Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Re-Monter

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Zawód
    jak widać...
  • Mój klub zainteresowań
    Ogrzewanie
  • Jestem na etapie
    zaawansowanym, cokolwiek to znaczy...

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Warszawa
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Re-Monter's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, na początek pytanie: jaki podajnik jest zamontowany w kotle (prosty czy skośny)? Jeśli prosty, to czy talerz retorty został uszczelniony? Jeśli nie, to może być to przyczyną niedopalania się paliwa na części paleniska. Powstawanie szlaki może występować z powodu: 1) Użycia paliwa o zbyt niskiej temp. topnienia popiołu (powinna być ok. 1200 C) 2) Zbyt dużej ilości dostarczonego powietrza na palenisko Niedopalanie paliwa z jednej strony i zbyt duża ilość powietrza z drugiej strony, na pewno są przyczyną zawyżonego zużycia paliwa. Jeśli w budynku jest instalacja podłogowa, to w przypadku pierwszego wygrzewania pochłania ona dość dużo ciepła, a sam proces (wygrzewania) może trwać nawet do kilku tygodni. Moja rada to uszczelnić palenisko, przymknąć przesłonę na wentylatorze (zostawić szczelinę ok. 1 - 1,5cm) i zaobserwować co się dzieje na palenisku i jaki popiół spada do popielnika. Na podstawie tych obserwacji regulować korektą powietrza (można ją zmieniać w zakresie +/- 15%), dla uzyskania optymalnego spalania.
  2. Witam Aby dokładnie dobrać moc kotła do wielkości ogrzewanej powierzchni, należałoby wykonać audyt energetyczny budynku. Średnio można przyjąć zapotrzebowanie budynku na poziomie 100W/m2 (dla nowo budowanych budynków może ono wynosić 60 W/m2, a nawet 30-40 W/m2 dla budynków pasywnych). Ciężko powiedzieć jaki kocioł będzie optymalny dla opisywanego przypadku – za mało danych. Jeśli jest to nowy budynek warto zerknąć do projektu – będzie tam podane zapotrzebowanie budynku na ciepło. Tą wartością proszę się sugerować przy wyborze mocy kotła. Warto zaprosić również na obiekt instalatora, który będąc na miejscu, oceni jakiej mocy kocioł będzie odpowiedni do ogrzania budynku. Jeśli dom jest faktycznie „dobrze ocieplony” o ogrzewana powierzchnia „w chwili obecnej” to 220m2 to proponuję kocioł mniejszy, o mocy 25kW. To może wpłynąć na oszczędność zużywanego opału. Nikt nie podaje zużycia w stosunku tylko do mocy kotła, bo jest trudne do określenia - zależy ono od wielu zmiennych (kubatura budynku, kaloryczność opału, temperatura docelowa, wielkość ocieplenia, rodzaj i powierzchnia okien itp.). Nie wiadomo również z jaką średnią mocą będzie pracował kocioł. Takie zużycie można byłoby podać dla konkretnego poziomu mocy kotła np. mocy znamionowej. Z rozmów ze znajomymi, którzy mają podobne budynki (210m2), średnie zużycie opału za ostatni sezon wyniosło 4 - 4,5 tony opału, ale nikt nie da gwarancji, że w tym konkretnym przypadku będzie ono identyczne. Pozdrawiam.
  3. Witaj, taki zestaw będzie współpracował bez problemów. Wymiennik mógłby być większy, ale jeśli musisz go upchnąć do takiej małej wnęki, to będzie optymalne rozwiązanie. Nie znajdziesz już chyba w sklepach zbiorników oznaczonych jako "kwadro" , teraz nazywa się to po prostu wymiennik GALMET TYP SGW(S) VULCAN 140l. (pionowy wiszący z wężownicą spiralną). Jesli chodzi o sterownik dedykowany do termeta to wyboru nie masz za dużego oprócz modelu 2510 z dodatkową opcją bezprzewodową (oznaczony jako TXRX) lepszy jest tylko Open-therm cr11011, ale rozważ, czy warto zapłacić dwa razy więcej.
  4. No to się "naprodukowałem" dzisiaj (urlop ma swoje zalety!). Mam nadzieję, że trochę pomogłem. Zajrzę na forum w weekend, to zobaczę co słychać ...i jak poszło z ustawianiem sterowników
  5. Witaj, chyba zacznę pisać jakąś ksiązkę o sterownikach kotłów Ale do rzeczy - zmiana stanu pracy kotła (z podtrzymania w tryb pracy) powinna nastąpić po obniżeniu się temperatury kotła poniżej temperatury zadanej (przy dopuszczalnej różnicy rzędu 1-2 st. C). Jeśli jest to dla Ciebie bardzo ważną kwestią – może to być podstawą zgłoszenia reklamacyjnego (jeśli kocioł jest na gwarancji), a w przypadku gdy gwarancja już minęła możesz wysłać sterownik do firmy Elster (we Wrześni –dokładny adres jest na ich stronie internetowej, albo w instrukcji) w celu aktualizacji oprogramowania. Odnośnie parametrów podtrzymania – sterownik ich sam nie zmienia, a domyślne ustawienia w celu zoptymalizowania pracy kotła mogą wymagać korekty. Pozdrawiam.
