Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Paweł-Kinga

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    36
  • Rejestracja

O Paweł-Kinga

  • Urodziny 29.05.1978

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gorzów Wielkopolski
  • Kod pocztowy
    66-400
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Paweł-Kinga's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Deski nie byłyby nabite bezpośrednio na krokwie, byłoby na nich jak pisałem poszerzenie które miałoby przerywaną linię umożliwiającą przepływ powietrza nie tylko wzdłuż krokwi ale i w poprzek, czyli cały spód pod podłogą a pomiędzy membraną miałby dzięki tym kratkom ruch powietrza:) No ale jak pisałem nie jestem fachowcem to był luźny pomysł a jak na razie nikt się konkretnie nie wypowiedział jak taką podłogę wykonać tylko jak jej nie wykonać^^
  2. Mam ponad 200m połaci dachu, ocieplenie tych powierzchni to ostatni etap. W tej chwili dostałem roczne rozliczenie za prąd i jest gitara" jak dla mnie, nie mam ciśnienia na razie na skosy inwestuję w inne elementy. Wentylacja, ogrzewanie elektryczne akumulacyjne dynamiczne, gotowanie indukcja, podgrzewanie wody przepływ, pranie, 3 komputery itp. 3750 zł cały rok dla 3 osobowej.rodziny, w domu 23 stopnie. Powierzchnia użytkowa grzana 103m + garaż w bryle 18m nieogrzewany. Rekuperator docieplony 30cm wełny temperatura pracy rekuperatora przy -10 to ok 18-19 stopni. Kanały pierwotnie ocieplone przez firmę 2cm wełny samoprzylepnej z warstwą aluminium dociepliłem dodatkowo w trakcie zimy o dodatkowe 5cm z taką samą powłoką ( w sumie jest teraz 7) temperatury skoczyły o 3-4 stopnie do góry. Z reku jestem bardzo zadowolony mam airpacka 400 i chodzi jak należy. Tak więc o rekuperację i kanały bym si nie martwił Moją zagwozdką jak pisałem jest prawidłowe wykonanie podłogi tak by to wszystko było zrobione jak szkoła każe. Na moje odczucie warstwa wełny powinna być zaizolowana ale warstwą paro przepuszczalną ze szczeliną. Przy niskich temperaturach i ewentualnym oszronieniu warstwy izolacyjnej wilgoć będzie mogła swobodnie odparować a warstwa paro przepuszczalna która może w tym momencie ulec delikatnemu zawilgoceniu od szronu nie będzie w czasie odparowywania stykać się z wełną. Izolacje pełną daje sie zawsze od przegrody wewnętrznej a od strony zewnętrznej zawsze powinna być ona paro przepuszczalną tzn. ma wypuścić wilgoć na zewnątrz ale nie wpuścić jej do środka. Jak ocieplasz skosy to pod dachówkami masz przecież membranę paro przepuszczalną a nie folię paroizolacyjną. Po to właśnie by w wełnie nie gromadziła się wilgoć mając możliwość odparowania. A szczelina pomiędzy membraną jest tez zachowana przez łaty i kontr łaty. Kładąc deskę tak jak na schemacie z obrazka zadbałbym o odstęp pomiędzy deską a membraną paro przepuszczalną i delikatny przepływ powietrza pomiędzy nimi. Przepływ w poprzek i wzdłuż pozostawiając np 4 małe kratki wentylacyjne w narożnikach podłogi. Zły pomysł ?
