
Trencher
Użytkownicy-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
O Trencher
- Urodziny 01.01.1984
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Gdańsk
-
Kod pocztowy
80-364
-
Województwo
pomorskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
Trencher's Achievements
-
Witam, proszę o następującą poradę: Mam kuchnię( aneks w salonie), w mieszkaniu w bloku wielorodzinnym. Wentylacja w mieszkaniu jest mechaniczna wywiewna - w łazience, WC i kuchni wentylatory wyciągowe dwubiegowe o wydajności 35/60 m3/h. Nawiew powietrza zewnętrznego do mieszkania poprzez nawiewniki ciśnieniowe w oknach. Kuchnia bez okna - okno znajduje się w salonie na przeciwległej ścianie. Chciałem podłączyć się z okapem kuchennym do wyciągu (osobny dedykowany do okapu). Kubatura Pokoju z aneksem kuchennym wynosi 67,9 m3. Wymagana minimalna (6-krotna wymiana w ciągu h) wydajność okapu to 6x67,9 = 407 m3/h. Jednak wg instrukcji użytkowania wentylacji w mieszkaniu, którą przekazał deweloper, maksymalna dopuszczalna wydajność okapu to 250 m3/h. Co teraz zrobić? 1. Kupić okap o maksymalnej wydajności np. 230 m3/h na I biegu i 450 m3/h na maksymalnym biegu i tego maks używać tylko w sytuacjach awaryjnych (+otwieranie wielu okien) lub w trybie maks przełączyć na funkcję pochłaniacza. 2. Kupić okap o wydajności 120 m3/h - I bieg, 250 m3/h maksymalny bieg, który będzie spełniał limity dewelopera, ale będzie zbyt słaby, wg wymagań technicznych dla danej kubatury. Na koniec czemu w ogóle takie limity wydajności okapu narzuca deweloper? Czy chodzi o ryzyko wtłoczenia powietrza wyciąganego z mojej kuchni do sąsiada (wspólny przewód okapowy dla mieszkań w pionie?), czy o ryzyko ciągu wstecznego w moim mieszkaniu - zbyt silny wyciąg okapu, względem wentylatorów wywiewnych w mieszkaniu? Pozdrawiam
-
- mieszkanie
- okap
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam Was, Chciałem zainstalować w mieszkaniu 3 pokojowym rolety wewnętrzne. Okna plastikowe białe. Czy ktoś z Was mógłby mi polecić rolety do samodzielnego montażu? Jeśli trzeba to napiszę coś więcej. Pozdrawiam.
-
Witam Was, Mam w mieszkaniu od stycznia br. położone panele podłogowe. Niestety miesiąc temu spadł talerz w kuchni, tydzień temu spadła doniczka w salonie. Efekt taki, że oczywiście oprócz stłuczonej doniczki i talerza, w podłodze, w miejscu upadku naczyń powstały odpryski (powierzchnia dekoracyjna z wzorem drewna zniszczona i już widać strukturę płyty wiórowej spod spodu). Czytałem już o tym problemie i generalnie wszyscy zalecają wymianę panela. U mnie to nie wchodzi w grę; nie mam pod ręką dobrego fachowca a sam się tego nie podejmę. Czy jest jednak jakiś dobry sposób by zakleić te odpryski? Bardziej mi chodzi o zabezpieczenie przed dalszą degradacją powierzchni niż o estetykę. Z estetyką to wiem, że do pierwotnego stanu już nie powrócę. Za to chciałem to zabezpieczyć przed dalszym odpryskiwaniem i łuszczeniem się. Czytałem gdzieś o jakiś woskach do podłóg, ale więcej nic nie wiem. Jest na to sposób? Pozdrawiam
-
Wymiana drzwi - firma nie chce dokończyć roboty
Trencher odpowiedział Trencher → na topic → Prawo i finanse
Piszę dopiero teraz, ale: Jakoś udało mi się zmusić firmę do dokończenia roboty. Sprawę zamknęli w połowie sierpnia br.. I tak nie zrobili tego do końca jak chciałem, ale przynajmniej wszystkie drzwi są wstawione. Wniosek to taki, że nigdy w przyszłości inie godzić się na zapłatę wszystkiego z góry. Pozdrawiam -
