
Szym3k
Użytkownicy-
Liczba zawartości
48 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
Szym3k's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Witajcie, Mam pompę głębinową IBO 1,5kW SDM, wyłącznik ciśnieniowy IBO PC+59 (max moc pompy 1,1kW - wiem, że za mało, ale działał 3 - 4 lata i bylo ok), zbiornik 80L. Pompa zaczęła szwankować, przyszedł Pan złota rączka który instalował nam pompę i powiedział, że czas przyszedł na włącznik ciśnieniowy. Miał go wymienić, ale przestał odbierać telefony. Postanowiłem to zrobić samemu. Kupiem taki sam. Wszystko się udało, ale pokazały się paru dniach pokazały się nieszczelności w ujęciach wody na ogrodzie. Podczas naprawy tych nieszczelności pompa przestała tłoczyć wodę mimo pracy. Zmierzyłem ciśnienie na butli i było chyba 0,5 bara. Pomyślałem, że przyszedł czas na wymianę membrany w zbiorniku. Zrobiłem to, ale teraz pompa działa, tłoczy wodę, ale się nie wyłącza. Na manometrze miałem ustawiony zakres pracy 2,5-4 bary. Pompa dobija do 4 barów, ciśnienie stoi w miejscu, ale pompa dalej pracuje. Zmniejszyłem ciśnienie wyłączania do 3,5 bara i jest to samo. Raz tylko pompa wyłączyła się na sekundę i włączyła się ponownie. Włącznik ciśnieniowy jest chyba ok, bo w przeciwnym razie ciśnieni na manometrze by rosło powyżej ustawionego - tak jak to miało na początku. Gdzieś jest jakaś nieszczelność i to jest problem? Dziwi mnie tylko, że przed wymianą membrany wszystko działało przez 2 - 3 dni. Ktoś podsunie jakiś pomysł? Pozdrawiam, Szymon
-
Również mam nadzieję, że Państwa informacje pomogą mi. Problemem może być to, że beton który mam jest zrobiony z cementu i drobnego kruszywa, natomiast Państwa beton ma w składzie keramzyt (przynajmniej tak mi się wydaje - z tego co widziałem na YT ) i przez to jest łatwiejszy do cięcia. Zobaczymy co rzeczywistość pokaże. Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać mój problem to proszę o pomoc. Pozdrawiam, Szymon
- 262 odpowiedzi
-
- beton
- beton architektoniczny
- (i 15 więcej)
-
Witam, Zamierzam obłożyć kominek betonem. Niestety płyty są większe niż kominek. Próbowaliśmy je ciąć tarczą do kamienia, ale niestety nie wygląda to najlepiej - krawędzie są wyszczerbione. Co byście polecali do cięcia tych płyt. Niestety tarcza z wodą odpada - w instrukcji napisane jest aby unikać wody. Jest tylko wzmianka o "systemie kamieniarskim" - co by to nie znaczyło. Byłem też u kamieniarza, ale niestety zaproponował mi cięcie z wodą. Dzięki i pozdrawiam, Szymon
- 262 odpowiedzi
-
- beton
- beton architektoniczny
- (i 15 więcej)
-
Kolego trochę zaśmiecę CI temat. Sam jestem właśnie na etapie wykonywania DGP. Powiedzcie mi proszę jakiej rury użyć (spiro czy metalowa - obie izolowane) do podłączenia systemy z turbiny? Chodzi dokładnie o to, że z okapu kominka na strych wychodzi rura metalowa i co dalej do turbiny - również metalowa czy spiro? Dzięki i pozdrawiam, Szymon P.S. Powiedzcie mi proszę jeszcze gdzie prawidłowo powinny być rozmieszczone anemostaty w pokojach - przy oknie czy w możliwie największej odległości od okna?
-
Mi się osobiście wydaje, że osoba która stawiała obudowę w którymś miejscu nie zachowała odstępu od wkładu kominkowe i to jest przyczyna pękania obudowy. Zobaczymy co zaproponuje deweloper. W każdym razie dzięki za pomoc.
-
Hmmm chyba nie do końca jest tak jak piszesz. Producent zaleca, żeby między płytami zachować dylatacje. Więc obudowa musiał by być dziurawa. Sam nie wiem...
-
Kominek ma również grzać (będzie DGP z turbiną do innych pokoi niż salon). Możesz rozwinąć wypowiedź o obudowie tylko z betonu architektonicznego? Bez izolacji z płyt krzemianowo-wapiennych?
-
Powiem tak... instrukcję przekazałem osobie robiącej obudowę, a co ona zrobiła to już jej tajemnica. Wełna nie pospadała bo przez kratki wylotowe włożyłem domowej roboty kamerę i wszystko było ok. Cieszy mnie co napisałeś A jak zbudowaną obudowę byś polecał wiedząc, że ma być obłożona płytami z betonu architektonicznego? Płyty krzemianowo-wapienne na stelażu i do tego wbudowanie ich cegłą/gazobetonem i na to beton architektoniczny (zakładając, że tym razem wszystko będzie dobrze zbudowane)?
