Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kane66

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    403
  • Rejestracja

1 obserwujący

Kane66's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Podnosze temat - są tu REALNI użytkownicy kotłów na holzgas ? Atmos ? Attack ? Kotły polskich producentów ? Podzielcie się opiniami, wrażeniami, PROBLEMAMI o ile istnieją... Jakoś mało można znaleźć w "polskim internecie" na ten temat.
  2. toś mnie nieco zaskoczyl tym 31500 kWh z 15mp drewna. Skad taka wartosc ? Chyba ze to teoretyczna wartosc tj przed stratą kominową/kotłową i uwzgledniajaca pelne wysuszenie drewna (w moim przypadku tylko 5mp bylo 2 lata sezonowane, reszta byla 8-14 miesiecy). [edit: ok dojrzalem ze piszesz netto ! ] Tona brykietu ma podobno ~4000kWh, 6 ton brykietu ktore spalilem to 24000 kWh minus strata kominowa (30-40% ? ani kominek ani piec nie maja przeciez wiekszej sprawnosci realnej niz te 50-60%). z 24000kWh odliczam 1/3 to zostaje 16000kWh. ~5000zł jakbym grzał tylko prądem. A wynik w przyszlym roku bedzie nizszy bo w koncu docieple prawidłowo strop (wykryto niedoróbki ). Z ciekawosci jeszcze zajrzalem do rachunkow i pamiec bywa zawodna - brykietu w sezonie 2011/2012 poszlo 5 ton. Imho wiec nie bedzie tragedii szczególnie ze bez roboty zadnej. Abstrahujac wiec od kosztow...poradzicie cos jeszcze ? Pompy ciepła nie chce. Inwestycja powinna byc mozliwie mała
  3. Panowie - pomożcie ! Dom 160m2 plus piwnice ale nieogrzewane, ogrzewanie podlogowe wodne oraz kominek (bez DGP). Kotlownia paliwo stale+bufor 1500litrow. Wszystko niby fajnie - w sezonie 2011/2012 spalilem 6 ton brykietu po 500zl, wczesniejszy sezon drewno ale wartosciowo podobnie. Ten sezon nie liczylem zreszta jest wydluzony ponad miare ale te 15mp drewna napewno poszlo. CWU grzeje osobno - bojler II taryfa Chce przejsc albo raczej dolozyc ogrzewanie elektryczne - zmienia sie nieco moj tryb domowy i beda dluzsze nieobecnosci a domownicy zostaja. Pytanie brzmi: piece akumulacyjne czy kociol elektryczny wpiety w podlogowke wodna ? a moze jeszcze cos innego skoro to ma byc "z doskoku" (choc jak kosztowo wyjdzie dobrze to kto wie - moze bedzie w uzytku ciagle) logika mowi: kociol ale praktyka moze mowic cos innego - slowem - poradzcie oczywsicie cche grzac tylko w II taryfie, przy kotle elektrycznym chcialbym pominac bufor - kociol mialby pracowac bezposrednio na podlogowce i od razu: czym sie kierowac przy zakupie kotla elektrycznego ?
