Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Waldek K

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    27
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    wygodnego mieszkania ;-)

Dane osobowe

  • Miejscowość
    k. Gliwic
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Waldek K's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Garaż to dobre miejsce, aby "utylizować" nadwyżki ciepła, które okresowo występują przy paleniu węglem lub drewnem. Wiadomo, że nawet na minimalnych ustawieniach powstaje ciepło, które trzeba gdzieś oddać, a w garażu kilka stopni w górę, czy w dół nie robią większej różnicy.
  2. Zgadzam się z brylekpl odnośnie zalet. Mamy dom z bloczków Thermomur. Ściany zewnętrzne TH-300, ściana między częścią mieszkalną, a garażem i kotłownią TH-250. Garaż o wymiarach 6x4, a za nim kotłownia 3x3. Kotłownia na ekogroszek. Między kotłownią, a garażem drzwi p.poż. i ściana z pustaków 11,5 cm (obustronnie obłożona g-k, w kotłowni dodatkowo gres). W kotłowni zimą temp. ~25 st., w garażu ~15 - 18 st. Brama garażowa Wiśniowski dwuskrzydłowa (blacha - poliuretan - PVC), gr. 40 mm. Między garażem, a częścią mieszkalną dwoje drzwi: od strony garażu techniczne blaszane, od strony mieszkania zwykłe drewniane drzwi wewnętrzne. W garażu dodatkowo malutki grzejniczek w pobliżu licznika wody (na wszelki wypadek). Wentylacja grawitacyjna. Nigdy nie było żadnych spalin w części mieszkalnej innych minusów też nie znalazłem. Przy ogrzewaniu ekogroszkiem (początkowo także peletem), ciepła z regóły jest nadmiar, bo drzwiczki kotła i rura spalinowa są dość ciepłe, więc pomieszczenie grzeje się samoistnie, a przez cienką ścianę ogrzewa także garaż. Dodam, że garaż służy nam także za warsztat, skład rowerów, kosiarek, magazyn butelek z sokami w zgrzewkach, psiej karmy i czego tam akurat potrzeba. Właśnie rozpoczęliśmy 4 sezon grzewczy.
  3. Skoro wątek został odkopany, to i ja coś dopiszę. Nie przepadam za marketami, bo nie można tam za bardzo negocjować warunków. Warto brać promocje, jeśli rzeczywiście ceny są obniżone. A z hurtowni budowlanych mogę z czystym sumieniem polecić: - Budwera w Tarnowskich Górach (wylot w kierunku Gliwic) - głównie pokrycia dachowe (w tym okna dachowe) - fachowa obsługa, towar na czas, ceny bardzo konkurencyjne. - Builder w Gliwicach, ul. Tarnogórska - praktycznie wszystko z materiałów budowlanych - można się dogadać z dostawami i cenami. Nie wszystkie ceny są najniższe, ale za to na pewno nie sprzedadzą byle czego. - Mal-Drew w Gliwicach, też ul. Tarnogórska - kupowałem głównie płyty g-k i akcesoria do nich - bardzo dobre ceny.
  4. מרכבה, przepraszam, ale nie rozumiem, co chciałeś powiedzieć. Nie dlatego używam AutoCADa, że zacząłem używać go 20 lat temu, ale dlatego, że nadal mi odpowiada. Pracowałem też w 3D, kilka lat pracowałem w PDS-sie i nie twierdzę, że inne programy są złe. Po prostu w mojej obecnej pracy wystarcza AutoCAD i to LT. Pamiętaj, że dla firmy ważna jest też wymienność plików z podwykonawcami i zamawiającymi, a do tego cena programu ma też bardzo duże znaczenie.
  5. Czy te 200 e/m2 dotyczy samych ścian? Jeśli tak, to znowu nie tak mało.... Tu jest wyliczenie kosztów w technologii thermomur TH-400 http://www.budujemydom.pl/sciany-i-stropy/17145-sciany-wznoszone-w-systemie-thermomur Sam właśnie zbudowałem ściany w tej technologii (TH-300) i sobie chwalę Może jak wszystko skończę, to podliczę ile mnie to wyszło
  6. מרכבה pracuję na AutoCADzie od ~20 lat (gdzieś od wersji 2) i nie podzielam Twojego zdania. Wszystko zależy do czego program ma być używany. W mojej branży niemal zawsze mam sporą część infrastruktury już istniejącą i w niej muszę "doprojektować" instalację, więc mi ta parametryczność nie jest potrzebna. To w zasadzie tak jak się kiedyś rysowało ręcznie - trzeba szybko i łatwo naszkicować stan istniejący, a potem już tylko skupić się na nowych elementach. Też szybko, bo terminy gonią...
