Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Stefansky5

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Stefansky5's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Pali sie ogniem, ale czopuch jest bardzo goracy. Ten kociolek to tylko 8kW wiec wymiennik malutki 0.8m2. I jak jeszcze sie gazy nie spalaja calkowicie to sprawnosc leci w dol. Bez onizenia grodzi wymiennika nie wyobrazam sobie dalszego palenia w tym kotle.
  2. Powietrze doprowadzę od góry przed dyszę. A moze zeby nie komplikowac i sie meczyc z tym palnikiem. To bym tylko zakryl ruszt za wymiennikiem szamotka o grubosci 6cm scieta pod skosem z przodu i na to postawic dwie rury o srednicy 8-9 cm i wysokosci 8 cm. Wyciac otwor z przodu na ksztalt luku, ala dysza i tak palic. Czy to zadziala?
  3. Witam! Dziękuje za zainteresowanie moją przeróbką. Czy jak zrobię palnik wirowy o takich wymiarach to będzie działać? Jest tam za wąsko żeby się zmieścił pełnowymiarowy palnik Dikij Petia. Więc nie wiem czy komory wirowe 7cm będą działać zamiast srednicy 10cm ? I też mam głębokość zamiar zrobić głębokość palnika 12.5cm zamiast 14cm,bo włąśnie tych komor wirowych nie mogę zrobić większych.
  4. Kopci na ciemno szaro i czuć nosem że się spala węgiel bo intensywnie wręcz powiedziałbym śmierdzi. Komora zasypowa cała zasmolona,dużo tej smoły jest. Wymiennik szary ale suchy,brak smoły. Natomiast jest strasznie dużo pyłu lotnego nagromadzonego w komorze nawrotnej,tam gdzie jest wyczystka u góry z przodu kotła. Tego pyłu to się potrafi nagromadzić bardzo dużo nawet po 2-3 dniach palenia. Tak jakby cug był za duży i wszystko leci z pieca razem ze spalinami. Klapka uchylona na 0.5-1cm. Miarkownik ustawiony przy 60C , klapka przymknięta na zapałkę. I tak był łańcuszek wyregulowany. Obecnie jest tylko położona ścieta cegła na skos zakrywająca ruszt za wymiennikiem wiszącym. Ale jak na moje oko to nic nie pomaga. Kocioł i tak kopci. Czy kupno i zamontowanie RCK w wyczystce komina powinno pomóc jakoś? Może jak zmniejszę cug to ten węgiel nie będzie się tak szybko spalać. Oraz czy ten palnik z komorami wirowymi co zaplanowałem zrobić będzie działać, nie zamałe te komory wirowe o średnicy 8cm?Większych nie mogę zrobić bo się nie zmieszczą. Czy może zamiast tych komór wirowych w palniku obniżyć tylko prześwit pomiędzy wymiennikiem wiszącym a rusztem do ok. 9cm? Czy taki duży prześwit jak jest teraz te 14cm w połączeniu ze zbyt dużym cugiem ma wpływ na złą jakość spalania oraz szybkość wypalania się węgla?
  5. Witam szanownych Kolegów. Śledzę ten wątek ponieważ posiadam kocioł KSGW Zgoda DS wieprz 8kW. Mam z nim problemy,bo strasznie dymi jak na dolniaka. Komin z cegły 15x30, 6metrów. Naturalny ciąg na miarkowniku. Dom 110m2 ocieplony styro 12cm. Odległość od wymiennika wiszącego do rusztu 14cm. Palenisko szer 17.5cm długość 15cm do wymiennika wiszącego nad rusztem. Kanał dymny za wymienikiem wiszacym 17.5x6cm. Moje pytanie jest takie, czy zadziała w tym kotle palnik z komorami wirowymi. Sporządziłem szkice jakby to miało wyglądać ale nie wiem czy to polepszy spalanie. Bo teraz to połyka węgiel jak szalony i kopci jak lokomotywa. Węgiel płomienny groszek. Cały zasypany kocioł groszkiem pali się tylko 3 godz. Temp. na piecu 60C. Pozdrawiam Stefan [ATTACH=CONFIG]404433[/ATTACH]
  6. Stefansky5

