Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

akm97

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    170
  • Rejestracja

O akm97

  • Urodziny 23.04.1979

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

akm97's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Witam. Jeżeli zostały komuś do sprzedania dachówki Koramic E32 w kolorze kasztan angoba szlachetna zwykłe i wentylacyjne, proszę o kontakt na PW.
  2. Dziękuję za odpowiedzi. Już myślę naprawdę ostatnie pytanie. Moje źródło wody na końcu 50 m węża 5/8 daje 1,45 m3/h wody, a na krótkim dwumetrowym wężu ok. 2m3/h - niech będzie średnia ok. 1,7 Jeżeli teraz zastosuję pilotujące rury 32 i pętle z rur 25, gdzie rury pilotującej 32 będzie maks. 20 m, a pętli maks 26 m, to jakie może być łączne zużycie wody przez zraszacze, aby każdy z nich miał gwarantowany przez producenta zasięg - czy ok. 1,2 m3/h będzie ok? PS. Zraszacze będą głównie Rainbird 3500. Na pompie pokazuje ciśnienie 4 bary, ciśnienie jest wystarczające dla aby wąż ogrodowy z końcówką miał zasięg ok. 12m, ale mam wątpliwości, czy to wystarczy dla np. trzech zraszaczy o zasięgu powiedzmy 7-9 m?
  3. Panowie jeszcze takie pytanie. Czy zraszacze mogą "pryskać" na pnie drzewek owocowych (wiśnie, pigwy, itp). Nie chodzi mi o to, że za drzewami będą odcinki nie podlane, tylko o to, czy takie częste podlewanie w okresie letnim mogą spowodować jakieś szkody drzewkom. Czy macie doświadczenia w tym względzie? Nie mam sposobu, żeby tego ominąć, bo mam podwójny szpaler drzewek.
  4. Jeszcze raz dziękuję. Wyjaśniłeś mi większość nurtujących mnie kwestii. Jeszcze tylko gwoli wyjaśnienia. Pisząc "ślepa rura' masz na myśli sytuację, kiedy zraszacz jest na końcu odcinka rury? I jeszcze, rozumiem, że pętla ma wyglądać tak, że odcinek idzie np rurą 32, na jej końcu jest kolanko 25-32-25, i z tego miejsca idzie pętla na rurze 25, która szeregowo łączy wszystkie zraszacze? I tutaj odległości pomiędzy kolejnymi zraszaczami nie mają już znaczenia? Ps. Czy robienie pętli ma sens w sytuacji z trzema i więcej zraszaczami, czy w przypadku dwóch również korzystniej jest je zapętlić od ich promienistego połączenia?
  5. Dziękuję za odpowiedź, ale przyznam się, że nie do końca rozumiem o co chodzi z podłączaniem "na pętlę" rurami 25. Czy to ma równoważyć ciśnienie na zraszaczach? Czy mój pomysł równych odległości do zraszaczy jest nieskuteczny? Bo wielkością stres, to chyba nie bardzo, bo one będą określać promień, chociaż kombinować można. 2. Mój przepływ będzie zdecydowanie mniejszy niż nominalny dla rury 32 mm, ale czy mimo wszystko 25 mm, na długości ok. 27 m nie spowoduje dodatkowego spadku ciśnienia? 3. Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Czy trójniki i złączki stosujecie skręcane czy wciskane?
  6. Witam szanownych forumowiczów. Projektuję właśnie nawodnienie. Mam dosyć słabe źródło wody w postaci studni. Przy hydroforze pokazuje co prawda 4 bary, ale próba "wiadrowa" pokazała, że jego wydajność to ok. 2m3/g, a na krótkim wężu i ok. 1,45 m3/h, ok. 50 m wężu 5/8. Dlatego będę się starał na jedną linię dawać zraszacze o łącznej wydajności do ok. 0,8 m3/g Mam takie nietypowe pytanie. Czy przykładowo montując 3 zraszacze na jednej linii jest sens montować to w taki sposób, aby np rurą 32 dochodzić do punktu, z którego po trójniku rurą np. 25 byłaby taka sama odległość do każdego zraszacza? Pytam bo kiedyś podłączyłem do tej pompy przelotowo dwa zraszacze pulsacyjne (łopatkowe) i tylko pierwszy chodził dobrze, a drugi ledwo ledwo, co by świadczyło o dużym spadku ciśnienia. Jest to o tyle dziwne, że teoretycznie taki zraszacz ma zużycie tylko 0,65 m3/g. Aha i jeszcze jedno pytanie. Długość najdłuższej linii nawadniania wyniesie ok. 27 m. Czy to uzasadnia użycie rur 32 mm jako głównych arterii?
