Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Trencher

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    15
  • Rejestracja

O Trencher

  • Urodziny 01.01.1984

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gdańsk
  • Kod pocztowy
    80-364
  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Trencher's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Witam, proszę o następującą poradę: Mam kuchnię( aneks w salonie), w mieszkaniu w bloku wielorodzinnym. Wentylacja w mieszkaniu jest mechaniczna wywiewna - w łazience, WC i kuchni wentylatory wyciągowe dwubiegowe o wydajności 35/60 m3/h. Nawiew powietrza zewnętrznego do mieszkania poprzez nawiewniki ciśnieniowe w oknach. Kuchnia bez okna - okno znajduje się w salonie na przeciwległej ścianie. Chciałem podłączyć się z okapem kuchennym do wyciągu (osobny dedykowany do okapu). Kubatura Pokoju z aneksem kuchennym wynosi 67,9 m3. Wymagana minimalna (6-krotna wymiana w ciągu h) wydajność okapu to 6x67,9 = 407 m3/h. Jednak wg instrukcji użytkowania wentylacji w mieszkaniu, którą przekazał deweloper, maksymalna dopuszczalna wydajność okapu to 250 m3/h. Co teraz zrobić? 1. Kupić okap o maksymalnej wydajności np. 230 m3/h na I biegu i 450 m3/h na maksymalnym biegu i tego maks używać tylko w sytuacjach awaryjnych (+otwieranie wielu okien) lub w trybie maks przełączyć na funkcję pochłaniacza. 2. Kupić okap o wydajności 120 m3/h - I bieg, 250 m3/h maksymalny bieg, który będzie spełniał limity dewelopera, ale będzie zbyt słaby, wg wymagań technicznych dla danej kubatury. Na koniec czemu w ogóle takie limity wydajności okapu narzuca deweloper? Czy chodzi o ryzyko wtłoczenia powietrza wyciąganego z mojej kuchni do sąsiada (wspólny przewód okapowy dla mieszkań w pionie?), czy o ryzyko ciągu wstecznego w moim mieszkaniu - zbyt silny wyciąg okapu, względem wentylatorów wywiewnych w mieszkaniu? Pozdrawiam
  2. Witam Was, Chciałem zainstalować w mieszkaniu 3 pokojowym rolety wewnętrzne. Okna plastikowe białe. Czy ktoś z Was mógłby mi polecić rolety do samodzielnego montażu? Jeśli trzeba to napiszę coś więcej. Pozdrawiam.
  3. Witam Was, Mam w mieszkaniu od stycznia br. położone panele podłogowe. Niestety miesiąc temu spadł talerz w kuchni, tydzień temu spadła doniczka w salonie. Efekt taki, że oczywiście oprócz stłuczonej doniczki i talerza, w podłodze, w miejscu upadku naczyń powstały odpryski (powierzchnia dekoracyjna z wzorem drewna zniszczona i już widać strukturę płyty wiórowej spod spodu). Czytałem już o tym problemie i generalnie wszyscy zalecają wymianę panela. U mnie to nie wchodzi w grę; nie mam pod ręką dobrego fachowca a sam się tego nie podejmę. Czy jest jednak jakiś dobry sposób by zakleić te odpryski? Bardziej mi chodzi o zabezpieczenie przed dalszą degradacją powierzchni niż o estetykę. Z estetyką to wiem, że do pierwotnego stanu już nie powrócę. Za to chciałem to zabezpieczyć przed dalszym odpryskiwaniem i łuszczeniem się. Czytałem gdzieś o jakiś woskach do podłóg, ale więcej nic nie wiem. Jest na to sposób? Pozdrawiam
  4. Piszę dopiero teraz, ale: Jakoś udało mi się zmusić firmę do dokończenia roboty. Sprawę zamknęli w połowie sierpnia br.. I tak nie zrobili tego do końca jak chciałem, ale przynajmniej wszystkie drzwi są wstawione. Wniosek to taki, że nigdy w przyszłości inie godzić się na zapłatę wszystkiego z góry. Pozdrawiam
  5. Witam Was Zleciłem firmie wymianę drzwi wewnętrznych (pokoje, WC, kuchnia) w mieszkaniu. Założyli mi wszystkie drzwi oprócz kuchni, ponieważ nie mogli ich dopasować. Nie zainstalowali też tulei wentylacyjnych w drzwiach WC i łazienki bo nie mieli sprzętu. Już dwa tygodnie czekam na dokończenie tych prac i nie mogę się doprosić. A monterzy firmy przez ten czas (2 tyg.) 2 razy do mnie nie dotarli, na umówioną wizytę. A firma ma w ogóle to gdzieś, nikt nie dzwoni z wyjaśnieniami czy przeprosinami. Zawsze to ja dzwonię i wtedy łaskawie mi coś tam pokrętnie tłumaczą. Usługa kosztuje 4000 PLN. Wszystko już prawie zapłaciłem; 3800 , bo taka była umowa: 1000 zaliczka, 2800 przed robotą i 200 po odbiorze końcowym prac. Odbioru nie było więc tych 200 jeszcze nie płaciłem. Jak mogę wyegzekwować od firmy rzetelne dokończenie pracy? Dodatkowo potrzebuję fakturę za usługę w miarę szybko, bo chcę te prace sobie odliczyć od podatku (jako remont). Pozdrawiam
  6. Witam Was, Chciałem dociąć cokół do szafek stojących oraz pasek ozdobny do szafek wiszących - wszystko IKEA: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/70122545/ - płyta wiórowa, folia http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80090638/ - płyta pilśniowa, folia W instrukcji jest narysowana piłą ręczna. Jednak kolega odradza mi cięcie tego piłą ręczną a nawet wyrzynarką ze względu na duże ryzyko postrzępienia końców. Czy jest jakiś sposób by w warunkach domowych dociąć to by porządnie to wyglądało? Czy pozostaje stolarz lub usługa docinania w OBI czy Casto? Pozdrawiam