    Panasonic Aquarea

    Witaj Andrzej5101 Na stronie cieplo wlasciwe nie znalazlem nigdzie miejsca w ktorym mialbym wpisac cene za tone wegla. Wiec sam nie mam pojecia jak oni to wyliczyli. Wegiel kupywalem za 870zl/tone. Dal mnie istotne bylo aby mi wyliczylo nstp. dane: Poniższe wyliczenia zakładają utrzymanie w domu przez całą zimę średniej dobowej temperatury 23,0°C. 7,1kW maksymalna moc grzewcza Tyle będzie potrzebne w "najmroźniejszy" dzień, przy średniej dobowej -18°C 3,5kW przeciętna moc grzewcza Tyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 2,7°C 55W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc Tę wartość znajdziesz w tabeli orientacyjnego doboru mocy kotła od jego producenta. Tyle że tam zaczyna się od 100W/m2 wzwyż. Ciekawe, prawda? 14 289kWh = 52GJ całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanie Tyle ciepła netto potrzebuje twój dom na cały sezon grzewczy. Zależnie od tego, czym i z jaką sprawnością będziesz grzać, ilość ciepła brutto, jaką musisz kupić w opale, będzie odpowiednio wyższa. 110kWh/m2*rok wskaźnik zużycia energii Tę wartość znajdziesz na świadectwie energetycznym budynku (nowsze takie mają). Na tej podstawie twój dom zalicza się do klasy energetycznej D. Mam piec smieciuch duuuzzzoo przewymiarowany 17kW wiec dlatego takie zuzycie. Mysle ze PC P-W bedzie lepszym rozwiazaniem od kotla na pellet. Dlatego zainteresowal mnie temat PC. Pozdrawiam
  7. Stefansky5

    Panasonic Aquarea

    Witaj Bobrow, faktycznie masz podobną sytuacje do mnie. Chociaż twój dom jest większy, czy to oznacza że u mnie by wystarczyła PC 7kW 1f.? Czy mógłbyś podesłać mi na priv. schemat swojej instalacji CO z CWU jeżeli posiadasz taki. Jak duży posiadasz sprzęgło albo bufor? Czy na instalację CO puszczasz temp. wody do jakiej ci podgrzewa PC bezpośrednio, czy jest to poprzez zawór 3d?Czy na grzejnikach można mieć zawory termostatyczne z PC, bo to zmniejszy przepływ wody jak się domyślam.Jaką najwyższą temp. wody zasilałeś instalacje CO w zimie? Mam stracha czy zasilając instalacje CO 35-45C będę w stanie ogrzać domek. Jaki tu sens inwestycji w PC przy zasilaniu instalacji CO wodą o temp. 35-45C, to tak prawie jakby grzać piecem elektrycznym. Więc rachunki za prąd mega Aha, zapomniałem dodać że posiadam ten piecyk (kozę) w salonie. To chyba na najmroźniejsze dni bym się mógł jakoś wspomóc PC. Pozdrawiam
  8. Stefansky5

