Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

markus1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

markus1's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Co racja, to racja. Pozdrawiam
  2. Witam Wyznaję taką zasadę, że nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Wodę ciepłą i zimną rozprowadzamy w otulinie ponieważ zależy nam na dostarczeniu jej do łazienek jako ciepłą i zimną ( tutaj chodzi również o roszenie rur z zimną wodą). Staramy się ograniczyć straty do minimum. Natomiast ogrzewanie w peszlu. Niewielkie straty (ogrzewanie posadzki) specjalnie nie szkodzą, ponieważ i tak służą ogrzewaniu. Należy jednak pamiętać o częściowej chociaż izolacji rur grzewczych tam, gdzie biegną dość gęsto (np. przy szafkach rozdzielaczowych), bo efekt może być taki, że posadzka w tym miejscu będzie wręcz gorąca. "Czy zamiast naklejania pasków styropianu użycie pianki niskoprężnej dałoby lepszy efekt? " Preferuję wypełnianie styropianem bez klejenia. Przecież przyjdzie beton i wyrówna. Pozdrawiam
  3. Witam Jeżeli na jednym poziomie domu masz ogrzewanie podłogowe i grzejniki, to potrzebujesz 2 rozdzielacze najczęściej montowane w dwóch osobnych szafkach. Jeżeli na tym poziomie masz nie więcej jak 3 grzejniki i nie więcej jak 9 (chyba) obwodów podłogówki to możesz zastosować ten właśnie rozdzielacz 2w1. Bilans jest prosty: zamiast dwóch szafek - 1 szafka, zamiast 2 rozdzielaczy - 1 rozdzielacz, mniej rur, połączeń, zaworów. Należy jednak zwrócić uwagę na informację producenta: temperatura na grzejniki powinna być o 20st C wyższa niż na ogrzewanie podłogowe i zalecana jest temperatura wody grzewczej na poziomie 65st C. W praktyce chodzi poprawnie również przy niższej temp. ( zastosowane do kotła kondensacyjnego). Pozdrawiam
  4. Witam Jeżeli planujesz zamontować kolektor solarny, to zrób to teraz lub zapomnij. Dokładanie drugiego zbiornika z pojedynczą wężownicą do istniejącego już zbiornika, zamiast zbiornika biwalentnego ( z podwójną wężownicą) to tylko komplikowanie instalacji i robienie kosztów. Tzw pakiety solarne (kolektor, zbiornik, kocioł) są dużo atrakcyjniejsze cenowo niż składanka. Popytaj o dofinansowanie do solarów w gminie lub BOŚ-u i do przodu. A poza tym taniej wychodzi zestaw kocioł + podgrzewacz niż analogicznej klasy kompakt. Junkers czy Viessmann? Jedni wolą blondynki a inni brunetki. Pozdrawiam
  5. Witam Rozwiązanie to pozwala uprościć instalację, bo zamiast dwóch osobnych rozdzielaczy ( dla grzejników osobno i dla podłogówki osobno) montujemy jedno urządzenie w jednej szafce. I tu są oszczędności. Pozdrawiam
  6. Witam Przy wyborze firmy ważny jest serwis. Sprawdź, który z podanych wyżej producentów ma lepszy serwis w twojej okolicy. Dla mnie nie bez znaczenia jest czy przy ewentualnej awarii serwisant przyjedzie następnego dnia czy za tydzień. W przypadku wariantu z Viessmanna wybrałbym pakiet z kolektorem płaskim Vitosol 200-F, którego sprawność jest porównywalna z kolektorami próżniowymi (ale prawdziwie próżniowymi, a nie pseudopróżniowymi) http://www.viessmann.pl/etc/medialib/internet-pl/pdf_documents/topinfos/vitosol_100_-_wydajny.Par.45352.File.File.tmp/Viessmann%20-%20TopInfo%20-%20Vitosol%20200-F%20DT%20-%20200805.pdf Przy ostatecznym wyborze zazwyczaj decyduje szczegół, np. dla jednego będzie to przejrzystość i łatwość obsługi regulatora, a dla innego kolor podświetlania. Pozdrawiam
  7. Apropos kocioł atmosferyczny kontra kocioł kondensacyjny. Czy dzisiaj ktokolwiek zastanawia się przy zakupie samochodu czy ma mieć gaźnik czy pompę wtryskową? Gaźniki odeszły do historii i to samo czeka kotły atmosferyczne. Decydując się dzisiaj na kocioł atmosferyczny skazujesz siebie na technologię, której koniec jest bardzo bliski. Sprzedaż kotłów atmosferycznych napędzają deweloperzy, dla których ważniejsze od kosztów eksploatacji są koszty zakupu. Dla użytkowników ta zależność powinna byc odwrotna. Ostatnia zima pokazała, jak duże są różnice kosztów eksploatacyjnych pomiędzy obydwoma systemami. Pozdrawiam i życzę udanych wyborów Takie moje słowo na niedzielę.