  7. Ciekawe, ale nie wiem, jak sprawować się będą ściany i strop wykonane z samej niemal izolacji, szczególnie jak na dachu znajdzie się 0,5 m śniegu, albo, czy cały dom nie "odleci" przy pierwszym huraganie. W ogóle to zastanawiam się, czy można by go zbudować w Polsce ze względu na przepisy
  8. Witam wszystkich w wątku "bateryjnym". Małżonce i mnie spodobały się baterie satynowe i jest klops, bo jak dowiedziałem się od jednego z handlowców firmy wycofują się z takiego wykończenia. Intensywne poszukiwania w salonach i internecie zdają się to potwierdzać. Znalazłem baterie Nobili Time w satynie. Ceny wyglądają następująco: wannowa ~370 zł, podtynkowa 4-otworowa ~520 zł, umywalkowa ~320 zł. Paradoksalnie znajomi mają od kilkunastu lat baterię wannową tej firmy i działa dobrze, tyle tylko, że kilkanaście lat temu firmy jeszcze zwykle produkowały u siebie, a nie w Chinach, Bangladeszu, czy Malezji. Czy ktoś w ostatnich latach montował baterie Nobili (nie koniecznie serii Time) i mógłby podzielić się doświadczeniami? A może ktoś ma wiedzę o produktach tej firmy? Będę wdzięczny za informacje
  9. Właściwie nie ma tu żadnej filozofii. Trzeba potrenować i tyle. Ja dawno temu pomagałem hydraulikowi, który coś tam u nas w domu przerabiał i tak się nauczyłem. Podglądając. Teflon jest ładny i czysty, ale to zawsze loteria. Pakuły jeszcze nigdy mnie nie zawiodły. Potwierdzam, że nie należy dokręcać na siłę. W przypadku średnic 1/2" - 1" kręcę bez narzędzi ile się da, a potem tylko lekko dokręcam kluczem, albo "żabką" tak, żeby w razie potrzeby móc jeszcze zrobić jeden obrót, bo mnie uczono, żeby dla dopasowania kształtek zawsze zakręcać, nigdy odkręcać.
  10. Szanowni forumowicze! Nie atakujcie Jurkena za to, że jemu udało się taniej zbudować niż Wam (mnie pewnie też). Czy ma nas za to przepraszać? Albo przynajmniej nie wolno mu się pochwalić? Różnice mogą przecież także tkwić w lokalnych uwarunkowaniach, a twarde negocjacje ze sprzedawcami i wykonawcami też mogą dużo zdziałać. Co do wylewek, to na Śląsku koszt 28 - 31 zł/m2 z materiałem. Bez materiału, słyszałem o 11 zł/m2 Oliwkawawa, czy brat miał umowę z wykonawcą? Dlaczego nie usunęli usterek w ramach gwarancji?
  11. Bowess, tak dom z awatarka. Powierzchnie z PB: PARTER 1-01 Kuchnia z salonem 42,43 1-02 Sypialnia 9,62 1-03 Komunikacja pionowa 3,27 1-04 Przedsionek 3,90 1-05 Łazienka i WC 7,73 1-06 Kotłownia 9,52 1-07 Garaż 24,81 SUMA 101,28 PIĘTRO 2-01 Pokój nr 1 10,20 2-02 Pokój nr 2 10,20 2-03 Pokój nr 3 11,92 2-04 Komunikacja pozioma 17,52 2-05 Komunikacja pionowa 3,20 2-06 WC 2,71 2-07 Strych 19,84 SUMA 86,51 Stan mniej więcej aktualny: Wracając do kosztów, to SSO bez formalności, pozwoleń, przyłączy itp, tylko sam materiał i robocizna, za to z ociepleniem (integralna część technologi) to 126,3 tys. Stolarka zewnętrzna wyniesie nas 17,2 tys. Wylewki ( parter - materiał + robocizna) ~6,7 tys. Podłoga na stropie (płyty MFP) ~2,5 tys. Wełna na całość (poddasze i strop) ~2,5 tys. Podsumowując 350 tys. to na prawdę solidny pieniądz na budowę. Wystarczy na skromny, dobrze przemyślany dom. Na koniec zacytuję mojego kier. budowy i jednocześnie projektanta: "zawsze musi pan pamiętać, że rozwiązania, które próbują panu wcisnąć służą przede wszystkim czyjemuś zarobkowi"
