Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Quindy

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

Quindy's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Czytając to forum natknąłem się gdzieś tutaj w temacie obok, że PP jest idiotoodporne więc całą instalację PP zostawię. Kupiłem te złączki: http://allegro.pl/zlaczka-skrecana-18-x-2-5-x-1-2-gz-pex-kan-therm-i2879328213.html Mam jeszcze jedno pytanie. Instalację zgrzewaną mam średnicy 16 mm. Nie będzie to powodować problemów że zmieniam sobie w ciągu instalacji szerokość rur?
  2. Poprawka, zdarłem izolację do końca i z rury wyczytałem, że jest to typ PE-RT. @Jar.os tyle, że jest to rurka 18x2,5 b1 a takich złączek nie mają w marketach budowlanych.
  3. Chciałem wczoraj napisać, ale już nie miałem siły. Pierwszy sklep - OBI - gościu w ogóle nie miał bladego pojęcia na temat takiej rurki. Drugi sklep - Leroy Merlin - tutaj dużo lepiej, bo zobaczył kawałek rurki to powiedział że nie dostanę tej rurki w supermarketach budowlanych. Powiedział gdzie ewentualnie mogę się zapytać. Dodał że pewnie jakieś nowe budownictwo, że deweloper zostawił mnie z gównem. W sumie racja Na koniec jednak czar prysł, bo powiedział że do ciepłej wody to się nie nadaje, a ja mam tą samą rurkę i do ciepłej i do zimnej. Trzeci sklep - Castorama - tutaj zostałem pozytywnie zaskoczony - jak doradca tylko zobaczył rurkę, bez żadnego porównywania powiedział że to 18mm i że już nie prowadzą sprzedaży takiego wymiaru. Na rurze znalazłem że producentem jest Kan-Therm. Tu jest odnośnik od razu do systemów instalacyjnych: http://pl.kan-therm.com/system_kan_therm/systems.html Wydaje mi się, że w ścianach mam system Kan-Therm Push PE-Xc. Rurka jest jednolitej konsystencji no i jest dosyć żółtawa. Martwi mnie tylko, że na stronie producenta w technice łączenia nie ma słowa o metodzie skręcanej - jest tylko zaciskowa ;/ Rury nawet jak nie znajdę w Gdańsku, to zamówię przez internet. Widzę, że jest na allegro: http://allegro.pl/kan-rura-18-x-2-5-pe-xc-push-kan-therm-pex-i2879528059.html Po pierwsze: Co oznacza, że rura jest 18x2 lub 18x2,5? 18 to średnica. A 2 lub 2,5? Czy jest to grubość ścianki? No i po drugie: Na allegro są złączki skręcane do wyżej podanej rury, również z allegro, o takie: http://allegro.pl/srubunek-przylaczny-18-x-2-5-x-3-4-pex-kan-therm-i2879371399.html http://allegro.pl/zlaczka-skrecana-18-x-2-5-x-1-2-gz-pex-kan-therm-i2879328213.html Mi osobiście wydaje się, że powinienem kupić śrubunek, a nie złączkę. Mam rację? No i w związku z tym że nie mogę znaleźć żadnych kolanek, to nie zrobię reszty instalacji tym systemem tylko połączę z rurami do zgrzewania. Chyba że jeszcze coś wykombinuję.
  4. Chodzi mi o to, że jeżeli będzie jakieś napięcie na nyplu, to tym sposobem zmniejszę trwałość całego połączenia. Na pewno mi nie pęknie nic po jakimś czasie? Zresztą najpierw przejdę się do sklepu i zobaczę jak giętkie są te rury Chwilowo muszę to odłożyć na dalszy plan, ale myślę że do końca tygodnia będę miał to zrobione Dzięki wszystkim za pomoc
  5. Generalnie pomysł bardzo mi się podoba, pod warunkiem że ta rura rzeczywiście jest bardzo elastyczna. Bo chyba nie może być żadnych napięć przy nyplach które mi połączą te rury?
