Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rtpm

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

O rtpm

  • Urodziny 23.12.1981

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Ogrzewanie

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gdynia
  • Kod pocztowy
    81-016
  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

rtpm's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Jestem po wymianie okien, jednakże podczas prac demontażowych uszkodził się w kilku miejscach tynk na zewnątrz. Proszę o poradę, jak to uzupełnić (jaki klej/tynk)/metodologia. Chciałbym możliwie szybko to wykończyć, bo UV dobija mi piankę, którą ekipa montująca poobcinała. Załączam zdjęcia. Pozdrawiam
  2. U mnie jest sprawa w toku od długiego w sumie czasu. W tym tygodniu spróbuję docisnąć, bo za chwilę gwarancja mi się kończy. Jak coś dam znać. Jak coś rozmawiaj z p. Puszczykowskim (szef serwisu) w Toruniu w Beretta'cie.
  3. Producent dopuszcza, skoro można to ustawić trymerami. Nie wiem, czy potrzebna do tego analiza spalin. Nie kojarzę, żeby robił serwisant. Wg. mnie to nie partyzantka, ale to niech specjaliści ocenią. Zmieniał obroty i moc kotła.. chyba, że coś przegapiłem, bo też nie stoję cały czas nad głową, bo wiem, że może rozpraszać serwisującego
  4. Potwierdzam słowa @mistalova. U mnie skręcił serwisant moc kotła z 15 do 10 kw i obroty wentylatora. Teraz kociołek startuje cicho a i taktuje na prawdę bardzo mało. W sumie to nie widziałem jeszcze taktowania od tego czasu, gdy bywam w piwnicy. Wcześniej widziałem bardzo często. Mówię o dniach, gdy jeszcze było cieplej - bo teraz, gdy jest ~ 0 st.C mniej kociołek chyba powinien taktować.
  5. @Jacek6 Spoko, za poważnie zabrzmiała moja wypowiedź. Poprawiłem trochę. @Mistalova . byłeś może / jesteś serwisantem Beretty? Mój serwisant pytał, że może Ciebie kojarzyć, jak mówiłem mu o moim guru w internecie
  6. @Jacek6 Chyba tak źle mi nie życzysz ? (i nikomu innemu) Czekałem, bo obiecałem serwisantowi, że nie będę grzebał w kotle... a na serwis czekałem, bo sezon "rozruchowy". Jak się okazało, kolega @mistalova miał rację, tj. wszystko zależało od parametru 94. Włączyliśmy na chwilę tryb ReC, po czym przepięliśmy ten parametr i włączylismy z powrotem na CRT. Teraz kociołek ładnie się wyłącza, gdy nie ma żądania grzania. Że serwisant do końca nie wiedział, że chodzi o ten parametr to zrozumiem... (serwisuje kilka rodzajów/marek kotłów). Jednak szefowie serwisu Beretty też wybijali mi z głowy jakiekolwiek parametry 51/94 w trybie CRT itd.. i kazali wezwać serwis, bo błędnie podłączona (po wymianie) płyta główna kotła lub uszkodzona.. W notce do Beretty po serwisie wyraźnie wpisaliśmy, że to właśnie te parametry były problemem... Ciężko było, ale się udało. Wiecie jak serwisant reaguje na "Panie.. przeczytałem w internecie, że to może być to.. i to...." Jeszcze raz podziękowania dla @mistalova. Ciepła życzę
  7. Dla pewności jeszcze zapytam o schemat zmiany z CRT na OT+. Kabelki z zasilania programatora zostają tak samo, a wypinam T.A. i wpinam OT+ tam gdzie na rysunku? W instrukcji jest coś napisane, by nie wpinać w 230V. Jeszcze jedno pytanie: Co znaczy parametr TSP: 28 (0/1) czas działania na zredukowanej mocy? To moje stare zdjęcie, nie mam tego w tej chwili tak podłączonego.
  8. Pierw opiszę sytuację, gdy nie ma żądania grzania ze sterownika pokojowego. Pompka ciągle chodzi, więc woda się powoli schładza. Część termostatów w domu zamknięta (nie mam ogrzewania podłogowego), część pewnie nie. Temperatura powoli spada w obiegu, co widać na wyświetlaczu kotła. Gdy spadnie do 30 st. C załącza się palnik na 2-3s. w tym czasie temperatura się podwyższa na około 40 parę stopni, i znowu przy wyłączonym palniku opada. Podobna sytuacja przy grzaniu, gdy część grzejników jest zamknięta przez termostaty - ale to pewnie może wynikać ze zbyt małego zapotrzebowania na moc i kocioł tak nisko nie może modulować mocy w dół. Trochę niepokojące jest, że przy odpalaniu palnika tak mocno na te kilka sekund tą wodę podgrzewa, no ale to tak chyba ma działać. Mój programator w tej chwili działa w trybie CrS(albo 5). W trybie CRT jakby nie chciał się załączyć z kotłem. Będę próbował później jeszcze raz, bo zdaje mi się, że wcześniej tak działał - może kocioł potrzebuje restart zasilania? (wiem, że to śmieszne ...) Parametry w programatorze mam następujące. Nie mam niestety dostępnego parametru 94/51. One były dostępne w trybie ReC z tego co pamiętam, ale ten tryb jak wiemy "rozwala płyty główne". 01 c41 13 21.4 14 0 16 03.0 17 st. c 18 0.1 19 0.2 20 5.0 st c Sprawdziłem też programator w trybie CRT. Też ma te same opcje, o ile mówimy o kodach, do których dostajemy się przez ustawienia->PL->(wybranie liczby 53). Tryby zmieniam w ustawienia->type(ReC/CRT/CrS). Kocił ma podłączony fabryczny czujnik pogodowy. Edytowane: w trybie CRT też już działa (identycznie jak CrS).