  4. Sa kancelarie ktore operuja w temacie profesjonalnie, nawet takie ktore robia tylko to. prowizja rozna od 25-40% ale np ci co biora wiecej wykladaja na procesy sadowe (najczesciej dwa bo trzeba ominac przedawnienie/zasiedzenie). Walcza takze w granicach rozsadku o utrate wartosci ziemi a nie tylko o sluzebnosc przesylu (nalezy sie za 10 lat wstecz). prąd, wodociagi (dobrze platne sa te duze), gaz - wszystko. Rząd RP od paru lat proboje wprowadzic ustawe ktora to wszystko reguluje (ustawa o korytarzach przesylowych) ale jak narazie nic z tego nie wychodzi juz ktorys rok z kolei. Jak ktos nie ma czasu i checi na walki sadowe - oddawac kancelariom. ma sie mniej niz samemu ale ryzyko moze byc po stronie kancelarii (i wykladane koszta). Ja skorzystalem z takiego rozwiazania - zdrowie tez kosztuje
  5. sorry ze nie w temacie ale: adam_mk - z premedytacja nie czytasz moich PW i maili czy jak to wlasciwie jest ? Jakos nie moge doczekac sie odpowiedzi...czyzby zadna wiadomosc niedotarła ?
  6. interesuje mnie oferta z butla naziemna (jesli mozna ja obudowac np w wiacie drewnianej) lub butla podziemna, doprowadzeniem medium do pieca (10 metrow na zewnatrz, 15 metrow w srodku) i projektem. Dom 320m2 (z czego 270 ogrzewane). Odbiornik: tylko piec CO w kotlowni, bez kuchni. Zbiornik: na wlascnosc oraz dzierzawa (dla porownania) Czy w umowe sa zawarte jakis widelki zuzycia gazu do ktorych sie zobowiazuje czy minimalny poziom zakupow per rok ? Na ile lat podpisuje sie umowe ? loco: jesli to wasz rejon - obrzeza Gornego Slaska (okolice Pszczyny)
  7. ciekawy watek, zdjecia jeszcze lepsze Panowie (i Panie ) - bede mial do zrobienia taras drewniany, wyniesiony jakis metr powyzej gruntu. Problem jest taki ze grunt ponizej to moze 5-10cm ziemi a reszta gruby gruz, bardzo duze kamole zageszczone drobniejszymi i jakims piachem/bardzo drobnym gruzem. Mial byc taras ziemny - zmienila sie koncepcja i bedzie drewniany na słupach. I teraz tak: musze kopac pod taki taras fundament (pod jego słupy) ? w tym gruzie ? na metr w głąb ??! mam tu jednego lokalnego tarasiarza ktory twierdzi ze jesli zebrac tą ziemie, zaszałować małe stopy (40x40x30 wysokie) i wylac bezpośrednio na tym gruzie ktory jest nizej - to bedzie wystarczajco stabilne podparcie dla słupów tarasu (słupy drewniane). I druga kwestia: twierdzi ze lepiej ten taras wogole nie wiazac ze scianą budynku tylko zostawić go własnie luźny tylko na słupach. Wstepnie proponowałem by do ściany budynku przykotwić jedną belkę i na niej oprzeć taras z jednej strony - a z drugiej na słupach. Pisze tutaj bo nie bardzo moge zweryfikować jego wiedzę. Umiejętności widziałem - dwa tarasy ktore moglem zobaczyc były ok tylko ze to byly tarasy nie na słupach a na gruncie. Pomocy !
  8. Kane66

