Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marek_czeczot

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    97
  • Rejestracja

O marek_czeczot

  • Urodziny 04.04.1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kłodzko
  • Kod pocztowy
    57-303
  • Województwo
    dolnośląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

marek_czeczot's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Nie zawsze masz ściany działowe z drzwiami U mnie między pokojami jest pustak Porotherm AKU z izolacyjnością ok. 60 db. Ściana oddziela naszą sypialnię od pokoju córki, więc musi być porządne wyciszenie A Rw skrzydeł drzwiowych to z reguły podaje producent - u mnie (drzwi są z płyty kanałowej) jest to 38 db.
  2. Dziurawka jak najbardziej się nie nadaje. Ale są cegły szczelinowe, które mają aprobatę ITB i są tańsze (o 10-15%) niż cegły pełne. Mówię o cegłach 7-szczelinowych dedykowanych na kominy. Taki produkt ma w ofercie kilku producentów. Ja mam u siebie od 5 lat szczelinówki Terca i nie zauważyłem żadnego przeciekania.
  3. W pustakach ceramicznych nie ma wiatrów To naturalny ruch powietrza, który zanika po otynkowaniu ściany z dwóch stron. Mam akurat taką ścianę i rzeczywiście bez tynków było takie wianie z otworów na puszki. zatynkowanie ścian naprawdę zamyka ten temat bardzo skutecznie
  4. Oj tego to bym sobie nie zafundował w nowym domu Radziłbym to zmienić, bo taki beton to może 30 db izolacyjności akustycznej. Silikat albo pustak Porotherm zrobiłby dużo lepszą robotę. Ogólnie niewiele z tego "dokumentu" wynika, ale widać, że deweloper idzie po taniości..
  5. W praktyce nic się nie powinno szlifować. Ja akurat budowałem z jeszcze czegoś innego (pustaki ceramiczne na Dryfix) i to powinno działać tak, że po równym ułożeniu pierwszej warstwy idziesz już w górę bez jakiegokolwiek szlifowania. To oczywiście sprawia, że nie ma miejsca na pomyłkę wykonawczą (bo nie ma jak zgubić na spoinie), ale generalnie nie jest to takie trudne. Same pustaki są cięte laserowo i naprawdę wyglądają jak klony (oczywiście na wysokość, bo na długości się trochę różnią). Szlifowanie materiału na budowie to zły pomysł, bo po pierwsze jest czasochłonne, a po drugie bardzo trudno zrobić to na tyle dokładnie, żeby nie zrobić sobie mostka termicznego. Generalnie nie polecałym takiego rozwiązania (albo potraktował jako totalną ostateczność...)
  6. A nie można było dać nadproża tego wysokiego, 23.8? Ma bodajże tylko 7 cm grubości, więc spokojnie dałoby się oprzeć oba bez nachodzenia na siebie. Wtedy nie trzeba by już tego nadmurowywać, więc to też jakiś plus. Ewentualnie możesz zrezygnować z systemowego nadproża i zrobić tam zbrojenie we własnym zakresie + wylewkę. Nie jest to aż tak skomplikowane (na forum muratora opisywane setki razy . To tylko ścianki działowe, więc i tak nadrpoża nie będą przenosiły jakichś dużych obciążeń (stawiam, że do sufitu będziesz mieć max dwa rzędy pustaków, a potem już strop, który wzmocni konstrukcję. Także ja bym tu rozważył samodzielne zbrojenie. A jak nie chcesz to zainteresuj się wysokimi nadprożami właśnie
  7. Witam, też uważam, że fi12 to zdecydowanie za słabo przy takiej rozpiętości i obciążeniu. Szukałbym jednak większego fi... U mnie na szczęście garaż z względnie małym otworem drzwiowym, także wystarczyło dać nadproże prefabrykowane (porotherm) w maksymalnej dopuszczalnej długości (3 metry)
  8. Hej, to jest materiał ceramiczny, więc wszelkie drobne odkształcenia to norma (stety-niestety). Oczywiście mówimy o drobnych nierównościach, czyli takich, które nie uniemożliwiają prawidłowego ułożenia dachówki Ja również patrzę na zdjęcia i widzę piękny ceramicznych dach...
  9. Witam. Mam dom wymurowany z Dryfix w latach 2012-2013. Od tamtego czasu minęło już parę lat, a poziomych i pionowych kresek na szczęście nie mam żadnych. Poza tym wydaje mi się, że to nie ma związku z przesuwaniem się pustaków względem siebie (co chyba sugerujesz), ale raczej z pracowaniem samego gruntu. Jak to sprawdzić? Ano wystarczy przyłożyć łatę w różnych miejscach ściany i sprawdzić czy poszczególne pustaki się "klawiszują", czyli są poprzesuwane względem siebie i na łacie widać szpary. Szczerze to wątpię, żeby coś takiego wyszło, bo już sama masa pustaków coś takiego wyklucza. W pierwszej kolejności winiłbym więc słabe zagęszczenie gruntu pod fundament. A nie macie jakichś innych typowych problemów dla tego zjawiska? Kłopoty z otwieraniem drzwi i okien, itp?
  10. marek_czeczot

    Jaka to dachówka?

    A ja właśnie chciałem napisać, że to Koramic L15. Kolor ciężko rozkminić po tym zdjęciu, bo nie jest ono najlepsze. Bardzo fajna dachówka, którą też mozna ułożyć ciaśniej albo szerzej, bo jest luz na zamku. U mnie na dzielnicy jest szaleniec, który ma L15 w glazurze w niebieskim kolorze. Zrobię zdjęcie przy okazji
  11. Ja też miałem robioną wycenę Smarta i nawet byłbym w stanie zaakceptować dość wysoką cenę, ale u mnie pojawił się problem z podjechaniem HDS na plac budowy (zaczęli robić u mnie na osiedlu kanalizację w międzyczasie). W związku z tym zdecydowaliśmy się na strop gęstożebrowy Porotherm, który był tańszy tak o 30-40%. Można go ułożyć samemu, więc powiedzmy, że koszty wykonawcze nie byłyby duże. Także zanim się zamówi smarta to trzeba sprawdzić czy nie będzie problemu z dojazdem i jakie są terminy u wykonawców, bo to też niestety "wąskie gardło". Pod tym względem stropy gęstożebrowy mają akurat dużą przewagę.
  12. Można, tylko czy to ma sens? Nie masz żadnych lukarn, więc moim zdaniem krycie dachu tak drobną dachówką nie ma sensu. Zdecydowanie taniej (od strony materiału i robocizny) byłoby wybranie jakiejś dużej dachówki - np. Alegra 9. Zresztą na tych zdjęciach ta dachówka wygląda bardzo podobnie do tego modelu i moim zdaniem wygląda fajnie.
  13. W ofercie producentów od kilku lat dominują ciemne kolory. Tylko klasyczna czerwień jakoś się trzyma. Wystarczy spojrzeć na nowości np. w Koramicu - nowe dachówki płaskie dostępne tylko w czerni, graficie i czerwieni. Ciekawą opcją jest też matowa czerń.
  14. Zgadzam się. Porotherm 25 E3 będzie znacznie tańszy. Ucierpi na tej zmianie (i to minimalnie) izolacyjność akustyczna. Wydaje mi się, że to się z reguły ustala przed budową domu - klienci wybierają z dostępnego katalogu jak wyposażenie dodatkowe w aucie
  15. Porotherm 25 E3 był zdaje się pomyślany do budownictwa gospodarczego. Co do odporności na ściskanie, to 10 Mpa w E3 jest i tak wartością kilkukrotnie wyższą niż przy jakimkolwiek betonie komórkowym...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...