-
Popękał gazobeton i płyty karton-gips. Obudowa była zbudowana tak jak piszesz (od środka) wełna - gazobeton - płyta karton-gips. Czyli jeżeli twierdzisz, że przyczyna pęknięcia była fuszerka konstrukcyjna to taka sama budowa tylko z zastąpieniem wełny płytami krzemianowo-wapiennymi da radę (zakładając, że znowu firma nie skopie niczego). Co do lichości firmy i jej wyboru - takiego dewelopera wybrałem . Jeszcze proszę powiedzcie mi - obecna obudowa kwalifikuje się do rozbiórki?
-
Witam, Planowałem oklejeni obudowy kominka płytami betonowymi. Lecz w między czasie okazało się, że na obudowie widoczne są pęknięcia - w 3 miejscach. Sam obudowa zbudowana jest z gazobetonu, odizolowanego o wewnątrz wełną z folia aluminiową, a na zewnątrz położone są płyty KG. Firma, która nam stawiała obudowę chyba sama nie wie jak podejść do tematu, ponieważ na początku mówili, że rozbiorą obudowę i postawią nową z płyt krzemianowo-wapiennych, jednak gdy powiedziałem, że chcemy odbudowę obłożyć betonem strukturalnym, którego jedna płyta waży 30 kg, doszli do wniosku, że powiększą dylatację wokół wkładu kominkowego, a same pęknięcia zakleją. Jak według Was powinna wyglądać taka naprawa? Obawiam się, że zaklejenie pękniętego gazobetonu nic nie da i po jakimś czasie na płytach betonu strukturalnego znowu pojawią się pęknięcia. Jeżeli obudowa powinna być rozebrana, to z czego powinna być postawiona nowa, żeby wytrzymała ciężar płyt betonu strukturalnego? Sprawa trochę pilna, ponieważ firma ma wejść z robotami już w przyszłym tygodniu. Pozdrawiam, Szymon
-
Witam po przerwie. Widzę, ze dyskusja odbiegła trochę od mojego pytania. Dużo pomocy merytorycznej uzyskałem od firmy w której dokonam zakupu. Mam jeszcze jeden dylemat. Chodzi o to jakie rury zastosować od turbiny - sztywne ocynkowane + izolacja, czy elastyczne izolowane. Czytałem, że elastyczne powinny być używane tylko na końcówkach całego systemy przy anemostatach. Natomiast ze względów łatwości zakładania instalacji lepiej by było to zrobić na rurach elastycznych (poddasze nieużytkowe z gęstą kratownicą). Jak Wy to robicie/macie zrobione u siebie? Dodatkowo nasunęło mi się jeszcze kolejne pytanie. Od kominka do turbiny będą szły rury o średnicy 150mm. Jaką średnicę rur dać za turbiną? Za turbiną rury mają się rozgałęziać na dwie - jedna będzie szła do jednego, dużego pokoju, a druga będzie się rozgałęziała jeszcze raz i rozchodziła do dwóch pokoi. Jakimi średnicami to załatwić? Dzięki i pozdrawiam, Szymon
-
Witam, Odświeżę trochę mój temat. Wstępnie zdecydowałem się na turbinę z bypasem bananceo III. Co sądzicie na jej temat? Nie za duża do mojego domu? Wyszedłem z założenia, że im turbina o większej wydajności tym będzie mogła chodzić na mniejszych obrotach, a co za tym idzie będzie ciszej w domu. Drugie pytanie jest takie. Człowiek który ma mi to zakładać mówił, że do pokoi rozprowadzi rury poprzez użycie trójników. Gdzieś wyczytałem, że lepszą opcją jest użycie skrzynek rozprężnych. Podpowiecie mi coś w tym zakresie? Nie wiem czy czegoś nie pokręciłem. No i ostatnie pytanie. Kominek to Supra Temporis 2D. Wkład ten na swojej obudowie ma 4 miejsca do podłączenia rur. Czy z tych miejsc mają właśnie wychodzić rury i przed wejściem do turbiny mają się one łączyć w jedną, czy też wystarczy, że z sufitu będzie zwisała jedna rura zasysająca ciepłe powietrze z nad kominka, kończąca się poniżej kratek i tylko ona będzie podłączona do turbiny. Szukam odpowiedzi na te pytania ponieważ chcę być pewny, że instalator nie zamontuje mi jakiegoś bubla. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam, Szymon
-
Myślałem, że to chodzi o jakiś regulamin serwisu Supry . Rozumiem, ze ten post nie był do mnie .
-
A mógłbyś rozwinąć o co chodzi z tym paragrafem bo nie mogę znaleźć takiego regulaminu? Będę wdzięczny
-
Nikt nie pomoże?