Witam Was Zleciłem firmie wymianę drzwi wewnętrznych (pokoje, WC, kuchnia) w mieszkaniu. Założyli mi wszystkie drzwi oprócz kuchni, ponieważ nie mogli ich dopasować. Nie zainstalowali też tulei wentylacyjnych w drzwiach WC i łazienki bo nie mieli sprzętu. Już dwa tygodnie czekam na dokończenie tych prac i nie mogę się doprosić. A monterzy firmy przez ten czas (2 tyg.) 2 razy do mnie nie dotarli, na umówioną wizytę. A firma ma w ogóle to gdzieś, nikt nie dzwoni z wyjaśnieniami czy przeprosinami. Zawsze to ja dzwonię i wtedy łaskawie mi coś tam pokrętnie tłumaczą. Usługa kosztuje 4000 PLN. Wszystko już prawie zapłaciłem; 3800 , bo taka była umowa: 1000 zaliczka, 2800 przed robotą i 200 po odbiorze końcowym prac. Odbioru nie było więc tych 200 jeszcze nie płaciłem. Jak mogę wyegzekwować od firmy rzetelne dokończenie pracy? Dodatkowo potrzebuję fakturę za usługę w miarę szybko, bo chcę te prace sobie odliczyć od podatku (jako remont). Pozdrawiam
-
Cięcie cokołów pod szafki uchenne - technika?
Trencher odpowiedział Trencher → na topic → Zrób to sam
dzięki. Chyba dotnę w stolarni. -
Witam Was, Chciałem dociąć cokół do szafek stojących oraz pasek ozdobny do szafek wiszących - wszystko IKEA: http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/70122545/ - płyta wiórowa, folia http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80090638/ - płyta pilśniowa, folia W instrukcji jest narysowana piłą ręczna. Jednak kolega odradza mi cięcie tego piłą ręczną a nawet wyrzynarką ze względu na duże ryzyko postrzępienia końców. Czy jest jakiś sposób by w warunkach domowych dociąć to by porządnie to wyglądało? Czy pozostaje stolarz lub usługa docinania w OBI czy Casto? Pozdrawiam
-
Ciekawe rzeczy tu piszecie. Półka ma wymiary 135 cm na 40 cm i jest to deska sosnowa (docięta z odcinka 2,5 m kupionego w casto) bejcowana. Dudi czy te wsporniki z Twojego załącznika będą w wymiarach do mojej półki?
- 10 odpowiedzi
-
- -wsporniki-
- montaż
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Cześć, Tak rzeczywiście sposób montażu ma znaczenie. Na półce będą artykuły chemiczne i kosmetyki (proszki do prania, mydła, papier toaletowy, etc). Chodzi o ten wspornik tylko że zamocowany odwrotnie niż na zdjęciu (trzymający półkę z góry, a nie ją podpierający z dołu). Do dudi82: W przypadku podwieszonej półki działają siły na wyrywające na te śrubki, siły ścinające na śrubki (ugięcie półki od obciążenia ) i siły ścinające na kołki w ścianie. W przypadku półki podpieranej będą działały większe siły na ścinanie na kołki w ścianie. Działają też siły na ścinanie na śrubki (od ugięcia półki). Brak sił wyrywających na śrubki. Tak to rozumiem. Pozdro
- 10 odpowiedzi
-
- -wsporniki-
- montaż
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Cześć, chcę powiesić półkę na ścianie. Wymiary półki to 130 cm na 40 cm, grubość ok. 1 cm. Półkę chcę przymocować do ściany za pomocą wsporników: http://megastore.pl/33057,Wspornik-s....html?cid=5265 Pytanie; czy taki wspornik musi być zamontowany w pozycji jak na zdjęciu, czyli w sposób podtrzymujący półkę od dołu? Czy może być również mocowany nad półką w sposób trzymający półkę od góry? Moim zdaniem nie ma to znaczenia, ale lepiej się upewnić. A muszę zamocować te uchwyty nad półką ( a nie pod) bo pod półką nie ma miejsca (okno). Pozdrawiam
- 10 odpowiedzi
-
- -wsporniki-
- montaż
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Cześć, chcę powiesić półkę na ścianie. Wymiary półki to 130 cm na 40 cm, grubość ok. 1 cm. Półkę chcę przymocować do ściany za pomocą wsporników: http://megastore.pl/33057,Wspornik-stalowy-Domax-WS400-400x350mm-bialy.html?cid=5265 Pytanie; czy taki wspornik musi być zamontowany w pozycji jak na zdjęciu, czyli w sposób podtrzymujący półkę od dołu? Czy może być również mocowany nad półką w sposób trzymający półkę od góry? Moim zdaniem nie ma to znaczenia, ale lepiej się upewnić. A muszę zamocować te uchwyty nad półką ( a nie pod) bo pod półką nie ma miejsca (okno). Pozdrawiam
-
Dzięki za porady. Okazało się, że firma od dekoru przyjęła reklamację - narazie czekam na nowe płytki. Pozdrawiam
- 7 odpowiedzi
-
Właśnie nie chodzi aż tak o kwestię estetyczną tylko bardziej o problem, że te powstałe dziury odsłoniły warstwę pod wierzchnią warstwą. Jak więc zabezpieczyć trwale te dziury (przed wnikaniem wody i dalszym wykruszaniem). Są jakieś specjalne lakiery? Czy może silicon starczy?
- 7 odpowiedzi
-
Cześć, Oto zdjęcia, kafel cały: A to na ścianie po uszkodzeniu: http://img105.imagevenue.com/loc57/th_906037587_P1240054_122_57lo.JPG http://img281.imagevenue.com/loc184/th_060396714_P1240044_122_184lo.JPG Wgłebienia - takie kratery na max ok. 4 mm.
- 7 odpowiedzi
-
Witam Wszystkich Was, Chodzi mi o kafle ścienne. Do remontowanej łazienki w wielkiej płycie kupiłem dekory wykonywane ręcznie, w pracowni artystycznej, z płyty szkliwionej. Dekory były 10x10 cm ( 15 szt.) i 15x15 cm (4 szt.). Dekory 10x10 były malowane w dwóch odcieniach. Dekory duże były malowane w 4 odcieniach z efektem takim jakby airbrush, z porowatą fakturą. Dekory są wpasowane pomiędzy zwykłe białe kafle 20x20 i 10x10 Opoczno. Wszystko szło poprawnie jednak po fugowaniu okazało się że na dużych dekorach cała to porowata (airbrush) powierzchnia została starta- normalnie w dekorach są dziury na parę milimetrów w głąb. Małe dekory oraz białe kafle są w porządku. Zastanawiałem się skąd takie uszkodzenia. początkowo myślałem, że niewytrzymały te dekory (praca kleju, ściany) Jednak analizując uszkodzenia (równomiernie wyryta faktura i zeszlifowana powierzchnia) doszedłem do wniosku, że to uszkodzenia powstały w wyniku usuwania gąbką fugi z powierzchni kafla. Czeka mnie teraz przeprawa z firma wykonawczą. Chcę zakwestionować im odbiór robót budowlanych i wyjaśnić całą sprawę oraz ewentualnie dochodzić odszkodowania. Jednak nie wiem czy firma się nie wyprze. Nie znam się na kafelkowaniu i nie wiem czy te uszkodzenia to wina kafelkarza (niechlujstwo, nieprofesjonalne prowadzenie prac) czy wina leży po stronie dostarczonych kafelek (zbyt delikatny materiał) - choć pracownia nie widziała przeciwwskazań do kładzenia tych kafli w łazience. Dodam, że ten sam kafelkarz kładł kafle u moich znajomych (kuchnia, łazienka), a także u mnie w kuchni i w drugiej łazience i do tych prac nie ma zastrzeżeń. Czy jest to wina pracowni, która sprzedała nieodpowiednie kafle? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
- 7 odpowiedzi