
mgorski1980
Użytkownicy-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
O mgorski1980
- Urodziny 03.05.1979
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
mgorski1980's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Dawno mnie tutaj nie było, a mam pytanie, na które nie potrafię odnaleźć odpowiedzi. Chodzi o docieplenie krawędzi okien węgarkiem w przypadku rolet typu integro. Okna mam wysunięte poza lico ściany zewnętrznej o ok. 1,5-2 cm, zastosowane zostały taśmy z Illbrucka. Z tego co widziałem na wystawce w firmie sprzedającej i montującej rolety (bodajże z Krispola) prowadnice są montowane blisko zewnętrznej krawędzi profilu okiennego (daleko od wkładu szybowego). W takim montażu za bardzo nie ma miejsca, żeby przykleić na okno węgarek, bo zasłoni się dojście do rewizji w skrzynce z roletą. Co z tym zrobić ? Czy spróbować zamówić węższe rolety, żeby prowadnice zostały przykręcone bliżej szyby, dzięki czemu będę miał trochę więcej miejsca na przyklejenie węgarka ? Czy w ogóle węgarek przykleja się do prowadnic z rolety ? No i w którym miejscu profilu okiennego powinno się prawidłowo montować prowadnice ?
- 2 493 odpowiedzi
-
Nie chodzi o kasę, bo to żadna kasa przy łącznych kosztach budowy domu. Mam wątpliwości bo właśnie kierownik budowy, który zarazem jest projektantem płyty, powiedział, że przy takiej wymianie gruntu, czyli ok. 80 cm, drenażu nie muszę robić. I jak zaczynam się zastanawiać to właśnie ta woda pod płytą w niczym nie powinna przeszkadzać, a jej ciągłe odprowadzanie i powtórne sączenie się z wszystkich stron wykopu może przynieść więcej kłopotów niż korzyści. Zdaje się, że kolega Merkawa kiedyś pisał o negatywnych skutkach drenażu (chodzi o wypłukiwanie gruntu). Czy jest tutaj osoba, która mając podobne warunki gruntowe (glina) nie robiła drenażu pod płytą ?
- 16 600 odpowiedzi
-
- abc instalacji
- alarmy
-
(i 110 więcej)
Oznaczone tagami:
- abc instalacji
- alarmy
- antywłamaniowe
- architektura
- beton
- bezpieczeństwo
- bojler
- bramy
- bramy garażowe
- budowa
- cwu
- cyrkulacja
- dachy
- dom
- dom bez granic
- domek letniskowy
- domy drewniane
- drenaż
- drzwi
- działka budowlana
- dzienniki budowy
- eklektyczne
- ekogroszek
- ekologiczne
- elektryczność
- elewacje zewnętrzne
- fasada
- firany
- fontanny ścienne
- fundament
- fundamentowa
- fundamenty
- fundamenty i piwnice
- garaż
- garaże
- gaz
- gres
- grupy budujące
- hyde park cegła
- instalacje
- inteligentne instalacje
- izolacja
- izolacje
- kaskady
- klimatyzacja
- kominki
- kominy
- koszenie trawników
- kotły
- lista płac wykonawców
- materiał
- miedź
- mieszkanie
- my z mieszkań
- nieruchomości
- o oblicówkach
- ogród
- ogrody
- ogrodzenia
- ogrzewanie
- ogłoszenia drobne
- okna
- osb
- oświetlenie
- pilawa
- piwnica
- plan
- poddasze
- podjazdy
- podłoga
- podłogi
- podłogówka
- pokój
- pompa ciepła
- pompy ciepła
- powierzchnia działki
- prąd
- projekt
- projektant
- projekty
- przed
- przemyślany
- przyłącza
- pustak
- płyta
- rekuperacja
- schemat
- schody
- ściany
- ściany wodne
- ścieki
- solary
- sswin
- stodo 12
- stropy
- taras
- thermobel
- tynki
- wentylacja
- więźba
- wizualizacja
- wnętrza
- woda
- współczynnik
- wykończenie ścian
- wymiana doświadczeń
- wysadzinami
- zabezpieczenie
- zasłony
- zewnętrzne
- zużycie prądu
- ławy
-
Tak jak pisałem, pod humusem jest glina (do 5 m, głębszych odwiertów nie robiłem), często właśnie w postaci plasteliny. Podbudowa to dolomit, tylko górna warstwa, w której prowadzona jest kanalizacja wykonana jest z piasku. Będę musiał wypompowywać wodę z końcowej studzienki drenarskiej, bo do gleby będzie bardzo wolno wsiąkać, a po krótkim czasie poziom wody podniesie się w niej na tyle, że woda wróci do drenażu. W garażu będę miał podłączenie do kanalizacji, a co do rynien, to jasna sprawa. Po każdym deszczu będzie zbierała się woda w podbudowie. Ogólnie nie mam możliwości odprowadzenia wody z drenażu, więc będę musiał zgromadzoną wodę rozlewać po ogrodzie, czyli pewnie część tej wody wróci pod fundament. Głównie interesuje mnie czy woda w podbudowie jest czymś bardzo niepożądanym, zagrażającym konstrukcji budynku.
