Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dimmu666

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

dimmu666's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Z tym zapchaniem na dachu to takie proste nie jest, mam komin już wymurowany ( ta część nad dachem ), tam się nie da bezpośrednio do dziury reki wsadzić góra jest zabetonowana są dziury po bokach ale nie w osi przewodu tylko przesunięte. Na moje oko musiałbym wiercić w klinkierze otwory wsadnic w nie pręty, na nie dać jakiś kamień na to wylać beton no masakra dla mnie wszystko chyba musiałoby dziecko zrobić bo moja jaka tam ledwo dojdzie, a w miejscach tych dziur mi woda będzie wchodziła ( antenę mam na kominie na pasach nie wierciłem nigdzie nic ). Same problemy macie jakieś pomysły ?? nie ma jakiejś cudownej pianki z siki co się wstrzykuje w otwór ona lewituje i za 24h wypełniania dziurę udając cegłę??
  2. Właśnie nie wyobrażam sobie jak do wymurowanego z cegły ( niezbyt równego ) przewodu wentylacyjnego wprowadzić delikatną miękką rurę w outline nie usiadając jej , ten przewód nie jest jakiś ogromny ma około 16 cm po boku. Czy ta rura spiro w otulinie mi tam wejdzie ??
  3. Witam, Chciałbym zrobić u siebie DGP jako dodatkowe źródło ciepła w okresie przejściowym. Posiadam dom piętrowy i właśnie do pokoi na piętrze ma dotrzeć ciepłe powietrze. Turbinę kominkową chciałbym zamontować na poddaszu ( około 3,5m nad kominkiem ) tam przewodami powietrze do 4 pomieszczeń ( max odległość 4m ) Mój problem polega na tym że nie mam jak wyprowadzić tego powietrza znad kominka do turbiny, budując dom nie przewidywałem takiej instalacji. Mam jednak pomysł aby wykorzystać nieużywany kanał wentylacyjny w kominie który biegnie bezpośrednio za kominkiem aż do miejsca gdzie była by turbina. Moje pytania brzmią: - czy tak się w ogóle robi, spotkał się ktoś z tym kiedyś ?? ?? - jak/ czym zatkać ujście powietrza w kominie aby było tam sucho i ciepłe powietrze nie uciekało gorą przez komin?? - raczej nie uda mi się wprowadzić rury do tego otworu czy ciepłe powietrze może być transportowane takim (nieocieplonym/nieodizolowanym kanałem, dodam iż kanał wentylacyjny wymurowany jest ze zwykłej cegły ?? Dzięki Wojtek
  4. Ja myślałem o impregnacie NOVOL Aqua znalazłem pozytywne opinie w necie czy ktoś go zużywał ?? czy myślicie że będzie on dobry ?? daje link do specyfikacji http://solido.novol.pl/karty/tech/ST-09-11_aqua.pdf
  5. Witam Mam do zaimpregnowania świeżo ułożony taras z kamienia naturalnego, łupek, coś ala gnejs. Kamień przyklejony i za fugowany ( tak sugerował producent systemu/kleju) specjalną zaprawa na Trasie służącą właśnie do tego typu zastosowań. Nie wiem jakiego środka użyć aby : - nadać kamieniowi wygląd mokrego - zabezpieczyć go przed brudem i plamami - zabezpieczyć fugę przed brudem, plamami i erozją Ponadto chciałbym aby środek był w jakiejś normalnej cenie. Co polecacie ??