    wkład kominkowy SUPRA ASTRA

    podnosze, jakies opinie o tym wkladzie ? Pobiera powietrze z zewnatrz i z wewnatrz czy tylko z zewnatrz ?
  9. Kane66

    Regulator ci?gu kominowego

    Podciagam temat - ktos z forumowiczow ma jakies doswiadczenia z tego typu urzadzeniami ?
  10. Porobili ludzie wentylacji mechanicznych i nagle sie okazalo ze spadla mocno ilosc wkladow/piecykow ktore moga uzyc Znajomy kupił domek, ma tam wentylacje mechaniczna, nei chce jednak wkladu kominkowego+obudowy bo w salonie nie ma az tyle miejsca - ale ma tam przylacze w kominie wiec umyslil postawic piec wolnostojący. Tyle ze...szczelny tj z doprowadzeniem powietrza do spalania z zewnatrz. Narazie znalezlismy Dovre Astro 4 ktory spelnia te zalozenia. Czy sa jeszcze jakies inne piece tego typu ktorych mozna uzyc w domu z zrownowazona wentylacja mechaniczna ? A moze jakies opinie o tym Dovre Astro 4 ? Zakres cen do 4000-7000 (dovre to okolo 4000 ale jest sklonny doplacic za 'design i marke')
  11. a czym chcesz jeszcze sterowac (pompy) ? co do temperatur to sam jestem ciekaw, u mnie temperatura zmierzona na wyjsciu pieca walczy w granicach 110-140st na odpowiednio przymknietym piecu juz w fazie 'palenia glownego', spalanie idzie ok, temperatura na piecu stała aż do wypelania paliwa (instalacja bez laddomatu ale z zaworem esbe tv). ciąg poprawny. ale czy temperatura dobra ?
  12. an-bud i inni z doswiadczeniem: co sadzicie o kominkach z kratki.pl ? jak moze pamietacie szukam czegos taniego do palenia okazjonalnego wlasciwie, z doprowadzeniem powietrza z zewnatrz. Ekipa z kratka.pl twierdzi ze maja 'modyfikacje' do swoich standardowych kominkow ktora to umozliwia doprowadzenie powietrza tylko z zewnatrz. Cenowo wychodzi to bardzo ładnie - pewnie nie przekroczy 2k PLN juz z przylaczem zewnętrznym. Ale co ze skutecznoscia tego przylacza i ogolna szczelnoscia kominka ? Widzial to kto "na żywo" ?
  13. Przetestowane: termopara w przyłącze kominowe plus jakis sterownik do tego - ja mam akurat prostego thermoplusa. Robi to co ma robic, mysle ze bez problemu uciągnie na wyjściu pompe i dmuchawe.
  14. Rozumiem. Mowisz z pamieci czy moze masz taki miarkownik ? Mam odpowiedni "pręcik" do podnoszenia tej klapki ale nie wiem jak go polaczyc z szesciokątnym prętem przechodzacym przez miarkownik. Tak jakby brakowało mi jakiejś części. Mam: miarkownik, pręt szcześciokątny (wchodzi do miarkownika, potem sie ma laczyc z prętem do podnoszenia), jakis pierscień z śrubką (pierscien w srodku nie ma gwintu, śrubka na brzegu pierścienia no i owy pręt do podnoszenia klapki górnej. Pręt ten jest nagwintowany z jednej strony tak jakby mial byc z czyms skręcony - ale za cholere nie wiem jak i z czym. I jeszcze jedno: jaka moze byc przyczyna ze przy 80stC na piecu slyszalem delikatne jakby bulgotanie w korpusie pieca (zagotowala sie woda czesciowo ?). Bulgotanie blyskawicznie znika gdy tylko przymknac piec/komin. Termometr pieca nie wyszedl poza 80-82stC. Zepsuty termometr czy zepsuty uzytkownik pieca ?
  15. Odpaliłem kocioł W końcu. Kocioł Junkers Supraclass S62 (ten "pod drewno") polaczony z buforem 1500 litrow, spięte przez zawór EsbeTV zapewniający odpowiednią temperature na powrocie. Na powrocie działa sobie pompa odpalana gdy T spalin przekroczy 70stC (wiec napewno rozpalono piecyk). Niby wszystko fajnie - piec szybko wkulał się na 60stC po czym zawędrował na okolo 80stC wg wskazania na piecu i tu stanął. Wszystko chodzi dobrze, piec przy rozpalaniu nieco dymi ale możliwe ze to kwestia odpowiedniej techniki - po rozpaleniu i przymknęciu wszystkiego tak jak trzeba - zero dymu, wszystko ok. Paliłem sezonowanym drewnem pobudowlanym - deski różniaste, obrzyny, większe kawałki, pocięte stemple. Nic się w piecyku nie zawiesiło, spalanie miało miejsce tam gdzie powinno - na dole komory na ruszcie. Ruszt obrotowy - zdarzyło się mu zblokować. Trzeba było poczekać aż dany kawałek drewna sie spali i po problemie. Problem: uruchomiłem to bez miarkownika ciągu którego w żaden sposób nie dałem rady założyć tak jak instrukcja każe. Mianowicie instrukcja dla S62 mówi by miarkownik związać stałym ramieniem z górną klapą pieca taką małą uchylną - zamiast z dolną przy popielniku łańcuszkiem (jak to sie zwykle robi). Wszystko fajnie ale ja dostałem z piecem miarkownik ciągu z łańcuszkiem ! Zauważyłem to dopiero teraz. Reszta elementów zdaje sie pasowac do wersji bezłańcuszkowej ale połączyc do kupy sie tego nie da - czegos brakuje. Czy ktoś może wie jaki symbol ma dokladnie ten miarkownik do tego pieca ? Musze zdobyć brakującą część
×
×
  • Dodaj nową pozycję...