  6. Witam, przy obecnie panujących temperaturach, gdzie zapotrzebowanie na ciepło jest jeszcze bardzo małe może okazać się, że kocioł pracujący w trybie automatycznym i tak wejdzie w podtrzymanie. Dzieje się tak dlatego, że kocioł może modulować swoją moc w określonych granicach - między określoną mocą maksymalną, a mocą minimalną. Jeśli w pracującym z minimalną mocą kotle temperatura zadana zostanie przekroczona, to kocioł wejdzie w podtrzymanie. Jest to zupełnie poprawne zachowanie sterownika. Wkrótce zrobi się znacznie chłodniej (niestety ) i będzie Pani mogła sprawdzić jak to wpłynie na sterowanie pracą kotła.
  7. Witaj, Opisany problem może być związany z niejednorodną granulacją paliwa - jeśli nie jest ona w miarę jednakowa, to może występować takie zjawisko. Wygląda to tak, że w trakcie podawania paliwa przez ślimak następuję jego segregacja - jedna frakcja (drobniejsza) podawana jest na jedną część paleniska, a grubsza na drugą część. Drobniejsze paliwo spala się szybciej niż grubsze. Potwierdzałaby to opisana sytuacja, że drobniejszego paliwa (po przeciwnej stronie zasobnika) zużywa się więcej. Takie niejednorodne paliwo lepiej spala się na retorcie obrotowej. Przysłoną znajdującą się na wentylatorze można regulować ilość powietrza jaka dostaje się do komory. Sugeruję ją przymknąć na szerokość ok. 1-2 cm - pozwoli to w większym stopniu uniezależnić się od czynników zewnętrznych (np. siły wiatru) i utrzymać w miarę stałą ilość powietrza dostarczaną do komory kotła w stanie podtrzymania.
  8. Witam, żeby konkretnie odpowiedzieć na pytania musiałaby Pani podać nieco więcej informacji – przede wszystkim jaki to dokładnie kocioł oraz co ogrzewa – jeśli np. nowy (wyziębiony) dom ze świeżymi ścianami, tynkami, wylewkami, a do tego np. podłogówką, to trochę może potrwać zanim parametry się ustabilizują. Generalnie zasada ekonomicznego spalania wymaga przede wszystkim (oczywiście zakładając, że instalacja wykonana jest prawidłowo (zwłaszcza kominowa!), talerz retorty jest dobrze uszczelniony, piec ma odpowiednią moc do ogrzewanej kubatury, a dom jest ocieplony) dobrania odpowiedniej ilości podawanego powietrza do ilości opału – tak, aby spalał się całkowicie, bez spieków (jeśli za dużo powietrza) lub niedopalania opału i dymienia (jeśli za mało powietrza). Ustawiając ilość podawanego opału – w trybie automatycznym wchodzimy w menu „instalator” i ustawiamy „współczynnik podawania opału/paliwa” wraz ze „współczynnikiem wentylatora” – dążąc do tego, aby spalanie było optymalne (jak najmniej odpadów i kopcenia). Czasem trzeba trochę popróbować, ale zapewniam, że jest to do opanowania Natomiast sterowanie pracą pompy cyrkulacyjnej należy ustawić w menu „tryb pracy pomp”. Jeśli nie przynosi to oczekiwanych rezultatów, to przyczyna może tkwić również w błędach w instalacji, ale o tym nic pani nie pisała, więc na razie nie ma co wymyślać.
  9. Jeśli kocioł pracuje w trybie automatycznym, to może być taka sytuacja, że kocioł nie będzie wchodził w podtrzymanie. Dzieje się tak dlatego, ponieważ na 10 stopni przed temperaturą zadaną sterownik zaczyna zmniejszać moc kotła. Może to robić w pewnym przedziale tzn. moc kotła może oscylować między mocą max. a mocą min. (która domyślnie wynosi ok 25%). Zmieniają się wtedy również obroty wentylatora. Jeśli okaże się że moc min. jest niewystarczająca do utrzymania zadanej temperatury, to wtedy moc kotła zostaje podwyższona i kocioł nie przejdzie w stan wygaszania. Jeśli koniecznie chcesz, aby kocioł wchodził nam w stan wygaszania, to musisz zmienić jego tryb pracy. Można to zmienić w trybie "instalatora" w punkcie nr 2 "TRYB PRACY KOTŁA", przestawiając tryb automatyczny na dwustawny. Sterownik będzie pracował wtedy z pełną mocą do chwili przekroczenia temperatury zadanej. Wtedy wejdzie w podtrzymanie. Gdy temperatura na kotle spadnie poniżej temperatury zadanej, kocioł przejdzie do stanu pracy i będzie pracował z pełną mocą. W tym trybie pracy obroty wentylatora nie są korygowane przez sterownik. Przyczyną niedopalania się opału może być brak uszczelnienia paleniska - jeśli palenisko nie zostało usczelnione, należy to zrobić. Odnośnie ograniczenia spalania – jak wygląda połączenie kotła z instalacją (kocioł jest w piwnicy, a mieszkanie znajduje się na drugim piętrze)? Jak przebiegają rury zasilające instalację (czy nie przebiegają przez nieogrzewane pomieszczenia lub bezpośrednio przy oknach lub drzwiach) i jak wygląda ich izlolacja? To wszystko może mieć duży wpływ na straty ciepła i w efekcie nadmierne zużycie opału. Do zmniejszenia spalania i podwyższenia temperatury kotła przyczyni się przymknięcie przepustnicy czopucha. Kwestia tego, że mieszkanie jest jeszcze nieurządzone i jest niezamieszkiwane też jest ważna. Pamiętam, że miałem podobną sytuację (mam kocioł gazowy, który pracując kilka dni non-stop nie był w stanie osiągnąć temperatury 22 st. C). Po urządzeniu mieszkania znajduje się w nim wiele sprzętów i urządzeń, które pracując oddają ciepło do otoczenia, a to przekłada się na mniejsze obciążenie kotła i w konsekwencji mniejsze zużycie paliwa. Pozdrawiam.
