Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Sir0cco

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    39
  • Rejestracja

O Sir0cco

  • Urodziny 01.01.1980

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    Zaczęte - w połowie SSO

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Wrocław
  • Kod pocztowy
    53-441
  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Sir0cco's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witajcie - dzięki za odpowiedzi. Finalnie robię tak: 1. Wentyluję. Tu finalnie nie było wątpliwości. 3 cm od OSB. 2. Szczelinę robię sznurkując, ewentualnie tam gdzie chcę mieć pewność 100% że wełna nie będzie przechodzić przez sznurek i przywierać do OSB - dotakerowałem pasy siatki tynkarskiej - szczelina jest ładna, równa, drożna - aż po samą krawędź dachu. Nie dawałem membrany ze względu na jej wątpliwą żywotność, koszty i zasadność w "suchym" miejscu. 3. Jeśli chodzi o ściskanie wełny z 20 do 18cm to nie do końca rozumiem dlaczego to jest problematyczne. Dam przykład: Isover Unimata lamda 0,39 - grubość 5cm: w rolce jest 19,2 m2 (czyli 16mb ściśnięte do jednej rolki) Isover Supermata lambda 0,33 - grubość 5cm w rolce jest 11,4m2 (czyli w tej samej rolce ściśnięte tylko 9,5mb - dużo mniej metrów, a objętościowo to rolka jest taka sama) Z tego wynika że cieplejsza wełna jest bardziej gęsta. Nie bardzo wierzę, że samo włókno szklane to zupełnie inne włókno w tych produktach. To raczej właśnie kwestia struktury. Więc ściskając 20cm do 17cm zagęszczam ją więc zwiększam jej termoizolacyjność. Źle myślę?
  2. Dołączę się do tematu. Mam taki sam dach - czyli po koleki - krokwie>OSB>papa>kontrłaty/łaty>blacha. Rozumiem, że wentylować wełnę pod OSB powinienem. Jeśli tak - to chciałbym szczelinę zrobić albo za pomocą membrany - albo zwykłej siatki tynkarskiej. Jedną lub drugą przybiłbym do boków krokwi - takie zakłady rozciągnięte na krokwiach przybiłbym tackerem (lub ewentualnie cienkimi listewkami) Poradźcie proszę: 1. Czy rzeczywiście muszę wentylować? Może jednak mogę dać wełnę do samego OSB - na styk? 2. Jeśli wentylować - to czy sens dawać membranę? Czy wystarczy siatka/sznurek? 3. Czy wełnę 20cm ze zwoju uda mi się ścisnąć do 17cm (bo krokiew ma 20 a 3cm zabierze szczelina) Dzięki z góry.
  3. Hej - zapchała Wam się skrzynka privów i nie dociarają wiadomości. Pozdr. k.
  4. Cześć, chwilę tu nie zaglądałem, ale teraz jestem. Znów. Bo potrzeba pilniejsza, bo i jesień za pasem. Poratujcie proszę - potrzebuję solidnej ekipy do balkonów (hydroizolacja). Ma ktoś dobre doświadczenia?
  5. To też mój temat teraz. Przyzwoitej kolekcji Cala chyba nie ma nigdzie. Wszędzie pojedyncze sztuki + ekspozycja przekroju drzwi (poprzednie modele). Tyle dobrego że wszędzie stoi jakiś inny model, kolor - coś tam się można zorientować. Możesz podjechać do Lakbudu na Tęczowej, Budusa na ślężnej, Bel-Polu na Bielanach i na Wałbrzyskiej jest dystrybutor Cala i Hormanna. Dodatkowo jest jeszcze podobno kilku dystrybutorów mających inne alternatywne do Cala produkty - na Legnickiej (Mikołajczyk, Galio) Z drzwi sklejkowo-piankowych rozważam jeszcze Stolpaw i Doorsy, ale jeszcze nie oglądałem na żywo.
  6. Pruszynski ma swój spory oddział - zjazd z A4 tam gdzie fabryki koreańskie. Wielkie zwoje widziałem. Na wylocie na Oleśnicę jest też oddział Budmatu - też mają duży wybór. Genralnie szukać trzeba nie w hurtowni a w oddziałach producentów-> większe wyspecjalizowane magazyny
  7. Czym przyklejaliście XPSa przy daszkach płaskich do ściany? Cześć XPS pewnie musiała być przyklejona do folii EPDM, zgadza się?
  8. Co do pieców - niestety wszędzie wchodzi aspekt eko ( -nomiczny oczywiście - - środowisko dalej prawie wszyscy mają gdzieś...) Tak więc żeby być eko - producenci zastępują tyle ile się da - klasyczne elementy początkowo produkowane z metalu i szlachetnych materiałów - coraz częściej są robione z tworzyw. Stąd piece "odchudzone" o połowę swojej wagi. Tyczy się to szczególnie niskiej półki. Uważać na najtańsze kotły z relatywnie wysokimi technologiami (kondensaty itp.) Lepiej dopytać serwisantów i dołożyć parę stów. Z grzejnikami to samo. Znajomy (komercyjny rynek bud.) - zmuszony był sprawdzić różnice pomiędzy grzejnikami tego samego producenta - rozcieli grzejnki (jeden z normalnej dystrybucji i jeden marketowy). Niby to samo - z zewnątrz be z różnic - a w środku inne materiały - inna blacha, grubość, korozja. Najbardziej przykre jest to że logo tej firmy każdy z nas kojarzy... Wiecie że kable elekryczne też najlepiej się testuje wagą? Te najtańsze często mają mniej miedzi w miedzi... Niestety takie czasy... Niedługo waga w breloku stanie się standardem :/
