Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

BooM80

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    205
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Górny Śląsk
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

BooM80's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. BooM80

    Pełne deskowanie dachu

    Dzięki za odpowiedź. Wiem, że lepsza byłaby siatka metalowa, ale nie udało mi się znaleźć jakieś sensownej. Są np. siatki aluminiowe w rolkach o małym oczku (taką zastosowałem do zabezpieczenia szczeliny wentylacyjnej pomiędzy deskowaniem, a styropianem na elewacji), ale taką siatkę ciężko przyciąć na wymiar, bo jest bardzo miękka i wykrzywia się we wszystkie strony. Możesz polecić jakąś konkretną siatkę lub producenta ?
  2. BooM80

    Pełne deskowanie dachu

    Szybkie pytanie dotyczące zabezpieczenia przed owadami szczeliny wentylacyjnej w podbitce drewnianej. Mam dach dwuspadowy, pełne deskowanie, szczeliny wentylacyjne pomiędzy wełną, a deskowaniem oraz w kalenicy itp. itd....wszystko jak Pan Andrzej przykazał Podbitka będzie przykręcona bezpośrednio do krokwi, planuję zostawić 2-3 cm szczelinę wentylacyjną na styku podbitki i elewacji. Czy taka polipropylenowa kratka okapowa w rolce jak na załączonym zdjęciu przykręcona do krokwi i częściowo dociśnięta przez podbitkę będzie odpowiednim zabezpieczeniem ? Czy nie jest ona np. za "miękka" i czy nie będzie się skręcać/podwijać pomiędzy krokwiami (krokwie co 90 cm) albo czy oczko nie jest za duże ?
  3. Dziękuję za pomoc. Odwrotna sytuacja i konieczność stosowania odpowietrznika jest dla mnie jasne, miałem tylko wątpliwości w sytuacji opisanej wcześniej. W takim razie niewykorzystany obieg z poddasza rozprowadzę na parterze.
  4. Mam pytanie. Po rozprowadzeniu podłogówki na poddaszu został mi w rozdzielaczu jeden wolny obieg (w domu 3 rozdzielacze, jeden na parterze, dwa na poddaszu na różnych poziomach, rury Blue Floor 18x2 z Kan-thermu). Niewykorzystaną pętlę teoretycznie mógłbym wykorzystać na parterze. Czy mogę poprowadzić rurę z rozdzielacza na poddaszu i rozprowadzić ją na podłodze na parterze (przez strop, w przepuście, wszystko odpowiednio zabezpieczone itp.) ? Czy poprowadzenie pętli w dół na parter i z powrotem na poddasze nie zwiększy znacząco oporów tej pętli (długość pętli byłaby porównywalna z pozostałymi pętlami czyli ok. 60-70 m) i czy nie będę musiał potem tłumić przepływów w pozostałych pętlach podpiętych do tego rozdzielacza ?
  5. Wymieniłem całe okablowanie podpięte do modułu ETHM-1 Plus i od kilku tygodni mam spokój z fałszywymi alarmami sabotażowymi. Niektóre przewody były jakby zaśniedziałe (centrala była podłączona przez całą zimę w nieogrzewanym domu, więc pewnie dlatego) i musiało coś nie stykać.
  6. Mam problem z modułem ETHM-1 Plus. Średnio co kilka dni (czasami 2-3 razy dziennie) włącza mi się alarm sabotażowy tego modułu. Tamper mam zmostkowany z comem, zaciski śrubowe dobrze dokręcone, wgrany firmware v2.04, komunikacja z modułem działa (moduł podpięty do sieci za routerem). Macie jakieś pomysły co może być powodem fałszywych alarmów sabotażowych ? Zaczynam podejrzewać, że to jest jakiś problem sprzętowy, niestety moduł jest już po gwarancji.
  7. Nawet nie chodzi o to, że najtaniej, ale na pewno najłatwiej je przyciąć do odpowiedniej długości.
  8. Ja mam przedłużenia białe z tworzywa. Też docelowo chcę przykręcić anemostaty na wkręty "pchełki". Dodatkowo, żeby mi nic przypadkiem nie świszczało na połączeniu z anemostatem to uszczelnię wszystko klejem polimerowym z Soudala (np. Soudal Fix All). Powinno być ok.
  9. Mam dokładnie takie same odczucia. Generalnie system pe-flexa jest bardzo średni. Zatrzaski, o których piszesz są bardzo delikatne, ale tak jak pisze oszczednyGrześ, da się wyciągnąć rurę odginając delikatnie pojedyncze zatrzaski i wyciągając ostrożnie rurę z mufy. Taśma aluminiowa to moim zdaniem konieczność, bo uszczelnienie rury jest bardzo słabe ("uszczelka" z takiej gąbki), rurę zatrzaśniętą w mufie można przesuwać w głąb i na zewnątrz. A już absolutnie najgorsze jest połączenie anemostatu ze skrzynką rozprężną z zamontowanym przedłużeniem. Anemostat prawie w ogóle nie trzyma się w przedłużeniu i na bank po jakimś czasie, jeśli nie od razu, spadnie Ci na głowę. Po prostu przyłącze anemostatu ma mniejszą średnicę niż wewnętrzna średnica przedłużenia. Pan z pe-flexa na infolinii zaproponował rozwiązanie w postaci wielokrotnego owinięcie anemostatu (części, którą wkłada się do przedłużenia) taśmą samoprzylepną, żeby zwiększyć jego średnicę. No cóż...przynajmniej cena nie jest najwyższa (ale i tak tanio nie jest). Niestety nie mam porównanie do innych producentów.
