Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

higrotec

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

O higrotec

  • Urodziny 12.08.1987

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    Hydroizolacje
  • Mój klub zainteresowań
    Izolacje

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Turek
  • Kod pocztowy
    62-700
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

higrotec's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Przyczyn może być wiele i raczej nikt na podstawie zdjęcia i opisu nie ustali przyczyny (przyczyn) takiego stanu rzeczy. Adaptacja starej obory na pomieszczenie mieszkalne to skomplikowane i bardzo kosztowne przedsięwzięcie. Często łatwiej szybciej i taniej wyjdzie zburzenie i postawienie nowego budynku. Jeżeli nie ma izolacji poziomej w ścianie to należy ją wykonać np. poprzez wykonanie iniekcji. Izolacja pozioma ściany musi łączyć się z izolacją poziomą posadzki. Założę się że wskutek braku izolacji poziomej w murze występuje bardzo duże zasolenie szczególnie azotanami. Soli z muru się nie pozbędziemy ale możemy je przekształcić w sole nierozpuszczalne w wodzie. Do tego tynk renowacyjny który "zatrzyma" w sobie sole i dzięki któremu unikniemy nieestetycznych wykwitów.
  2. Witam, Xpsa najlepiej kleic botazitem BM 92. Folia niepotrzebna. Z tych dwóch produktów które wymieniłeś postawiłbym jednak na botamenta bo to sprawdzona marka. Pozdrawiam
  3. No proszę i nawet moje zdjęcie się znalazło w artykule Rzeczywiście wadą bitumów jest słaba odporność mechaniczna aczkolwiek zastosowanie termoizolacji rozwiązuje nam ten problem. Można też wkleić specjalną fizelinę, która zapewni ochronę mechaniczną. Absolutnie niedopuszczalne jest stosowanie folii kubełkowych bezpośrednio na taką powłokę gdyż nacisk gruntu może spokojnie przerwać te 2 mm powłoki.
  4. Tu nie chodzi o estetykę bo folia była pod ziemią tylko o pokazanie , że stosowanie folii kubełkowej jest bezsensowne a w niektórych przypadkach bardziej szkodzi niż pomaga. Zatem jak to prawidłowo wykonać ? Rozwiązanie systemowe od schomburga. http://www.schomburg.com.pl/download.php?id=558 I jeszcze fragment karty technicznej: Należy stosować odpowiednie środki ostrożności, ew. wykonać warstwy ochronne zgodnie z normą DIN 18195, Część 10, aby chronić uszczelnienia przed działaniem warunków atmosferycznych i uszkodzeniami mechanicznymi. Warstwy ochronne nie powinny wywierać na uszczelnienie punktowych ani liniowych obciążeń mechanicznych. Dlatego do tego celu nie nadają się wszelkiego rodzaju folie kubełkowe lub faliste płyty ochronne. Pozdrawiam
  5. Folia kubełkowa to wielkie g***o. Nie jest hydroizolacją i nie pełni funkcji ochronnej dla termo lub hydroizolacji. W większości przypadków jedynie szkodzi uszkadzając izolacje lub pełni role łapacza wody. Fajnie to widać na zdjęciu powyżej jak kubełki wbijają się w hydroizolacje. Izolacja typu ciężkiego to 3 - 4mm masy bitumicznej , którą łatwo uszkodzić. Załączam zdjęcie pokazujące jak kubełki wbijają się w termoizolację. Pozdrawiam kilka osób ogarniętych w temacie oraz resztę wierzących w cudowne właściwości kubełków.
  6. Wszelkie izolacje rolowe mają jedną wadę - ciężko zachować ciągłość izolacji. Paroizolacja na tarasie wymaga wywinięcia na ściane, a wywinąć papę na ścianę szczególnie w narożnikach to już sztuka dla sztuki. Najłatwiej i najpewniej zrobić paroizolację na bazie mas KMB bo można zachować ciągłość izolacji.
