Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MagnetoX

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    ...

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

MagnetoX's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

18

Reputacja

  1. Witam, Mam dom podpiwniczony i fundament piwnicy wyłożony jest płytami XPS 15 cm, klejone na pianoklej. Na wysokości ok. 120 cm powyżej poziomu terenu zauważyłem, że niektóre płyty klawiszują. Te 120 cm będzie odkryte i wykończone tynkiem mozaikowym. Oderwałem jedną z płyt i nie zauważyłem nic niepokojącego - była piana, i na ścianie i na płycie. Z jego powodu mogło to się stać ? Taką sytuację mam tylko z jednej strony domu, na pozostałych XPS trzyma się ściany. I teraz co z tym dalej zrobić ? Mam dylemat co do sposobu rozwiązania problemu, ponieważ chcę ten temat zamknąć i nigdy do niego nie wracać. 1. Czy zerwać te dwa pasy XPS (120 cm wysokość) i przykleić normalny styropian jako baza pod tynk mozaikowy ? Czy styropian kleić na pianę czy lepiej zeszlifować masę KMB i przykleić na normalny klej ? 2. Podkleić jeszcze raz pianoklejem i zostawić to tak jak jest ? A może przykleić na to 2-3 cm styropian aby mieć bazę pod tynk mozaikowy i żeby nie odpadała siatka ? 3. Czy w razie klejenia na pianę są jakieś grunty co trzymają się mas KMB ? Jakieś z piaskiem kwarcowym aby dobrze się piana tego trzymała ?
  2. Witam wszystkich, Dom, który wybudowałem jest w pełni podpiwniczony. W części piwnicznej mam garaż oraz kilka pomieszczeń. Zastanawiam się teraz czym ocieplić ten sufit od strony piwnicy i jakiej grubości materiału użyć. Piwnica możliwe, że będzie ogrzewana częściowo ale na ten moment nie wiem i wolałbym założyć, że nie będę tam grzał. Stąd, też pytanie odnośnie zastosowanego materiału. Na całkowite zrobienie sufitu chciałbym przeznaczyć max. 12 cm. Stop pomiędzy parterem i piwnicą jest żelbetowy, monolityczny. Przeanalizowałem trochę wariantów: 1. Styropian EPS 100 , grafit - 10 cm , klejony na pianoklej, na to siatka i na końcu gładź. 2. Płyty PIR z GK na ruszcie drewnianym lub stalowym. Tutaj niestety nie znalazłem póki co, żadnych niskoprofilowych rozwiązań aby sam ruszt/stelaż zajął jak najmniej wysokości Które rozwiązanie jest prawidłowe ? A może ktoś z was ma jakiś ciekawszy pomysł ? Zastanawiam się czy pomiędzy PIR a sufitem (ze względu na ruszt i przestrzeń) nie będzie problemu z wilgocią w tej przestrzeni. Czy ten styropian trzeba kołkować ?
  3. Witam wszystkich, Mam dylemat związany z mocowaniem metalowych daszków (takich jak np. na attyki) na ogrodzenie betonowe. Zależy mi na braku widocznych wkrętów itd. stąd pytanie jak je prawidłowo zamocować. Czy można je przykleić bezpośrednio do betonu czy lepiej przykręcić OSB/MFP i do tego zamocować daszki ? Widziałem filmy na youtube gdzie montowane były takie daszki na klej bitumiczny do płyty OSB ale widziałem również wciskane jak na zdjęciu nr 2. Czy ktoś podpowie jak dobrze to zrobić ?
  4. Dzięki. Rozmawiałem właśnie z doradcą technicznym ale nie P. Janem. 1. Czy przed położeniem kleju i siatki gruntowaliście jeszcze istniejący tynk ? 2. Jak nie da rady na tynk to wtedy nic innego chyba nie pozostaje. 3. Ile mm można nadłożyć tego Sto Levell Uni. Czy do tego białego kleju wymagane są jakieś specjalne warunki ?
  5. Witam wszystkich, Mam pytania dotyczące elewacji. Mam wykonaną elewację z tynku nanosilikonowego Greinplast TNB. Niestety zmieniła się trochę koncepcja przy wejściu do domu, gdzie jest położony właśnie ten tynk na bardziej ozdobne panele kwarcowe. Wykonawcy, z którymi się spotkałem sugerują zaciągnięcie tego tynku TNB klejem i wklejenie siatki. Niestety od firmy Greinplast otrzymałem info, że najbezpieczniej będzie ten tynk najpierw usunąć. Stąd pytania: 1. Czy nakładał ktoś z was klej i siatkę bez szlifowania tynku silikonowego, nanosilikonowego ? 2. Czym ewentualnie można zeszlifować ten tynk nie uszkadzając siatki ? 3. Czy jest jakaś metoda na wyprostowanie ściany (nie jest to duża ściana - dotyczy cokołu piwnicy) na której jest już siatka i klej ale nie jest to idealnie zrobione ? Czy jakieś zaprawy wyrównujące można w ogóle stosować na siatkę i klej czy ciężar spowoduje, że to się nie będzie trzymać ?