  6. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, no może oprócz jar.os, bo w sumie nie wniósł nic do tematu oprócz wyszydzenia 20-latka który nigdy nie przerabiał żadnej instalacji, a jest zmuszony uczyć się na własnych błędach. Zresztą nie ważne Piszę po kolejną porcję wiedzy - uzupełniającą i podsumowującą wszystkie odpowiedzi. 1. Rozumiem, że najlepszym połączeniem byłoby zaciskane, jednak nie mam skąd pożyczyć zaciskarki, więc pozostają mi złącza skręcane. Z tego co widziałem na stronie pex.pl złączki te nie są drogie, bo kosztują około 5 złotych. Czy w marketach budowlanych też można je kupić w tak niskich cenach czy lepiej zamówić w internecie? 2. Jeżeli kalibrator to koszt około 10 złotych to nie ma co dalej kontynuować tematu czym można go zastąpić. Za takie pieniądze można kupić coś co użyje się tylko raz i wyrzuci do piwnicy na kilka ładnych lat 3. Nie bardzo zrozumiałem odpowiedź m4rsh4ll - nie wiem o co chodzi z nałożeniem izolacji (jakiej izolacji?) na rurki i sprawdzaniem zatykając wylot. 4. Jeżeli chodzi o zgrzewanie to nie miałem z tym problemów, bo jak widać na zdjęciach na końcu pozakładałem kraniki, żeby sprawdzić połączenie. Nic nie było zapchane, po odkręceniu woda normalnie leci, nic nie przecieka (ale oczywiście wiem że całość jest do poprawki) 5. Żeby przerobić obecną instalację na wykonaną POPRAWNIE, chciałbym się jeszcze skonsultować co do wykonania. Mam 3 pomysły i nie wiem który zastosować. Oczywiście cały czas mówimy o złączkach skręcanych: a) na rury pierwotne nakręcić złączkę gwintowaną; na rury wykonane przeze mnie zgrzać kształtki z gwintem; obie części skręcić ze sobą; tym sposobem nie zgrzewam rur PE z PP tylko obie instalacje zakończone są gwintami które łączę b) wyrzucić wszystkie rury PP i nie montować żadnych zgrzewanych elementów; wszystko poprowadzić od nowa wyłącznie z rurami PE (chociaż tak naprawdę nie wiem jakie są złączki do tych elementów i nie wiem czy znajdę takie które odegną instalacje pod kątem 45 stopni tak jak potrzebuję - widać na zdjęciach); wada jest taka że to rozwiązanie jest droższe od poprzedniego c) tak naprawdę nie wiem czy jest prawdziwe, bo usłyszałem (nie mam pewności że tak coś takiego istnieje), że są "przejściówki" PE -> PP 6. W celu uzupełnienia i potwierdzenia na 100% że są to rury PE, mam jeszcze jedno zdjęcie - oryginalnej instalacji. Oczywiście w razie czego niżej link do większej rozdzielczości. I nie pytajcie co się z nią stało - odpowiedź jest prosta - została uszkodzona przez nieostrożność i musiałem ją odciąć. Wiem że mając ją nie miałbym tych problemów. http://quindy.dl.interia.pl/20122012088.jpg Pozdrawiam, Quindy
  7. Według tego poradnika wywnioskowałem, że mogę wykonać to połączenie samodzielnie, metodą skręcania? I nie potrzebuję do tego żadnych narzędzi typu zaciskarka / ręczna prasa? No i jeszcze jedno pytanie. W artykule jest napisane: "kalibratorem należy powiększyć średnicę rury tak, by przygotowana końcówka podczas osadzania na kształtce nie uszkodziła oringów". Nie mam takiego kalibratora i czy w związku z tym mogę wykonać poszerzenie rury w inny sposób? Jeżeli nie to jaki mniej więcej jest koszt takiego kalibratora?
  8. Witam, Kupiłem mieszkanie w stanie surowym, jednak w łazience podłączenie wody miałem do wanny, a chcę mieć prysznic. Nie za bardzo jednak mam pojęcie na temat rur z tworzywa i ich połączeń. Ktoś podpowiedział mi że rury te się zgrzewa i nawet pożyczył mi zgrzewarkę. Połączenie jest już wykonane i nic nie cieknie, jednak dopadły mnie pewne wątpliwości. Otóż rury które kupiłem i jestem pewny że są przeznaczone do zgrzewania różnią się nieco od tych które miałem w ścianie. Miałem wrażenie że rurki które były w ścianie były twardsze - bardziej plastikowe, a zgrzewanie szło ciężej, bo dłużej trzeba było trzymać w zgrzewarce żeby doprowadzić do plastyczności. No i ich zewnętrzna średnica było nieco większa od tych kupionych. Czy na pewno trzeba było zgrzewać, czy może łączy się je jakoś inaczej? Wrzucam zdjęcia i prosiłbym kogoś o ewentualne skomentowanie tematu. W razie czego dam też linki do zdjęć w wysokiej rozdzielczości gdyby ktoś chciał dokładniej powiększyć. http://quindy.dl.interia.pl/03012013110.jpg http://quindy.dl.interia.pl/03012013111.jpg http://quindy.dl.interia.pl/03012013112.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...