Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czarli93

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

O czarli93

  • Urodziny 10.10.1987

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Lubawa
  • Kod pocztowy
    14-260
  • Województwo
    warmińsko-mazurskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

czarli93's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam. Posiadam rekuperację domekt R600V Dom 2 kondygnacje plus piwnica wentylowana Kominek powietrzny plus GAZ [grzejniki 90 %] Lato- a więc ciepło! Chce słodzić dom i nie wiem co robić do wyboru u mnie są takie opcje: 1. Splity plus jedn. Zewnętrzna 2. Wymiennik glikolowy plus jedn zewnętrzna dedykowana do reku (aou-53hrdc1a) 3. Chłodnica wodna? 4. Inne rozwiązanie sensowne Opinia do w/w 1. Koszty średnie 5k, ale brak kuć, prądy itp. 2. Koszty około 10K, łatwo i przyjemnie, reku ogarnia to systemowo. 3. Jakaś tania kombinacja ale czy wydajna? 4. Wariacja na temat pkt 1 i 2, czyli tani zamiennik. Co o tym sądzicie? Jak sie za to zabrać ? Czy jest ktoś kto rozumie sterowanie i elektronikę skraplaczy bo to co proponuje Ventia/Alpiair to jest cenowa masakra, Midea ma cos podobnego za 50% ceny.
  2. Posiadam kocioł vitodes 200-w WB2B Oraz vitocell100 300ltr z automatyka do solarów. Kotła jeszcze nie uruchomiłem i nie posiadam jak widze czujnika temperatury do vitocell. Pytanie. Jaki ma być? Model? Czy oryginał czy zamiennik ?
  3. sąsiad kupił to samo ale kilka miesięcy wcześniej i jest ok. kwestia wadliwej serii ... problem leży tu chyba :
  4. Witam. Mam wielki problem z oknami jak w temacie. Okna kupiłem w kwietniu 2017 roku zamontowano je z użyciem taśm paroszczelnych i paropszepuszczalnych, plus dodatkowo, każde okno zostało osadzone na "ciepłym parapecie". Na wiosnę tego roku obrobiłem je styropianem siatką, klejem etc. No i klops, po ściągnięciu foli ochronnych z szyb żona zauważyła, że dolne profile mają "buły" w komorze poniżej otworu na odciek wody z dolnego profilu. widzę to z 30 m bo światło się załamuje! Okna od słonecznej strony po kilka milimetrów a te od północy ledwo wyczuwalnie...ale zawsze. Zgłosiłem sprawę do sprzedawcy, ten do Adams, a tamci wysłali do mnie producenta profili. Ten przyjechał zrobił zdjęcia i powiedział, że pierwszy raz coś takiego widzi i nie chciałby takich okien ... zapewnił jednak, że ten proces zatrzymał się i na pewno okno nie pęknie. Rzeczywiście, lato było upalne i zmian żadnych nie ma...po długim czasie otrzymałem odpowiedz od sprzedawcy, że producent może zaproponować wymianę okien albo 10% od wartości zamówienia czyli 2300 zł :confused:. Sprzedawca i monter zarazem, powiedział że koszty tej wymiany przekroczą ponad 30.000 zł i kto mi obrobi okna tak pieczołowicie jak jest teraz?? (od środka tynki na gotowo, z zewnątrz EPS 20 cm grafit). Nie wyobrażam sobie tego kuć.: Moja propozycja to choćby 50% kosztów wymiany i niech te okna tam są. Jak do tego podejść żeby ich do zapłaty tych 50% zmusić ?
