Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcin8

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

marcin8's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Problem sam się rozwiązał Znalazłem blaty w leroy merlin za 380zł. Trochę droższe, niż te z castoramy (tam kosztowały chyba 320 albo 340), ale za to mają 230cm, co idealnie mia pasuje;) dodatkowo mają 65cm głębokości, co też jest dla mnie olbrzymią zaletą, bo miałem spory problem, żeby upchnąć AGD pod blatem 60cm (najpierw problem ze zmywarką, który udało mi się wyeliminować, ale dziś z kolei dotarł do mnie piekarnik i znów musiałbym się trochę nakombinować...) Jedyna różnica jest taka, że te w castoramie były dębowe, a w LM bukowe - nie wiem czy to lepiej, czy gorzej...
  2. Witam, szukałem trochę w necie, ale bez powodzenia... Czy ktoś mógłby mi napisać jakie drewno najlepiej nadaje się na blaty kuchenne? Mam na myśli raczej drewna rodzime (dąb, buk, jesion) - czy pomiędzy nimi jest jakaś znaczna różnica w trwałości albo stopniu skomplikowania konserwacji? Czy sugerować się jedynie wyglądem i ceną?
  3. Witam, właśnie wykańczam kuchnię i w castoramie pojawiła się bardzo fajna promocja: dębowe blaty kuchenne 37mm za 300 z groszami, ale odcinki 200cm. Są również 300cm, ale one nie są w promocji i kosztują coś koło 650zł - różnica jak widać spora... Teraz mój problem: mam kuchnię w kształcie litery L. Potrzebuję więc na pewno 2 blatów i jednego łączenia. Natomiast - tak naprawdę potzrebuję blatów o długości 180cm i 220cm (przy łączeniu w drugą stronę: 240 i 160cm). Teoretycznie idealnie spasowałoby mi kupić 1 kawałek 200cm i jeden 300cm, ale to 3 stówki, które można mieć lub nie miec...:>). Kombinuję więc, żeby kupić 2 kawałki po 200cm (bo 4 metry mi akurat starczają), co z kolei dodałoby jedno łączenie... I teraz pytanie: czy takie łączenie (oczywiście bez listew) jest bardzo widoczne? Czy powinienem się nim przejmować? Może i tak nie będę go zauważał, a 3 stówki wydam na imprezę z okazji zakończenia remontu? PS: zaznaczam, że to blat drewniany, który będzie trzeba olejować: czy to wpłynie jakoś na widoczność łączeń?
  4. Witam, postanowiłem połączyć kuchnię z salonem, a jednocześnie nad częścią kuchenną zrobić podwieszany sufit wielkości ok. 2x3m. Pojawił się jednak problem z kratką wentylacyjną... jest ona umieszczona przy samym suficie i ma wysokość ok. 20cm. sufit będzie podwieszony ok. 12cm od sufitu mieszkania, a więc wypada mi na połowę kratki... zastanawiam sie jak przeskoczyć ten problem - gdyby kratka była mniejsza lub sufit byłby zawieszony niżej, rozwiązanie byłoby proste: montaż kratki w suficie podwieszanym i połączenie rurą z przewodem wentylacyjnym, ale przecież nie podwieszę sufitu na wysokości 25cm od góry (zwłaszcza, że jest tylko nad częścią pomieszczenia i byłoby to widoczne). pewnie nie jestem pierwszą osobą z tym problemem, a jednak nie potrafię wygooglać żadnego rozwiązania;/ jakieś wskazówki jak to zrobić? PS: w kuchni jest gaz
  5. marcin8

    z czego wykonać drzwi?

    dzięki za bardzo konkretną odpowiedź. szczerze mówiąc zastanawiałem się właśnie, jak "poprawić" standardowe zawiasy w taki sposób, aby uszkodzić sprężynę. bałem się tylko, ze jednocześnie osłabię cały zawias. nie wiedziałem, że istnieją też takie bez tych docisków (oglądałem zawiasy oczywiście w dużym markecie i wszystkie były z jakimś systemem dociskowym, więc pomyślałem, że innych po prostu nie ma). teraz wiem, czego szukać jeśli chodzi o montaż zawiasu, to również spodziewałem się problemów, bo zdaję sobie sprawę, że jest trochę nietypowy. jako alternatywa myślałem również o wkręceniu za tą przednią ściankę jakiegoś klocka i przykręcenie zawiasu do niego, więc dokładnie to samo, co sugerujesz. na ten moment mam jeszcze jedno pytanie: jakiej grubości płyt użyłbyś do stworzenia tej szafki? planuję zrobić ją z 18mm, bo takich płyt jest po prostu najwięcej i chyba najłatwiej będzie dobrać wzór (do drzwiczek) i zakupić - czy taka grubość będzie ok?
  6. Witam, chcę samodzielnie wykonać szafkę zabudowującą gazomierz w przedpokoju. mam dokładny projekt i wiem jak powinno to wyglądać, a mianowicie: - 2 pionowe ścianki boczne przykręcone do ściany kątownikami. wysokość od podłogi do sufitu (ok. 255cm), głębokosć szafki: ok 25cm, szerokość szafki (a więc rozstaw między ściankami) ok 60cm - ścianki boczne połączone będą półkami i będzie to stanowiło sztywny szkielet całej szafki - z przodu szafki po obu jej stronach będą dodatkowe ścianki o szerokości ok 10cm. będą one przykręcone do ścianek bocznych i półek. pomiędzy nimi zostanie szpara na drzwi o szerokości ok 40cm. te 4 ścianki (na boczne i 2 przednie) planuję obkleić "głądzią rolkową" i pomalować na biało, żeby wyglądało to jak ściana i dochodzimy do drzwi, które są moim największym problemem... drzwi będą w kolorze olchy i myślałem, żeby wykonać je ze zwykłej płyty paździerzowej. nie będzie na nich żadnego uchwytu (całość ma wyglądać jak kawałek ściany z "wklejonym" panelem ozdobnym) - otwierane będą na zasadzie tego systemu, w którym naciskamy na drzwi w odpowiednim miejscu i odskakują one na kilka cm, co daje lukę za którą można je otworzyć dalej (nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale chyba jasno opisałem o co chodzi;>). zasadniczym problemem jest tu waga drzwi (podnosiłem w sklepie płyty podobnej wielkości i wydają mi się strasznie ciężkie). nie wiem czy do takich drzwi wystarczyłyby 3 zawiasy? może warto by wstawić 4? z kolei duża liczba zawiasów może być problemem dla tego mechanizmu odpychającego drzwi - zawiasy, które oglądałem dość mocno dociskają drzwi i mam obawy, czy siłownik będzie na tyle mocny, aby je odepchnąć... generalnie szukam pomysłu na te drzwi... może wykonać je z innego (lżejszego) materiału? może zastosować jakiś inny system mocowania, niż tradycyjne zawiasy szafkowe? a może po prostu martwię się niepotrzebnie i wszystko powinno działać, tak jak opisałem? dodatkowe pytania: 1. jakich materiałów użyć. Nie do końca rozumiem różnicę pomiędzy płytami wiórowymi, a MDF - które będą lepsze? 2. część półek w szafce będzie przykręcona na sztywno, co stanowić będzie szkielet konstrukcji, a część półek będzie "luźnych" - myślę o 4 półkach sztywnych (przy podłodze, przy suficie i 2 w środku) - tyle chyba wystarczy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...