  6. Zapoznałem się z tematem i nasuwa mi się jedno słowo: HELP To może zacznę od początku: - Taras ma powierzchnie 16m2 4x4m - jest prawie na równo z powierzchnia ziemi - Jest przyklejony do domu ale "zdyletowany" ok 2cm, nie ma połączenia z fundamentem i konstrukcją budynku - nie jest zdyletowany podziałem na mniejsze części, jednorodna płyta - w ziemi jest wkopany około 30 cm tam jest gruz folia zbrojenie i wylewka betonowa jakieś 15cm, zostało to wykonane ponad rok temu. - płyta ma zrobiony niewielki spadek nie zbiera się na niej woda ( może w jednym miejscu przy końcu jest mała kałuża ok 3mm głębokości - na taką płytę chce położyć kamień naturalny ( łupek ) czarny więc się bedzie grzał - jako kleju użyję ( juz kupione): Quick Mix NVL 300, http://www.quick-mix.pl/download/files/products/karty_techniczne/31609_NVL%20300_KT.pdf - do fugowania ten sam specyfik Systemu żadnego nie użyję więc moje pytanie brzmią: - jak zrobić te dylatacje ( czym dokładnie ) , jak to ogarnąć przy nieregularnych kształtach ? - jak za-fugować dylatacje tak żeby to estetycznie wyglądało (muszę użyć tego samego specyfiku co do klejenia kamienia prawda - w ulotce pisze iż służy też do spoinowania czyli fugowania ) - czym odizolować/uszczelnić tą płytę jeśli konieczne od kamienia ( dobre niedrogie - kompatybilne z tym klejem ) - czym gruntować płytę przed uszczelnianiem/klejeniem kamienia - czy to miejsce gdzie mi się robi "mała kałuża " mam jakoś wyrównać jeśli tak to czym - jak obrobić brzegi tarasu jeżeli konieczne ( między jego krawędzią a trawą ) żeby się tam nie psuł i ładnie wyglądał ( to chyba jedno z tych feralnych miejsc ) - co polecacie dobrego a zarazem niedrogiego do zaimpregnowania łupka/fugi ( zależy mi na expozycji koloru - czerń ) Przepraszam za dużą ilość pytań ale studiując te wątki na forum i opisy systemów człowiek nie wie co ma robić Dzięki za pomoc
  7. dwuskładnikowa izolacja i elastyczny szlam cementowy 2-K to to samo prawda ?? ( trochę to drogie jest ) A czemu ta folia w płynie się nie nadaje ?? na opakowaniu pisze iż przeznaczona jest do zastosowań zewnętrznych i wewnętrznych ?? "dylatacje strefowe, zabezpieczenie strefy cokołu oraz strefy brzegowej (jak rozwiązane jest tam odprowadzenie/odcięcie wody opadowej)." - mógłbyś opisać nieco dokładniej te elementy jestem laikiem i nie bardzo wiem o co chodzi, dzięki taras ma 16m2 ( 4x4 ) czy więc trzeba jakieś dylatacje robić na nim ??
  8. Witam mam wylaną i wy sezonowaną płytę betonową jakieś 15cm przezbrojoną na podbudowie z kruszywa ok 30cm, na tym będę kładł kamień naturalny (taki kwarcytowy ciemny łupek ) na kleju do kamienia mrozo i wodoodpornym. Sprzedawcy sugerują zagruntować jakimś specjalnym gruntem potem na to folie w płynie taką gumową i dopiero kleić a potem jeszcze kamień zaimpregnować. Zależy mi przede wszystkim na jakości czy mam tą płytę jakoś zagruntować tą folią w płynie czy kleić bezpośrednio na beton ?? Dzięki
  9. chodzi mi o coś takiego http://www.sklepdlh.pl/legar-kompozytowy-wpc-28x50x2400mm-szary.html tylko że ten legar jest na 50mm a ja bym chciał 30 do 40 mm ponadto on ma w środku przedzielona pustą przestrzeń i trudno go będzie chyba przykręcić ??
  10. Naprawdę nikt nie spotkał się z takimi rozwiązaniem ?? Najbardziej zależy mi na cienkich listwach WPC ale nie mogę niczego znaleźć ??
  11. Witam Buduje balustradę balkonową, rama z profili stalowych 50mm wypełnienie to poziome cienkie listewki drewniane/wpc i tu mam problem długość balustrady to około 430cm, te listewki muszą mieć szerokość max 40mm domyślam się że nie zrobię ich w 1-dnym kawałku bo nie będzie miało żadnej sztywności planuję wiec podzielić balustradę na 3 sekcje ( wyjdzie po około 140 cm każda ) czy to ma sens ?? czy nie za duże odstępy ?? nie wiem też jakiego materiału użyć jako te beleczki, drewno pewnie będzie się krzywic i gnić więc raczej odpada ??? myślę więc o takich listwach/beleczkach z WPC tylko nie mogę nigdzie znaleźć listew o odpowiednich wymiarach ( od 30 do 40 mm szerokości ) czy możecie podesłać jakiegoś linka gdzie mógłbym kupić takie deseczki ?? Dzięki
  12. No właśnie myślałem że zrobię sobie to taniej niż za 50 PL od metra ( 1 worek na 1 m2 wychodzi ) Nie wierze że się samemu nie da zrobić dobrej wodo/mrozoodpornej zaprawy pod kamień naturalny. Przecież tarasy z kamienia robi się już od dawna a kiedyś nie było takich zapraw co teraz w marketach naprawdę nie zna nikt receptury na taki klej??
  13. Witam Czy istnieje jakiś dobry przepis na zaprawę uniwersalną na taras? Z tego co już wiem to musi być mrozoodporna wodoodporna i elastyczna. Mam do ułożenia 16m2 kamienia ( gnejs ) na wylewce betonowej nie chcę aby kamień popękał czy odpadł za parę lat. Płytę betonową (wylewkę- przezbrojona gruba na 30 cm ) planuje pomalować najpierw szkłem wodnym a następnie mam taką gumę w płynie do stosowania na balkony. Na to chcę przykleić kamień kwestia że nie wiem na czym to zrobić a wizja kleju za 50 PLN za worek mnie odstrasza myślałem że może się da dodać jakiś plastyfikator czy inny dodatek do cementu wody i piasku tak aby otrzymać dobrą zaprawę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...