  9. Jak się okazuje, to nie tylko pompa chodzi, ale co chwila się załącza na 2-3 sekundy, gdy temperatura w obiegu spada do 30st.C (przy skali komfort "0" na pokrętle na kotle). Bardzo niedobrze. Czy u Was też tak jest? Pytanie drugie: W moim nieszczęsnym programatorze Beretta Komfort Plus (wireless) jest tryb CRT CrS i ReC. W kotle podłączone mam już sterownik jako On/OFF. Czym różnią się tryby CrT i CrS ? W instrukcji sterownika jest napisane, że można używać tego trybu w kotle, który występuje tryb stałego przepływu pompy. (nie wiem co to znaczy).
  10. Potwierdzam wszystko co napisane. Moje boje z programatorem Beretta Komfort Plus bezprzewodowe opisywałem na forach. Tak samo zgłaszałem fakt, że godziny grzania CWU wpływają na godziny grzania CO.. Wysyłałem programator do Beretty, bo nie wierzyli - i jak się okazało miałem rację. W trybie ReC padła mi płyta główna 2 razy (wymienione na gwarancji). Teraz działa w trybie ON/OFF. Trochę denerwuje mnie ciągle pracująca pompa CO w kotle, nawet gdy nie grzeje (płomień) przez wiele godzin, bo w domu jest nagrzane... w trybie ReC pompę chyba wyłączał (bodajże 3 minuty po zakończeniu grzania). Też informowano mnie o nowym programatorze, ale widzę, że jednak się nie uda. Pozostaje pogonić ten programator i kupić np. Auratona. Pozdrawiam
  11. Dziękuję za odpowiedź. Nie jestem pewien, czy o tej nazwie wspominał, ale rozumiem, że nie ma takiegoż podobnego odpowiednika w buderusie? Chodzi mi oczywiście o podobieństwo, jak np. dakon dor/buderus logan/junkers superclass, a nie o np. fakt, że są kondensacyjne. Wygląda na to, że kupię jednak tego Junkersa 14KW do domku 110m i czeka mnie długie czytanie wątku. Dom nie jest jakoś super ocieplony (budowany w latach 1995-2000), cegła - 2x8 cm styropianu - cegła.
  12. Witam, Czy przypadkiem Junkers cerapur SMART ZSB14-3C to nie to samo co Buderus GB072 ? Tak mi dzisiaj powiedziano w jednym ze sklepów (autoryzowanych Junkersa). Wiadomo, że inne są wrunki gwarancji. Czy rozważał ktoś to przed kupnem i jakie jest za / przeciw ?
  13. Witam i pozdrawiam palaczy w nowym sezonie Mam pytanie odnośnie węgla. Najpierw kilka słów na temat moich bojów z wynalazkiem firmy ZIELKE (czyt. śmieciuch). Próbowałem wielu metod i żadna nie zdała egzaminu, więc zostaje palenie "po staremu", tyle że dorzucam często ale po troszku węgla i mimo starań dymek jest, ale znacznie mniejszy niż u sąsiadów. Na pocieszenie dodam, że jestem w trakcie instalacji gazu, ale urząd robi pod górkę (przyłącze do działki już zrobione), ale to inny temat, więc nie będę zaśmiecał. Kociołek sobie zastawiam. Posłuży jako zapas i póki co (zanim zakończę inwestycję) podstawowe źródło ogrzewania. Chcę zakupić trochę węgla od od B&E energy i wpadły mi w oko 2 typy węgla: 1. Orzech II Kompania Węglowa S.A. wartość opałowa: 26-28 000 kJ/kg zawartość popiołu: do 7% uziarnienie: 25-50 mm 2. Orzech II KWK Wesoła Ciepło spalania: około 31 000 kJ/kg • Wartość opałowa: ≥ 28 000 kJ/kg • Zawartość popiołu: max 4% • Uziarnienie: 35-50 mm Różnica na tonie 150 zł. Czy warto dopłacać te 150 zł dla węgla z "Wesołej" ? Czy mój (często po trochu dokładany) śmieciuch da radę w ogóle skorzystać z potencjału tego węgla ? Oba typy węgla to 32.1 (z informacji z biura B&E). Pozdrawiam
  14. Fajne te kominki, co pokazał @art23 http://www.woodheat.org/bis.html Ciekawa strona. Edit: I o top-down piszą: http://www.woodheat.org/top-down-steps.html Schemat tego kominka: http://www.woodheat.org/attachments/article/68/BiSWHOversion01-27-10.ppt W Polsce by się też taki program przyadał.
  15. Właśnie też mnie to ciekawi, ale nie sprawdzałem, bo u mnie każde palenie jest chyba w inny sposób. Ciągle kombinuję i przerabiam. Zauważyłem, że przy pompce na 3 biegu więcej mi zostaje niedopalonego węgla. Szczególnie interesowałyby mnie kwestie: 1. Jaka może być strata na temperaturze do najbardziej oddalonych pomieszczeń, a może takiej straty znaczącej nie ma, bo system się ogrzewa cały? 2. Nawet jeśli w pkt.2 woda trafiająca wolniej bardziej się wychładza, to może zrekompensowane to jest przez zabranie więcej ciepła z kotła? Last Rico pisał o tym, że za szybki bieg wody nie wyciągnie tak dużo ciepła (jakieś tam fizyczne prawo wspominał) 3. Korzystając z bojlera jako bufora, czy dłużej będzie "ciepła" woda w grzejnikach, czy też może szybciej wychłodzi bojler? 4. Czy łatwiej wodę zagotować w kotle na niskim czy wysokim biegu pompki? (wracając znowu, czy wolny przepływ wody zabiera więcej ciepła, czy mniej?) Jak macie ustawione swoje pompki CO?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...