- 16 600 odpowiedzi
-
- abc instalacji
- alarmy
-
(i 110 więcej)
Oznaczone tagami:
- abc instalacji
- alarmy
- antywłamaniowe
- architektura
- beton
- bezpieczeństwo
- bojler
- bramy
- bramy garażowe
- budowa
- cwu
- cyrkulacja
- dachy
- dom
- dom bez granic
- domek letniskowy
- domy drewniane
- drenaż
- drzwi
- działka budowlana
- dzienniki budowy
- eklektyczne
- ekogroszek
- ekologiczne
- elektryczność
- elewacje zewnętrzne
- fasada
- firany
- fontanny ścienne
- fundament
- fundamentowa
- fundamenty
- fundamenty i piwnice
- garaż
- garaże
- gaz
- gres
- grupy budujące
- hyde park cegła
- instalacje
- inteligentne instalacje
- izolacja
- izolacje
- kaskady
- klimatyzacja
- kominki
- kominy
- koszenie trawników
- kotły
- lista płac wykonawców
- materiał
- miedź
- mieszkanie
- my z mieszkań
- nieruchomości
- o oblicówkach
- ogród
- ogrody
- ogrodzenia
- ogrzewanie
- ogłoszenia drobne
- okna
- osb
- oświetlenie
- pilawa
- piwnica
- plan
- poddasze
- podjazdy
- podłoga
- podłogi
- podłogówka
- pokój
- pompa ciepła
- pompy ciepła
- powierzchnia działki
- prąd
- projekt
- projektant
- projekty
- przed
- przemyślany
- przyłącza
- pustak
- płyta
- rekuperacja
- schemat
- schody
- ściany
- ściany wodne
- ścieki
- solary
- sswin
- stodo 12
- stropy
- taras
- thermobel
- tynki
- wentylacja
- więźba
- wizualizacja
- wnętrza
- woda
- współczynnik
- wykończenie ścian
- wymiana doświadczeń
- wysadzinami
- zabezpieczenie
- zasłony
- zewnętrzne
- zużycie prądu
- ławy
-
Mam kilka pytań dotyczących drenażu (tak, wiem, że temat był tutaj poruszany, przeczytałem dużą cześć tego wątku). Dom jest posadowiony na płycie fundamentowej, pod płytą wymiana gruntu na ok. 70-80 cm, na dole kruszywo, na górze piasek, dookoła płyty pozioma opaska przeciwwysadzinowa o szerokości ok. 60 cm. Pod humusem mam glinę, miejscami glinę piaszczysta. Generalnie po opadach jest mokro i miejscami grząsko. Nie mam gdzie odprowadzić wody z drenażu, wodę musiałbym rozpryskiwać na działkę (powierzchnia ok. 900 m2). Projektant płyty, polecany m.in. w tym wątku, mówi, że nie robiłby drenażu (chociaż w projekcie jest, bo zawsze daje), podobnego zdania jest ekipa, która częściowo budowała dom. Pytania: 1) Czy jedynym uzasadnieniem stosowania drenażu jest ewentualna możliwość zamarznięcia wody pod płytą i "podniesienia" budynku ? Jeśli tak, to przy podbudowie 80 cm i opasce to chyba jest niemożliwe, musiałoby chyba przymrozić do -20 stopni i tak trzymać przez miesiąc lub dwa (słowa projektanta). 2) Czy coś się może stać z konstrukcją budynku, jeśli podbudowa będzie stała w wodzie ? 3) Każdy wykop drenuje w jakimś stopniu grunt, bo ściąga wilgoć z okolicy. Jeśli będę zbierał drenażem wodę spod płyty i rozpompowywał ją po działce, to ta woda pewnie znowu wróci pod płytę. Czyli taki obwód zamknięty będzie stopniowo "wypłukiwał" podbudowę. W takim razie czy nie lepiej po prostu olać drenaż i pozwalać ewentualnej wodzie pozostawać w podbudowie, z czasem będzie wsiąkać do niższych warstw gruntu (aż do kolejnych większych opadów).