  3. Witam serdecznie, obraz wart tysiąca słów więc wstawiam zdjęcie mojego poddasza oraz przekrój składowych. Po podłodze środkiem do wykorzystania prawie 80m więc chciałbym te poddasze jakoś w przyszłości zagospodarować. Konstrukcja wiązarów była robiona z zapasem na poddasze użytkowe, więc o udźwig się nie martwię. W przyszłości planuje tam małą siłownie, może jakiś kącik do majsterkowania. Na chwilę obecną jednak chciałbym tam po prostu swobodnie chodzić, przezimować meble ogrodowe, grile czy tez innych milion rzeczy na które nie ma miejsca w domu, rowery, hulajnogi sprzęt do ćwiczeń itp:) Jak widać na przekroju, nad regipsem" we wszystkich pomieszczeniach jest folia paroizolacyjna, Sufit jest opuszczony 7,5 cm pod wiązarami żeby przepuścić kanały od wentylacji mechanicznej. W profilach i wzdłuż nich położone 7cm wełny skalnej w płytach, pomiędzy wiązarami kolejne 25cm tym razem wełny szklanej z rolki. No i teraz pytania, czy pod podłogę drewnianą o grubości 40mm którą chcę tam położyć coś dawać ? Czy mogę położyć deski bezpośrednio czy tak jak na rysunku co wydaje mi się prawidłowe. Nie wiem tylko czy pod deską nad wełną dać folię a jeśli tak to jaką, paro przepuszczalną pozwalającą na usunięcie ewentualnej wilgoci ( co wydaje mi się właściwe) czy folię paroizolacyjną jak podają niektórzy. Im więcej czytam tym mam większy mętlik. Skłaniam się jak pisałem ku paro przepuszczalnej i szczelinie wentylacyjnej. Połacie skośne są w tej chwili nieocieplone i na strychu zimą panują niskie temperatury, czym najlepiej zabezpieczyć deski drewniane ? No i co do samych desek, na chłopski rozum te na pióro wpust będą chyba dużo lepsze ale czy nie za szczelne i czy nie ograniczą wydostawanie się ewentualnej wilgoci z wełny ? Skosy tez planuję docieplić ale to dopiero latem, teraz ważniejszy wydatek to deski:) Co radzicie dać na skosy ? Zaznaczam że góra nie będzie stale użytkowana, sporadycznie siłownia i jakiś warsztat. Chodzi o to żeby dało się wytrzymać zimą i nie umrzeć z upału latem:D Dziękuję jeżeli ktoś będzie miał cierpliwość by przeczytać w całości i konstruktywnie doradzi
  4. Tyle że jeśli zdecydowałbym się na wełnę musiałbym chyba dać łaty przynajmniej 5x8 na krokwie i miedzy nimi ułożyć dodatkowo 5cm wełny prostopadle do tej między krokwiami i zostawić wtedy szczelinę wentylacyjną z 3cm ? Na łaty płyta osb lub deski mam na strychu ponad 60m do wykorzystania. ( czy pod dechy dać jeszcze membranę paro przepuszczalną ? Pod krokwiami w podwieszonym suficie wepchanie izolacji kłopotliwe ze względu na skrzynki i i kanały 75mm od wentylacji więc dla zapewnienia ciągłości izolacji i zlikwidowania mostków to chyba najlepsze rozwiązanie. Tak więc kolejność warstw stropodachu. 1. Płyta GK 2. Paroizolacja 3. pustka 9cm (może ewentualnie granulat w. w sumie by było 39cm izolacji:) 4. 25 cm wełny między krokwiami podwieszonej na drucie nierdzewnym. 5. Łaty 5x8 i prostopadle +5cm wełny 6. Membrana paro przepuszczalna ? 7. Deski 3cm. Co myślicie?
  5. I mam dylemat co wybrać Zastanawiałem się nad wełną, granulatem wełny lub celulozą. Ostatnio poprosiłem też o wycenę odnośnie pianki pur. Wentylację w domku mam mechaniczną więc tego że wilgoć będzie się gromadzić w wełnie raczej nie mam, poza tym tak czy siak niezależnie od tego na co się zdecyduję i tak dam paroizolację. Wysokość krokwi to 24cm + 9cm obniżony sufit więc mogę wsadzić 24+9cm = 33cm izolacji. Najatrakcyjniejsza wycena jaką do tej pory otrzymałem to 55zł brutto za m2 pur o grubości 30cm. Granulat wełny z robocizną 30 zł brutto za 30cm grubości. Wełna 30cm ok 25-26 zł minimum + robocizna we własnym zakresie. Celuloza 30cm ok 40-42 zł brutto z robocizną. Na co byście się decydowali na moim miejscu ?
  6. To i ja zadam pytanie bo temat bardzo mnie interesuje. Stoję właśnie przed wyborem izolacji na stropodach. 1. Jak się ma zastosowanie celulozy przy wentylacji mechanicznej przy której przecież trzeba zachować jak najwyższą szczelność. Piszecie że paroizolacja niezalecana ale przy wm chyba jednak trzeba ją dać ? 2. Wysokość między krokwiami to u mnie 24cm + 9cm obniżone sufity. Cała konstrukcja jednopoziomowa podwieszona na wieszakach/grzybkach poddaszowych co 40cm. Teraz pytanie czy mogę sypać pełne 33cm do oporu i przykryć to deskami od góry czy jednak dać jakieś kontr legary i zostawić szczelinę wentylacyjną ? ( u góry mam 60m strych chcę tam zrobić siłownię i warsztacik do majsterkowania,jak się znajdziekasa to w przyszłości docieplić) 3.Co sypać granulat wełny czy celulozę ? 4. O jakiej gęstości bo rozumiem że obciążenie będzie przejmował sufit. Jak pisałem rozstaw profili to u mnie 40cm a łapane wieszakami na krokwiach co jakieś 100cm. Czyli ile wytrzyma
  7. Pataty zastanawiam się po prostu ile osób może komfortowo spędzać czas w salonie przy zamkniętych oknach i włączonym np na 80% reku. I nie mam na myśli rozbieżności 1 -12 osób ale np 4-10 a przecież od tego jest sterowanie żeby czasowo móc zwiększyć wydajność systemu. Wystarczy że zaproszę najbliższą rodzinę na obiad i już mam 10 osób w salonie o imprezach już nie wspomnę
  8. Z tym śpiewaniem to pełen przekrój a wracając do tematu Pan z firmy instalacyjnej stwierdził że przy reku 400 skrzynkę główną wyciągową też zrobią 8kę i łazienka dorobiła się dzięki temu potrójnego wyciągu Już się tam chyba w czasie kąpieli para skraplać nie będzie:)
  9. To jak się to ma do salonu gdzie mam jeden nawiew pojedynczy i jeden podwójny. I teraz np mam imprezę na 12 osób czy te 3 przewody będą w stanie dostarczyć odpowiednią ilość powietrza by nie było w salonie duszno i by sąsiedzi nie musieli słuchać śpiewów mojej ekipy od karaoke:) ( żeby uniknąć otwierania okien) ?
