Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Boot

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Boot's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Cześć czy możesz napisać jaki kondensator wymieniłeś w piecu Vitodens 222w
  2. Witam, ostatecznie zrezygnowałem z rur DGP. Zostawiłem tylko otwory w sąsiednich pomieszczeniach dzięki czemu będzie lepsza wentylacja przestrzeni w której sa drewniane belki. Przy okazji będę miał też stały dostep do ich rewizji. Teraz mam kolejne pytanie. Czy dobrym pomysłem jest obłożenie belek drewnianych wełną kominkową (razem z folią aluminiową)? Myślę o przykręceniu jej za pomocą wkrętów. Jak widać na zdjęciach pustka powietrzna w której są belki jest dosyć spora (wysokośc3m, szerokośc3m, głębokość 15cm). Mam nadzieję że nic złego się nie będzie dziać. Oczywiście na bieżąco będę kontrolował. Pozdrawiam
  3. Forest, no właśnie tego się obawiałem...co teraz? czy jest jakaś alternatywa? może jakaś izolacja na te belki? czy muszę rezygnować z rozprowadzenia powietrza? czy jeśli będzie sama rura spalinowa to nadal jest zagrożenie pożaru? minimalna odległość od otaczających ją belek jest okolo150mm - obawiam się że będę musiał to jakoś izolować.... pozdrawiam
  4. Witam, prace mozolnie posuwają się do przodu. Właśnie kończe DGP i mam pewne obawy: czy rura spiro może dotykać elementów drewnianych (belka)? Nie wiem jaka tam będzie maksymalna temperatura, a boje się o zagrożenie pożarem. Dla zmniejszenia ryzyka przykręciłem profile do belka tak aby rura nie dotykała bezpośrednio drewna ( zawsze to jakaś dodatkowa pustka powietrzna). nie wiem jak dociąć ostatnią płytę silca przez którą będą szły rury spiro i dymowa (na zdjęciu), czy zrobić wieksze otwory a przestrzeń między płytą a rurami wypełnić zaprawą do płyt silca? czy może watą albo jakimś innym materiałem?zeby pozwolić na "prace" materiału rury nad czopuchem chcę połączyć taśmą aluminiową dzięki czemu nie będą się ruszały z tym że (oczywiście po fakcie) na tasmie którą kupiłem odczytałem że jest to taśma do 150'C i teraz nie wiem czy mogę ją zastosować. Przykleiłem już nią rury spiro do kratek wylotowych... pozdrawiam
  5. Witam, czy mogę użyć tę zaprawę prosto z worka czy muszę dodać cement lub coś innego? (przypomnę że chodzi murowanie bocznych ścianek kominka) pozdrawiam
  6. WItam, przede wszystkim wielkie dzięki za wszystkie komentarze Jesli dobrze rozumie to podstawą jest gruntowanie, natomiast impregancja to raczej takia dodatkowa czynność, która może ale nie musi być. Mi aż tak bardzo nie zależy na tym aby sie nie kurzyło lub żeby lepiej się cieło dlatego zrezygnuje z impregantów i zastosuje tylko grunt. Rozumiem że gruntować można kilka sekund przed nałożeniem kleju? Co do rewizji to jeszcze nie wiem czy zrobie drzwiczki z boku ściany kominka (zależy od kosztu). Pozdrawiam
  7. Czyli spoina może być nawet między 5mm a 10mm? Potem to nie wiem jak to zmienie no chyba że przez górną kraktę...albo jak kominek znudzi się już domownikom Co to znaczy dobry dostęp? Chodzi Ci o jakąś rewizje w obudowie kominka? czy wystarczy dostęp przez górną kratkę? Impregnat SILCADUR-HTI przeznaczony do impregnacji płyt izolacyjnych SILCA. Odporny na wysokie temperatury (do 900°C) służy do utwardzania powierzchni płyt i zapobiega pyleniu. Stosować w kominku na wewnętrznych stronach płyt izolacyjnych. Nie używać do gruntowania pod tynkowanie/klejenie. Do tego celu służy grunt SILCACON Albo ja coś źle rozumiem albo ktoś (Ty lub producent) się myli? Jaka jest różnica między impregancją a grunotwaniem w przypadku omawianych płyt? Bo ja rozumiem to tak że impregnuje się krawędzie które łączy się z innymi płytami lub ścianą a gruntuje pod tynk z siatką.