- 16 600 odpowiedzi
-
- abc instalacji
- alarmy
-
(i 110 więcej)
Oznaczone tagami:
- abc instalacji
- alarmy
- antywłamaniowe
- architektura
- beton
- bezpieczeństwo
- bojler
- bramy
- bramy garażowe
- budowa
- cwu
- cyrkulacja
- dachy
- dom
- dom bez granic
- domek letniskowy
- domy drewniane
- drenaż
- drzwi
- działka budowlana
- dzienniki budowy
- eklektyczne
- ekogroszek
- ekologiczne
- elektryczność
- elewacje zewnętrzne
- fasada
- firany
- fontanny ścienne
- fundament
- fundamentowa
- fundamenty
- fundamenty i piwnice
- garaż
- garaże
- gaz
- gres
- grupy budujące
- hyde park cegła
- instalacje
- inteligentne instalacje
- izolacja
- izolacje
- kaskady
- klimatyzacja
- kominki
- kominy
- koszenie trawników
- kotły
- lista płac wykonawców
- materiał
- miedź
- mieszkanie
- my z mieszkań
- nieruchomości
- o oblicówkach
- ogród
- ogrody
- ogrodzenia
- ogrzewanie
- ogłoszenia drobne
- okna
- osb
- oświetlenie
- pilawa
- piwnica
- plan
- poddasze
- podjazdy
- podłoga
- podłogi
- podłogówka
- pokój
- pompa ciepła
- pompy ciepła
- powierzchnia działki
- prąd
- projekt
- projektant
- projekty
- przed
- przemyślany
- przyłącza
- pustak
- płyta
- rekuperacja
- schemat
- schody
- ściany
- ściany wodne
- ścieki
- solary
- sswin
- stodo 12
- stropy
- taras
- thermobel
- tynki
- wentylacja
- więźba
- wizualizacja
- wnętrza
- woda
- współczynnik
- wykończenie ścian
- wymiana doświadczeń
- wysadzinami
- zabezpieczenie
- zasłony
- zewnętrzne
- zużycie prądu
- ławy
-
Dziękuję za dokładny opis. Jakbyś mógł jeszcze Andrzeju ustosunkować się do mojego pytania z postu: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?76442-Pe%C5%82ne-deskowanie-dachu&p=6958587&viewfull=1#post6958587 dotyczącego źle przybitych łat i dziurach powstałych w kontrłatach i papie po ich oderwaniu. Czy jest to jakiś problem w przypadku dachu o nachyleniu ponad 40 stopnie ? Czy może w tych miejscach nastąpić przeciek ? Czy też się tym nie przejmować i kłaść śmiało dachówkę ?
-
Nie ma szans, żeby papa samoczynnie się uszczelniła. Papa jest właśnie ryflowana, będziemy ją przyklejać na specyfiku podanym przez Andrzeja Wilhelmi.
