Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

gruby33

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

O gruby33

  • Urodziny 28.06.1988

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Poland
  • Kod pocztowy
    05-500
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

gruby33's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. To chyba ostatnie pytanie. Bo znalazłem informację na stronach producentów (w sumie nie u wszystkich jest łatwo dostępna) o przenikalności cieplnej dla drzwi przeszklonych. Wszystko to co mają w katalogach i na stronie to dla drzwi pełnych, a jak się wczytać i poszukać głębiej to dla przeszklonych już te parametry są gorsze. I teraz kiedy oglądałem wcześniej drzwi, które miały 0,85-0,95 W/m2 to okazało się, że z przeszkleniem mają 1,1 - 1,2 W/m2. Oraz gorsza seria drzwi u tych samym producentów (cieńsze) miały 1,0-1,1 W/m2, a z przeszkleniem mają 1,1 - 1,2 W/m2. Więc zastanawiam się czy jest sens dopłacać do drzwi grubszych (jeśli technologia wykonania jest taka sama) skóro różnica przenikalności cieplnej według danych producenta to 0,1 - 0,2 W/m2?
  2. Wrzucam 2 zdjęcia z wymiarami z zewnątrz i wewnątrz. Z zewnątrz otwór ma 99,5cm szerokość i 208,5cm wysokość. Z wewnątrz otwór ma 97,0cm szerokość i 206,0cm wysokość (chyba że przytnę trochę już położone płytki to zwiększy się o grubość płytki i kleju czyli 1,5cm i będzie 207,5cm) [ATTACH=CONFIG]467651[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]467652[/ATTACH]
  3. Więc skontaktowałem się ze sprzedającym i montażystą, który ma w swojej ofercie drzwi KMT, Wikęd, AGMAR i Delta. Po pomiarach powiedział, że jedynie drewniane da radę zamontować bo obecne drzwi są już obrobione (styropian i elewacja) i jest wąski otwór (od wewnątrz jest jeszcze mniejszy niż na zewnątrz). A żeby zainstalować tam metalowe trzeba by było "rwać" część elewacji. Zaproponował AGMAR drewniane gdyż powiedział, że da radę dociąć futrynę pod wymiar.
  4. Więc po tych poszukiwaniach dałem sobie spokój z tą ceną i trochę dozbierałrm. Mam na wydanie około 5000-5500 bez montażu (na montaż mam odłożony oddzielny budżet). Co w tej cenie polecicie? Szerokość 90 i jakaś szybka. Czy firma AGMAR robi dobre drzwi czy lepiej się w to nie pakować bo widzę różne opinie o nich.
  5. A zwiększając budżet do 4000zł coś lepszego znajdę prócz WIKĘD BASIC i KMT 65 STANDARD?
  6. Dzięki za odpowiedzi. Panowie mówimy tu o +/- 3000zł. Nie jest to kwota sztywna, której nie można przekroczyć. Do tego jak pisałem nie wliczajmy tu ceny za montaż. I drzwi otwierane są na zewnątrz Udało mi się w końcu odkryć jaki model mam aktualnie zamontowany. Jednak w środku jest jakiś styropian? - choć z opisu wynika, że wypełnienie mają "Spieniony polistyren" - ale stukając w nie to efekt jak by puste były (sąsiad też potwierdził, że w środku widział bo ma te same i przy trzaśnięciu drzwiami wyleciała z nich szyba ). A te super drzwi to z marketu OBI. Producent Pantor, model Lima. Zimne są niesamowicie, a przez to, że jeszcze źle zamontowane to wieje do środka.
  7. Cześć, Czy za +/- 3000zł (cena bez montażu ale oczywiście komplet z ościeżnicą) idzie kupić w miarę dobre drzwi wejściowe? Jeśli tak to jakie polecacie? Drzwi o szerokości 90cm ze standardową klamką. Ważne aby miały jakąś małą szybkę. Nie są wystawione bezpośrednio na warunki atmosferyczne (chyba, że by zacinała bardzo mocny deszcz). Jest ganek z dachem około 1.5m za drzwi i drzwi są na stronę północną. Muszę wymienić obecne bo po 3 sezonie mam już ich dość. Deweloper miał zamontować dobre drewniane płycinowe, a zamontował jakieś jedne z tańszych stalowe puste w środku. Do tego tek schrzanili montaż (poprawiali już z 5 razy i co chwila coś), że w ostatnie zamiecie śnieżne jak wiał bardzo mocny wiatr to nawiało trochę śniegu dołem...
  8. Więc kontynuując świeże dane (w kwietniu od 23 do 30 byliśmy na wyjeździe więc grzanie było wyłączone): Zużycie prezentuje się następująco za: - styczeń 2022 185m3 (2073 kWh) - luty 2022 135m3 (1521 kWh) - marzec 2022 133m3 (1495 kWh) - kwiecień 2022 88m3 (993 kWh)
  9. Cześć, Wpadłem na temat i dodam swoje wyniki bo wydaje mi się, że zużycie gazu jest zbyt duże. A wy co o tym sądzicie? Połowa domu typu bliźniak łącznie ok. 140m2. Na dole ogrzewanie podłogowe w sumie około 65m2 pomieszczeń + garaż 15m2 w bryle budynku nie ogrzewany. Na górze około 60m2, 5 grzejników + podłogówka w łazience. Do tego zasobnik 80L dla CWU - grzanie wody do 47 stopni (2 osoby dorosłe i niemowlak). Ustawiona temperatura na dole na 22 stopnie i na górze na 21,5. Miejscowość do okolice Góry Kalwarii pod Warszawą. Moja połówka bliźniaka wystawiona w większości na wschód i południe. Trochę na północ. Piec Immergas VICTRIX 20 X TT 2 ERP + CAR v2 + czujnik temperatury + DIM A-BT ERP Zużycie prezentuje się następująco za: - styczeń 2022 185m3 (2073 kWh) - luty 2022 135m3 (1521 kWh) - marzec 2022 133m3 (1495 kWh)
  10. Witam, Będę miał robiony w tym roku taras z kostki (jeszcze nie wiem jaka, ale na pewno kilkudziesięciu centymetrowa kostka, a nie małe "kamyczki"). Wysokość od gruntu będzie to ok. 33cm. Chciał bym zrobić jakąś altanę z drewna ale bez zadaszenia. W planach może w przyszłości będzie materiał na linkach zasłaniający od słońca. Wymiar całej altany to jak na zdjęciu 6,3m długości i 3,8m oraz 3,4m szerokości. - czy w miejscach gdzie będą słupy podczas robienia tarasu przygotować te miejsca jakoś dodatkowo? Zalać jakąś "łapę" betonową? - czy przy samej ścianie dać też słupy pionowe jak w moim wstępnym projekcie i nie kręcić tego do ściany czy wystarczy sama belka pozioma przykręcona do ściany? Ściana to 15cm styropianu i potem 25cm pustak ceramiczny. - jaki przekrój słupów pionowych? Czy 15x15cm będzie ok? - jakie krokwie dać na górę? 12x6cm będzie ok? I wstępnie planowałem co 50cm rozstaw ale czy nie zrobić trochę większego rozstawu?
  11. Dzięki za naprowadzenie. To samo powiedział serwisant na infolinii Immergas. Niestety w CAR jest kod 4 cyfrowy aby to zmienić lub podejrzeć. Pewnie założył do instalator. Trochę nie widzi mi się znów płacić mu 250zl za wizytę i przyjedzie 3 raz i znów nic nie zmieni i będzie to samo... Czy jest jakiś kod uniwersalny aby to odblokowywać? Chyba musi być (co jeśli serwisant zakończy działalność albo żywot) ale nie mogę nigdzie znaleźć.