  10. Wydajność podajnika to parametr, który określa ilość węgla jaką fizycznie jest w stanie podać podajnik na palenisko przez godzinę ciągłej pracy (wynika ona z budowy podajnika). Dla podajników kotłów GALMETU wartość ta wynosi: - 7,5 kg/h – dla podajnika z obrotową retortą, - 13 kg/h - dla podajnika ze stałą retortą. Rzeczywisty wydatek podajnika uzależniony jest oczywiście od granulacji opału. Zwiększenie wartości tego parametru przełoży się na się na zmniejszenie ilości paliwa podawanego na palenisko (krótszy czas podawania). Kluczową sprawą dla efektywego spalania opału jest dobór optymalnej ilości powietrza do podawanej porcji paliwa. Można ją korygowac w zakresie ± 15%. Trzeba zaobserwować jak pali się paliwo na palenisku i jak wygląda popiół spadający do popielnika. Na podstawie tych obserwacji można skorygować ilość powietrza. Jeśli jest to podajnik ze stałą retortą to pozostaje jeszcze kwestia uszczelnienia talerza retorty. Czy zostało to zrobione? Jeśli nie - proszę to zrobić, ponieważ może to być przyczyną niedopalania się opału. Odnośnie parametrów podtrzymania. Jest to stan pracy kotła, który występuje po przekroczeniu przez kocioł temperatury zadanej. Parametry podtrzymania użytkownik może ustawić samodzielnie, ale najlepiej kiedy zrobi to instalator - parametry te nie są regulowane przez sterownik. Do parametrów tych należą: - czas podawania w podtrzymaniu ust. domyślne 10s. (możemy go ustawić w zakresie 1÷50s.) - czas przerwy w podtrzymaniu ust. domyślne 10min. (możemy go ustawić w zakresie 1÷60min.) - czas nadmuchu w podtrzymaniu ust. domyślne 0s. (możemy go ustawić w zakresie 1÷100s.) - moc nadmuchu w podtrzymaniu ust. domyślne 0% (możemy ją ustawić w zakresie 1÷100%) Parametry podtrzymania powinny być tak ustawione aby: - nie dochodziło do wzrostu temperatury kotła w podtrzymaniu, - nie doszło do wygaszenia się kotła, - utrzymywanie żaru trwało jak najdłużej. To tylko pozornie wygląda na skomplikowane, trzeba trochę popróbować i wszystko powinno być OK. Napisz jak poszło Powodzenia.
  11. Zdecydowanie ekonomiczniej będzie jak rozpalisz go raz i ograniczysz się do okresowego czyszczenia oraz załadunku paliwa do zasobnika. Codzienne rozgrzewanie układu "od zera" zawsze będzie powodowało większe zużycie paliwa. Poza tym kocioł został tak zaprojektowany, aby ograniczyć czas spędzany w kotłowni do minimum. Poświęć go na coś przyjemniejszego
  12. Czeski opał, węgiel brunatny, w ogóle niska kaloryczność powoduje większe zużycie paliwa, a co do c.w.u - jaka jest ustawiona c.w.u i temperatura na płaszczu kotła? Dodatkowo układ jest wspomagany solarami, które nadal działają, a to może podnosić temperaturę. Co do sterownika pid - ma on za zadanie płynnie regulować powietrzem i czasem podawania, a także przerwami między podawaniem, co ma podstawowy wpływ na ekonomiczne spalanie. Jezeli chcesz zmniejszyć zużycie opału możesz próbować zmniejszyć moc kotła, ale efektem ubocznym może być niedogrzanie obiektu do zadanej temperatury. Co do ustawień można je korygować w menu użytkownik - jest ogólnie dostępny dla użytkowników, natomiast ustawienia w serwisancie – dla serwisu, instalator – dla instalatora. Możliwa jest też zmiana tych ustawień przez użytkownika, ale trzeba skontaktować się z działem technicznym producenta, aby poprawnie je skorygować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...