  8. Witam Polecam lekturę: http://www.hydrocentrum.pl/images/File/Ebook_Dom1.pdf http://kotly.pl/ABC_ogrzewania.php http://kotly.pl/e-booki.php I prawie wszystko będzie jasne. Do future74: A poza tym, przy tak "wypasionej" chałupce warto wyszukać doświadczonej firmy instalatorskiej, bo punktów, w których można coś zrobić źle, wymieniłeś sporo.
  9. Witam Jeżeli masz jeszcze grzejniki, to możę coś takiego: NOWOŚĆ Rozdzielacz 2 w 1 - ogrzewanie podłogowe z mieszaczem + grzejniki http://www.tece.pl/index.php?action=product&category=1&group=49 Ograniczeniem jest możliwość podłączenia do 3 grzejników. Zastosowane, póki co działa bez zarzutu. Pozdrawiam
  10. Witam Istnieje jeszcze jeden aspekt montowania kominków z płaszczem wodnym w układzie zamkniętym tylko z chłodnicą. Każde zadziałanie układu schładzającego to niekontrolowany przepływ zimnej wody do kanalizacji. Odczyty zużycia wody mogą po pewnym czasie wprawić w osłupienie. Przy instalacji ze szczelnym szambem zdziwienie przyjdzie jeszcze wcześniej. Pozdrawiam
  11. Witam Idea ogrzewania podłogowego jest słuszna pod warunkiem jej prawidłowego wykonania oraz możliwości jej sterowania. Woda grzewcza dla grzejników może mieć temperaturę do nawet 95st C (np. dla kotłów na paliwo stałe, choć dla kotłów atmosferycznych do 75st C, a dla kondensów 55st C) natomiast dla ogrzewania podłogowego nie powinna przekraczać 50st C.Co zrobisz, gdy przy niskiej temperaturze na zewnątrz kocioł podniesie temp. czynnika grzewczego i nagle ta " podłogówka dla ubogich" zacznie miejscowo (!!!) niekontrolowanie rozgrzewać posadzkę??? Będziesz bezsilny. Chcesz mieć podłogówkę? To ją zrób. Ale zgodnie z zasadami i z regulacją np. zaworem RTL. Każde inne rozwiązanie może zakończyć się niepowodzeniem. Jeśli chodzi o izolowanie rur CO, to zrobiłbym w peszlu i umieścił pomiędzy izolacjami tak, aby również od góry była warstwa styropianu. http://www.budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_porady/id,8378/Itemid,39/ Pozdrawiam
  12. Witam Istotna jest również jakość zaworu bezpieczeństwa. Kiepskie (tanie) zawory potrafią po jednorazowym zadziałaniu kapać i otwierać się przy znacznie niższym niż przewidziano ciśnieniu. Brak manometru mocno komplikuje diagnostykę. Warto również odpływ każdego zaworu bezpieczeństwa doprowadzić w pobliże Kanalizacji tak, abyśmy ewentualne zadziałanie zaworu zobaczyli. ale abyśmy nie zalali sobie części kotłowni. Polecam lekturę http://systemyogrzewania.pl/Wiadomo%C5%9Bci/Instalacja-ciep%C5%82ej-wody-spos%C3%B3b-na-kapanie-19581.html Pozdrawiam
  13. Witam Polecam lekturę tego poradnika. Odpowie na wiele zadawanych tu pytań http://kotly.pl/pdf/Ebook_Dom1.pdf oraz http://www.kotly.pl/ABC_ogrzewania.php Życzę wszystkim udanych i trafnych wyborów. markus1
  14. Witam Fakt. Źle to ująłem. Zamiast niepalny powinienem napisać TRUDNOPALNY. I to właśnie ta trudnopalność jest tak kontrowersyjna. Ciekawe czy na to forum zaglądają przedstawiciele (pracownicy) firmy LEGALETT? Pozdrawiam Markus1
  15. Witam Uważam, że wszystko zależy od jakości styropianu. Robiliśmy małe doświadczenia ze styropianem. Styropian tej samej klasy różnych producentów zachowuje się różnie: np. pod wpływem otwartego ognia. W niektórych przypadkach w założeniach niepalny styropian potrafił się nie tylko topić ale nawet pięknie tlić. Podobnie różna była tendencja do kruszenia się. W przypadku Legaletta nie można oszczędzać na styropianie. Co do doświadczeń to trudno oczekiwać aby firma źle pisała o swoim produkcie na własnych stronach internetowych. Rozmawiałem z użytkownikiem Legaletta (8 letni dom) i jedyne co usłyszałem to pochwały. Na zewnątrz budynku nic nie można było stwierdzić co do stanu styropianu. Pozdrawiam Markus1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...