  12. Witam, Urządzenia jaki są to: - Kocioł VICTRIX 20 X TT 2 ERP - Rozdzielacz DIM A-BT ERP - Sterownik CAR V2 - Regulator pokojowy Salus 091FL Napędza to na dole podłogówkę rozdzieloną na 5 stref + 1 strefa łazienka na górze. Oraz grzejniki tylko na górze, łączenie 5 sztuk. Dodam na wstępie, że akurat na koniec wakacji kończył mi się przegląd wiec był serwisant i wszystko niby wyczyścił i wyregulował. I teraz tak po długim nie używaniu kiedy w domu było 18 stopni kocioł został odpalony i temperatura na CAR V2 (jest na dole tam gdzie podłogówka) została ustawiona na komfortową 21 st. (nocną mam 20.5 st), a na Regulatorze Salus, który jest na górze identyczne parametry. Kocioł po chwili zaczął grzać i na jego wyświetlaczu temperatura była w przedziale 58-65 st. Po 3 godzinach już było dosyć ciepło, a według analogowych zegarów na zasilanie grzejników szło ok. 50 st, a na podłogę ok 40 st. Sama podłoga sprawdzana termometrem miała 26-30 stopni w zależności na jakiej pętli i gdzie się zmierzyło. Po 4 godzinach dobiło ponad 21 stopni w pomieszczeniu i ogrzewanie się wyłączyło. Ale teraz obserwując przez kilka dni jak działa ogrzewanie to jest trochę inaczej. Rano wstaję i działa ogrzewanie podłogowe i grzejniki, a na kotle temperatura 32-35 stopni. Zasilanie na grzejnikach i podłodze w okolicach 30 stopni. Przez co na dole mimo, że podłoga wydaje się chłodna utrzymuje mi te 21 stopni ale na górze już nie bardzo bo grzejniki też mają niecałe 30 stopni. Dopiero kiedy podłogówka się wyłączy to kocioł rozgrzeje się około 65 stopni i się wyłącza i spada temperatura do ok. 40 i znów potem grzeje, to temperatura na grzejniki idzie w okolicach 45-50 stopni i wtedy nagrzeje mi pomieszczenie do zadanej temperatury. W ustawieniach CAR V2 mam: - CH MIN 25 st - BUILD 10 - OFFSET ustawia się po chwili włączona jest audoadaptacja Próbowałem wyłączyć audoadaptację i offset na 0 ale to samo. To samo z kręceniem pokrętłem na CAR V2 od temperatury. Obecnie jest na OTC 6.5 ale próbowałem zmniejszyć i zwiększyć to jedynie temperatura kiedy same grzejniki grzeją się zwiększa na kotle. Przy podłogówce jest nadal to samo. Zauważyłem też, że jeśli OTC jest np. na 5.5 to kocioł rozgrzewa się do 55 stopni maks, a jeśli np. OTC 6.4 to kocioł rozgrzewa się do 64 st. Rano człowiek wstaje i na górze grzejniki w temperaturze pokojowej może trochę cieplejsze. Na górze niedogrzane, na dole temperatura trzyma. Zdjęcie dodaje jak to wygląda na zegarach (zależy od dnia, raz na kotle jest 36, a raz 25):
  13. Nowe budownictwo od dewelopera. Na dole tynki gipsowe maszynowe, na górze płyty GK. Po odstaniu swojego (kilka tygodni) pomalowali wszystko farbą gruntującą "Śnieżka Grunt - Lateksowa emulsja podkładowa do wnętrz". Teraz przy remoncie wiadomo nakurzyło się trochę i napyliło. Wiadomo odkurzę ściany i sufit oraz przetrę aby nie było pyłu ale czy ponownie gruntować? Jeśli tak to czym. Czy "ACRYL-PUTZ® GU 40 Grunt Polimerowy Uniwersalny" będzie odpowiedni?
  14. Witam, Myślę czym tu najlepiej wykończyć płytki drewnopodobne (15x89cm) i panel, które są przy oknie tarasowym. Mam po 2 okna tarasowe na rogach ścian tak, że płytki w jednym będą dochodziły długą, a w drugim krótką krawędzią. Do paneli znalazłem jakieś listwy zakończeniowe typu C. Ale czym najlepiej i najestetyczniej zakończyć płytki w tych miejscach? Też jakąś listwą czy ciąć na równo i silikonem? Jaką szczelinę najlepiej tam zostawić (między płytkami, a futryną drzwi tarasowych z PCV). Dodaję rysunek poglądowy jak układne będą płytki.
  15. Hmm więc myślałem nad tańszym rozwiązaniem Sopro Saphir ale po przeczytaniu ulotki do nisko nasiąkliwych gresów Sopro zaleca użyć DF 10.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...