-
Dziękuję Andrzeju, kupiłem polecany przez Ciebie lepik/uszczelniacz. Mam jeszcze jedno pytanie. Przez ostatnie kilka dni razem ze szwagrami i kolegą kładliśmy papę na dachu, od razu przybijaliśmy kontrłaty i łaty. Niestety, nie wiem jak to się stało, pomyliliśmy się i 3-4 rzędy łat mniej więcej w połowie połaci dachu, przybiliśmy w złym miejscu (za wysoko). Musieliśmy je oderwać od kontrłat i przybić niżej. Pytanie, czy musimy teraz jakoś uszczelnić pozostałe dziury po gwoździach (w kontrłatach no i w papie), czy się tym nie przejmować ? Kładziemy papę na włókninie poliestrowej, modyfikowaną SBS, pod kontrłaty nie dawaliśmy żadnego lepiku, bezpośrenio biliśmy je do papy i krokwi, kąt nachylenia dachu ok. 40-42 stopnie.
-
Andrzeju Wilhelmi, dziękuję za informację. Przylepię papę do pasa nadrynnowego na lepiku. Mam jeszcze jedną wątpliwość. Już chciałem kupić lepik na zimno firmy Den Braven (Den Bit-L) dostępny np. w LM, zresztą ktoś go już kiedyś polecał na forum, ale przeczytałem w karcie technicznej, w rubryce Ograniczenia "Nie stosować do płyt styropianowych, płyt warstwowych i pap smołowych lub na taśmie aluminiowej". Że nie można go stosować w połączeniu ze styropianem to oczywiste, martwi mnie natomiast ta taśma aluminiowa. Pas nadrydnnowy będzie u mnie aluminiowy (wydaje mi się, że będzie trwalszy niż stalowy galwanizowany). Czy pomimo tej informacji od producenta mogę zastosować ten lepik ? Albo może możesz/możecie polecić jakiś inny konkretny lepik (producent/rodzaj) ? Przepraszam, że proszę o tak szczegółowe informacje, ale nie chcę po prostu czegoś zepsuć.
-
Przeczytałem kilka wątków o prawidłowym wykonaniu deskowania i ogólnym wykończeniu dachu, jednak nadal mam kilka wątpliwości. A deskowanie, pokrycie papą oraz dachówką chciałbym wykonać we własnym zakresie. Pierwsza wątpliwość - kilka stron wcześniej Andrzej Wilhelmi radzi, żeby papę przykleić do pasa nadrynnowego lepikiem na zimno i przygrzać palnikiem. Czy taki lepik nie będzie się topił i spływał pod wpływem nagrzewania się dachu latem ? Nie wystarczy, że papa zostanie dociśnięta do pasa nadrynnowego kratką wentylacyjną z wróblówką ? Druga wątpliwość - w jaki sposób prawidłowo wykończyć i zabezpieczyć otwór na kominek z kanalizacji ? Najlepiej jakby ktoś mógł podesłać zdjęcia z wykończonym otworem.
-
Ulga budowlana, czy lepiej śpieszyć się z pozwolenie na budowę ?
mgorski1980 odpowiedział mgorski1980 → na topic → Prawo i finanse
Instalacje wewnętrzne w miarę możliwości będę robił sam i z pomocą rodziny i przyjaciół, w takim przypadku zgromadzenie materiałów instalacyjnych powinno być dla mnie opłacalne. Co jeszcze oprócz kabli i hydrauliki ? Myślałem o oknach połaciowych (też zajmują stosunkowo niewiele miejsca, ale ich montaż wykona firma zewnętrzna, więc pewnie będzie VAT jak za usługi. -
Ulga budowlana, czy lepiej śpieszyć się z pozwolenie na budowę ?
mgorski1980 odpowiedział mgorski1980 → na topic → Prawo i finanse
Wielkie dzięki za wszystkie informacje. Pazerność naszego państwa nie zna granic, nic nowego. Niestety nie dam rady w tym roku rozpocząć budowy domu. Chciałbym tylko uzyskać pozwolenie i rozpoczać gromadzenie materiałów na budowę. Posiadam pewną, raczej niewielką przestrzeń "magazynową" (kilkadziesiąt metrów kwadratowych). Doradźcie proszę jakie materiały najbardziej opłacałoby się zakupić na poczet budowy domu, żeby kwota odliczenia części VATu była jak największa, a zajmowana przez materiały przestrzeń jak najmniejsza. -
Ulga budowlana, czy lepiej śpieszyć się z pozwolenie na budowę ?
