
bresio
Użytkownicy-
Liczba zawartości
68 -
Rejestracja
O bresio
- Urodziny 07.12.1980
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Województwo
podlaskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
bresio's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Dzień dobry, Jestem w trakcie budowy zadaszenia nad tarasem. Mam drewniane belki, które są popękane wzdłuż. Chciałbym to jakoś zabezpieczyć, żeby woda mi tam nie stała i nie właziły owady. Czym to zrobić? Akryl, silikon, szpachlówka? Dziękuję Tomek
-
Cześć Na poddaszu mam ułożoną wełnę mineralną (na suficie podwieszonym GK). Chciałbym ułożyć tam podłogę z desek podłogowych. Chciałbym przykryć wełnę czymś, co ograniczyłoby ilość pyłu z wełny na poddaszu. Czym to zrobić?
- 1 odpowiedź
-
- poddasze
- podłoga drewniana
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
pergotenda (pergola ze zwijanym dachem z materiału)
bresio odpowiedział Genelec → na topic → OGRODY - Pamiętajcie o ogrodach
Co myślicie o wykonaniu zadaszenia z materiału żaglowego? Wysłałem zapytanie do żaglowni o koszt wykonania żagla prostokątnego 4x6m z przeszyciami na 5 profili usztywniających co około 1m wzdłuż krawędzi 6m. Koszt około 1200zł brutto.- 330 odpowiedzi
-
Zależność temperatury wody zasilającej a powierzchnią grzania grzejnika
bresio odpowiedział bresio → na topic → Ogrzewanie
Trzeba mieć na uwadze sprawność kotła. Mam kocioł kondensacyjny.- 2 odpowiedzi
-
- powierzchnia
- temperatury
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam Próbuję poprawić ustawienia parametrów kotła w zakresie temperatury wody zasilającej grzejniki. Sytuacja jest następująca. W pomieszczeniu mam temperaturę taką, jakiej potrzebuje - np. 22 stopnie C. Temperaturę ustawiam głowicą termostatyczną. Mając w pomieszczeniu ustawione 22 stopnie, grzejnik grzeje do około 1/3 wysokości, 2/3 grzejnika jest zimne. Nie ma znaczenia odległość grzejnika od kotła. Wszystkie zachowują się podobnie. Kocioł dostarcza wodę o zadanej temperaturze T. Zatem, o ile dobrze rozumiem, to: 1. 1/3 grzejnika wystarcza do oddania takiej ilości energii cieplnej, żeby utrzymać w pomieszczeniu zadaną temperaturę 2. Głowica termostatyczna reguluje przepływ wody o temperaturze T w grzejniku, tak żeby temperatura w pomieszczeniu była na żądanym poziomie. Zatem zmniejszając temperaturę T na wejściu grzejnika, głowica powinna wykryć spadek temperatury w pomieszczeniu i zwiększyć ilość wody przepływającej przez grzejnik. Dzięki temu, woda w instalacji będzie miała niższą temperaturę, wykorzystana zostanie cała powierzchnia grzejników i teoretycznie piec powinien zużyć mniej gazu. Czy dobrze kombinuje? Sytuacja ta ma miejsce pierwszy raz w mojej instalacji. Jest to drugi sezon grzewczy po wybudowaniu domu. Podejrzewam, że rok temu instalacja działała inaczej właśnie z powodu pierwszego uruchomienia.
- 2 odpowiedzi
-
- powierzchnia
- temperatury
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Taras na gruncie - kolejność wykonywania działań
bresio odpowiedział bresio → na topic → Ogrodzenia, podjazdy - otoczenie domu
Taras docelowo ma być zadaszony, więc "pod chmurką" nie do końca oddaje warunki. Mieszkając w bloku widziałem, jak wygląda połączenie kostki betonowej "pod chmurką" z płytkami ułożonymi w przejściach. Sprzątaczka nie nadążyła sprzątać tego, co z kostki nanosiło się na płytki. O tym zapominają wszyscy, którzy opisują taras wykonany metodą "na sucho". Wszystkie opisy mówią tak: 1. Przygotowanie podłoża 2. Układanie kostki 3. Uzupełnienie szczelin w kostce piaskiem -na tym kończą. Brakujący punkt: 4. Sprzątanie piasku z salonu po każdym przejściu z tarasu do salonu. Decyzja została już podjęta, więc zmiana rodzaju tarasu nie jest opcją. Pozdrawiam -
Witam Chcę wykonać taras betonowy na gruncie. W zasadzie to płaszczyzna tarasu będzie około 20-25cm nad gruntem. Nawiozłem już materiału do poziomu, na którym będzie wylany chudziak i tak sobie leży od kilku tygodni. Teraz pytanie, co dalej? Planuje taką kolejność: 1. Wykonanie wykopu po krawędziach tarasu, około 30cm poniżej poziomu gruntu (czyli około 50cm poniżej poziomu tarasu) 2. Wylać beton do wykopu do poziomu gruntu 3. Zrobić szalunek do poziomu chudziaka 4. Wrzucić zbrojenie w szalunek i wylać beton do poziomu nawiezionego wcześniej materiału 5. Zagęścić maszynowo grunt wewnątrz wylanej obwiedni tarasu 6. Wylać chudziak 7. Zamówić ekipę od posadzek, żeby wykonała wierzchnią warstwę pod płytki Czy taka kolejność jest zgodna ze sztuką? Czy zagęszczanie lepiej zrobić przed wylewaniem obwiedni z betonu, czy może być w tej kolejności co opisałem wyżej? Dzięki Pozdrawiam
-
Jeżeli trawnik załatwi sprawę, to będzie bardzo fajnie. Faktycznie, zima w tym roku sucha i ogólnie mogło być gorzej. Studnia ma być miejscem, do którego odprowadzę wodę z rynien, żeby się nie lało prosto do ogródka.