  7. Ciekawe rzeczy tu piszecie. Półka ma wymiary 135 cm na 40 cm i jest to deska sosnowa (docięta z odcinka 2,5 m kupionego w casto) bejcowana. Dudi czy te wsporniki z Twojego załącznika będą w wymiarach do mojej półki?
  8. Cześć, Tak rzeczywiście sposób montażu ma znaczenie. Na półce będą artykuły chemiczne i kosmetyki (proszki do prania, mydła, papier toaletowy, etc). Chodzi o ten wspornik tylko że zamocowany odwrotnie niż na zdjęciu (trzymający półkę z góry, a nie ją podpierający z dołu). Do dudi82: W przypadku podwieszonej półki działają siły na wyrywające na te śrubki, siły ścinające na śrubki (ugięcie półki od obciążenia ) i siły ścinające na kołki w ścianie. W przypadku półki podpieranej będą działały większe siły na ścinanie na kołki w ścianie. Działają też siły na ścinanie na śrubki (od ugięcia półki). Brak sił wyrywających na śrubki. Tak to rozumiem. Pozdro
  9. Cześć, chcę powiesić półkę na ścianie. Wymiary półki to 130 cm na 40 cm, grubość ok. 1 cm. Półkę chcę przymocować do ściany za pomocą wsporników: http://megastore.pl/33057,Wspornik-s....html?cid=5265 Pytanie; czy taki wspornik musi być zamontowany w pozycji jak na zdjęciu, czyli w sposób podtrzymujący półkę od dołu? Czy może być również mocowany nad półką w sposób trzymający półkę od góry? Moim zdaniem nie ma to znaczenia, ale lepiej się upewnić. A muszę zamocować te uchwyty nad półką ( a nie pod) bo pod półką nie ma miejsca (okno). Pozdrawiam
  10. Cześć, chcę powiesić półkę na ścianie. Wymiary półki to 130 cm na 40 cm, grubość ok. 1 cm. Półkę chcę przymocować do ściany za pomocą wsporników: http://megastore.pl/33057,Wspornik-stalowy-Domax-WS400-400x350mm-bialy.html?cid=5265 Pytanie; czy taki wspornik musi być zamontowany w pozycji jak na zdjęciu, czyli w sposób podtrzymujący półkę od dołu? Czy może być również mocowany nad półką w sposób trzymający półkę od góry? Moim zdaniem nie ma to znaczenia, ale lepiej się upewnić. A muszę zamocować te uchwyty nad półką ( a nie pod) bo pod półką nie ma miejsca (okno). Pozdrawiam
  11. Dzięki za porady. Okazało się, że firma od dekoru przyjęła reklamację - narazie czekam na nowe płytki. Pozdrawiam
  12. Właśnie nie chodzi aż tak o kwestię estetyczną tylko bardziej o problem, że te powstałe dziury odsłoniły warstwę pod wierzchnią warstwą. Jak więc zabezpieczyć trwale te dziury (przed wnikaniem wody i dalszym wykruszaniem). Są jakieś specjalne lakiery? Czy może silicon starczy?
  13. Cześć, Oto zdjęcia, kafel cały: A to na ścianie po uszkodzeniu: http://img105.imagevenue.com/loc57/th_906037587_P1240054_122_57lo.JPG http://img281.imagevenue.com/loc184/th_060396714_P1240044_122_184lo.JPG Wgłebienia - takie kratery na max ok. 4 mm.
  14. Witam Wszystkich Was, Chodzi mi o kafle ścienne. Do remontowanej łazienki w wielkiej płycie kupiłem dekory wykonywane ręcznie, w pracowni artystycznej, z płyty szkliwionej. Dekory były 10x10 cm ( 15 szt.) i 15x15 cm (4 szt.). Dekory 10x10 były malowane w dwóch odcieniach. Dekory duże były malowane w 4 odcieniach z efektem takim jakby airbrush, z porowatą fakturą. Dekory są wpasowane pomiędzy zwykłe białe kafle 20x20 i 10x10 Opoczno. Wszystko szło poprawnie jednak po fugowaniu okazało się że na dużych dekorach cała to porowata (airbrush) powierzchnia została starta- normalnie w dekorach są dziury na parę milimetrów w głąb. Małe dekory oraz białe kafle są w porządku. Zastanawiałem się skąd takie uszkodzenia. początkowo myślałem, że niewytrzymały te dekory (praca kleju, ściany) Jednak analizując uszkodzenia (równomiernie wyryta faktura i zeszlifowana powierzchnia) doszedłem do wniosku, że to uszkodzenia powstały w wyniku usuwania gąbką fugi z powierzchni kafla. Czeka mnie teraz przeprawa z firma wykonawczą. Chcę zakwestionować im odbiór robót budowlanych i wyjaśnić całą sprawę oraz ewentualnie dochodzić odszkodowania. Jednak nie wiem czy firma się nie wyprze. Nie znam się na kafelkowaniu i nie wiem czy te uszkodzenia to wina kafelkarza (niechlujstwo, nieprofesjonalne prowadzenie prac) czy wina leży po stronie dostarczonych kafelek (zbyt delikatny materiał) - choć pracownia nie widziała przeciwwskazań do kładzenia tych kafli w łazience. Dodam, że ten sam kafelkarz kładł kafle u moich znajomych (kuchnia, łazienka), a także u mnie w kuchni i w drugiej łazience i do tych prac nie ma zastrzeżeń. Czy jest to wina pracowni, która sprzedała nieodpowiednie kafle? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...