  8. Wojtek 796, dziękuje za szybką odppwiedź. Materiały jak chce użyć to: klej SILCADUR-HFS (do łaczenia płyt) klej SILCACON (do lączenia płyt z tylną ścianą oraz z cegłami) Impregnat SILCADUR-HTI Grunt SILCACON Kominek docelowo ma stanowić jednolitą bryłę którą chce pokryć tynkiem (i cegły i płyty), a później farbą. Początkowo chciałem boczne sciany całe zrobić z cegły, ale ostatecznie koncepcja cegieł do czopucha wygrała. Rury DGP będą aluminiowe typu spiro. Czy w takim przypadku muszę je jakoś zakończyć w czopuchu? czy mogą sobie bezwładnie zwisać nad wkładem kominkowym (przypomne że zrzygnowałem z kolektora). Jaka powinna być odległość rury do górnej ścianki wkładu kominkowego? Czy do mocowania płyt mogę użyć zwykłych wkrętów fosfatowanych np. do drewna 3,5 x 45mm? Z tego co rozumiem to impregnuje się tylko krawędzie któe będą klejone więc nie do końca rozumie zasadność impregnowania przed docięciem? chodzi o dłuższy czas wchałaniania ? Gruntuje tylko powierzchnie do których będę kleił siatkę czy wszystkie powierzchnie? Czy dolot powietrza z zewnątrz 100mm jest wystarczającej średnicy? (dodatkowo będzie oczywiście otwór pod kominkiem ale raczej wolałbym aby powietrze do spalani było brane z zewnątrz. W instrukcji wkłądu nie mogłem znaleźć informacji dotyczącej ilości powietrza... Czy odcinek rury odprowadzająca spaliny do komina może być w poziomie na odległości około 50cm (wyjście z komina do kolanka z rewizją) ? pozdrawiam
  9. Witam, proszę o wszelkie uwagi dotyczące mojego projektu. Na podstawie forum oraz dyskusji z ludźmi którzy mają kominki chciałbym przedstawić mój projekt. Wkład Lechma 8kw narożny Doprowadzone powietrze z zewnątrz rura 100mm z przepustnicą Do wysokości czopucha abudowa cegłą czerwoną – nie wiem jaka zaprawa?? (bo na forum różne opinie..) Brak nadproża z cegieł, zamiast tego płyta silca 3mm położona na bocznych ściankach z cegły nie wiem w jaki sposób połączyć płytę z cegłą? Zabudowa czopucha – płyta silca 3mm na klej i wkręty. Na to siatka klej i tynk. Dodatkowo chcę na spoinach dołożyć od wewnątrz kawałki płyt o szerokości 200mm dla wzmocnienia połączeń (na rysunki oznaczyłem ciemniejszym kolorem) Tylna ściana cała zabudowana płytą silca 3mm DGP grawitacyjne - 4 rury x 125mm odprowadzające powietrze do łazienki która jest za kominkiem do sypialni która jest 1m od kominka (po śkosie) oraz dwie rury na poddasze (pokoje nad kominkiem) Brak kolektora DGP. Zabudowa kominka zakończona 20cm pod sufitem (brak komory dekompresyjnej) z powodu rury gazowej idącej nad kominkiem (projektant instalacji gazowej twierdzi, że lepiej nad kominkiem niż jakby rura miała iść przez sypialnie..hmm) Dwie kratki wylotowe z kominka 170x490mm oraz 170x330mm Na dole otwór 200x500mm Sufit – stelaż GK podwieszany do drewnianych belek Pozdrawiam
  10. Witam Wszystkich, niedawno zostałem właścicielem połowy starego domu (około 130 lat). Położyłem kanalizę i teraz planuje robić posadzkę. Na podstawie różnych opinii podjąłem decyzję że będzie to foila budowlana (0,3mm) styropian 5cm+3cm (dwie warstwy z przewiązaniem) folia budowlana (0,3mm) wylewka (50%piasek, 50% zwir 0,4) 7cm w zanurzona zbrojona siatką (100x100mm). Problem powstał w momencie zbierania coraz to większej ilości opinii. Zdążyłem się dowiedzieć że chudziak nie tylko służy do stabilnego podłoża pod posadzkę ale także przeciw roślinie oraz przeciw gryzoniom. Problem jest w tym że przyłącze kanalizacyjne jest na głębokości 30cm co ogranicza grubość całej podłogi. Obniżenie przyłącza wiąże się ze sporą robotą ponieważ rura jest w fundamencie z ogromnych kamieni polnych a do tego jest to także przyłącze z którego korzysta sąsiad. Być może dla większości z was to nie jest duży problem (w teorii niby wystarczy pożyczyć młot, odkopać obniżyć i po temacie) ja jednak spodziewam się pewnych problemów będąc już w samej praktyce. I tu kłania się rachunek zysków i strat - czy gra jest warta świeczki. Dlatego chciałbym zaczerpnąć waszej opinii dotyczącej ogólnego oszacowania skutków mojego rozwiązania. Dodam tylko że w 70% grunt składa się z suchej gliny na której jest cienka warstwa piasku (początkowo myślałem że to może wystarczy jako chudziak choć teraz to już nie wiem:bash:. Wiem też że prawdopodobnie mam za mało styropianu ale nie wiem jakie będą tego prawdziwe skutki? o ile więcej za ogrzewanie? jakie prawdopodobieństwo pęknięcia wylewki? Do tego jest jeszcze problem pogody ponieważ zbliżają się lekkie mrozy i nie wiem czy nie lepiej to przełożyć na następny rok a teraz położyć instalacje wodną i zająć się poddaszem... ps. jestem ciekaw czy ktoś w ogóle przeczyta to do końca Pozdrawiam Marek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...