Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

waclawekala

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

O waclawekala

  • Urodziny 18.02.1974

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Mińsk Mazowiecki
  • Kod pocztowy
    05-300
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

waclawekala's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. witam. czy mogę prosić o namiary na wykonawcę - oczywiście jeśli jest pan zadowolony z centrali i z wykonania. Też chciałbym coś takiego zamontować u siebie
  2. waclawekala

    Zanim zamknę obudowę...

    PS. Sorki, że się: tak wciąłem z pytaniem:rolleyes:
  3. waclawekala

    Zanim zamknę obudowę...

    Ciekaw jestem jak działa to "wydłużanie" (bez skojarzeń) kanałów. Ja też będę robił podobne dgp i nie chcę się bawić w fabryczny dystrybutor. Czy obniżenie kanału poniżej kratki wylotowej nie spowoduje znacznego spadku ciśnienia na rurze i powietrze nie popłynie głównie przez kratkę?
  4. Witam. Czy dalej trwają fere ktoś pomoże? z góry dziękuję
  5. Witam Właśnie zaczynam budowę własnego kominka. Zgodnie z radami forumowiczów otwieram nowy temat. Dane: Wkład Jotul i 570 salon 70 m 2. Kominek umieszczony centralnie. Kominek ma mieć "ciepła obudowę" i grawitacyjne rozprowadzenie ciepłego powietrza do 3 pokoi Obudowa wykonana z płyty szamotowej 3 mm. Maksymalna długość kanału dgp ok 4,5 m - średnica kanału 150 mm. Akumulacja termokręgi na kominie i ściany obudowy. Pytania: czy 4,5 m to nie zbyt duża długość kanałów . czy obudowa ciepła nie będzie powodowała zmniejszenia skuteczności grawitacyjnego rozprowadzenia ciepłego powietrza czy da się na taką odległośc rozprowadzić powietrze bez dystrybutora. Jak ukształtować komorę by powietrze dobrze rozchodziło się po pokojach pozdrawiam i dziękuję z góry za rady
  6. Szanowni Państwo. ja też zamierzam robić wentylację mechaniczną i tez miałem "przyjemność" kontaktu z Panem Brzęczkowskim. Dużo gadania teorii zachwalania kanałów plastikowych typu pe flex. venti flex..... a potem propozycja zrobienia instalacji na zwykłych "miękkich" przewodach ocieplonych wełną na rozdzielaczach kominkowych. Jak powiedział wykonawca Pana Brzęczkowskiego oni przeważnie robią na miękkich kanałach a te plastikowe to w zasadzie raz używali i chyba się nie sprawdziły. Pan Brzęczkowski jest niewątpliwie teoretykiem ale obawiam się że na wykonaniu instalacji w "realu" niezbyt się zna i nie radziłbym opierać się o jego rady. Pozdrawiam
  7. tez zastanawiam się nad zakupem tego paleniska. Pytanie czy producent bądź sprzedawca stanął na wysokości zadania i wyjasnił sprawę, czy zmontował już Pan całość? Będę wdzięczny za wszelkie informacje
  8. Dziękuję za szybką odpowiedź. To że cegły są krzywe każdy wie. Cała przyjemność i sztuka ułożyć je tak by krzywa do krzywej pasowała i w efekcie było równo - tak mówił mój ś p dziadek. Niestety to było dawno, dawno temu i ja się jeszcze wtedy niestety nie interesowałem budową pieców , a teraz żal, żal, żal,. Wracając do tematu. Z posta kolegi Piotra wnioskuję że trzeba płyty wielkoformatowe przykleić do frontu ścianek szamotowych. Wtedy ewentualne pęknięcie będzie z boku i nie będzie go widać. Może wysunąć płytę poza ściankę tak z 4 - 5 cm wtedy rant zamaskuje ewentualną rysę. Buduję dom i pomny na rady forumowiczów postanowiłem się dobrze przygotować do budowy kominka - chciałbym uniknąć błędów o których czytałem na forum. Zawsze lepiej uczyć się na cudzych. W telegraficznym skrócie: chcę zbudować kominek, który by nieco akumulował ciepło, nie powiem akumulacyjny czy III generacji bo zapewne byłbym uznany za ignoranta - założenia: - dodatkowe źródło ciepła - opalanie w weekendy i jeden dwa razy w tygodniu. - bryła u podstawy 120 - 80 cm wysokość 280 cm - wkład: podoba mi się jotul i 570 -ale czy się nada, może coś innego, będę niezmiernie zobowiązany za sugestie - "akumulacja : 3 ściany z cegły szamotowej na płask, a może na sztorc ?- nie umiem wyliczyć jak cegła akumuluje i przewodzi ciepło i jak będzie lepiej - jak już pisałem prawa ściana sąsiaduje z TV i lepiej żeby była chłodna -front z płyty wielkoformatowej dobrze było by by był ciepły. - rura do komina ok 80 - 100 cm odcinka pionowego myślałem o kręgach coś jak owo od Bohusza ( oryginał zJotula mnie nie przekonuje - cena i de facto nie potrafili mi podać z czego to jest) lub na może razem rura z żebrowaniem - wyleciało mi z głowy jak to ustrojstwo się nazywa - rozprowadzenie grawitacyjne do 4 pokoi na górze, kominek jest po środku domu, odcinki max 3,5 m - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją. Tyle w telegraficznym skrócie jak się nauczę wklejać rysunki to coś naskrobię i zaprezentuję. Oczywiście lepsze były by Kanały dymowe rozprowadzenie ... ale przy moich założeniach był by to przerost formy nad treścią. Co koledzy myslą o takim zarysie? Pozdrawiam
  9. Witam jestem nowy na forum. Przeczytałem wywody szanownych forumowiczów i mam pytanie. Mam zamiar zrobić ścianki boczne obudowy kominka z prostki szamotowej położonej na płasko ( po bokach będzie ścianka telewizyjna i wolałbym by bok obudowy się nie przegrzewał, a jednocześnie akumulował ciepło). Przód miałby być ciepły dlatego płyta wielkoformatowa 3mm - taka jak od Bogusza - czym to połączyć. Jak ściany rożnej grubości będą się zachowywały pod wpływem temperatury? Czy przykleić płytę 30 mm do ścianek z prostek czy też wkleić ją między nie? Czy na łączeniu dać wzmocnienie ze ścinka płyty? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedz. Wa
×
×
  • Dodaj nową pozycję...