-
Po nocnych opadach deszczu na działce mam tak: Studnia wypada mniej więcej w tej wielkiej kałuży na górze zdjęcia. Jeżeli chodzi o próbny wykop, to nie ma takiej potrzeby. Sąsiad dwie działki dalej ma wykopany staw/oczko wodne. Poziom wody jest aktualnie mniej więcej 100-120cm poniżej najniższego punktu mojej działki, czyli od miejsca gdzie planowana jest studnia
-
Próbuję ograniczyć koszty do koniecznego minimum. Zamawianie żwiru płukanego, to w mojej okolicy około 130zł/netto za 1m^3. Do tego dochodzi transport. Pulpy do mieszania betonu będę miał 16 ton, do budowy podmurówki na ogrodzenie. Tego materiału nie potrzebuję aż tyle, ale koszty między tym co potrzebne a pełną wywrotką to jakieś 50zł/netto. Po zaproponowanych zmianach, koncepcja wygląda następująco: Jeszcze pytanie odnośnie studni, czy po przebiciu się do warstwy piasku jest sens kopać głębiej? Planuje studnie nie głębszą niż 2m.
-
Witam Jestem właścicielem działki, której struktura gruntu wygląda następująco: 1. 30-40cm zaglinionego piasku - słabo przepuszcza, woda stoi w kałużach. Błoto do połowy łydki i walka, żeby gumowca wyrwać po chwili stania 2. około 40-50cm gliny 3. niżej piasek, z wodami gruntowymi. Działka ma wymiary około 37x14m. Dom stoi nieco wyżej. Planuje wykonanie studni (około 2m głębokości) i skierowanie tam wody z rynien i jednej rury drenarskiej położonej na końcu działki, w najniższym miejscu. Schemat koncepcji wykonania odwodnienia: Na górze po prawej mam najniżej i tam chcę wykopać studnie. Zastanawiam się, czy: 1. Czy po przykryciu warstwy zaglinionego piachu ziemią polną i zasianiu trawnika, woda będzie spływała w kierunku tyłu działki i rury drenarskiej? 2. Czy jedna rura drenarska wystarczy do odwodnienia powierzchni około 250m^2, głównie trawnika? 3. Czy rurę drenarską, po owinięciu geowłókniną, można w rowie zasypać pulpą taką jak do betonu, czy musi to być żwir płukany 8-16mm lub 16-31mm?
-
Jak zakończyć kanały wentylacyjne na kominie
bresio odpowiedział bresio → na topic → Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja
Komin spalinowy od kominka jest około 60cm ponad poziom kanałów wentylacyjnych. Komin od pieca narysowany jest schematycznie. Prawdę mówiąc nie przyglądałem się przejściu dachowemu i nie ustalałem skąd piec pobiera powietrze do spalania. Czasami występuje efekt wstecznego ciągu w wentylacji i potrafi zassać nie tyle spaliny z mojego komina, co z komina sąsiadów. Zastanawiam się, jak z tym walczyć. -
Witam Kupiłem dom, w którym trzy kanały wentylacyjne są umieszczone w jednym kominie z przewodami spalinowymi od kominka i pieca gazowego. Rzut komina z góry wygląda jak na załączonym obrazku. Trzy kanały z lewej strony to wentylacja, większy na górze po prawej to spaliny z kominka, mały na dole po prawej to spaliny z pieca kondensacyjnego. Kalenica znajduje się około 120cm od krawędzi komina od strony kanałów wentylacyjnych. Spadek w kierunku kanałów spalinowych. Kanały wentylacyjne są otwarte z góry, przykryte daszkiem (żeby nie padało do środka). Na bokach komina nie ma żadnych kratek wylotowych. Czy jest to prawidłowe rozwiązanie? Jeżeli nie, to w jaki sposób zakończyć wyloty kanałów wentylacyjnych? Dzięki Pozdrawiam
-
Jeszcze się nie zająłem tematem wydłużania/skracania rur w obudowie.
- 19 odpowiedzi
-
- obudowę...
- zamknę
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Przedłużyłem rury wystające z góry zabudowy kominka i mam możliwość regulacji ich długości. Obudowa jest już zamknięta i wygląda jak na zdjęciu: Widoczny na zdjęciu otwór wylotowy nie jest jeszcze w docelowym wymiarze, ale spełnia wymagania producenta odnośnie powierzchni. W otworze będzie zamontowany luft z kratki.pl Obudowa została pokryta klejem elastycznym z zatopioną siatką. Podczas pierwszego palenia w całym domu śmierdziało, zapewne klejami itp. Przy drugim paleniu nie były wyczuwalne żadne zapachy. Po dwóch godzinach palenia obudowa nagrzała się na powierzchni zewnętrznej do około 40 stopni (delikatnie cieplejsza od dłoni). Z otworu wylotowego wylatywało gorące powietrze, jednak nie na tyle żeby się oparzyć przy dłuższym trzymaniu dłoni. Podobne odczucia występują przy kratkach wylotowych DGP na piętrze. W komorze dekompresyjnej temperatura była zbliżona do panujących w pomieszczeniu 20-22 stopni. Jedna rura DGP emituje znacznie więcej ciepła niż pozostałe. Jest to rura, która zaczyna się blisko rury spalinowej. W związku z możliwością regulacji długości rur, chciałbym zapytać, co z tym zrobić? Czy wydłużyć pozostałe rury, czy może przeciwnie, pozostałe skrócić?
- 19 odpowiedzi
-
- obudowę...
- zamknę
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami: