Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

waligóra

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

O waligóra

  • Urodziny 08.01.1977

Informacje osobiste

  • Płeć
    Kobieta
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bydgoszcz
  • Kod pocztowy
    85-171
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Converted

  • Tytuł
    WITAJ, tu znajdziesz opowiedzi na swoje pytania

waligóra's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Poszukuję płyty gazowej z podłączeniem gazu po lewej stronie, z rusztami żeliwnymi... Chyba, że można połączyć 2 przewody do gazu (1 o dł. 1,50 m ju mam i to jest prawdop. najdłuższy na rynku)??? Będę wdzięczna za podpowiedzi w obu kwestiach...
  2. Co sądzicie albo jakie macie doświadczenia z płytą gazową SIEMENS EB 615 PB 90 E? - ustawienie boczne wydaje mi się bardziej funkcjonalne od zwykłego, czy rzeczywiście??? - podobno dobrze, jeśli płyta a przynajmniej rozstaw palników jest węższy niż szerokość okapu??? Ja tego nie wzięłam pod uwagę, a mam okap montowany w szafce o szerokości 60 cm, czy tą płytą o ustawieniu bocznym mogłabym to chociaż trochę skorygować? - inox, bo do tych ze szkła jakoś nie jestem przekonana (może niesłusznie?); - ruszty żeliwne, po których bezproblemowo mogę przesuwać ciężkie gary; - układ z największym palnikiem z przodu (mniejsze niebezpieczeństwo „przysmażenia” listwy wykończeniowej); Czy jest jakaś max. długość przewodu do gazu i czy w razie czego można połączyć 2 takie przewody???
  3. 3. Płyta gazowa do 60 cm szerokości - inox ale porządny, bo do tych ze szkła jakoś nie jestem przekonana (może niesłusznie?), choć może łatwiej się czyszczą i mniej rysują – nie wiem, jakie są szklane w użytkowaniu??? - ruszty żeliwne, po których bezproblemowo mogę przesuwać ciężkie gary; - układ z największym palnikiem z przodu (mniejsze niebezpieczeństwo „przysmażenia” listwy wykończeniowej); - gdyby miała podłączenie gazu z lewej strony, byłoby idealnie, ale jak będzie z prawej też poradzę sobie podłączając specjalny wąż. (Czy jest jakaś max. długość takiego węża i czy w razie czego można połączyć 2 takie węże???) a). Mój typ: SIEMENS EB 615 PB 90 E - wytłoczone oznaczenia palników, które nie zetrą się przy rysowaniu; - ustawienie boczne wydaje mi się bardziej funkcjonalne od zwykłego, czy rzeczywiście??? - podobno dobrze, jeśli płyta a przynajmniej rozstaw palników jest węższy niż szerokość okapu??? Ja tego nie wzięłam pod uwagę, czy w ten sposób mogłabym to chociaż trochę skorygować? b). ZELMER ZPG 6165 XZ - nie wiem na ile praktyczny jest taki rozstaw palników??? c). HOTPOINT-Ariston PZ 640 TGH/HA (bez korony, ale z żeliwnymi rusztami) - korona nie jest mi potrzebna, woka prawie nie używam, a zwiększa zużycie gazu; - rzekomo taki rozstaw po skosie jest najpraktyczniejszy z możliwych??? d). Whirpool AKT 657 IX - ale wyspowe ruszty są tu podobno do bani??? 4. Zmywarka 45 cm szerokości, z 1/2 wsadu; • zależy mi na energooszczędności i niskim zużyciu wody – im lepsze te parametry, tym lepiej; • ze względu na otwarcie kuchni na pokój chciałabym, by jak najciszej działała; • chciałabym by miała opóźnienie startu i regulowaną wysokość górnego kosza. Co sądzicie o? a). Mój typ: ELECTROLUX ESL 4650 RO - chyba jedyna na rynku w klasie A+++ , z najniższym rocznym zużyciem wody (podobno 2268 l), no i ponoć 44 dB; ale: - nigdzie nie było niestety mowy, że posiada opcję ½ wsadu, a nie wiem czy funkcja SENSOR CONTROL (dobieranie zużycia wody i energii -???- do wielkości załadunku) zastąpi mi tę możliwość??? - nie cieszy się powodzeniem jako zakup w sklepach internetowych – znacznie częściej kupowana jest zmywarka SIEMENS 76 T090 EU??? - nie wiem jaka jest w obsłudze? b). Zastanawiam się więc nad: SIEMENS 76 T090 EU z ½ wsadu - tyle, że jest w klasie A++ - czy to aż taka znacząca różnica? - ma większe roczne zużycie wody (2520 l), ale też 44 dB. - nigdzie nie było niestety mowy, że posiada opcję ½ wsadu, a nie wiem czy funkcja SENSOR CONTROL (dobieranie zużycia wody i energii -???- do wielkości załadunku) zastąpi mi tę możliwość??? c). W grę wchodzi jeszcze: BOSCH SPV 69 T 30 EU  parametry jak u SIEMENSA powyżej: klasa A++, roczne zużycie wody (2520 l), 45 dB. d). HOTPOINT-Ariston LST 5397 X przynajmniej w opisie funkcjonalności wypada gorzej przy tych powyżej. Jak jest w praktyce? 5. Okap teleskopowy, chowany w szafce o szerokości 60 cm, głębokości 32 cm (razem z frontem) • do zamontowania w obiegu zamkniętym- jako pochłaniacz (kuchnia w bloku); • ważne dla mnie by był jak najbardziej cichy; • największym problemem technicznym, którego nie wzięłam pod uwagę przy teleskopie podszafkowym (a szafka już wisi) jest wydajność. Ponieważ kuchnia ma 7m2 półotwarte na 23m2 przy wysokości2,4m, więc jego wydajność musi być duża i obejmować przestrzeń łącznie 30m2, czyli musi mieć: w min. trybie 432m3/h (kubatura x6); w średnim 648m3/h (kubatura x 9) a w max 864m3/h(kubatura x 12) - głośność pracy okapu zwykle podawana jest na najniższym „biegu”, a wydajność podawana w przypadku pracy w obiegu otwartym. Czy to prawda, że w obiegu zamkniętym wydajność jest znacznie niższa? - czy jest jakaś wartość (nie wiem np. 20 % albo 100m3/h), o którą należy obniżać wydajność podawaną dla obiegu otwartego, by mieć przybliżone pojęcie, na ile będzie wydajny w obiegu zamkniętym? - filtry węglowe, które z reguły dostępne są jedynie opcjonalnie i potrafią kosztować też nie mało, dla obiegu zamkniętego podobno są niezbędne??? Co ile należy je wymieniać? - czy dla obiegu zamkniętego ma znaczenie średnica wylotu (120 czy 150) – bo na mój mały rozumek wydaje mi się, że nie… ??? - ale moc, czy ilość silników ma znaczenie dla wydajności… czy wiecie jak to się ma do głośności??? a). Myślałam o: TEKA CNL1 3000, ale - max. wydajność to ponoć nie 625 a TYLKO 427m3/h, przy max. 42 dB - i to wydajność na 3 najwyższym biegu, gdzie pewnie poziom hałasu to już nie będzie 42 dB, - pytanie ile dB???– to raz, a 2 – jaka będzie ta max. wydajność w obiegu zamkniętym??? - filtr węglowy opcjonalnie, a potrzeba ich chyba aż 4 sztuki? b). Z uwagi na kubaturę półotwartej kuchni typuję okap SIEMENS LI 48632 - max. wydajność 700m3/h – może to wystarczyłoby??? - min. głośność 47dB – a max. głośność??? - max. wysokość okapu 36cm, czy więc zmieści się do środka szafki – pytam bo max. CAŁKOWITA /ZEWNĘTRZNA wysokość szafki to właśnie 36cm??? - no i czy w obiegu zamkniętym nie trzeba doliczyć więcej cm do tych 36cm na jakiś np. zestaw recyrkulacyjny, by dostosować okap do pracy trybie pochłaniacza??? c). albo ELICA GLIDE Light Soft IX A60 - max. wydajność 800m3/h – może to wystarczyłoby??? - głośność 61dB – nie wiadomo czy min. czy max. ??? - max. wysokość okapu 428mm, ale odjąć 73,5 mm tego co pod szafką, to mamy 354,5 mm znowu więc - czy zmieści się do środka szafki – pytam bo max. CAŁKOWITA /ZEWNĘTRZNA wysokość szafki to właśnie 36cm??? - no i czy w obiegu zamkniętym nie trzeba doliczyć więcej cm do tych 36cm na jakiś np. zestaw recyrkulacyjny, by dostosować okap do pracy trybie pochłaniacza??? Innego pomysłu nie mam, a zastanawiam się już nawet nad demontażem szafki i pochłaniaczem przyściennym, bo te mają lepsze parametry, no i są tańsze… Ewentualnie, który przyścienny byście polecili? POMOCY…
  4. Podam, co mnie kusi – proszę napiszcie, co na temat tych typów myślicie??? Alternatywy mile widziane, wszelkie uwagi też, a jeśli używacie któregoś typu, to chętnie poczytam, jak się sprawuje. Będę wdzięczna za wytrwałość w przeczytaniu tego postu i choćby najmniejsze wsparcie. 1. Mikrofala do zabudowy - płytką, do szafki wiszącej nad blatem (max. głębokość 32 cm), - otwieraną na prawo lub uchylnie, bo umieszczoną w ciągu szafek po lewej stronie; a). Mój typ: BOSCH HMT 85 GR 53 (z grillem) albo BOSCH HMT 85 MR 53 (bez grilla) - nie wiem, czy grill w mikrofali jest przydatny i do czego??? (Dotąd nie miałam żadnej mikrofali, więc nie mam pojęcia). Podpowiedzcie, proszę. - obydwie mają inwerter zapewniający krótszy czas przygotowywania potraw przy mniejszym zużyciu energii – co to właściwie znaczy inwertor? - i ceramiczny spód, a to ponoć ważne w mikrofali? b). …jest jeszcze ta sama mikrofala Boscha biała szklana, ale wydaje mi się, że do białych nowoczesnych frontów byłaby świetna, ale do frontów w starym stylu i to z frezem wyglądałaby zbyt nowocześnie… Co sądzicie? Ma ktoś taką w zabudowie z frezowanymi „starymi” frontami? c). …nie wiem, jakie inne są tak płytkie i otwierane na prawo albo uchylnie??? 2. Piekarnik elektryczny, do zabudowy pod płytą gazową, wyglądem w miarę spójny z mikrofalą. Zupełnie nie wiem jak porównywać oferowane piekarniki i mam największy mętlik, bo to dla mnie najważniejszy zakup i chyba za bardzo mi zależy… •kusi mnie mix piekarnika elektrycznego z parowym, ale nie mam pojęcia jak takie urządzenia 2 w 1 się sprawują? •piszecie tutaj, że ze sposobów czyszczenia najlepsza jest pyroliza (również w porównaniu z czyszczeniem parowym) – - czy w takim razie wystarczy nowo wymieniona instalacja elektryczna i osobne gniazdo 230 W, czy trzeba czegoś więcej? - jak piroliza ma się do zużycia energii np. w skali roku w porównaniu do czyszczenia np. parowego? - na co zwrócić uwagę przy montażu piekarnika z pyrolizą, czy muszę o czymś pamiętać przy zapewnianiu dobrej izolacji? - czy przy czyszczeniu parowym rzeczywiście jest jakieś niebezpieczeństwo dla funkcjonowania elektroniki albo panelu po dłuższym jego użytkowaniu? - czy przy czyszczeniu pyrolitycznym albo parowym dobrze jest mieć opuszczaną grzałkę w piekarniku, czy to rozwiązanie przydatne w mniej efektywnych sposobach czyszczenia piekarnika – katalitycznym i mechanicznym? - czy w ogóle warto rozglądać się za piekarnikami z czyszczeniem katalitycznym, skoro okazuje się, że co jakiś czas (pytanie co jaki?)trzeba w nich wymieniać wkłady katalityczne, które podobno wcale tanie nie są… - czy funkcja pizzy to to samo, co mocna grzałka dolna + wentylator jednocześnie??? • zależy mi na tym, by sprzęt był energooszczędny i cichy oraz intuicyjny w obsłudze, aby – używając go intensywnie – nie wkurzać się codziennie; • chciałabym prowadnice teleskopowe z pełnym wysuwem, bo to ułatwia pracę w kuchni, • jakie macie doświadczenia ze sprzętem Samsunga do kuchni, bo mnie już w kilku miejscach odradzano jego kupno z uwagi na awaryjność… • zastanawiam się nad wykupieniem dodatkowej 5-letniej gwarancji, bo przy piekarniku i zmywarce dodatkowy koszt takiej