Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

symt

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

O symt

  • Urodziny 10.07.1975

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bydgoszcz
  • Kod pocztowy
    85-777
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

symt's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam Szanownych forumowiczów Zamierzam na działce zbudować ogrodzenie drewniane z wałków zakupionych w zakładach produkcji sklejki. Mam do wyboru wałki iglaste, liściaste i bukowe . Tu pierwsze pytanie, który z tych gatunków nadaje się najlepiej. Buk jest najtańszy - czy nadaje się na ogrodzenia? Zamierzam użyć wbijanych stalowych kotew i do nich przykręcić słupy (wiem z doświadczenia, że wkopane słupy przetrwają góra 5 lat pomimo konserwacji). Problem w tym, że słupy mają fi 95 mm, zaś kotwy produkowane są tylko na fi 90 i 100. Drugie pytanie - czy lepiej kupić fi 90 i ostrugać słup o 5 mm, czy tez lepiej zastosować fi 100 i śrubami wykasować luz 5 mm? Będę wdzięczny za porady forumowiczów, którzy maja rozeznanie w powyższych kwestiach.
  2. Witam założyłem instalację hydroforową na działce, ale jest problem z zassaniem wody (odpowietrzeniem układu). Zastanawiam się czy nie popełniłem błędów przy konstrukcji układu. Rurę ssawną (fi 32) zredukowałem w budynku do fi 20, na której umieściłem filtr z wkładem węglowym i następnie przed samą pompą zawór zwrotny. Czy filtr nie stanowi zbyt dużego oporu dla pompy i powinien być umieszczony za nią? Czy redukcja rury ssawnej przed pompą utrudnia jej pracę? Czy zawór zwrotny powinien być wyłącznie w studni poniżej lustra wody, aby zalać rurę ssawną? Nadmieniam, że studnia ma głębokość 3,5 m i jest w odległości 6 m od budynku. będę wdzięczny za podpowiedzi na w/w pytania.
  3. symt

    wylewka

    witam Remontuję starą chałupę ze ścianami z gliny. Podłoga jest drewniana, ale dechy przy ścianach są całkowicie zgniłe, legary tez, spod dech wyłazi już piach. Chciałbym osunąć dechy i legary (raczej to co z nich zostało) i wylać beton. Wiem ,że najlepiej byłoby na piach ubić gruz, na to pierwszą wylewkę, na nią folię i druga - właściwa warstwa wylewki. Jednak to podwójna robota (dwa razy mieszanie betonu). Czy jest możliwość położenia na gołej ziemi papy, na nią gruz i dopiero beton ? (raz zamawiałbym gruszkę). Czy wystarczy beton b10, czy b15? Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz przy okazji. W chałupie mimo lat nie ma wilgoci. Czy nie bierze się to stąd, że przez dziurawą podłogę była dobra cyrkulacja powietrza, a po zalaniu betonem wentylacja ustanie i pojawi się grzyb?
  4. symt

    izolacja pod tynk

    Witam Czy możecie polecić jakiś środek, którym można zaizolować ścianę zewnętrzną przed wilgocią, potem zaś ją otynkować? czy folia w płynie będzie dobrym rozwiązaniem, czy tynk nie będzie odpadał?
  5. Witam 1. Przystępuję do zakładania instalacji wodnej w domu letniskowym i dlatego w projekcie instalacji muszę uwzględnić możliwość spuszczania wody z rur przed zimą. Woda z wodociągu doprowadzona będzie na podwórko, na głębokości 180 cm. Czy w miejscu, od którego zacznę ciągnąć rurę do domu powinienem założyć zawór i jakąś wylewkę, przez którą wylewać się będzie woda z całej instalacji? Wówczas powinienem pod zaworem wykopać jeszcze studzienkę, która zbierałaby wypływająca wodę? (zawór będzie na głębokości 180, studzienka więc sięgałaby ok. 2-2,30 m). Do zaworu byłby dostęp za pomocą przedłużki długości 2 m. Tak to widzę jako laik, czy macie inne pomysły i porady? Będę wdzięczny. 2. Jak wprowadzić wodę do budynku (brak piwnicy). Czy w pierwszym pomieszczeniu, do którego doprowadzam wodę, muszę wykopać 2-metrowy dół i pionowo wprowadzić rurę do środka?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...