  6. Witam wszystkich, Potrzebuję pomocy w ustaleniu sposobu na wyczyszczenie drzwi aluminiowych po pianie PUR. Niestety w dniu dzisiejszym wystrzeliła mi piana na drzwi wejściowe. Drzwi wejściowe mam w kolorze czarnym. Jest to od wewnątrz nad klamką czyli w widocznym miejscu. Pianę szybko zgarnąłem i przetarłem czyścikiem do piany (jakby się piana trzymała jednego miejsca to bym to zostawił aż wyschnie ale zaczęła opadać w dół). W miejscu gdzie to czyściłem powstały ślady. Czy można to jakoś doczyścić czy to trwałe uszkodzenie powłoki ? Miał ktoś taki przypadek ? Drzwi to Wiśniowski Creo.
  7. Witam wszystkich, Mam do was pytanie. Trwają u mnie prace związane z gładzeniem ścian i sufitów. Zauważyłem w jednym miejscu, że flizelina wklejona w połączenie fabryczne GK (zagłębione) nie jest właściwie przyklejona (odstaje troszkę od sufitu). W innych miejscach jest OK. Co z tym można zrobić ? Czy lepiej to wyciąć i wkleić jeszcze raz kawałek ?
  8. Witam wszystkich, Muszę zrobić ogrodzenie posesji (nie mam dużo bo ca. 10 metrów ) ale zastanawiam się jakie zbrojenie zrobić. Wykop zrobiłem na szerokość 25 cm i głębokość 1 m (strefa przemarzania 0,8 m). Czy wystarczy belka zbrojeniowa z pręta żebrowanego fi10 i strzemiona 15x15 fi6 czy powinienem raczej zrobić wyższe zbrojenie np. na 90 cm tj. strzemiona 90x15 fi6 i pręt żebrowany fi10 ? Na tym fundamencie będzie murowane ogrodzenie z pustaków szalunkowych (zalewane betonem. Wysokość ogrodzenia to ca. 180 cm A może warto rozważyć siatkę zbrojeniową albo jakieś inne rozwiązanie ?
  9. Ok. Tak zrobię. A styropian 1 cm będzie ok czy lepiej dać 2 cm. Na pewno będę brał EPS150 lub EPS200.
  10. Od wewnątrz do wysokości terenu (różne poziomy) zastosowano dwuskładnikową masę bitumiczną BOTAMENT BM92 w dwóch warstwach także wszystko pod ziemią pionowo jest zabezpieczone. Od zewnątrz tej trawy nie będzie... chcemy nasypać kamienie. Odnośnie styropianu czy powinien być np. podłogowy/parkingowy EPS150 , EPS200 czy wystarczy zwykły fasadowy EPS80 ?
  11. Witam wszystkich, Potrzebuję porady czym można wykończyć murowane ogrodzenie (zdjęcie poniżej). Ogrodzenie zostało zbudowane w następujący sposób: fundament w ziemi z betonu B30 W8 na głębokość 1,2 metra. Następnie na tym zostały postawione pustaki szalunkowe i zalane betonem B30 W8 (wszystko za zbrojone i powiązane). Niestety na ogrodzeniu są nierówności, które muszę jakoś zlikwidować. Pytanie jak to zrobić aby było trwałe ? Myślałem o: 1. Tynk cementowo-wapienny w celu wyrównania powierzchni. 2. Styropian 2 cm + siatka + klej. A może coś innego ? Zależy mi na trwałości.
  12. Ja mam konstrukcję krzyżową i najsłabszym elementem nie będą wieszaki (wg specyfikacji wytrzymują 0,4 kN) ale wkręty stąd pomysł aby nie sypać bezpośrednio na GK. Wkręty dawałem co 10 cm. Czytałem również, że przy krzyżowym mogą wypinać się łączniki ale wg specyfikacji producenta taki łącznik wytrzymuje 40kg więc o to się tak bardzo nie obawiam
  13. Jakie wieszaki stosowaliście do swoich profili ? Czy były to noniusze mocowane dodatkowo pchełkami czy tylko wczepiane ? Moje wieszaki knaufa regulowane nie mają opcji przykręcenia na pchełki i zastanawiam się czy w miejscu jego wpięcia w profil nie zastosować opasek zaciskowych (trytek) ale stalowych bo ciężar styroduru + 40 cm celulozy może spowodować wypięcie się tego wieszaka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...