gwarancji potrafi osiągać nawet 1/3 ceny zakupu danego sprzętu… Co radzicie??? Co myślicie o tych ? Może zupełnie inny? a). Mój typ: BOSCH HBG 78 B 950 albo BOSCH HBG 78 S 750 - obydwa są w klasie A+++ z pyrolizą i wieloma funkcjami, ale w zasadzie nie wiem czym się różnią, prócz ceny??? Wyczytałam tylko, że ten B 950 ma teleskopy w opcji dodatkowej, choć w sklepach internetowych jest droższy??? (A BOSCH od miesiąca nie odpowiada na maila z zapytaniem o różnice między nimi…) - poza tym pasują wizualnie do mikrofali, ale niestety nie są mixem piekarnika elektrycznego z parowym… Z tego, co się orientowałam BOSCH nie ma takich połączeń, jedynie parowe albo elektryczne (ewentualnie z funkcją Hydrobaking, ale to chyba nie to samo???) - doradzilibyście mi jakąś inną wersję piekarnika z BOSCHa? Co myślicie o HBG 38 B 750 (ale ma czyszczenie ręczne)??? - BOSCH kojarzy mi się z solidnością, ale może nie przepłacać i wziąć coś równie dobrego innej firmy??? Polecilibyście coś??? b). Myślałam jeszcze intensywnie o: AEG BS 7314421 M - mix piekarnika elektrycznego z parowym, z czyszczeniem parowym a nawet możliwością opóźnionego startu czyszczenia, ale wycofany z produkcji i dostępny tylko jeszcze w niektórych sklepach internetowych. Zastanawiam się dlaczego wycofano model, który do tego miał wiele innych funkcji??? Ma ktoś doświadczenia z tym piekarnikiem??? Zastanawiam się, czy ryzykować jego kupno, skoro wycofano go z produkcji??? c). ELECTROLUX EOC 69400 X Inspiro z okrągłym pokrętłem w środku (bez funkcji pary) albo ELECTROLUX EOB 96000 (z funkcją pary). Też poważnie biorę pod uwagę.
  5. Witam, Proszę Was o wsparcie w wyborze sprzętu do kuchni – podzielenie się doświadczeniem w użytkowaniu i/lub radą (również Pana Aureliusza bayzone.pl), bo im dłużej analizuję, tym jestem jedynie bardziej przytłoczona ilością sprzętu i „zmaszynowana”… Moje dotychczasowe podejście było takie, że „nie stać mnie na kupowanie tanio, wolę zainwestować raz a dobrze”, zacisnąć mocno pasa, by mieć satysfakcję, „urzędując” później w kuchni. Ale ostatnio tyle się naoglądałam programów o celowym obniżaniu trwałości sprzętów RTV/AGD, że już sama nie wiem, co myśleć…??? Urządzam kuchnię 1y raz (i pewnie ostatni). To kuchnia w bloku, półotwarta (7m2 otwarte na kolejne 23m2), w białej zabudowie meblowej z frezami i z blatami w kolorze dębu, stylizowana na retro, do której jednak wcale nie szukam sprzętu retro (Z tego, co się zorientowałam ten może i fajnie wygląda, ale jego funkcjonalność jest słabsza, a ceny bywają różne – czasem też nie małe). Stąd zamysł zgrabnego i spójnego połączenia starego z nowym. W kuchni działam akcyjnie, tzn. niekiedy „tyle o ile” albo „od czasu do czasu”, ale bywa, że „na pełnych obrotach”, z pasją i bez poczucia czasu, nierzadko całymi stertami, np. w weekendy, od sezonu truskawkowego do późnej jesieni (bo zaprawiam/przetwarzam, co się da), o imieninach i świętach nie wspominając. (Wszystko: mięsa, ciasta – w tym drożdżowe i chleby). Do rzeczy. Potrzebuję: 1. mikrofalę do zabudowy 2. piekarnik, do umieszczenia pod płytą, wyglądem w miarę spójny z mikrofalą; 3. płytę gazową do 60 cm szerokości; 4. zmywarkę 45 cm, najlepiej z 1/2 wsadu; 5. okap teleskopowy, chowany w szafce o szerokości 60 cm. Dotychczas rozglądałam się za sprzętem funkcjonalnym, solidnym, trwałym, przy tym cichym (ze względu na „otwarcie” kuchni na pokój) i możliwie najbardziej energooszczędnym.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...