Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

irytek102

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

irytek102's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, skąd tak krótki czas? Obecnie jestem po drugim zerwaniu płytek z 2 balkonów i tarasu, wytrzymały 4-5 lat i trzeba było wymienić. Szukając opcji nie-płytkowych patrzyłem właśnie w stronę posadzek poliuretanowych (Sika, Weber...) gdyż wydają się sensowną alternatywą. Czy w praktyce wygląda to aż tak drastycznie inaczej niż na reklamie?
  2. Chcę osiągnąć większą stabilność temperaturową na 1 piętrze domu. Żeby w zimie nie wychładzało się przez noc (8-10h) o 6-7 stopni C. Żeby w lecie, w upalny dzień temperatura nie wzrastała równie drastycznie. Ale najważniejsza jest poprawa sytuacji w zimie.
  3. No tak, czytałem że można pominąć lub zrobić pasy poziomujące z zaprawy perlitowej i będzie to spełniało taką samą funkcję. Ten temat to już "szczegół". Czy mógłbyś jakoś skomentować pozostałe moje pytania? Szczególnie jeśli chodzi o grubość warstwy. Jest mi to niezbędne do ruszenia sprawy...
  4. Cześć! Pozwólcie że odgrzeję wątek, bo mam niemal identyczne pytanie jak autor, tzn. ocieplenie stropu w ~15 letnim budynku. Oryginalnie jest betonowy strop + warstwa trocinobetonu (czy to w ogóle ma jakieś właściwości termoizolacyjne?). Poddasze mam bardzo użytkowe - kilka razy w tygodniu się tam chodzi, podłogę muszę mieć więc stabilną. Podoba mi się pomysł użycia perlitu, ale mam kilka pytań: 1) Jaką warstwę perlitu powinienem zastosować? 10 / 20 cm ? A może wystarczy mniej? 2) Czy trzeba na beton położyć folię/inny podkład? Jaki? 3) Czy wykonanie ocieplenia polega tylko na rozsypaniu kupionego perlitu z worka i wyrównaniu? 4) Nie jestem przekonany czy karton + płyty drewnopochodne, ułożone luzem na perlicie będą stabilne. Czy są jakieś przeciwwskazania do stosowania legarów? 5) Czy w przypadku legarów trzeba stosować przerwę dylatacyjną? Jak dużą? 6) Gdzie najlepiej zamawiać perlit? Czy istnieje perlit różnej jakości? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam!
  5. A więc grawitacyjna, więcej już tego błędu nie popełnię Nawiewniki dodaję do listy. Dzięki NW A jak sprawa okien? Przejrzałem jeszcze raz te oferty i jedna zasadnicza różnica to współczynnik Uw. Dla oferty tańszej wartości są z przedziału 0.97 - 1.16, a dla droższej 0.78 - 0.9 Różnica wydaje się ogromna, tylko pytanie (może głupie) czy jest sens zakładać okna o tak wysokich parametrach do domu nie mającego wiele wspólnego z energooszczędnością?
  6. Witajcie, Planuję remont piętra w domu i chcę zacząć od wymiany okien. Obecnie założone są drewniane okna szwedzkie (od początku istnienia domu). Wymiana na PVC. W grę wchodzą 4 okna (2x 1480x1435, 1x 2080x1435, 1x 1150x1435, wszystkie 2 skrzydłowe, R+RU) oraz drzwi balkonowe (850 x 2250, R). Byłem w kilku miejscach pytając o ofertę i mam wycenę na profilach salamander bluEvolution 82 (pagen) + okucia winkhaus aktivpilot i vertex V82 (markom) + roto swing secustic, szklenie: 4-18-4-18-4 w obu przypadkach. Różnica w cenie, wliczając demontaż starych i montaż nowych okien, to ponad 3 tys. zł. Czy warto dopłacać w moim przypadku? Druga rzecz to wentylacja. W budynku jest wentylacja pasywna (kuchnia, łazienka). Czy to oznacza że powinienem zainteresować się napowietrznikami w oknach? Tematyka okienna jest mi raczej obca, tyle co wyczytałem tutaj na forum lub z folderów sprzedawców, więc proszę o wyrozumiałość Ew. czy może ktoś polecić dobrą ekipę w okolicach Krakowa, lub nieco bardziej na południe, którzy fachowo doradzą?
  7. Murek jest przewidziany jako podstawa pod ławkę, a wewnątrz półokręgu ma być miejsce na ognisko, taki jest pierwotny plan. Po drodze nieco, wyszło że będzie problem z tym brzegiem i teraz się zastanawiam co dalej z tym fantem zrobić. Czy wspomniana wcześniej geokrata mogłaby być tutaj zastosowana?
  8. Witam, jestem nowy na forum, więc na początku chciałbym się serdecznie przywitać z forumowiczami Trafiłem tutaj w poszukiwaniu bardzo podobnej informacji jak autor tego wątku, dlatego też pozwólcie że dołączę się z pytaniem: co zrobić, jak najlepiej zabezpieczyć brzeg aby się nie osuwał? W mojej sytuacji, wysokość brzegu jest mniejsza, ok. 1.5 - 2 m. Murek oporowy już mam, będzie miał maks. wysokość 50 - 60 cm nad ziemią, resztę chciałbym jakoś ładnie zagospodarować żeby nie zjeżdżał. Zdjęcia mojego przypadku pod linkiem: https://www.dropbox.com/sc/dbjet8m6qo8ysgh/xbs358ItgA Z góry dziękuję za każde info!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...