jest zostawienie tego tak, jak jest w cholerę - po prostu pierwszy krok trzeba będzie zrobić większy - nie będzie to wygodne i nie do końca zgodne z zaleceniami/przepisami. Może Wy macie jakieś inne pomysły jak rozwiązać ten problem? Wszelkie rady mile widziane. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Olek
  6. Witam, Etap wykańczania domu wykańcza ilością problemów i dylematów (i kasy)… Jednym z nich jest w jaki sposób mocować wykładzinę dywanową (na spodzie z juty syntetycznej o odpowiedniej wadze włosia i przewodności cieplnej) na podłodze z ogrzewaniem podłogowym. Z informacji wyczytanych (i zasłyszanych) odpadają wszelkiego rodzaju taśmy dwustronne – aby było dobre przewodzenie ciepła, wykładzina musi dokładnie przylegać do podłoża (bez żadnych pęcherzy powietrza). Tak więc zostaje klej (albo jakaś jego pochodna). Wykonawca zaproponował mi użycie czegoś takiego jak UZIN U 1000, co tak na dobrą sprawę jest opisane jako ‘Antypoślizgowa dyspersja do mocowania płytek dywanowych’. Podobno ma to zapewnić dobre przyleganie wykładziny do podłoża jak również łatwą możliwość jej ewentualnej wymiany w przyszłości. Niemniej jednak mam pewne wątpliwości co do tego środka, czy będzie odpowiedni do zapewnienia dobrej przewodności cieplnej a na tym mi najbardziej zależy. Czy ktoś miał do czynienia z tym środkiem? Czy lepiej jednak ‘pójść’ w inny środek? Wszelkie porady mile widziane. Dziękuję i pozdrawiam, Olek
  7. Hmm... 600 zł za 10kg... Myślałem, że trochę mniej mniej cała ta operacja wyniesie... Czy to musi być Sikafloor czy może być np. Baupox 400, który jest mimo wszystko o ok. 200 zł tańszy (czyli ogólnie rzecz biorąc żywica epoksydowa bezbarwna bezrozpuszczalnikowa)? Rozumiem również, że taka żywica spełni swoją rolę zabezpieczenia przez zimę i pozwoli mi bez żadnych problemów położyć gres w przyszłym roku. Pozdrawiam, Olek
  8. Witam, Krótki wstęp - chciałem w tym roku położyć gres techniczny w garażu, ale niestety ogrom innych prac w pozostałej części domu spowodował, że na 100% nie dam rady, więc się przesunie wszystko na przyszły rok. Niemniej jednak chciałbym w jakiś sposób zabezpieczyć wylewkę przez ten okres i myślałem, aby przesmarować to takim tworem jakim jest akrylowo-silikonowa powłoka na beton - coś za w miarę małe pieniądze, co pozwoli mi w pewnym stopniu ochronić wylewkę do wiosny/lata przyszłego roku. I teraz zasadnicze pytanie(a): - czy na taką powłokę będę mógł bez problemu kłaść gres czy będę musiał najpierw tę powłokę usunąć? - jeżeli usunąć, to czym najlepiej? skrobanie czy jakiś środek chemiczny? - czy w ogóle taka powłoka jest OK i ma sens? czy lepiej coś innego? Wiadomo - zima nadchodzi, więc będzie mokro w garażu od topiącego się śniegu (o ile takowy spadnie) plus sól naniesiona, różne wycieki oleju, itp mogą się zdarzyć. Wylewka 12 cm na gruncie. Z góry dziękuję i pozdrawiam, Olek
  9. Proszę bardzo Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z efektu. Co do kosztów, nie pamiętam dokładnie, niemniej jednak było to zdecydowanie tańsze rozwiązanie i żadnych problemów z klejem, wykwitami, itp. Potrzebujesz tynk odpowiedni, farba plus matryca (od przedstawiciela Ceresit za kaucją można pożyczyć). Pozdrawiam, Olek
  10. @ fajna kobieta Dzięki za rady! Balkonik typowo pod łazienkę - ponieważ w szafce ma być również zamknięta pralka, balkonik ma służyć tylko i wyłącznie do wywieszenia prania Wanna zabudowana ma być - kwestia tylko jak - na wizualce jest zabudowana cała dekorami - nie wiemy czy tak zostawić czy zmienić. Kibelek niestety po skosie musi być z uwagi na instalacje - kwestia również czy cały ten pas nad kibelkiem również w dekorze czy jakoś to przemieszać, aby nie było tak nudno. Co do oświetlenia - świetny pomysł z tą belką! Aha - a propos nie dawania płytek pod sam sufit - do jakiej wysokości proponujesz? DZIĘKI!!
  11. Witam, Niedługo wchodzi ekipa od łazienek a ja z żoną nie mam kompletnie pomysłu na dużą łazienkę. Poniżej kilka ujęć naszych dotychczasowych wypocin, ale ciągle coś nam nie pasuje, a nie wiemy co... Jedyne co jest stałe, to kształ pomieszczenia, płytki (Paradyż Masto Bianco i Grys), wanna, umiejscowienie kibelka (po skosie) i rozmieszczenie punktów świetlnych oraz drzwi na balkon (pokazane na wizualizacjach). W miejscu drzwi wejściowych jest pusty otwór na rysunkach. Szafki, umywalki, lustro, rozmieszczenie płytek Masto do dowolnej aranżancji. Nie wiemy jaki kolor blatu, jaki kolor szafek dać do Masto. Jak rozmieścić dekory, jak obudować wannę... Stanęliśmy w miescu... Dlatego też WSZYSTKIE komentarze mile widziane Z góry dziękujemy!!
  12. Zrobi zapewne na czym sobie zażyczysz, ale głównie kanały PE plus reku JanGaz.
  13. Witam, Jako że wiosna już pełną parą, czas zabrać się za porządki na działce i robienie podjazdu. Zostało mi po budowie całkiem sporo odpadu dachówki ceramicznej i druga 'kupka' różnego rodzaju gruzu i tym podobnych rzeczy (zaschnięte resztki jastrychu po płukaniu miksokreta, itd) - zdjęcie poniżej. Czy da się coś z tego wykorzystać na podkład pod podjazd / chodnik? Czy lepiej sobie podarować i zamówić kontener, i niech zabierają... Wiadomo, że każdy chce w jakiś sposób zaoszczędzić, a że sporo tego zostało, więc jakby się dało wykorzystać, to czemu nie. Jeżeli można wykorzystać - jakieś rady w jaki sposób i jaki układ warstw powienien być? Podjazd do garażu tylko i wyłącznie dla samochodów osobowych - czasem wykorzystywany jako miejsce parkingowe (również osobówki) jak się goście zlecą na grilla. Wszelkie porady mile widziane. Dziękuję i pozdrawiam, Olek
  14. No proszę - pierwszy post i od razu reklama dwóch firm - nota bene które są jedną i tą samą... Ogólnie - jeżeli chesz przepłacić przynajmniej 50% albo i więcej, to możesz skorzystać z ich usług. Jeżeli mieć dobrze i za rozsądne pieniądze, pogadaj z forumowym kangaxx'em. Pozdrawiam
  15. Ja bym polecił zadanie pytania w dziale kominków jeżeli chodzi o możliwość postawienia (zabudowania) TV obok/nad kominkiem, Przy paleniu w kominków temperatora oparów dochodzi do kilkuset stopni a sam komin plus izolacja płytami nie spowoduje, że temperatura za tą izolacją będzie np. 22 stopni. Osobiście bym był daleki od stawiania sprzętu elektronicznego (bądź co bądź wrażliwego na wysokie temperatury) w plastikowej obudowie tuż przy samym kominku. Pozdrawiam, Olek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...