  10. No i właśnie dlatego się podpytuję, każdy podaje inną zalecaną wymianę, albo 30m3/osoba albo minimalne higieniczne dla pomieszczeń itd. To samo z wymianą od 0,3 do nawet 0,9 i bądź człowieku mądry Do tego niektórzy podają, że w nocy te 30m zredukować nawet do 20 np.http://www.rekuperator.waw.pl/artykuly/jaki-rekuperator--ilosc-powietrza.html Jeżeli ktoś ma w domu wentylację mechaniczną napiszcie proszę z doświadczenia jaką macie ustawioną wymianę.
  11. Tak jak pisałem liczę w przyszłości poddasze czyli w sumie z parterem będzie jakieś 165m x 2,6m wysokości. Poza tym chciałbym żeby centrala nie była żyłowana. Na chwilę obecną nie wiem czy poprawnie wyliczyłem poprawcie mnie jeżeli się mylę że dla 3 osób wymiana powinna wynosić około 160m3 co przy centrali 400m3 oznacz że będzie ona chodzić na jakieś 40% i da to 0,6 wymiany na godzinę. Kubatura parteru około 270m3. Czy to prawidłowe założenia ?
  12. Witam serdecznie, poniżej rzut mojego domu. Niebieskie skrzynki nadmuchy, bordowe wyciągi. Moje wątpliwości budzi to że skrzynka nadmuchowa ma 8 nadmuchów a wyciągowa 6 Jeżeli włączę rekuperację na wyższy bieg kiedy np. w domu będą goście czy instalacja będzie w stanie równo dostarczyć i odebrać powietrze oraz obędzie się bez hałasów ? Dom parterowy, w przyszłości do zabudowy poddasze 60m więc zdecydowałem się na centralę airpack 400. . Wolę zapytać teraz niż po zabudowaniu sufitów i ociepleniu pluć sobie w brodę. Przygotowany mam już ruszt i od poniedziałku kręcę regips:) więc to ostatni czas na ewentualne poprawki. Z góry dziękuję za rady
  13. No i wymyśliłem. Co do tarasu punktowe fundamenty na 1,2 1,4m, i na nie konstrukcja i taras z desek kompozytowych.Taras więc będzie osadzony osobno a deski nie będą dotykać elewacji. pod spodem warstwa żwiru i piasku dobrze pochłaniająca wilgoć. Tynk na elewacji na wysokość 30-40cm zabezpieczę ekstra dodatkową warstwą hydrofobową. Taras będzie gotowy w moment i nie będę się przejmował jego osiadaniem i odpadającymi płytkami. Pozostaje mi więc tylko problem z wyjazdem garażu. Warstwa oddzielająca została wykonana jako ciepły próg z isomuru. Radzicie mi ją jakoś jeszcze ekstra zabezpieczyć ? Jeśli tak to czym ? No i z czego zrobić ten wyjazd ? Zrobić szalunek i wylać beton np samozagęszczalnym wodoodpornym a od progu z isomuru wykonać dylatację warstwą zabezpieczającą przed wilgocią i np cienkim paskiem styropianu hydro albo xps ? Zbigniew, warstwy wyglądają następująco ściana fundamentowa, zartana gładko na to dysperbit grunt i potem jeszcze 2 warstwy, na to klejony styropian hydro swispoor smarowany po całości styrbitem, całość budynku opasana w koło folią kubełkową. Na styku ściany fundamentowej z isomurem dodatkowa izolacja pozioma z membrany 4 warstwowej zbrojonej.
  14. Mam od 6 lat Deante Cubic baterię umywalkową i baterię prysznicową. Nigdy nic się z nimi nie działo. Baterie czyszczone na bieżąco, nie zostawiamy ich po prostu mokrych tak samo czyścimy kabinę ( natychmiast po użyciu). Chromy po 6latach wyglądają rewelacyjnie i zero kamienia. Jak dbasz tak masz. Teraz urządzam łazienki w nowym domu i mam nadzieję, że jakość produktów firmy nie uległa pogorszeniu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...