  9. Ja mam duże okno 4m. Właściwie dwa takie. Jedno w HS (czyli suwane) dzielone na 2. Drugie PSK (przesuwka) dzielone na trzy. Jedno i drugie jest ok - PSK jest spokojnie używalne, ale HS jest dużo bardziej elegancki. Nie wiem czy różnica pomiędzy obydwoma była takiego rzędu o jakim piszesz (bo nie podałeś wymiarów), ale była zauważalna (z głowy powiedziałbym, że około 80% czyli prawie drugie tyle za HSa). W mojej ocenie warto, ale to subiektywne na pewno. Doświadczenie podpowiada, że cena HS może być bardzo różna u różnych dostawców. Radziłbym zebrać więcej ofert. Tu na forum znajdziesz niezłych dostawców.
  10. No ładnie... A ja cicho siedziałem, że myślałem, że to tylko u mnie dach robiony na raty. Co prawda moi cieśle więźbę zrobili raczej starannie (po obejrzeniu zdjęć dachu ekipy p.Cięciwy z poprzednich postów polecałem raz jeszcze oglądać :/ ) Niestety do samego pokrycia widzę, że się nie kwapią - czekam kilka miesięcy i nic (wcześniej położyli na szczęście papę) Wymyślony przeze mnie panel na rąbek naprawdę jest taki trudny? Ma ktoś do polecenia odważną i dobrą ekipę która by się tego podjęła?
  11. Drogie koleżanki i koledzy, Jeszcze jedną mam prośbę, potrzebuję ekipy do zrobienia tarasów nad ogrzewanymi pomieszczeniami. Niestety w polecanych ekipach jedyni polecani do płaskich dachów nie mają możliwości się tego podjęcia. Kto u Was robił tarasy i czy polecilibyście ich dalej? Pozdr. K.
  12. Witajcie, Ma ktoś może namiar na zmyślnego pomocnika budowlanego? Potrzebuję zlecić parę prostych prac, których sam ze względu na ograniczenia czasowe nie jestem w stanie zrobić. Będę wdzięczny za sugestie. K.
  13. To mój pierwszy dach Więc posilę się na interpretację z języka eksperckiego na laicki Dobrze rozumiem, że folia pomiędzy krokwią a OSB jest zbędna - jako zbędny wydatek. Wystarczy zachować szczelinę dylatacyjną pomiędzy ociepleniem (wełną) a OSB. Jeśli krokwie mam 12/20 to rozumiem, że 2cm z 20cm powinienem poświęcić właśnie na tą dylatację. Zysk to oszczędności kosztów folii i kontrłat. Wada to 2cm mniej na ociepleniu - czyli między krokwie max 17-18cm wełny. Dobrze myślę? Jeśli tak - to kierownik bud. zwracał uwagę na to że para przechodząc przez wełnę będzie się skraplać na OSB/papie i będzie kapać na wełnę doprowadzając do jej zawilgocenia. Czy wg Waszych powyższych sugestii taki fenomen nie będzie miał miejsca dzięki skutecznej wentylacji tej szczeliny - wilgoć wywieje?
  14. Witajcie, Dzięki za Wasze porady. Wracam właśnie z odbioru więźby i.... zgłupiałem już doszczętnie... Więźba jest ok - tyle dobrego. Co do pokrycia - to kierownik zaproponował dwie dodatkowe rzeczy. 1. dać pod OSB folię membranową - po to by nie zamakała wełna mineralna - ocieplenie dachu (przez wełnę podobno będzie wędrować para która się skropli na papie/OSB) - czyli rozwiązanie -krowiek/membrana/kontrłata/OSB 2. przy takim małym spadku - kierownik poradził by iść w gont - skoro i tak jest już OSB i papa podkładowa - to gont zapewni szczelność przy takim małym spadku (przypomnę, że większość mojego dwuspadowego dachu to lukarny o kącie 7stopni) Sam już nie wiem. Zaczynam powoli odchodzić od dachówki i wracać myślami do panela na rąbek (ze względu na szczczelność od 7stopni) lub właśnie papy/gonta. I przepraszam, ze wciąż wracam do tej membrany, ale co rusz słyszę inne opinie. Trzeba w końcu dylatować wełnę od deskowania(z papą) czy nie? Poradźcie co o tym myśleć?
  15. Dzięki Andrzeju za odpowiedź. Po jej przeczytaniu oraz tym co doczytałem o panelu na rąbek CLICK (taki planowałem) - odchodzę powoli od tego pokrycia. Rozważam jeszcze albo blachodachówkę, albo zwykłą (płaską-nowoczesną) dachówkę. Moi cieśle namawiają mnie na dachówkę - solidniejsza (mimo że dla nich to więcej pracy) Pokrycie będą robili moi cieśle (robią zarówno konstrukcje jak i pokrycia). Konstrukcja już jest. Zostanę przy opcji nr 3 czyli papa (za namową cieśli podkład+wierzchnia), kontr-łata, łata, dachówka(lub blachodachówka) Mam pytanie jedynie dot. folii paroprzepuszczalnej oraz wentylacji. Czy jest sens ją dawać (rozumiem, że daje się ją pod papę - pomiędzy deskę a ocieplenie, dobrze myślę? Czy papowanie ma być całkowicie szczelne (potrzebna jakas wentylcja? Jeśli opcja z folią - to jak to wyprowadzić przy rynnie (wychodzi dość grubo)? Wiem że na 7stopni dachówka będzie miała jedynie walory estytyczne - stąd pod nią pełne krycie 2xPapą. Czy mam inne opcje? Pozdrawiam serdecznie!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...