Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Marcel.B

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    88
  • Rejestracja

Marcel.B's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. No właśnie, tak mi się wydawało ale kurcze zawsze ktoś zarzuci Ci jakąś zagwózdkę i człowiek choć ma niby wszystko przemyślane zaczyna wątpić...
  2. Rozpoczynam budowę kominka, w zasadzie mam już cały plan budowy ale znajomy trochę zbił mnie z tropu.... otóż buduję kominek bez DGP, ot po prostu taki aby ogrzać część dzienną, takie nastrojowe ciepło komora grzewcza z wylotem kratki z przodu na salon, komora dekompresyjan i to w zasadzie tyle. Powietrze doprowadziłem z zewnątrz rurą pod wkład (wkład nie ma bezpośredniego wejścia). Pytania które zadał mi znajomy: -dlaczego nie robię dystrybutora z blachy bo ponoć być powinien -dlaczego nie planuję wlotu powietrza wprost z salonu w dole kominka bo także wg niego być takowy powinien. Forum przeszukałem i niestety informacji w konkretnych przypadkach brak... Ratujcie bo już mam sieczkę w głowie a jutro rozpoczynam pracę, czy elementy które wymienił powinny być czyt też nie?
  3. Jeżeli nie zostawiłeś dyletacji między kominem a ścianą i stropem to juz po gwarancji - jest to bardzo podkreślane. Ja także ze względu na usytułowanie komina świadomie złamałem ta zasadę ale na szczęście przerwę między betonowymi słupami konstrukcji po obu stronach komina (20 cm) wypełniłem ytongiem i mam teraz dwie rysy z góry na dół na styku komina i ytonga. Strop mam drewniany więc komin ma luz.
  4. Dzięki, bo miałem wątpliwości a wydatek 4k + zeszpecenie dachu parterówki wydawał mi się kiepskim pomysłem. Dom ma max wysokość 6,5 m obok stoja same wysokie domy 30 m ode mnie blaszany dach 400 m2 i 15 m wysokości. Jeżeli ubezpieczają to zmniejsza ryzyko dodatkowo.
  5. Czy w obecnej chwili instalacja odgromowa jest konieczna do odbioru budynku? Jeżeli nie to jak z jego ubezpieczeniem, czy nie robia problemów?
  6. Marcel.B

    Budynek Bez Plany

    Na garaż bez względu na powierzchnię musisz mieć pozwolenie na budowę wraz ze wszystkimi dokumentami (uzgodnienia, projekty itp) oraz kierownika budowy. czyli najlepiej wybudowąć "budynek gospodarczy" do 25 m2, wystarczy do tego zgłoszenie . W moim przypadku projekt zagospodarowania, projekt budynku gospodarczego, mapki uzgodnienia i 30 dni czekania
  7. Ja mam właśnie werandę przed wejściem na całej długości ściany i szerokości ok 2 m, podłogę wykonam z kostki, zresztą na tarasie także z tym że taras jest raczej częściowo zadaszony i tu mam dylemat... http://www.projekty.murator.pl/pliki/dom_251_18.jpeg
  8. Jak macie rozwiązane przejście z domu na taras i wejście do domu, konkretnie chodzi o to czy taras jest równo z oknem czy tez jest obnizony np o stopień? Podobnie jeżeli chodzi o drzwi wejściowe, oddzielone od tarasu, ganku itp progiem czy stopniem?
  9. Używałem u siebie środka o nazwie Novobit. Bez rozpuszczalników.
  10. Biorąc takie zdania pod uwagę to dom można by zamieszkać dopiero 2 lata po otynkowaniu... bo każde zamoczenie ściany by ją zawilgacało. Na mojej budowie kawałki ytonga pływały w wielkiej kałuży przez dwa tygodnie z czego tydzień prawie codziennie lało. Myślę że Ytong niezbyt zachłannie ciągnie wodę, ale to ytong nie wiem jak inne "bk"... Po usunięciu z wody a raczej po wyschnięciu kałuży materiał szybko wrócił do stanu sprzed opadów. http://img396.imageshack.us/img396/150/ytong5gc.jpg
  11. kołków min 6 m2 najlepiej 8 m2 Fundament mam ocieplonyna całej wysokości począwszy od ławy, ze względu na to iż ostatni rząd bloczków przychodził później brak ocieplenia występuje właśnie tylko na nim. Będę doklejał takie paski na zakładkę 60 cm szerokości i 20 wysokości. Myślałem o kołkach bo styrodur przyklejony jest na plackach z novobitu (środek uzyty do izlolacji ściany fundamentowej)
  12. Jak radzicie ocieplić i zaizolować wystającą ponad ziemię część fundamentu, zamierzam identycznie jak część zasypaną zaizolować novobitem i na nim przykleić styrodur, następnie ponowanie zaizolować. Problem w tym że na część wystającą nad ziemię zamierzam przykleić płytki klinkierowe i boję się że pod ich ciężarem styrodur odkleji się od podłoża. Może dodatkowo zamocować go kołkami do styropianu? http://img60.imageshack.us/img60/8084/folia28ds.jpg
  13. I my także zdecydowalismy się na YTONG pomimo że fabrykę Prefabetu mamy kilka kilometrów od domu. Bloczki 36,5 cm, ściana jednowarstwowa, uważam że ocieplanie 24 cm Ytonga styropianem to zbrodnia, oddychający mur przestaje oddychać.... Dokładności i renoma materiału potwierdzona już na budowie. Ściany parterówki 137 m2 powstały w miesiąc i wykonanie jest idealne. Było by dużo szybciej gdyby nie belki i słupki betonowe, które wstawił nam konstruktor. Czytając o prześwitach na poczatku tego postu zastanawiam się czy ekipa która to robiła umie murować..... wypust bloczka ma ok 8 mm czyli taka musiała by być szpara pomiędzy bloczkami !!!??? Przy pracy wystarczy przestrzegać zalecenia aby szlifować każdą kolejną warstwę, unikniemy wtedy jakichkolwiek nierówności. Na dom parterowy 137 m2 Ytong kosztował nas ok 28 tyś złotych z transportem HDS i VAT (ściany - strop jest drewniany) Nadproża w robionych kształtkach "U", wieniec także - polecam rozwiązanie o wiele tańsze niż zakup kształtek "U" czyli na ostatniej warstwie bloczków przyklejamy dwie ścianki z bloczka 7,5 cm i automatycznie tworzy nam się kształtka do ocieplenia i zazbrojenia wieńca. Należy ostroznie zalewać wieniec aby nie rozepchało ścianek. Zaoszczędziałem w ten sposób ok 4,5 tyś złotych. YTONG to łatwość mocowania elemantów na ścianach (wystarczy odpowiedni kołek), oszczędność na praach instalacyjnych w środku (łatwiejsze kucie) i wiele możliwości kształtowania dowolnych elementów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...