mgorski1980 odpowiedział mgorski1980 → na topic → Prawo i finanse
Dziękuję za informację. A może ktoś podać podstawę prawną, projekt ustawy lub jakiegoś linka do artykułu/projektu potwierdzającego informacje o możliwości odliczenia części VATu tylko z produktów zakupionych do końca 2013 roku ? -
Ulga budowlana, czy lepiej śpieszyć się z pozwolenie na budowę ?
mgorski1980 odpowiedział mgorski1980 → na topic → Prawo i finanse
Może źle szukałem, albo po prostu nie posiadam wystarczającej wiedzy, ale np. tutaj http://www.odzyskajvat.pl/aktualnosci.php i w kilku innych miejscach w Internecie jest napisane, że osoby, które złożą pierwszy wniosek VZM-1 do końca 2013, będą mogły składać kolejne wnioski przez 5 kolejnych lat i do wysokości limitu odzyskać część podatku VAT. Więc sam już nie wiem jak to jest na prawdę Może jeszcze, ktoś się wypowiedzieć na ten temat ? A co z tą dokumentacją dołączoną do wniosku o pozwolenie na budowę ? Jeżeli np. otrzymam pozwolenie na budowę w październiku tego roku, to czy przystępując do budowy w drugiej połowie 2014 roku lub na początku 2015 muszę zaktualizować którykolwiek z dokumentów? Pozwolenie na budowę jest ważne przez okres 3 lat, czy są jakieś dodatkowe warunki ? -
Ulga budowlana, czy lepiej śpieszyć się z pozwolenie na budowę ?
mgorski1980 odpowiedział mgorski1980 → na topic → Prawo i finanse
Czyli tylko za zakupy wykonane do końca 2013, tak ? To już jest pewne, czy jest szansa, że jeszcze coś się zmieni ? Gdzieś czytałem, że w projekt zmian zakłada kontynuację systemu zwrotu do końca 2013 r., natomiast po tej dacie nastąpi jego zamknięcie z jednoczesnym zachowaniem praw nabytych, czyli osoby, które poniosły wydatki umożliwiające uzyskanie zwrotu, otrzymałyby go z zastosowaniem dotychczasowych zasad, czyli z 5 letnim okresem odzyskania części VAT-u. -
To mój pierwszy post na tym forum dlatego na początku chciałbym powitać wszystkich bardzo serdecznie. Zwracam się do szanownych forumowiczów z prośbą o pomoc w podjęciu właściwej decyzji. Razem z żoną zamierzamy rozpocząć budowę naszego wymarzonego domu. Pierwotnie planowaliśmy rozpoczęcie budowy najwcześniej w połowie 2014, a raczej dopiero w 2015 roku. Chcemy zgromadzić jak największą kwotę pieniędzy, żeby kredyt, który i tak będziemy musieli wziąć był jak najniższy. Mamy już zakupioną działkę. Pytanie dotyczy wykorzystania ulgi budowlanej, która prawdopodobnie zostanie zlikwidowana z końcem tego roku. Czy warto już teraz starać się o pozwolenie na budowę, żeby jeszcze w tym roku zgłosić do urzędu pierwszy wniosek VZM-1 za jakieś drobne zakupy "przedbudowlane". Z tego co rozumiem, jeśli dokonam jakiś zakupów na poczet przyszłej budowy domu (np. drzwi wejściowe itp.) to przez kolejne 4 lata będę mógł odliczać część VAT-u od materiałów, które zostaną zakupione już podczas rzeczywistej budowy. Mam rację, czy jestem w błędzie ? Co z dokumentacją, która zostanie dołączona do wniosku o pozwolenie na budowę, czy trzeba będzie ją aktualizować, czyli ponosić dodatkowe koszty? Pozdrawiam, Marcin