  12. Jestem trochę zdziwiony... Mamy w tej chwili stan surowy otwarty, choć z zapłaconymi oknami i zaliczką na drzwi wejściowe i bramę garażową. W tej chwili jest 167 tys. Budynek 120 m2 pow. zabudowy, prostokąt, dach dwuspadowy. Główne punkty to: - fundament z robocizną ~41 tys. ( w tym betonowy taras), - ściany zewn. thermomur TH-300 + wewn. poroterm 11,5 własnymi siłami ~36 tys. - konstrukcja stropu i dachu - wiązary systemu Mitek ~22 tys. - pokrycie dachu (pełne płycenie MFP, membrana, dachówka ceramiczna Roben, okna połaciowe 5 szt., 2 kominy systemowe) z robocizną ~40 tys. Wszystko zależy od ilości środków i determinacji. My akurat mamy pierwszego mało, a drugiego dużo Na początek polecam zrobić sobie w excelu tabelę i sumować poszczególne planowane pozycje (ceny są łatwe do znalezienia w internecie i składach budowlanych. Można też prosić firmy o orientacyjne wyceny poszczególnych robót. Jak kwota z planowanych wydatków zbliży się niebezpiecznie do posiadanych środków, to zaczniecie wywalać zbędne pozycje i szukać innych, tańszych rozwiązań. Dobrze jest też zatrudnić rozsądnego kier. budowy tzn. niezafiksowanego na jednej technologii. Może dużo doradzić i pomóc znaleźć spore oszczędności. Dziś zdecydowana większość buduje w jednej technologii (poroterm, stropy betonowe, 20 cm ocieplenia, cieśle na dachu itd). To na prawdę nie jest jedyna droga. Pozdrawiam
  13. Podbijam temat, bo mam w planach podobny strop jak Sempronia. Zastanawiam się dlaczego piszecie, że się nie sprawdzi i będzie słychać kroki, skoro powinien je wytłumić ów filc. Takie rozwiązanie było też opisane w Muratorze. Ale może po kolei.... W tej chwili mam gołe belki stropowe (dolny pas wiązarów w systemie Mitek; strop między parterem, a użytkowym poddaszem), na który z góry zamierzam nabić paski filcu gr. 10 mm, na nie deski 25 mm, a na nie płyty MFP 22 mm. Te deski tylko na łączeniach płyt i w połowie ich szerokości. Zostały mi z wcześniejszych etapów budowy. Na płytach MFP będzie pianka (typowa, pod panele) i panele. Pomiędzy belkami stropowymi ułożę 50 mm wełny mineralnej dla tłumienia dźwięków powietrznych, a od dołu będą sufity podwieszane z płyt GK. Problem mam na styku filcu i owych desek: czy Waszym zdaniem warstwa płyt (łączonych deskami) powinna pozostać niezwiązana z belkami (podłoga pływająca), czy też można owe deski przykręcić wkrętami (przez filc). Innymi słowy: wkręty (w sumie ~180 szt. na powierzchni ~73 m2) przeniosą dźwięki uderzeniowe, czy też nie?
  14. W te 30 tys. za 100m2, to raczej nie uwerzę... . Wiązary dachowe na prosty dwuspadowy dach, z pasem dolnym tworzącym konstrukcję stropu poddasza dla domu o powierzcni zabudowy 120 m2 kosztują z montażem od dwudziestukilku do trzydziestukilku tysięcy zł. Sama konstrukcja! Wiem, bo ściągałem oferty z kilku firm południowej Polski. Dokładnie taka sama konstrukcja musi się znaleźć na domu drewnianym + konstrukcja ścian + wyłożenie ścian płytami OSB + izolacja przeciwwilgociowa + izolacja termiczna + kilka innych "drobiazgów" = 30 tys. x 3 do 5. Wybaczcie, ale nie uwierzę w te 30 tys. Pamiętajcie, że to drewno musi mieć certyfikat, spełniać normy i być czterostronnie strugane. Druga sprawa, nie mniej ważna. Czy jakiś bank da kredyt na budowę domu w cenie 300 zł/m2? Co tam 300, niechby i 3 razy tyle. Od dwóch miesięcy kopię się z bankami, które nie mogą i nie próbują nawet uwierzyć, że da się zbudować dom za mniej niż 2200 - 2400 zł/m2 powierzchni całkowitej
  15. Wielkie gratulacje! Na Twoją stronę trafiłem już dobrych kilka miesięcy temu, bo jest podlinkowana na stronie thermomuru. Zbudowaliśmy przybudówkę w tym systemie już 19 lat temu. Wtedy ta technologia była chyba popularniejsza niż obecnie, a to pewnie dlatego, że więcej ludzi budowało samemu. Były nawet reklamy w telewizji! Teraz to tylko firma i Porotherm, a na to styropian. W 80% przypadków. Teraz zaś lada tydzień zaczynamy budowę domu i oczywiście też z Thermomuru. Sprawdzone: szybko i tanio, a przede wszystkim samemu. Pozdrawiam thermomurowców!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...