  5. Witam, projekt kupiony, pozwolenie jest... ale pogoda słaba, niedługo zima więc można jedynie przygotować się do budowy i ruszyć na wiosnę mam mętlik w głowie na temat technologii budowy ( silka ? solbet? porotherm ? ) niby wiadomo, że silka ale .... mam zaadaptowana piwnicę pod połową domu wiec inne historie na temat posadowienia, woda jest ? nie ma ? zabezpieczać na wszelki bardziej niż sandard... etc ;/ nie wiem co z bloczkami typu Isomur plus - drogie ale piszą że warto. Ekipa budowlana patrzy na mnie jak na debila jeżeli chodzi o ilości ocieplenia itp. Kongo jednym słowem, ale jest dużo czasu, cała zima. Na coś się w końcu zdecyduje Plan mam taki by zaufać projektantom i wybudować ścisłe z projektem i się nie ugnę Pozdrawiam
  6. właśnie analizuję tę sytuację i dochodzę do wniosku, że i tak mam dobry projekt i jeżeli wykonam go zgodnie z przewidywaniami i zaleceniami projektanta to i tak będę miał nisko energetyczny dom...po co mi stres i zmartwienia związane z w/w biurokracją a i tak efekt końcowy jest niepewny bo przecież na końcu jest człowiek który może mieć tego dnia kiepski humor i czegoś nie podpisać... zysk jest znikomy przy budowie domu a ryzyko ogromne jeżeli chodzi o dofinansowywanie, inaczej wygląda sytuacja przy budowie pasywnego domu bo i tak ma technologie rygorystyczną więc jakby łatwiej no a jeżeli chodzi o kupno mieszkania to w ogóle bajka bo deweloper połowę załatwia przygotowując tę inwestycje... reasumując - lepiej spokojnie działać samemu i poczekać aż ten program się otrze o kilku inwestorów i ocenią tę drogę... oczywiście takich którzy mają bardziej opasły portfel i mogą sobie pozwolić na nieprzewidziane koszty tego rodzaju
  7. HEH, jeden optymista tak jak ja dzięki aDw. wszystkie instalacje sami, mury sami , ocieplenie również, jedyna rzecz która będzie potrzebowała pomocy to więźba, ale bardziej merytorycznie niż robocizna.dach jest prosty, bez lukarn itp. materiały budowlane w dużym procencie będę miał bez FV : mieszkam w małej mieścinie tu wszyscy są znajomymi i znają jakiegoś tam Grzesia od koparki, Józka od betonu, czy Hadlowca Darka co ma cegły na lewo . Chciałem do tej pory mocno korzystać z dotacji ale jak sie dowiedziałem jaki bede miał uzysk netto z tego to szkoda zachodu. Rewizorzy z Funduszu Ochrony Środowiska wezmą za samą ocenę i później odbiór koło 7 tys. koszty uzyskania przychodu koło 7 tys. i inne cuda też kilka tysi więc z dotacji 30 tys. zostaje 10.... ( porażka ) i stres że na końcu coś pójdzie nie tak.... Co o tym myślicie?
  8. no właśnie w karcie projektu jest ytong lub silka z racji tego ze silka jest dużo tańsza, najprawdopodobniej wybiorę tę technologie. inwestycja będzie z kredytu w całości. z tego co czytałem to mieści się w dotacji z racji tego że U40= EUco=40 kWh/(m2rok) a w tym projekcie jest to EUco=25,20 kWh/(m2rok) Tak poza tym to jest 150m2 użytkowej no i jak sam wspomniałem 90% prac będę wykonywał sam. Ale o to czy się zmieszczę czy nie w kasie to inna sprawa istotne jest to czy technologia jaką wybrał projektant jest konieczna a jeśli tak czy akurat te firmy... Ściany zewnętrzne: Ściana dwuwarstwowa z betonu komórkowego „Ytong” (Xella) lub cegły silikatowej „Silka” (Xella) grubości 44 cm (24 cm ściana murowana + 20 cm styropian „Termoorganika”, o wsp. λ = 0,033 W/m²K ) o wsp. Uo = 0,12 - 0,14 W/m²K Ściany fundamentowe: Ściany zewnętrzne i wewnętrzne nośne stawiane na płycie żelbetowej, izolowanej od ścian fundamentowych z bloczków betonowych, warstwą cokołowych pustaków izolacyjnych Isomur „Stahlton”. Ściany wewnętrzne: nośne j.w. w zależności od zastosowanej technologii ścian zewnętrznych działowe szkieletowe okładane płytami gipsowo kartonowymi Strop: Gęstożebrowy typu Teriva. Konstrukcja dachu: Tradycyjana więźba drewniana wykonana metodą ciesielską alternatywnie Prefabrykowana konstrukcja dachowa z litego drewna łączonego płytkami kolczastymi - MITEK Pokrycie dachowe: Dachówka cementowa, „Braas” (Monier) lub ceramiczna „Koramic” (Wienerberger). Schody: Schody wewnętrzne drewniane na drewnianych belkach policzkowych. Można zastosować schody gotowe kupowane wg wysokości i montowane przez specjalistyczną firmę. Elewacje: tynki silikonowe lub akrylowe, podmurówki wykończone np. płytką klinkierową, szczyty i wstawki z drewna lub tynkowane. Instalacje: grzewcza i przygotowania ciepłej wody użytkowej: gazowa z zastosowaniem kotła kondensacyjnego typu Vitodens 200 (Viessmann) instalacje c.o. z zast. systemów „Purmo” instalacja wentylacji mechanicznej z rekuperacją z zastosowaniem rozwiązań firmy „Rekuperatory” opcjonalnie gruntowy wymiennik ciepła „Awadukt thermo” firmy „REHAU” ogrzewanie podłogowe łazienek - meta grzejna „Devi”(Danfoss) Izolacje termiczne: izolacje ścian ze styropianu Platinum Plus „Termo Organika” gr. 20 cm izolacje podłogi na gruncie ze styropianu Podłoga Gold Plus „Termo Organika” gr. 20 cm izolacje dachu ze styropianu Superpoddasze Platinum Plus gr. 20 cm + styropian Platinum gr. 10 cm izolacje okien i drzwi w systemie i3 „Tremo Illbruck” Kominy: W technologii Schiedel. Stolarka okienna i drzwiowa: okna PCV firmy „REHAU” - „Brillant Design” o wsp. Uo = 1,0 lub 0,6 W/m²K dla szyb i Uo = 1,2 W/m²K dla ramy, wsp. g = 50%max okna połaciowe firmy „Fakro” - FTT Thermo o wsp. Uo = 0,5 W/m²K dla szyb i Uo = 0,9 W/m²K dla ramy, wsp. g = 50%max Drzwi zewnętrzne firmy „Hörmann” o całkowitym wsp. Uo = 1,3 W/m²K. Brama garażowa firmy „Hörmann” o całkowitym wsp. Uo = 1,3 W/m²K. Uwaga! Ten projekt zawiera projekt instalacji rekuperacji!
  9. Witam serdecznie. Od ostatniego czasu bacznie przyglądam się tematem budowy domu ponieważ sam decyduję się na to wyzwanie. Mam już działkę, wybrany projekt oraz cel jaki zakładam sobie poza samą budową to : ENERGOOSZCZĘDNOŚĆ, ale nie przepłacając. Będę korzystał z dofinansowania z Funduszu Ochrony Środowiska na budowę ekologiczną w kwocie do 30 tyś. zł. Proszę was tylko o małą ocenę oraz o wskazanie kierunku zmian w projekcie biorąc pod uwagą koszty oraz stosunek cena/jakość w rozumieniu opłacalności przewidzianych przez projektanta rozwiązań. Będę budował dom sam z tatą, bo to potrafimy, wiec koszty będą relatywnie niskie. Mam z żoną 220 tyś zł na stan deweloperski + podłogi i ani grosza więcej Projekt domu to : http://projekty.lipinscy.pl/Atlanta/ Z góry dziękuje za nawet niewielka pomoc. Pozdrawiam !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...