  7. Taras nad pomieszczeniem ogrzewanym to jeden z najtrudniejszych do zaizolowania konstrukcji. Największym problemem jest panujący u nas klimat gdzie zimą temperatura spada do -30 a latem w słońcu temperatura podłoża może osiągąć nawet 50 stopni. Prawidłowe wykonanie tarasu to zachowanie odpowiednich warstw (spadek, paroizolacja, termoizolacja, płyta dociskowa, izolacja podpłytkowa), ale także wklejenie taśm uszczelniających, wykonanie dylatacji i ich uszczelnienie kończąc na takich szczegółach jak kolor płytek oraz szerokość fugi. Dlaczego papa nie nadaje się jako paroizolacja tarasu ? bo jest problem z jej wywinięciem na ściany oraz z łączeniem. Dlatego powinno się stosować materiały bezszwowe i na pewno nie folie w płynie bo ona nadaje się do łazienek. Niestety koszt wykonania takiego tarasu to kilkaset zł/m2.
  8. Kiedy została wykonana iniekcja ? Jakie tynki zostały wykonane ?
  9. Należałoby pdtworzyć izolacji poęiomej na poziomie posadzki (iniekcja lub podcinka), zrobić zewnątrzną izolację pionową na bazie grubowarstwowych mas bitumicznych, a na chudziaku izolację mineralną z wywinięciem na ściany. Folia w płynie absolutnie nie nadaje sie do wykonywania tego typu izolacji.
  10. Ja polecam Aquafin-F firmy Schomburg, który jest na bazie krzemianów z dodatkami hydrofobowymi. Ma podwójne działanie - zawęża kapilary oraz działa hydrofobizująco. Działanie Aquafin-F w reakcji z rozpuszczonymi solami w wodzie można zobaczyć na filmie: Kremy iniekcyjne są wygodniejsze w użyciu bo charakteryzują się dużo mniejszym zużyciem, oraz są łatwiejsze w aplikacji jednak działają jedynie hydrofobizująco. Z kremów mogę polecić Aquafin-i380 Informacje o produktach można znaleźć na stronie http://doiniekcji.pl/7-preparaty-do-odtwarzania-izolacji-poziomej-przepony-poziome
  11. Aquafin-2K to dobre rozwiązanie jednak nie polecam bezpośrednio kłaść na niego wykładziny gdyż z z czasem powłoka może ulec zniszczeniu. Zamiast drogiego Xypexa mogę polecić analogiczny produkt, a jednocześnie dużo tańszy - Aquafin-IC
  12. Ale co ma mu cieknąć jeśli nie ma piwnicy ? Najważniejsza jest izolacja pozioma nad gruntem, która ma uniemożliwić podciąganie wilgoci w mury. Jeżeli została prawidłowo wykonana to nie powinno być problemów, a mokra ściana fundamentowa = większe straty ciepła.
  13. Pierwsza warstwa ze sztywnej izolacji mineralnej Aquafin 1K min. 3,5 kg/m2, a druga warstwa Aquafin 2K w ilości min. 4 kg/m2. Izolację wykonać na posadzce i ścianach powyżej poziomu gruntu. Należy pamiętać o wykonaniu faset, wklejeniu taśm uszczelniających no i odpowiednim przygotowaniu podłoża. Więcej informacji, karty techniczne można znaleźć na http://doiniekcji.pl/10-izolacje-mineralne
  14. Wykonać izolację wannową na bazie elastycznych izolacji mineralnych
  15. Efekt takiego osuszania będzie krótkotrwały o ile w ogóle będzie zauważalny, ponieważ wilgoć będzie podciągać z gruntu i wskutek braku izolacji poziomej przenikać w wyższe partie budynku. Aby zobrazować sytuację proszę sobie wyobrazić, że płynie Pan dziurawą łódką, która nabiera wody. Aby nie zatonąć ma Pan dwa wyjścia - wylewać wodę za burtę (analogia do stosowania osuszaczy) lub uszczelnić otwór przez, który wlewa się woda (zaizolować budynek). Stosowanie takiego osuszacza jest efektywne gdy sąsiadowi z góry wylała pralka i zalała nam ścianę, jednak w tym przypadku użycie osuszaczy będzie sensowe po odtworzeniu izolacji poziomej i pionowej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...