  10. Przymierzam się do AirPacka Home 300/400h z Thessli. Odległość od czerpni do centrali będzie wynosić ok. 7,5 - 8 m (plus jeden łuk 90 stopni po drodze), natomiast odległość od centrali do wyrzutni to ok. 1,5 - 2 m. Trzy pytanka: 1) czy taka różnica w długościach może sprawiać jakieś problemy w prawidłowej pracy wentylacji mechanicznej ? 2) czy przy takiej odległości od czerpni do reku warto zamontowanie czerpnię o większej średnicy (fi 250 mm i redukcja do fi 200 mm od razu za czerpnią), czy też wystarczy czerpnia i wyrzutnia fi 200 ? 3) czy ktoś już montował czerpnie/wyrzutnie z PE-FLEXA (taką: https://cennik.peflex.pl/static/products/product_59d37cc8af65a.jpg) ? Na zdjęciu wygląda w miarę ok (m.in. ma okapnik), ale jak się sprawdza w codziennym użytkowaniu ?
  11. No to po mnie pojechałeś No dobra, to jeszcze doprecyzuję, bo faktycznie można odczytać mojego posta, że chodzi o kasę, a to właśnie sprzedawca zasugerował, żeby zostawić tego Isomura. W jego opinii jest to bardzo dobre rozwiązanie, zresztą zastosowanie Isomuru zostało uzgodnione ze sprzedawcą przed montażem obecnego HSa, jest również akceptowane przez producenta. Sprzedawca twierdzi również, że zastosowanie stalowej szyny montażowej obniży parametry termiczne progu. Nie wiem, pewnie coś w tym jest, już nawet nie mam siły tego analizować. Jeśli autoryzowany sprzedawca twierdzi, że Isomur jest ok, to zachowanie w portfelu ok. 1000 zł traktuję jako dodatkowy bonus, a nie oszczędność. Pytanie czy zastosowanie Isomuru jest błędem montażowym i czy poprawny montaż to tylko taki na stalowej szynie czy innym klinarycie (w ogóle chyba nie wielu producentów posiada taką stalową szynę w ofercie) ? Jakie są zalecenia montażowe producentów profili (w moim przypadku Salamander) ?
  12. Dzięki za linka do zdjęć. Dzwoniłem do sprzedawcy, szyna montażowa do mojego HSa kosztuje ok. 600-700 zł. Dodatkowo musiałbym wywalić Isomur za ponad 300 zł, więc raczej odpuszczę szynę i zostanę przy Isomurze.
  13. Jak planujesz wykończyć ciepły parapet przy tym HSie ? Tam też planujesz zamontować blaszany parapet, czy coś bardziej odpornego na deptanie podczas wychodzenia na taras (bo chyba będzie taras obok tego HSa) ? Poza tym świetny dziennik, tak trzymaj
  14. Patrzę jeszcze na systemową szynę montażową MS. Wydaje mi się, że po jej zamontowaniu też trzeba będzie zastosować jakąś dodatkową izolację przeciwwilgociową na styku szyna-próg oraz szyna-płyta fundamentowa. Pewnie też dosyć trudno będzie ją obrobić styropianem od zewnątrz. Muszę ją gdzieś obejrzeć na żywo. Ufff, niby prosty montaż okna, a tyle różnych zmiennych wpływających na jego prawidłową pracę
  15. Już piszę jak to dokładnie u mnie wygląda na chwilę obecną. Dom jest posadowiony na płycie fundamentowej, pod płytą i z boku płyty jest XPS. Z boku XPS na razie jest zlicowany z płytą. Górna krawędź płyty znajduje się ok. 25-30 cm nad powierzchnią terenu. Docelowa wysokość poziomu "0" wynosi 21 cm od powierzchni płyty (11 cm styropianu na płycie, wylewka ok. 8-9 cm, na to panele podłogowe). Pod HSem są wymurowane bloczki Isomur na dosyć grubej warstwie odpowiedniej zaprawy (wys. samych bloczków 11,3 cm + zaprawa, nie pamiętam dokładnie jakiej grubości). Tak jak pisałem obecnie pod progiem są podkładki ze sklejki o grubości do 2 cm, czyli tyle jest miejsca pomiędzy bloczkami, a progiem. Wysokość podbudowy z Isomuru została ustalana ze sprzedawcą HSa podczas wykonywania pomiarów. Pierwotnie chciałem zamontować HSa na poszerzeniu, ale sprzedawca nie wyraził zgody na takie rozwiązanie, podobno za wysoko. Docelowo od zewnątrz połączenie progu z Isomurem chce zakleić taśmą z bitumem. Dodatkowo bitumem chce wykleić połączenie Isomuru z płytą. Na to wszystko od zewnątrz zostanie przyklejony XPS o łącznej grubości 23 cm (grubość izolacji cokołu). Być w może w docelowym tarasie wykonam jakiś odpływ liniowy przy HSie (chociaż raczej nie będzie konieczny). Wydaje mi się, że taka izolacja przeciwwilgociowa będzie wystarczająca. Bardzo proszę o potwierdzenie. Co do bloczków to raczej nie uda się ich podciąć w taki sposób, żeby ich nie zniszczyć i żeby było równo. To są "kawałki" betonu zatopione w styropianie. Mógłbym jej wywalić i zastosować poszerzenie, ale na to nie chce się zgodzić sprzedawca. Muszę jeszcze przedyskutować ze sprzedawcą montaż na tej systemowej szynie montażowej MS. Isomur kosztował ponad 300 zł, więc nie było jakoś super tanio. Montaż został wykonany przez autoryzowanego sprzedawcę firmy MS, też nie było tanio i na pewno drożej niż większość ofert jakie otrzymałem (różnych producentów). Na budowie staram się nie oszczędzać, oczywiście w granicach rozsądku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...