    Panasonic Aquarea

    Witam Wszystkich! Obecnie mieszkam w domku wybudowanym w 2007r. Ocieplenie i powierzchnie domku można zobaczyć z wyniku ciepła właściwego: http://cieplowlasciwie.pl/wynik/2ay7 Czy jest szansa ogrzania tego domu i CWU ok.200l PC uwzględniając że mam tylko zwykłe dwupłytowe stalowe grzejniki. Więc nie ma możliwości zasilania instalacji temp. wody rzędu 28-40C jak ma to miejsce w ogrzewaniu podłogowym. Jaka PC byłaby odpowiednia dla mnie współpracująca z grzejnikami. Czy potrzebny będzie wtedy również bufor albo sprzęgło hydrauliczne ? Czy w takim systemie CO warto stosować zawór 3D sterowany pogodowo do PC? Jakich rocznych kosztów miałbym się spodziewać ? Wiem że COP spada strasznie w dół jeżeli PC pracuje z grzejnikami. WIec gdzie tutaj zysk z posiadania PC. Jaką PC byście polecili i w jakiej konfiguracji ( czy potrzebny bufor z zaworem 3D). Mam nie wiele czasu żeby podjąć decyzje. W zasadzie mam już wybrany kocioł na pellet, ale przy takim ogrzewaniu jest robota. PC jest bezobsługowa. Czy ktoś ma u siebie zainstalowana PC ze zwykłymi grzejnikami płytowymi stalowymi i działa jemu to dobrze? Zmiana grzejników na klimakonwektory nie wchodzi w grę, mam ich za dużo. Pozdrawiam
  9. Witajcie Proszę o ocenę. Mam domek kupiony od poprzednich właścicieli. Kotłownia CO z kotłem śmieciuchem górnego spalania 17 kW z dmuchawą, palę węglem orzech i drewnem. Domek 90m2 dobrze ocieplony, okna plastiki. Z tego co zauważylem to kocioł jest zbyt duży czyli przewimiarowany, na kotłe 60 C i sauna w domu. Mam zamiar zmodyfikować instalacje CO wstawiając zawór 3D żeby obniżyć temperature na grzejniki, na grzejnikach są zamontowane głowice termostatyczne, oprócz drabinek w łazience i WC. Schemat 1 w chwili obecnej, wiem że jest zupełnie źle zrobiony jak na moje oko, nie wiele sie znam na instalacjach CO ale poczytałem to i owo na tym forum. Myśle ze błedy są następujace: - zb. wyrównawczy wpięty w system CO za pompą zamiast bezpośrednio przy kotle na zasilaniu, do tego średnica rur za mała !!! - brak zaworów zwrotnych za pompami ( CO i podłogówki ) - zawór mieszający podłogówki uszkodzony, zasilanie na podłogówke o temp. takiej samej jak system CO, Może są jeszcze jakieś błedy według Was. Schemat 2 to tak jak chciałbym przerobić instalacje. Wstawić zawór 3D na zasilaniu z kotła żeby obniżyć temp. na system CO. W miejsce boilera CWU wpiąć chcę podłogówkę tak jak na schemacie. Podłogówka zasila tylko 2 krótkie obiegi: łazienka na piętrze oraz kuchnia na parterze domu. Nie wiem tyko czy średnica rurek 15mm bedzie wystarczająca na zasilenie tej podłogówki. Temperatura powrotu do kotła powinna się wyklarować przez CWU wpiętym przed zaworem 3D rurami 22mm CU, włączanie pompki od czasu do czasu ręcznie. Brak miejsca w kotłowni na wstawienie bufora żeby odebrać nadmiar ciepła z kotła. Czy Schemat 2 moja przeróbka może pomóc mi zmniejszyć temperature w domu? Czy to bedzie dobrze hulało? Dzięki za wszelkie porady i wytknięcie błedów w moich instalacjach CO. [ATTACH=CONFIG]199364[/ATTACH]
  10. Dziękuje za podjęcie dyskusji w wyborze metody uzdatniania mojej wody, dostałem propozycje od kilku firm, wiekszość ofert brzmią podobnie CR 1044 CI lub na butli 1035 z głowicami Clack WS CI ale cena ponad 3000zł przewyższa kwote jaką chciałbym wydać. Czy możecie polecić inne dobre kombinacje na złożu CR ale nie głowice Clack WS Cl bo zapewne jej cena ma znaczny wpływ cene całego zestawu zmiekczającego.
  11. Posiadam Hydrofor 300l z poduszką powietrza którą uzupełniam od czasu do czasu sprężarką, nie mam aspiratora, Domek jednorodzinny, 4 osoby, zużycie dobowe wody nie jestem w stanie określić bo nie mam wodomierza. Studnia głebinowa 28 metrów. Posiadam szambo 10m3. Moje wyniki badania wody: Mętność - 2,9 NTU, pH - 7,6, Mangan - 77 µg/l, Żelazo - 310 µg/l, Twardość - 227 mg CaCO3/I Zakładam że moje wyniki nie są takie tragiczne ponieważ przekraczam dopuszcalne normy żelaza i manganu tylko nieznacznie a twardość mieści sie w normie. Zależy mi na zmiękczeniu wody. Czy jest sens stosowania odżelaziacza przy takich wynikach? Czy zainstalowanie tylko zmiekczacza byłoby odpowiednie i czy tak małe wartości żelaza i manganu nie wpłynełyby na wcześniejsze zużycie złoża? Chodzi mi o doradzenie - dobranie filtra z jakimi złożami tak by działał jak najdłużej bez potrzeby wymiany tego złoża, przy odpowiednim użytkowaniu oczywiście.
  12. Witam, Posiadam Hydrofor 300l z poduszką powietrza którą uzupełniam od czasu do czasu sprężarką, nie mam aspiratora, Domek jednorodzinny, 4 osoby, zużycie dobowe wody nie jestem w stanie określić bo nie mam wodomierza. Studnia głebinowa 28 metrów. Posiadam szambo 10m3. Moje wyniki badania wody: Mętność - 2,9 NTU, pH - 7,6, Mangan - 77 µg/l, Żelazo - 310 µg/l, Twardość - 227 mg CaCO3/I Zakładam że moje wyniki nie są takie tragiczne ponieważ przekraczam dopuszcalne normy żelaza i manganu tylko nieznacznie a twardość mieści sie w normie. Zależy mi na zmiękczeniu wody. Czy jest sens stosowania odżelaziacza przy takich wynikach? Czy zainstalowanie tylko zmiekczacza byłoby odpowiednie i czy tak małe wartości żelaza i manganu nie wpłynełyby na wcześniejsze zużycie złoża? Chodzi mi o doradzenie - dobranie filtra z jakimi złożami tak by działał jak najdłużej bez potrzeby wymiany tego złoża, przy odpowiednim użytkowaniu oczywiście.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...