  7. A ja planuję spróbować płyt MFP, bo mają teoretycznie lepsze parametry od OSB, bez piór wpust, przykręcane do jętek wkretami. Mam takie pytania: 1. Jaki jest odpowiednik płyt MFP dla OSB 22 mm?. 2. Czy przykręcanie do jętek to dobry pomysł? 3. Czy dylatacje między płytami i od strony płatwi są niezbędne? 4. Czy aby chronić płyty MFP od brudu należy je pomalować/ zaimpregnować? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  8. Dziękuję za odpowiedź, chociaż trudno mi to sobie zobrazować. Myślałem, że bardziej chodzi o dopasowanie skrzydła do futryny? Możesz mi to dokładniej wytłumaczyć. I mam jeszcze takie pytanie: od sklepu dostałem 5 lat ogólnej gwarancji na okna z wyłączeniem napędów rolet. Czy taka usługa może wchodzić w jej zakres?
  9. Witam. Temat stary, ale aktualny. A co zrobić, jeżeli obie śruby przy zawiasach dokręcone do końca. Dół odsunięty, góra przysunięta i dodatkowo śruba od regulacji wysokości również wykręcona, a drzwi nadal za bardzo opuszczone. Pytam poważnie. Profile Schuco, okucia Winkhaus.
  10. Witam. Ponad rok temu miałem robioną elewacje tynkiem silikonowym. Generalnie wszytko wyszło ok, poza tym że wymyśliłem sobie "obramówki" okien na gładko w innym kolorze. Zastosowano gładź cementowo-polimerową ekor 41, farbę silikonową Torggler. Natomiast grunt był jakiś "zwykły" chociaż niby głęboko penetrujący. Z kolei zakładki z siatki były robione na skos. Niestety po roku okazało się, że pojawiły się pęknięcia w narożnikach, oczywiście tylko tam gdzieś jest na gładko. Pęknięcia nikną do razu po dojściu do tynku. W sumie kwestia dotyczy trzech okien - tych najbardziej narażonych na deszcz. Postanowiłem, że sam to poprawię. Chcę wyskrobać te miejsca. Ponownie nałożyć siatkę i ekor41, tym razem przeciw zagruntować 8 pomalować. Mam takie pytania do Was. 1. Czy ekor 41 to dobra szpachla na takie rozwiązania? 2. Czy zamiast siatki standardowej (została mi taka 145) można wstawić siatkę metalową? Mam tutaj na myśli rozwiązanie jak w metalowych narożnikach. Czy coś takiego jest w sprzedaży? 3. Czy grunt na zewnątrz może być Ceresit CT17, czy powinno być coś lepszego? Co polecacie. 4. Jakich błędów uniknąć?
  11. Nie. Właśnie kończy mi się sól i przed ponownym napełnieniem chciałem po prostu mokrą szmatką nasączoną jaką substancją (mam dostęp do tych dwóch które wymieniłem, ale mogę kupić inne) przetrzeć zbiornik na sól. Chodzi o to, że jak pisałem kilka miesięcy wcześniej, po montażu zmiękczacza miałem źle podłączoną rurkę przelewową (tą wychodzącą ze zbiornika), tzn. do kanalizacji. Skutkiem tego w pojemniku na sól pojawił się brzydki zapach. Zapach dawno zniknął, ale męczy mnie to. P.S. Mam Cosmowater 22.
  12. Witam. Chciałem oczyścić/zdezynfekować zbiornik zmiękczacza wody od wewnątrz. Czy podchloryn sodu się do tego nada, czy jakiś inny związek? Chodzi mi o związek, po którym nie byłoby potrzeby przepłukiwania zbiornika. Może nadwęglan sodu?
  13. Oświetlenie miałoby czujnik zmierzchowy, ale nurtuje mnie, czy od tej strony wogóle coś się naładuje, aby poświecić, choćby do dziesiątej wieczorem, nie wspominając już o zimie.
  14. Witam. Potrzebuję zamontować numer domu. Zastanawiałem się nad podświetlanym, ale takim w rozsądnej cenie, tj. do 100 zł. Niestety w moim przypadku numer będzie od strony północno-zachodniej, a więc słońce jest dopiero późnym zachodem. I teraz pytanie. Czy to podświetlanie będzie w ogóle działać? Jak długo. Czy ma ktoś doświadczenia w tym temacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...